Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Sita2

Aanbevolen berichten

Ha Sita, voor mij bleek een besluit nemen het halve werk. Gewoon geen gemodder , maar een besluit. Niet. Over een jaar weer bekijken. Dat geeft mij rust. Is voor iedereen anders, I know. Maar ik gun jou ook die rust, Sterkte.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag direct begonnen met bewegen; een behoorlijke wandeling met de honden. Zij blij, ik best ook blij. Dit blijf ik in ieder geval elke dag doen.

Ik snap natuurlijk heel goed wat jullie schrijven. Mijn 4 stappenplan is ook niet bedoeld als weken plan, maar als in vlot doorpakken.

Vind het erg fijn jullie te lezen, dank:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Het gaat niet goed met mij. Ik ben zo ontheemd, leef in een andere dimensie van de wereld voor mijn gevoel en heb veel verdriet.

Mijn plan ging gistermiddag mis. Toen ik wel na beweging en goed zorgen voor de kinderen, de ontspanning met ze op zocht en op een mooie plek de middag met ze heb doorgebracht. Daar heb ik twee wijntjes gedronken; voelde heerlijk. En toen we thuis kwamen ben ik verder gegaan en niet meer gestopt. Ik kan hier niet eens opschrijven wat er allemaal daarna gebeurde omdat het zo intens is en ik me zo vreselijk schaam. Ik wil het wel opschrijven dat dit is gebeurd.

Vandaag drink ik niet. Ik zou niet durven t.o.v. mijn gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sita, die vreselijke schaamte. Ik weet het nog zo goed. Ik word nog wel eens 's ochtends wakker met het schaamte gevoel. Dat hoeft er dan niet te zijn. Pffff....

sterkte en wat Etty zegt: lees de golfbewegingen terug. Misschien helpt het je.

enne... je kunt niet aarden door te vluchten. Je mag je ontheemd voelen. Dat is erg voor je. De wijn gaat niet helpen om dat beter te maken. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel. Mis ouder zo:( en weet me geen raad.

Drinken is geen oplossing, dat weet ik, echter het enige wat ik nog ken aan 'copen'. En dat laatste heb ik aan mezelf te danken.

Gisteren aan mijn man gevraagd mee te gaan naar de huisarts. Ik ga hem vragen me te helpen. Verder wil ik twee onderzoeken naar de erfelijke ziekte waar ouder aan overleden is en wil ik hem vragen mijn leverwaarden te testen.

Ik drink niet vandaag. Omdat ik dat echt niet kan en het gevaarlijk is voor mij en mijn gezin.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,ik meen een tijd geleden bij jou te hebben gelezen dat jullie in december? zouden evalueren hoe het leven op jullie plek je bevalt .

Hoe staat het daarmee? Heb je het gevoel dat waar je nu woont eens je eigen plek kan worden?

Je voelt je namelijk ontheemt op 2 niveaus,je ouder die je hebt verloren én het land waar je je niet thuis voelt.

Zou je verdriet om je ouder beter te hanteren zijn in Nederland ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel!!!:heart:

Beslissing is inderdaad toen genomen Sowhat; we blijven hier. Is wel ergens terug te vinden op mijn draad.
Lika, voel me geen heldin. Ik ben er erg bang voor, maar dank je:)

Vandaag genoten van de zee en haar natuur en lang gepraat met een vriendin hier. Gehuild en gelachen. Geeft een warm gevoel. Niet gedronken. Slechts 2x 'moeilijk' gehad.

Wel enorme hoofdpijn. En af en toe een 'aanval' van hyperen. Het hoort er denk ik bij. Ik was vroeg op en lig nu ook op tijd op bed. Moe van de dag en alle emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kruidenthee:heart:, ook dat echter maakt het lastig... maar als ik zo doorging als ik ging leer ik het nooit meer op de 'echte' manier.

Onrustig geslapen. Nu rustig aan. Gesprek met vriendin gisteren over rouw heeft me goed gedaan. Ik ga weer wat schrijven voor mezelf denk ik, goed voor de geest en rust. Ook wat bewuster stil staan bij zegeningen. Zoals vanochtend mijn man die de honden meeneemt voor de wandeling omdat ik moe van de nacht ben.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hard gewerkt, wel fijn. Verder veel moeilijke momenten door verdriet. Het overkomt me, bijv in een winkel als ik leuke kaartjes zie...aan wie ga ik die nu sturen:( Het gemis doet snijdend pijn. Overal zag ik alcohol genuttigd worden vandaag. Niet lastig in de zin van ''ik wil er nu een'', maar wel daardoor een verlangen naar het even niet voelen. Einde van de dag kunnen genieten van en met het gezin. Nu op tijd met thee op bed.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sita, gedondoleerd met je verlies. Toen ik wees werd, was ik me daar pijnlijk van bewust. Mijn vader stierf als laatste. Het voelt nog steeds vaak leeg en pijnlijk. Mijn anker leek weg terwijl ik emotioneel gezien helemaal niet kreeg waar ik zo'n behoefte aan had, maar toch. Toch was er ergens voor mijn gevoel een thuis. Dat was weg. 

Ik gun je dat jij je eigen thuis kunt creëren, veilig voor jou en je dierbaren. Ik kan je geen raad geven, probeer mezelf ook maar zo goed mogelijk door het leven te slaan. Dus schrijf ik dan maar op wat ik wel zie voor een ander en niet zo goed voor mijzelf:            Wees maar mild voor jezelf! Je maakt zoveel mee en dat is allemaal zo moeilijk! En kijk niet te ver vooruit. Dan zie je misschien alleen maar de berg die heel hoog lijkt. Maar misschien is er wel een kronkelend pad omhoog dat minder stijl is.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Sita,

voel die snijdende pijn maar wel, het gemis, het verlangen, en je liefde voor je ouder, nuchter en wel;

rouwen is een eerbetoon aan je gestorven geliefde ouder.

Daarnaast, en dat schrijf je ook, kun je ook genieten van je gezin, trots zijn op wat je intussen bereikt hebt, en doorgaan op deze weg. Niet makkelijk, maar wel eerlijk, kwetsbaar, moedig, liefdevol en krachtig.♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...