Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Natuurlijk niet Jane.

En ja, net doen of er niets aan de hand is, een paar dagen maar. Noem het vakantie, of een oase. Gewoon even alleen maar Quinn, thuis, vrolijk en prettig met iedereen.

Geplaatst

Even verstoppen en daarna weer door met pellen?! Ik snap het wel maar snap ook dat dan het risico om te gaan drinken ook heel groot is omdat dat ook bij die quinn hoort of hoorde. Maar snap ook heel goed dat je even sterk en leuk en gezellig wilt zijn. Dilemma's. Je moet doen wat voor jou jullie het prettigste voelt. Als jij goed in je vel zit is de kans op terugval dit weekend nihil! Maar maak een goed plan ook met het thuisfront!

Geplaatst

Sowieso is mijn vriend er, die vertrouw ik daar een heel eind in. En een dichtgetimmerde planning. Refusal ofzo ga ik niet nemen, maar ik slik wel de medicatie door. De muur wil ik graag in stand houden, om sterk te zijn nu, voor de kinderen en om goede dagen neer te zetten. En gelukkig ben ik geen gezelschapsdrinker, dat scheelt. Dat boek ga ik opzoeken, houd van boeken.

Geplaatst

Ik ben hem net aan het lezen, 'een klein leven'. Heel mooi. (tot nu toe)

Quinn, ik weet niet of ik het goed begrijp: waaruit bestaat die muur? Mooi weer spelen? En wat is het alternatief?

Geplaatst

Mijn muur? Een scherm tussen de wereld en mijn duistere verdorven zelf. Mooi weer spelen niet perse, wel een zo plezierig mogelijke versie van mezelf spelen. Voor iedereen leuker.

Geplaatst

As je gaat gun ik jou de warmste en meest liefdevolle kerst ooit.  Maar waarom moet er een muur om je heen?

Dít. Ik snap het wel Quinn, en vraag me af of dat echt is wat je wilt en of je het ook nog wel kan. *Niet als uitdaging bedoeld ;-)*

Geplaatst

Moet steeds glimlachen om dat gekke lied.

Zoveel huilen hoeft nu ook weer niet! hihi

Dat boek "een klein leven" vond ik ongelofelijk aangrijpend, uitgesmeerd (kalm,kalm) over zowat 800 pagina's.

Veel (ook) onverwachte diepgang en visie; ook pijn. Maar vooral heel warm en mededogend geschreven.

Weet waaraan je begint. Maar missen mag je het niet -vind ik.

Geplaatst (bewerkt)

Nou nee Kohtje, als ik iets niet wil, is het wel dat huilen. Maar okee, ja, ik vind het wel degelijk een uitdaging, vooruit, toegegeven. Maar je wordt er niet beter van als je uitdagingen uit de weg blijft gaan.

Edit: boek gegoogled, weet niet of ik die wel wil lezen.

bewerkt door Quinn
Geplaatst

Begrijp ik van dat boek dat je het niet weet Quinn. Ik heb het ook gelezen. Prachtig: het aspect van echt houden van. Gruwelijk ook en (voor mij) te veel en te erg. Uitgelezen in 1 ruk en me ervan ontdaan.

Nog een leestip (maar ik heb het zelf nog niet gelezen, neem ik mee op vakantie): de verwarde cavia.

Geplaatst

Ha. Herkenbaar! En het is óók geweldig mooi. Zo vol liefde. Dingen hebben soms veel kanten. Ik lees vaak meerdere boeken tegelijk. Kan ik kiezen....

Fijne avond Quinn.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...