Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Wat als Truus wel volledig nieuw was geweest?

 

Precies, die enorme stelligheid op basis van een schrijffout en het totaal niet inzien dat wat je demoniserend bestempeld als trol ook een mens is. En wat als wat yo schrijft waar is dat fabuleren onderdeel kan zijn van een ziektebeeld, of het zo simpel is dat Lars wel echt is.......In elk geval weten we weinig en daarbij past m.i. terughoudendheid en het blijft mensenwerk. Trol ontmaskeren is niet schaken, er is een mens bij betrokken, een kwetsbaar mens hoogst waarschijnlijk.

 

De goedgelovigheid van het forum en waarom zoveel mensen dit onderwerp tot een 100 pagina's tellend topic gemaakt hebben terwijl er tientallen draadjes en mensen in herstel zijn zou iedereen zichzelf kunnen afvragen. Daar hoeft niemand voor als trol bestempeld te worden. En een algemeen oordeel zoals DE goedgelovigheid van dit forum, is ook niet nodig, het is iedereen zijn vrije tijd en keuze om te reageren. De conclusie waar ik mee zit is er zijn trollen omdat het kan. Het is hier mogelijk als je zou willen om heel veel aandacht op je te krijgen en een vaste groep mensen die grenzeloos veel tijd en energie in je steken. Als het om een echte Lars gaat is dat wellicht noodzakelijk en helpend. Maar een trol die kan dat ook en dat maakt het zo kwetsbaar. En elke oproep zoals Sowhat ook deed van uitleg van de moderatie wordt in de wind geslagen. Er ontstaat een schemerig iets en wellicht is daarin een kwetsbaar iemand wel de kind van de rekening, want in de schemer gaan mensen wijzen en een schuldige zoeken. Hierin vind ik dat dit forum een rol heeft en deze rol zowel bij k als nu ernstig nalaat.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat als Truus wel volledig nieuw  was geweest, vraag je Fleurtje?

Misschien had Lars dan juist een eerlijkere kans gehad?

Jij en Lars kwamen net na het gebeuren rond K en vriendin.

Dat heeft er heel erg in gehakt en Truus bleek ook geen Truus.

Ik neem aan dat Truus niet het product is van een fabulerend ziektebeeld?

Het is weinig helpend om nu haar op te voeren, als mogelijk slachtoffer ook.

De realiteit is dat Truus een trol was. Ook al zit er een echt iemand achter,

die haar redenen hiervoor had. Het heeft er geen goed aan gedaan bij mij.

Ik vind mezelf nog steeds goedgelovig, en dat is geen slechte eigenschap,

lief naief zumme maar zeggen. En zo zijn er meer hier. We schrijven om

dezelfde, maar ook om verschillende redenen en de bedoelingen zijn goed.

Dat wil ik graag voor mezelf zo houden, wat een minder goedgelovige frummer daar ook van vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doel heiligt niet alle middelen Jane.
Truus was het slachtoffer van de nasleep van K. 
Of je moest stellen dat Truus zulke reacties zelf uitlokte en deze dus gerechtvaardigd waren.
Laten we dan ineens stellen dat ook de reacties op Lars gerechtvaardigd zijn.
Sorry maar daar ben je me dan kwijt.

 

Je antwoordt ook niet echt op de vraag...

Lars had geen eerlijkere kans gehad moest Truus volledig nieuw zijn gebleken. Lars kreeg waarschijnlijk meer ruimte omdat men juist zo gefixeerd was op Truus.

Anderzijds werd Vlok ooit onder de loep genomen. Dat gebeurde nog voor Truus zei dat ze fleurtje was.
Misschien viel Lars gewoon goed.
Waarom hij nu onder de loep wordt genomen?
Ik weet niet....misschien hebben een aantal mensen te weinig te doen?

 

Weet je wat voor mij een Trol is? Iemand die zich voordoet als een ander met de intentie te stoken, te kwetsen en te manipuleren.
Truus was nooit een trol. 
En zo zie ik Lars ook niet.
 

 

Ik ben ook redelijk naïef.
Het verschil tussen ons is dan dat zulke situaties niet maken dat ik me onveilig voel.
Het geroddel achter de schermen want het kan niet anders dan dat er wat over en weer is gegaan rond Lars.
Het elkaar voeden..
De prooi besluipen en dan afslachten.
Dat is pas niet helpend.

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wat het waard is Lars: mijn aandacht, meedenken, meeleven en zorg waren/zijn oprecht.

Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik begrijp wel dat je terug bent.

Dit schreef ik gisteren, het geldt vandaag ook nog Lars.

Verder snap ik nog steeds niet wat er nu allemaal is gebeurd, ik kan het niet helemaal teruglezen omdat al jouw eerdere Posts zijn verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta nog steeds in dubio, vertrekken of blijven. Ik ben er nog steeds niet uit.

 

Ik vraag me af waar die beslissing van afhangt?

Als het louter en alleen afhangt van hoe echt of onecht iemand hier is en de invloed die dat op je heeft, verbaast het me dat je hier nog zo lang bent blijven hangen..

Want zelfs voor mijn eeuwige ban kwamen deze beschuldigingen/situaties al voor.

 

Ga als je gaan wil, blijf als je blijven wil.

Zoek het vooral bij jezelf en niet bij een ander.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga door. Wie me niet lezen wil komt hier maar niet. Ik ga de moderator mijn identiteitsgegevens geven. Verder vind ik het wel goed. 

 

En WAARMEE ga je dan door Lars?

Met AdB-zijn? Met het leren hanteren van je multiple diagnose: verslaafd, asperger én paniekaanvallen (misschien kun je obsessief compulsieve neigingen nog opvoeren tzt?) Of, ga je door met het leren accepteren van de scheiding, en dus het leren leven in een nieuwe woning? En, moeten daar je treinen dan niet naartoe? Ik ken een aantal mensen met asperger en voor geen van allen is het op te brengen hoe jij je hier gedraagt. Dus/of... waarmee ga je door?

 

Niet dat het uitmaakt. Er blijken op dit forum genoeg mensen bereid zich intensief met je te bemoeien, die liever het voordeel van de twijfel gunnen aan een mogelijk ernstig (en kwalijk) fabulerend geval dan aan nuchtere constateringen van een aantal langdurig gestopten. De onrust daarentegen die je vertoont met het verwijderen van een account, dan weer inloggen als Oele, en dan weer als Lars (binnen 24 uur) vind ik zowel kwalijk als tekenend.

 

Tja, t Is maar wat je belangrijker vind: feiten of fabels...

(het lijkt de echte wereld wel, daar brengt 'geloven' ook weinig goeds).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen mogen het op de eigen manier doen Urania. Jij toch ook?

 

Wat ... zetten we in de wereld? Is dat iets wat juist is en wat iets gunstigs brengt?

 

Nou: graag!

 

Lars: goed dat je bent terug gekomen! Ik hoop dat je tenminste iemand van je bestaansrecht

weet te overtuigen, opdat je voor jezelf weer wat rust krijgt. Rust die nodig is voor de rest van je plannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helderheid van geest is een groot goed, zo blijkt. In combinatie met heldervoelendheid heb ik vanaf het begin een vermoeden gehad, dat is nu bevestigd.

Ja, het is triest dat mensen dergelijke streken uit menen te moeten halen. De motieven lijken mij niet gezond.

Kwalijk vind ik het wanneer iemand moedwillig keer op keer alle aandacht naar zich toe weet te trekken,

deze trol viel op door die aandachttrekkende strategie - waar velen opnieuw 'intrapten' door hun aandacht te besteden aan een zwart gat.

Zeker weten doe je zoiets nooit, en liever had ik geen bevestiging gezien.

 

Life goes on!

 

 

Was dit jouw nuchtere constatering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als we allen stoppen met drinken voor een heel lange tijd zijn we alwetend.

Mogen we rechter en beul spelen.

 

Welke rol ambieer jij?

 

(verwijderd door moderator)

Prima, dit hoekje lees ik alleen nog wanneer ik me wil amuseren. Dat mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...