lady jane Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 waar niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Moppie probeer de volgende keer eens hier te komen voordat je gaat drinken. Als je jezelf dan kunt overwinnen krijg je een geweldig fijn gevoel. Je bent sterker dan de trek. Meya en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 (bewerkt) Goedemorgen Lars, Heel vaak heb ik moeilijke momenten Lars. Ook gaat het bijna nooit zoals ik wil of hoop. Groepen mijd ik als het even kan. En vaak voel ik me eenzaam. Maar ik drink niet Lars. Natuurlijk begrijp ik dat de dingen je nu extra aanvliegen. Maar wil je echt loskomen Lars, dan helpt het besef, dat niets het waard is om te gaan drinken. Een drinker zoekt altijd wel een reden Lars en als die er niet is, dan maakt hij er een. Lars, drank lost geen problemen op, het drukt je dieper en dieper de put in. Even op korte termijn een soort 'opleving'. Alcohol lost veel op (vlekken bv) maar verders lost het alleen je hersens op. Groet. 10 februari 2016 bewerkt door Soothe Jannigje, AlbertRemmo en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 (bewerkt) Goeiemiddag! Moppie, wat zul je je beroerd voelen. Ten diepste kom je dan de zelfhaat weer tegen, is mijn ervaring. Maf toch... om dat telkens weer op te zoeken! Even wat bijlezen nog... p.s. en de opleving waar Soothe het over heeft weegt totaal niet op tegen de ellende... 10 februari 2016 bewerkt door smart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Goedemiddag allemaal. Herkenbaar Truus, moeilijk ook, ik spreek uit ervaring. Hoewel jouw ervaring natuurlijk weer anders zal zijn dan de mijne. Leeft jouw vader nog, sorry, dat heb je misschien ooit verteld, maar ik weet het niet. In ieder geval wens ik je sterkte. Zelf heb ik ook een moeilijke dag. Het is de verjaardag van mijn vader (eigenlijk zijn geboortedag (ik mag het geen verjaardag meer noemen volgens mijn schoonzus) 2 jaar geleden was zijn laatste verjaardag, hij was al moe en fysiek op en wilde wel gaan, maar dat gebeurde toen nog niet. Hij werd die dag 96! Op diezelfde dag stierf een vriend van me, de partner van een dierbare vriendin. Hij was heel sportief, leefde heel gezond, had de conditie van een atleet en hij wilde zo graag leven! Maar hij was ziek en stierf. Op diezelfde dag. Moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 " Harry de sloper " gaat inmiddels zonder balletjes door het leven. Daardoor zou onze kleine gremlin rustiger moeten worden, maar goed uitzondering op de regel, mijn hemeltje.... Zelfs het kool in de openhaard is niet veilig en je begrijpt dat geeft vlekjes overal en dan ook overal... Hier gaat alles ok met zijn ups and downs , gelukkig meer ups.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Hier nog een met nog steeds een griepkop. Net een uur geslapen en gewekt door mijn net zo zieke zoon (papa mag ik al tv kijken). Slapen heeft me eerder brakker dan beter laten voelen. Gecondoleerd en veel sterkte vandaag Jannigje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Lees hier veel over griep. Dat gaat gelukkig aan mij voorbij. Wel veel problemen met mijn kinderen. Als ik zou mogen kiezen ga ik voor de griep AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Stuur maar langs, die kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Hoe oud zijn ze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Hahaha, 15 en 18 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Mijn dochter is al ruim 2 weken thuis van school. Zwaar depressief, faalangst. Ik voel me machteloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Een griepje lijkt me fijner☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ja hoor, 15 en 18, die kunnen prima koken en op mijn kinderen (6 en 7) passen. Stuur maar. Maar zonder dollen, dat is inderdaad veel naarder dan griep. De machteloosheid ten opzichte van verdriet van je kinderen is wat mij betreft misschien wel het rotste dat bestaat. Lukt het je om het droog te houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Mijn kinderen koken niet, consumeren alleen maar. Mijn dochter zou wel dolgraag op willen passen. Maar alleen op schatjes van kinderen. Weet niet of de jouwe in dat plaatje passen:-) En tja, droog houden, blijft moeilijk. Is nu weer dag 5. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Oh, maar mijn kinderen ZIJN juist schatjes van kinderen AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Rosa, dag 5 is een ideale dag om er morgen dag 6 van te maken. Zou je gaan drinken dan zit je morgen, als het meezit, weer op dag 1... Scheelt toch 5 dagen. :sun: :sun: Met drinken verander je je griep niet, net zo min als je kinderen. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Geniet van ze, nu ze nog schatjes zijn AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Rosa, Niets is de moeite waard om te gaan drinken. Ga maar lekker voor dag 6. En wat let je, om met je zoon over jouw alcoholprobleem te praten? Misschien kunnen jullie dan samen optrekken. Dat schept ook weer een band. En helpt jullie beiden om te stoppen met de verslavingen haddock en Monster reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ik wil mijn alcoholprobleem voor mezelf houden. Ik wil niet dat hij zich zorgen om mij maakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Goedemiddag allemaal. Herkenbaar Truus, moeilijk ook, ik spreek uit ervaring. Hoewel jouw ervaring natuurlijk weer anders zal zijn dan de mijne. Leeft jouw vader nog, sorry, dat heb je misschien ooit verteld, maar ik weet het niet. In ieder geval wens ik je sterkte. Zelf heb ik ook een moeilijke dag. Het is de verjaardag van mijn vader (eigenlijk zijn geboortedag (ik mag het geen verjaardag meer noemen volgens mijn schoonzus) 2 jaar geleden was zijn laatste verjaardag, hij was al moe en fysiek op en wilde wel gaan, maar dat gebeurde toen nog niet. Hij werd die dag 96! Op diezelfde dag stierf een vriend van me, de partner van een dierbare vriendin. Hij was heel sportief, leefde heel gezond, had de conditie van een atleet en hij wilde zo graag leven! Maar hij was ziek en stierf. Op diezelfde dag. Moeilijk. Mijn papa stierf juli 2014. Hij was mijn held. Er valt zoveel over te zeggen en ook weer niets.. Hij is er niet meer dus wat doe je eraan? Maar toen hij stierf ging er meer dood dan enkel hij. Vriendschappen, illusies, een deel van mij.. Zijn urne en die van mijn broer staan hier. Toen mijn broer stierf heeft mijn papa zijn urne gehouden. Toen mijn papa stierf kwam hij en mijn broer hier te staan. En de kat, die kwam eveneens mee..(niet in een urne) Vandaag valt zwaar maar als puntje bij paaltje komt is er maar één iemand die het beter kan maken en dat ben ik. Dus ik probeer mezelf op te rapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ik postte een tijdje geleden een liedje op het muziekdraadje.Mijn dochter en haar nichtjes kozen het uit voor de uitvaart.Het omschrijft volledig hoe we ons voelde en hoe ik me nog steeds voel als het minder gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ik ga maar weer.Er galmen echo's in mijn hoofd.Het gevoel dat je nergens schuilen kan.Ik lees dit morgen niet terug omdat morgen een andere dag is en ik niet wil wentelen in het gevoel van vandaag.Hopelijk is dan alles lichter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ik wil mijn alcoholprobleem voor mezelf houden. Ik wil niet dat hij zich zorgen om mij maakt. Rosa, dit komt héél jammer op mij over. Opvoeden is voordoen toch? Wil je eerlijkheid? Ben je bang dat je zoon kan zeggen: "Hoor wie het zegt?" Wanneer jij zijn steun vraagt , omdat je open bent en eerlijk en dus kwetsbaar, dan zou hij dat ook eerder kunnen. Omdat jij hem laat zien dat hij niet perfect hoeft te zijn om geliefd te kunnen worden. Misschien heeft jouw zoon jouw verslaving wel nodig om óók kwetsbaar te durven zijn. Dat zorgen maken, lees je dat in een boek of is dat in jouw dromen? Lieve Rosa, bij mij staat ie in mijn smoezenboek. Maar jij bent niet mij, ik maak veel fouten. haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ik denk dat kinderen best veel aanvoelen als ze niet al iets zien. Ze maken zich dan zorgen, soms vagelijk, en kunnen dat niet plaatsen. Kan toch erg onveilig zijn. Eveneens lijkt het me lastig om dit met een puber te bespreken. Misschien eerst met een grapje en daar nadien op terugkomen. ? Wel lastig. Ik zou het geloof ik niet laten liggen. Sterkte Truus! Ik hoop dat morgen alles wat beter voelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden