Bob Geplaatst 20 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2021 (bewerkt) Toch maar weer eens een reisverslag. Reizen zonder drank kan zo mooi zijn. Tijdens de Corona crisis hield ik het bij dagtochtjes binnenslands, en sinds kort ook wel een stukje België of Duitsland in. Inmiddels ben ik gevaccineerd en lijkt het voorzichtig aan weer wat normaler te worden. Dus: weer op pad. Gisteren schreef ik op de dagdraad: "Ik heb voor drie nachten een appartementje gehuurd in het Harzgebergte. Maandag er heen. Dan twee dagen daar rondkijken en donderdag weer terug. Voor het eerst sinds Corona weer eens overnachten in het buitenland. Leve de heerlijke nazomer." Inmiddels ben ik in het appartement aangekomen. Prachtige ligging, aan het begin van een dorp in de heuvels. De vriendelijke vrouw die me ontving en de sleutels overhandigde zei me dat ik niet moest schrikken als ik hier 's nachts bronstige herten hoor loeien. Dat hoort dus kennelijk bij de natuur hier en krijg je er gratis bij. Een foto van onderweg, in het noordelijke Harz gebied. Niet erg bergachtig, wel een prachtig uitzicht met heel veel ruimte. 22 september 2021 bewerkt door Bob Lika, IJsvogel, lady jane en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 20 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2021 Ja, ik heb nu wat van die herten horen "burlen". Gelukkig niet zo luid dat ze me wakker zullen maken vannacht. IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 21 september 2021 Rapport Share Geplaatst 21 september 2021 .. en ik heb burlen opgezocht. En beluisterd. Weer wat geleerd! Heerlijk @Bob! Ik ga weer even met je mee op reis. Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2021 (bewerkt) Uitzicht vanuit de slaapkamer waar ik nu verblijf. Wel een minpuntje: het gezichtsmaksker van mijn CPAP (Continuous Positive Air Pressure) slaaphulp is afgebroken en niet te repareren zonder reserve-onderdelen die ik thuis heb liggen. Daarom zal ik minder goed slapen. Ik heb namelijk slaap-apneu. Zonder zo'n apparaat gaat mijn luchtpijp dichtzitten juist als ik diep in slaap val en dan wordt ik kort daarop naar lucht happend wakker. Half zittend slapen lukt wel, ook in de auto overdag. Ik heb nog wat alternatieven uitgeprobeerd c.q. overwogen, waaronder vakantie afbreken maar ik ga toch maar verder zo. Maffe uitdrukking van die Engelsen trouwens voor wat wij overdruk noemen: positive air pressure. Alsof er ook negatieve luchtdruk bestaat. 21 september 2021 bewerkt door Bob brazer, lady jane en karin123 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 21 september 2021 Rapport Share Geplaatst 21 september 2021 Hoi Bob, leuke deze reisverhalen, en sowieso aardig om jouw draad eens te lezen. Ik moet daarbij steeds denken aan mijn favoriete schrijver Bob den Uyl, die ook veel buitengewoon geestige reisverhalen publiceerde. Naar hem is ook een prijs genoemd voor de beste publicatie op dit gebied. Overigens had deze Bob ook veel te stellen met alcohol, maar dit terzijde. Ben nu benieuwd hoe het overdruk-apparaat in het Duits genoemd wordt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2021 In Duitsland noemen ze het ook CPAP. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 21 september 2021 Rapport Share Geplaatst 21 september 2021 dat valt dan weer tegen. Ik lees nu dat de VPRO in 2020 gestopt is met het uitreiken van de prijs. Bob den Uyl zal nu wel snel vergeten worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2021 Deze foto is verderop in Stolberg genomen. Dat is het stadje waar ik nu zit en van waaruit ik vandaag een eind ben gaan toeren door het Noordelijke gedeelte van de Harz. Bosrijk, met glooiende hoogvlakten zonder rotsen en pieken. Populair gebied voor wandelaars. Reacher, karin123 en lady jane reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 22 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2021 (bewerkt) Afgelopen nacht heb ik goed geslapen. Met wat extra kussens lukte het me een zit/lig houding te creëren waarbij ik zonder CPAP ook in REM slaap door kan pitten. Het bewijs is onder meer een maffe droom die ik me nog herinner en die nu eens niet op ademnood betrekking had. Ik belde met iemand over diens levensproblemen. Tijdens dat op zich goed lopende gesprek kwam diens partner aan de lijn omdat die vond dat ik het verkeerd aanpakte. Kon ik me daar ook nog eens mee bezig gaan houden. Zal wel gerelateerd zijn aan dit forum, die droom . Inmiddels ben ik met de auto door het zuidelijke deel van het Harz gebied aan het toeren. Prachtig hier, en mooi weer ook. Gezien de redelijk gunstige weersvoorspellingen overweeg ik om nog een paar dagen aan deze minivakantie toe te voegen en nog wat in het zuiden van Duitsland te gaan rondkijken. 22 september 2021 bewerkt door Bob Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 22 september 2021 Rapport Share Geplaatst 22 september 2021 Leuk Bob, doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 22 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2021 Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 22 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2021 Mijn auto en ik hebben er zin in. Ik plak er nog 3 dagen in het Zwarte Woud aan vast. En dan zondag weer terug. Appartement met de naam Schönes Aussicht (mooi uitzicht) is al geboekt. Reacher, bumperjim en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 september 2021 Rapport Share Geplaatst 23 september 2021 gelijk heb je, genieten maar Bob! Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 23 september 2021 Rapport Share Geplaatst 23 september 2021 Top! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2021 Uitzicht vanuit het appartement in Schwarzwald kort na aankomst tegen zonsondergang. Vanmiddag was er een strakblauwe lucht met een buitentemperatuur van 23 graden Celcius. Het was wel een lange rit, voornamelijk over de snelweg. Het viel me weer op hoe groot de snelheidverschillen hier zijn. Vrachtwagens rijden 90 km/u en heuvel op soms beduidend langzamer, sommige personenwagens scheuren daar met 150 km/u langs. Dat is in Nederland toch overzichtelijker tegenwoordig. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 24 september 2021 Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 Leuk! Ik had je draad al gelezen en fijn dat je weer op reis bent. genieten!!! Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 24 september 2021 Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 Mooie plek Bob, inderdaad mooi uitzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 (bewerkt) Vandaag in deze omgeving met de auto rondgetourd tot bij de Zwitserse grens ter hoogte van Schaffhausen en terug via een andere route. Nu zit ik op het balkon in de late middagzon. Prachtig berglandschap en heerlijk weer hier. Ik geniet. 25 september 2021 bewerkt door Bob Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 september 2021 Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 In gedachten zit ik naast je Bob. Hoewel.. is het bij jou nu ook donker? Want dan zitten we niet meer op het balkon van het uitzicht te genieten denk ik. Gaat het slapen nog goed zonder het apparaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 (bewerkt) Leuk, @Reacher, virtueel samen genieten. Ja het is hier nu ook donker, maar dan gaan we binnen toch nog even nagenieten van de foto's van vandaag. Die komen straks. Slapen gaat matig, daarom stop ik onderweg nog een paar keer om in de auto nog wat korte dutjes te doen. Op die manier gaat het wel. 24 september 2021 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 Dit was vandaag onderweg. Zo'n windmolen vind ik trouwens echt geen horizonvervuiling. Die horen tegenwoordig net zo goed bij het landschap als de boerderijen. En hierboven zie je het uitzicht vanuit het balkon van vanavond. Ook niet slecht, hè? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 september 2021 Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 O wat mooi… inderdaad die bergen ook. Ik vind trouwens een windmolen of nog beter: een windmolenpark zelfs prachtig om te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 september 2021 Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 En met de slaapmomenten overdag in de auto los je het goed op want dan zit je ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 (bewerkt) Voor als je nog klusjes in huis hebt stuur ik je deze Bob de Bouwer, @Reacher. Hij gaat zo aan de slag maar eerst wil hij ook nog wat slapen. Dat kan hij zonder overdrukmasker hoor. 24 september 2021 bewerkt door Bob Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 september 2021 Rapport Share Geplaatst 24 september 2021 Hij kijkt er ook zo stoer bij Mijn Socrates komt net binnen onder de wondjes en plukken haar, hij heeft weer gevochten. Dus ik ga je virtueel weer even met rust laten @Bob. Ik moet deppen en troosten. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden