Spring naar bijdragen

Donderdag, 17 maart


tomtom2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

En alweer een ochtend vol zon... 

Nog wel heel koud, nu met de auto weg betekent 'krabben' 

maar dat zal snel weg zijn. 

Koffie en thee staan inmiddels klaar en 

binnen is het lekker warm. 

 

Tom wens ik een mooie rit vandaag. 

Lars sterkte met de verhuizing, zal toch weer aardig wat energie vreten. 

Rosa en Albert een fijne dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Bol, lekker in het zonnetje uit de wind zitten dus en genieten.... 

 

Zie ik dat ik weer vergeten ben de koffie en thee neer te zetten....  :blush:

Nu nog maar even snel dan

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-03523900-1456817527_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg
 
Net even de draad van gisteren doorgelezen... 
En ik las de vraag van Gipsy over de aftrekbaarheid van schulden. 
Dat gebeurt inderdaad in box III. 
Maar om die schulden aftrekbaar te maken moet je vermogen hebben. 
Je telt de waarde van een tweede eigen woning, beleggingen en spaargeld bij elkaar op, en dan kun je daar het bedrag
dat je aan schulden hebt van af trekken. Dan wordt het bedrag waarover je rendementsheffing moet betalen dus lager.
Heb je geen 'vermogen', dus geen tweede eigen huis of spaargeld dan is het ook niet mogelijk om het bedrag van je
schulden aftrekbaar te maken. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Lars, succes vandaag met de verhuizing.

Bolletje fijn he, dat de temperatuur omhoog gaat.

Hier heeft het vannacht gevroren, ziet er nog koud uit buiten.

Rosa ook weer op het dagpact, mooi!

Yvonne, bedankt weer voor de koffie, het smaakt prima!

Tomtom nog aan het sporten vandaag?  

En ik ga terug mijn bed in, het boek "meisje in de trein" uitlezen, spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Eerste uurtje werken er alweer opzitten.

10.30  weer beginnen.

Weer lang geslapen,

Wel last van mijn gewrichten de laatste tijd.

Vooral rug dus, bovenbeen

Maar ook gewrichten in ellebogen sommige vingers

Oh, snel, de ochtendgym begint :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds het begin van mijn herstel heb ik van alles verzonnen, bijgeloof, geloof, andere gewoonten, anders denken, andere patronen.

Dat alles indachtig:

"Herstellen? Je hoeft maar één ding te veranderen. Alles!"

Dat las ik ergens op Internet, net voor dat ik stopte.

 

Ik ben nooit een goede slaper geweest, maar merkte dat nooit, want zwaar onder invloed. Op een ochtend lag ik om half vier of zo weer wakker, erg negatief te zijn, zo van K@t, is de dag nog niet begonnen of het is alweer waardeloos!

Toen dacht ik: Kijk eens naar jezelf man, wat je er zelf aan kunt doen!

Toen ben ik opgestaan en ben gaan wandelen.

Sindsdien doe ik dat "elke" ochtend (uitgezonderd vandaag dan, want ik heb me verslapen....) en is een heel groot deel van mijn slaapprobleem opgelost.

 

Het blijft voor mij een kwestie van veranderen om te veranderen. Onlangs was ik een poos in het ziekenhuis en daarmee heb ik mijn eetpatroon omgegooid, ik grijp alles maar aan om te veranderen,  te verbeteren.

 

Want: als je nooit verandert, weet je nooit of het beter kan.

Veel dingen kun je zelf. Je hebt alles in je om te kunnen leven. Velen denken dat met potjes en pilletjes te moeten doen, maar ik wil het in mezelf kunnen vinden en dat lukt heel aardig.

Ik wil vrij zijn, niet afhankelijk van anderen of van middelen.

Dat heeft veel minder met wilskracht te maken dan het lijkt: voor mij is het nederigheid en een goede plek in het universum in nemen. Mijn ego in toom houden. Dat doe ik door gebed en meditatie onder andere. En uiteraard mijn 12-stappen programma. Dat heeft mijn leven gered en doet dat nog elke dag!

En nu ga ik iets later dan anders van het goede weer genieten!

Heb een fijne dag.

 

edit: typo

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Wat een kort draadje vanmorgen. Ben gewend aan 3 pagina's als ik inlog om deze tijd.

Zitten jullie al in de :sun:  ?

 

Fijn, de kachel hoeft niet aan.

Nadeel: de zon schijnt op mijn keukenkastjes en dan zie je vieze vingers " maar even een lappie langs doen straks".

 

Dat beloofd een dag veel buiten zijn.

 

Mooi beschreven jowan!

Mensen maak er een goede dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Herstellen? Je hoeft maar één ding te veranderen. Alles!"

 

 

jOwan, dank je wel dat je weer eens hebt verteld wat voor jou herstel inhoudt en hoe je er mee bezig bent.

Dat heb ik de laatste tijd een beetje van je gemist.

 

Dat wat ik hier van je gequoot (?) heb is ook mijn uitgangspunt. In eerste instantie vond ik dit een

ietwat beangstigende stelling omdat ik dacht dat ik mijn leven in één keer 180 graden moest omgooien.

Dat zou voor mij betekenen dat ik in een groot zwart gat van onbekendheid zou moeten duiken.

Gelukkig bleek dat niet zo rigoureus nodig. Wél rigoureus, maar niét in één keer, in één dag.

En daar heeft het stappenprogramma me uit de brand geholpen. Een stappenprogramma in 12 stappen,

stap voor stap, dag voor dag.

 

Het enige rigoureuze dat ik wél in één keer moest doen en ook een 180 graden ommekeer betekende, was niet

die eerste nemen als ik heel erg behoefte had aan die eerste. De moeite die ik daarvoor moest doen werd

gecompenseerd door in eerste instantie aan stap 1 (erkennen dat ik machteloos sta tegenover m'n verslaving en dat m'n leven

onhanteerbaar was geworden) te werken, in samenwerking met fellows (bellen, meetings) en het werkboek en literatuur.

Door er actief mee bezig te zijn kon ik mijn onbedwingbare trek bedwingbaar maken.

 

Langzaam maar zeker was er een ietwat steviger basis ontstaan, dus zonder de directe neiging om de fles te pakken,

om stukje bij beetje en ook weer met hulp van bovengenoemde hulpmiddelen, m'n manier van denken en doen

te onderzoeken en veranderen.

 

Nog regelmatig kom ik facetten in mezelf t.o.v. het leven tegen die ik misschien beter kan veranderen. En bij elk van die facetten

heb ik de tijd om te veranderen. Ik ben niet in één dag verslaafd geraakt, ook dat ging (ongemerkt) stapje voor stapje. Voor m'n

herstel, iets wat niet ongemerkt gaat, mag ik daarom ook de nodige tijd uittrekken.

Belangrijk is echter wel dat ik de openheid van geest behoud om te durven zien en erkennen dat ik (nog lang ;) ) niet perfect ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk steeds meer dat wilskracht een kracht is die gekoppeld is aan perfectie en streven. Althans wilskracht helpt me altijd met veranderen en het beter doen. Die wilskracht van me is vrij sterk. Het streven naar beter en perfect is vrij sterk.

Maar wilskracht kan ook zijn het is goed zoals het is. Wilskracht is niet alleen inspannen voor meer beter en perfect. Willen kan ook ontspannen zijn en kijken en voelen hoe het is. Beseffen dat het goed is zo. Dat wil ik.

Dat is wilskracht anders gebruiken als ik het altijd ingezet heb. Dat is nieuw en wennen maar het kan wel als ik dat wil en dat wil ik.......

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...