Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Sita2

Aanbevolen berichten

Ha Vasja,:) goedemorgen, de ochtend is hier net begonnen. Probeer echt wakker te worden, maar dat lukt de laatste tijd slecht hahaha.
Wel even de tijd om te schrijven en dat is fijn en goed.

Gisteren een onverwacht trekmoment door mensen op een bepaalde manier te zien drinken (details wekken trek op;)). Wat dan gebeurt, is dat ik er enorm de pest in krijg en niet te genieten ben totdat de trek weer weggaat. Ik heb wel direct een app gestuurd naar manlief. Dat remt het een beetje. Ik kan de reactie er laten zijn in de zin dat die boosheid er dan uit. Tegelijkertijd schaam ik me voor de reactie en het gevoel. Net een klein kind dat niet krijgt wat ze wil. En dit realiserend, helpt het me ook. "Oh, is dat het. Klopt. Jij  kunt drank niet 'handelen' dus nee, jij niet.''

Goed aan mijn rustmomenten denken. Dat schoot er gisteren bijna bij in, maar heb ik gelukkig op tijd bijgesteld door sporten even te schrappen. Vandaag rustig opstaan, beetje werken en wel sporten.

Fijne dag!
Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Smart, en Vasja en Lika:) 

Vandaag voelde ik zowaar iets meer energie (klop het direct af).
Goed gewerkt,rust, zorg voor de kindjes, sportschool, koken en eten en daarna in plaats van niet meer kunnen... energie hebben. Zou het... 

In ieder geval ga ik gewoon weer op tijd naar bed. De drie R's werken goed voor me:P

:moon:

ps: en dat voor een dag dat ik out of the blue m'n ouder zo vreselijk erg miste, zocht naar iets om me aan vast te klampen en dat in rust uiteindelijk vond in een door ouder zelfgemaakt schilderij wat hier hangt...

bewerkt door Sita2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfft. Zonder er een heel verhaal van te maken, kreeg ik echt ENORM veel trek, koste me veel moeite bij boodschappen om niets mee te nemen.

Aanleiding: hard gewerkt en klaar voor deze week, met daar bovenop jongste die thuis kwam met een hoop ge PIEEEEP op/van school. Toen schoot ik zo in een enorme energie- en wilskrachtdip. We hebben al zoveel ge-PIEEEEP gehad met school en dan nog even voor de vakantie........Wat een onprofessionele PIEP PIEP PIEP. Zo. Afijn, ik spatte uit elkaar van allerlei gevoelens. Ik ingesproken bij manlief om iets kwijt te zijn. Boodschappen gedaan zonder iets mee te nemen. Manlief aan de lijn met dezelfde eerste reactie als ik. En daarna merkte ik na het avondeten dat het voorbij was. Ik durfde hier niet te komen, omdat ik geen fijne taal zou gebruiken. Manlief hielp enorm door de telefoon te zeggen dat dít en díe persoon het absoluut niet waard zijn om te gaan drinken. Waarheid als een koe. Nu toch blij dat ik het niet heb gedaan. Maar als iemand me vanmiddag er een had aangeboden, dan weet ik niet wat ik hier nu zou schrijven.

Toch een heel verhaal:P:blush: Haal het later misschien deels weg. Kern: als er onmacht, frustratie en boosheid komt, weet ik me even totaal geen raad en blijkt dat ik het toch ook kan 'handelen' zonder drank.

Pfft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, het allermoeilijkste is het lot van je kind. Voor mij is dat mijn kind haar eigen pad te laten gaan. Eigen fouten laten maken en toch zorgen dat zij het mag en kan zeggen, maar zonder het stuur gelijk over te willen nemen. Pfffff.... wat vind ik dat lastig allemaal. Ik zou het liefst haar weg (ook die van de andere hoor, maar die 'gaat' wat lekkerder) willen plaveien met rozen. Alleen bewijs ik haar daarmee geen dienst. Net zoals mij geen dienst is bewezen vanuit alle goede bedoelingen. Ik begrijp kortom je boosheid, onmacht en frustratie. Voor mijzelf put ik kracht uit mijn 'naakte' omgang met het leven. Zonder drank en sigaretten, zonder afleidende, verdovende middelen, het leven aankunnen. Daarmee geef ik mijn kinderen misschien wel één van de beste dingen die ik te bieden heb. Namelijk een voorbeeld van zelf de zaken aangaan en oplossen. Net als jij dus.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooit Sita, ooit!!!

ooit zat ik mezelf net als jij wijs te maken dat ik niet zonder kon,

ooit zul jij inzien dat het wel kan.

ooit, en dan hoop ik dat je niet net als ik al 55 jaar bent als de knop om gaat

ooit weet ook jij; ik ben veel sterker, leukere vrouw, betere moeder, mooier mens enz enz enz, dan ik dacht. Blijf delen hier meis.♥

ooit ziet je toekomst er weer uit als een tijd waar je naar uit kijkt. En dan ben je blij met jezelf, heus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees hier ook eventjes mee op jouw draadje Sita, wil je ff een compliment geven voor de tijd dat je niet gedronken hebt. Die terugval is balen, maar heej, die andere 11 dagen zijn wel gelukt!!!

Eigenlijk zou je niet weer naar dag 1 moeten gaan, maar naar 11 dagen min 1 dag. Of zoiets... anders vind ik het net alsof die andere dagen niet mee tellen, dus voor niks zijn geweest. Maar das mijn mening.

Kop op he!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...