Spring naar bijdragen

donderdag 23 juni 2016


Momentum

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen.

Ik zei het al eerder: nuchter worden en in herstel gaan vergt dat je anders, netjes leert denken.

 

Als je denkt dat nuchter worden gelijk staat aan falen denk je niet netjes óf je bent er nog lang niet aan toe.

Mogelijk is ook de ellende nog niet  groot genoeg om een duurzame verandering in gang te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kiekiek.... ook ik ben weer present. 

Koffie en thee staan klaar 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
De douche is inmiddels geschrobd, ikzelf dus ook. 
Ramen en deuren staan open, de vogels worden begeleid door het geruis van aanhoudende regen. 
Tuurlijk had ik liever met mijn koppie thee in de thuin in het ochtendzonnetje gaan zitten, 
maar de aanblik van een tuin met intens diepe kleuren is eigenlijk ook wel mooi...
Ieder nadeel hep zun voordeel dus. 
Kom maar op met die dag. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Beroerd geslapen want heb een verstopt oor, wat me inmiddels aardig koppijn oplevert. Gelukkig zo naar de dokter om het uit te laten spuiten. Wat een opluchting zou dat zijn!

Ik doe weer mee om mij vanavond weer droog af te kunnen melden (het klinkt me nog een beetje onwennig, omdat ik ook altijd aan m'n zoontje vraag of hij het droog heeft gehouden, na een periode van bedplassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers,

wat een noodweer vannacht!

Was even bang dat ik zandzakken moest improviseren

met baldlakens in vuilniszakken en dat dan over de

voordeurdrempel heen.

Wel grappig dat ik dan iets improviseer en daar rust door krijg.

Straks dus vuilniszakken inslaan, want die heb ik helemaal niet

in huis ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijkijk, ik ben d'r ook weer. Wie had dat gedacht? Ikke niet in elk geval, maar toch...

Goede morgen allemaal.

 

 


...........

Maar ik kan niet zeggen dat ik me daar vanavond lachend ga melden hoor.

"Hoi hoi, daar ben ik weer! Ik ben zo blij want ik heb me vreselijk misdragen en daar ga ik nu wat aan doen, hieperdepiep hoera!"

 

Dat heb ik nog nooit iemand zien doen, dan ben ik vanavond de eerste.


De mensen die ik mijn groep de eerste keer, of na terugval, terug heb zien komen waren niet zo uitbundig hoor, juist niet zelfs.

 

En waarom zou je niet blij zijn, Agnieta?

De mensen die naar AA (of wat voor zelfhulpgroep ook) gaan, zijn doorgaans de mensen die de zonnige kant van

het leven zoeken in plaats van de put van verslaving, en als dat niet in één keer lukt is dat geen reden om

minder blij te worden van het feit dat je jezelf die kans gunt.

Wees blij dat je bij de winnaars wilt horen en dat je ze opzoekt. Dat geeft zo'n groep ook de bevestiging dat

de boodschap van herstel bij je is doorgedrongen... de boodschap dat het voor iedere verslaafde mogelijk is

om zonder gebruiken een goed leven te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

 

Rapilos, gaat je wandelvakantie nog door? Of zit je nog met je hielspoor?

 

Agnieta, het lijkt wel of je loopt te koketteren met je terugval en de ellende die dat met zich meebrengt.

Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Ik wens je in ieder geval succes. Ik hoop dat je ook eindelijk eens inziet dat het zo niet langer kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag iedereen. IK BEN THUIS :D  Was moeilijk om daar weg te gaan maar ze hebben gevraagd of ik vrijwilligerswerk wil doen  daar. Even rustig over na denken of ik dat kan volhouden.

Het was best zwaar daar zeker met de fysio en ergo, want wat je hersenen willen met het bewegen van je hand of been lukte vaak niet.

Het gevoel dat je arm en been niet van jou zijn is heel raar. En je arm of been optillen was zwaar. Net of er 25 kilo aanhing.

Maar dat is voorbij en ik kan me veel beter, en ook trap lopen gaat  goed.

2 dagen per week moet ik nog poliklinisch en dan over zo'n 6 weken voor goed thuis. Yheeeeeehhhaaaaaaaaaaaa :DJane bedankt voor je mooi welkomsberichtje :lips:  :lips:  :lips:

Zo nu ga ik rusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor Agnieta, iets ter overweging.

 

Het valt me op dat je de laatste tijd vaak zegt dat hoe de ander reageert helemaal niks over jou zegt, maar alleen iets over de persoon zelf.

 

Je hebt gelijk, in de zin dat het zo is dat de reactie van de ander op jou niets over JOU zegt - niet over wie jij bent.

Maar het zegt wel wat over jouw communicatie.

Ik heb geleerd: De betekenis van je communicatie is de respons die je krijgt.

Met andere woorden: dat wat je uitstraalt, krijg je terug.

Ben jij je bewust van hoe je communiceert en reageert?

Ligt het (altijd) aan de ander of lok jij een reactie (soms) toch zelf uit?

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...