Spring naar bijdragen

Ik ben

Quinn

Aanbevolen berichten

Moet steeds glimlachen om dat gekke lied.

Zoveel huilen hoeft nu ook weer niet! hihi

Dat boek "een klein leven" vond ik ongelofelijk aangrijpend, uitgesmeerd (kalm,kalm) over zowat 800 pagina's.

Veel (ook) onverwachte diepgang en visie; ook pijn. Maar vooral heel warm en mededogend geschreven.

Weet waaraan je begint. Maar missen mag je het niet -vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee Kohtje, als ik iets niet wil, is het wel dat huilen. Maar okee, ja, ik vind het wel degelijk een uitdaging, vooruit, toegegeven. Maar je wordt er niet beter van als je uitdagingen uit de weg blijft gaan.

Edit: boek gegoogled, weet niet of ik die wel wil lezen.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik van dat boek dat je het niet weet Quinn. Ik heb het ook gelezen. Prachtig: het aspect van echt houden van. Gruwelijk ook en (voor mij) te veel en te erg. Uitgelezen in 1 ruk en me ervan ontdaan.

Nog een leestip (maar ik heb het zelf nog niet gelezen, neem ik mee op vakantie): de verwarde cavia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars schreef over dat het voor anderen gemakkelijk praten is en daarop zei ik dat het gemakkelijker is om objectief naar de situatie van een ander te kijken dan naar die van jezelf. Dus hier komt de uitdaging; mijn situatie soort van objectief bezien. Kijken wat ik daar aan positiviteit kan halen.

- een nagenoeg perfecte relatie

- een erg goede relatie

- een intelligente, mooie, grappige, volwassen dochter

- twee net tiener geworden kinderen die nog de vol aan het mens worden zijn

- al mijn haar is er nog

- mijn verstand werkt prima

- goeie baan met maffe baas

- bizar goed gevoel voor humor

- geen materiële zorgen

- best gezond, zeker met mijn eetgewoontes

- in een intensief beter worden proces vol aandacht

En nog veel meer natuurlijk, maar dit vond ik al wel een aardig lijstje. Klinkt als iemand die het goed getroffen heeft, eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van jullie. Het voelt een beetje raar, opschepperig ofzo. Maar het ging me er vooral om aan mezelf te vertellen waarom drinken helemaal niet nodig is. Het enige wat niet okee is in mijn lijstje, wat niet voldoet aan mijn ideale wereld wensenlijstje ben ik zelf. Nog steeds. Dat hele je hebt het verdiend of je bent het waard denk ik, tja... self loathing hè.

Vanochtend had ik een kort gesprek met de psych (of -oloog, als u dat prefereert) en die vindt mijn struisvogeldagen een slecht idee. Omdat ze denkt dat ik daar dinsdag of woensdag of over twee weken niet zomaar weer uit weet te krabbelen. Muren omhoog en doen alsof alles prima in orde is. Misschien is vanuit dat oogpunt bovenstaand lijstje ook wel helemaal geen goed plan. Want kijk eens hoe leuk en goed ik het heb, ik heb niks te klagen en dus ook geen probleem. Ik zag toevallig net een stukje op tv van een of andere vent die probeert te overleven in de wildernis en die zei iets als (geen perfecte quote helaas, ik schreef niet mee) "if you accept the moment as it is, every moment is perfect. If you don't accept it, you'll get angry, frustrated, unmotivated, annoyed... If you can accept what is just as it is, you'll be happy everywhere and anytime. But it's hard though."

En dat vertaal ik dan nu gemakzuchtig en hoopvol naar: als ik nou alle redenen om te drinken,depressief te zijn en de losbandige rest bij elkaar veeg en in een goed afgesloten stuk van mijn hoofd parkeer. Alleen nog kijk naar wat hier en nu is, wat ik hier en nu heb en zou kunnen zijn, zou dan niet het hele probleem opgelost zijn? Zomaar? Poef? Vast niet hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik regelmatig geprobeerd,

en dan kwam het als een boemerang terug,

of als een duvel uit een doosje...ook poef.

Ik begrijp je, ik ga doen alsof houding wel,

maar het voelt raar. Om juist bij je geliefden

niet jezelf te zijn. Ik bedoel zoals het nu is.

In ieder geval niet té mooi te willen doen.

Ach ik weet ook niet wat wijsheid is.

Als het allemaal simpel was, sja...

En het is absoluut niet opschepperig.

Juist die goeie dingen maken het waard.

Ja, je doet het voor jezelf allemaal, maar 

daar horen die loveones allemaal bij.

En die zijn er ook voor jou.  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt hoor kruidenthee, tenslotte doe ik dat wegstoppen zelf ook al jaren. Verstoppen onder lagen drank enzo, wat inderdaad niets helpt. Juist bij geliefden wil ik zo graag voldoen aan het beeld dat ze van me hebben, vooral niet teleurstellen, of tegenvallen. Als persoon bedoel ik dan, los van het wel of niet drinken. Ik bedoel, natuurlijk willen ze liever dat ik niet drink, maar het is nooit een deal breaker geweest. Waar ik nog steeds bang voor ben (daar is de grammofoonplaat weer, sorry) is dat ze achter de laatste muren kunnen kijken, zien wat er echt achter zit en dan afhaken. Want dat kan dan niet anders. Dus vandaar, nee, juist bij geliefden niet die zelf zijn, maar muren in stand houden.

Ratio en emo botsen daar weer keihard tegen elkaar aan Etty. Want hoewel ik rationeel weet dat liefde onvoorwaardelijk kan zijn (dat doe ik tenslotte ook van mijn kinderen), weet ik tegelijk emotioneel dat liefde nooit onvoorwaardelijk is. Als je bord niet leeg is, krijg je klappen. Als je bord te snel leeg is, krijg je klappen. Als je ma hoort..., als je te laat bent..., als je gevochten hebt..., als als als. Een soort van treintje die rondjes rijdt, de uitkomst blijft altijd gelijk.

Hell, ik zou die gedachten blokkeren deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog dat ik vlak voor kerst de kliniek in ging, er de eerste nuchtere oud en nieuw beleefde die de moeite waard was.

Doe wat je wilt, iedereen kan snappen dat je naar huis wilt.

Ik vond het heel pijnlijk want herkenbaar om van je te lezen dat je muur staat tussen de wereld en jezelf. Dat je jezelf echt niet wilt laten zien, omdat de ware Quinn zo tegen zou vallen. Dit was jarenlang exact mijn tekst. Maar dat rotgevoel daar kom je vanaf. Want het is bij mij ook gebeurd en ik ben niet speciaal. Jij ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...