lady jane Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 goeiemorgen op deze zonnige fietsdag, een gat in de dag geslapen. even snel bijlezen bij een bak koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 herken ik in het koffie verhaal ineens dat ik gisteren naar de gourmet ging "ingedronken" en wel. Meestal krijg je maar een kopje koffie na en ik heb een iets grotere behoefte (lees verslaving) dus had al 2 mokken koffie vooraf gedronken. Bang dat ik hoofdpijn krijg anders. Tsja, dit speelt al een jaar of tig en ik laat het maar zo. Met oud en nieuw of feestdagen komt het niet eens meer op bij me om alcohol te nemen, dat is mijn grootste winst. En Blondie, ik ben te lui om perfect te kunnen, laat staan willen, zijn. Elk nadeel hes sijn foordeel he☺ blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Rennen van hardlopen buiten rennen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 dagpact: Agnieta Lila jowan Meya leila Wijfie Nadia Heb een mooie dag, allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Je bent een kanjer Wijfie want ik weet hoe moeilijk het is voor je. Maar gelukkig is er hulp voor je, en je zal zien hoe fijn dat is. De zorgen rusten niet alleen meer op jouw schouders. Je gaat dingen samen doen, en met de hond wandelen gaat gewoon door hoor. Misschien zijn er babyfoontjes te koop bij de Action. God meis wat ben ik blij voor je dat het eindelijk zo ver is dat je hulp hebt. Wat een verademing voor je. Jippieeeeeeeeeeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) ..... Een auto vol met wijn en bier had hij bij zich .......... ........... hij heeft hier in z'n eentje een fles wijn soldaat gemaakt, moet hij weten, daarna ging hij naar huis, zijn verantwoording, domme man, ...... Ik weet dat niet zo, dat van die verantwoording. Is de alcoholist met een fles wijn achter de kiezen die vindt dat ie "geweldig goed kan autorijden" verantwoordelijk, of de gastheer of gastvrouw die zo'n persoon in de auto laat stappen? *toevoeging* (Indachtig het spreekwoord: Als de wijn is in de man is de wijsheid in de kan.) 9 december 2015 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat je hem binnen laat nog wijfie, dat ging al eerder mis. Hij verandert niet jij bent veranderd. Gelukkig wel. Dat jij en J het nog mooi af kunnen sluiten dat gun ik jullie zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ja Wijffie de wijnman hebben we eerder over gelezen. Komt elke keer het verhaal in net als ik denk wijffie is met wezenlijke dingen bezig los van de drank. Elke keer schrijf je over dat hij komt, je hem toelaat, dat hij drank opdringt en dat je tot de conclusie komt dat het geen vriend van je is of je laat je overhalen en schrijft dat je gedronken hebt. Dat bedoel ik nu met niet constructief zijn. Elke keer hetzelfde verhaal terwijl ik als lezer bij het woord wijnman de verhaal lijn zelf al kan invullen. Dat weet jij ook. Dat moet je zelf ook zien. Doe daar dan wat mee. En niet nu in woorden achteraf maar preventief. Laat je leven toch geen hehalende soap serie zijn maar ga leven. Er is me dunkt nu toch wel wat belangrijkers dan wijnman! rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ik wordt kwaad/ boos omdat ik op het matje geroepen wordt omdat mijn kind zijn mening gaat geven. Hij is geen 7 meer inmiddels is hij 13.. en dan wordt van mij verwacht dat ik zeg; luister kind, de deur is bij mij dicht omdat jeugdzorg dat wil, die willen niet horen je thuis wil wonen. Never niet, nooit gaat ik dat ik zeggen..mijn deur staat altijd open voor mijn kinderen. Terwijl hij dat altijd al geroepen heeft. ..thuis willen wonen, zoals zoveel kinderen; al was het maar bij gescheiden ouders of waarvan mama of papa dood is zegt hij weleens..om aan te geven bloedverwant. Het is niet dat ik zijn mening ondersteun hoor maar ik vind wel dat er naar hem geluisterd moet worden en zijn mening gewaardeerd mag worden. En wanneer dat niet gebeurd wordt ik boos van, ja. Hij is er en heeft ook wat te vertellen. Nederigheid......Kalmte.....Bij jezelf blijven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ja Wijffie de wijnman hebben we eerder over gelezen. Komt elke keer het verhaal in net als ik denk wijffie is met wezenlijke dingen bezig los van de drank. Elke keer schrijf je over dat hij komt, je hem toelaat, dat hij drank opdringt en dat je tot de conclusie komt dat het geen vriend van je is of je laat je overhalen en schrijft dat je gedronken hebt. Dat bedoel ik nu met niet constructief zijn. Elke keer hetzelfde verhaal terwijl ik als lezer bij het woord wijnman de verhaal lijn zelf al kan invullen. Dat weet jij ook. Dat moet je zelf ook zien. Doe daar dan wat mee. En niet nu in woorden achteraf maar preventief. Laat je leven toch geen hehalende soap serie zijn maar ga leven. Er is me dunkt nu toch wel wat belangrijkers dan wijnman! Het is waanzin telkens hetzelfde pad te bewandelen en toch verwachten ergens anders uit te komen......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) Ja, de schuld niet bij een ander leggen, of waar dan ook, maar je eigen verantwoording nemen en het bij jezelf houden. Vandaag heb ik zaken eens andersom gedaan. Eerst wat huishoudelijke klussen die ik belangrijk vond, daarna tijd voor mezelf met ontspanning en wat leuks, en pas daarna wat voorbereiding voor mijn werk, in een van te voren afgemeten tijdsduur. En dat voelde goed. Ik ga aan een nieuw project beginnen, het lijkt me leuk! Ik krijg nog steeds regelmatig complimenten op mijn werk, ik heb het getroffen, dat realiseer ik me en daar sta ik ook bij stil. Dat is fijn terugkijken zo aan het eind van het jaar. 9 december 2015 bewerkt door Kate jowan, Mai en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Hoi!Lekker veel gewandeld vandaag drie honden momenteel.. Lekker om de kop "leeg" te maken en goed voor mijn rug Daarna de keuken ingedoken dus de eigen gemaakte snert staat te pruttelen Ouderwets sudderplaatje, in nieuw jasje, op de kop getikt Net koffie met een chocomuffin Niet te lang zitten.. (au) Dus, duik zo weer de keuken in voor het avond eten Fijne avond alvast en wellicht tot later! (Een boek en avondwandeling lonkt ook) lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Wandelen, honden, koken, boek. Klinkt goed, Mai. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 En met drie honden Mai krijg je het niet koud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Gevonden:http://www.lef-magazine.nl/blogs/linda-van-doorn/dascha-was-16 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Qoute; Nederigheid......Kalmte.....Bij jezelf blijven.... Ja. Ik voel me zo fucked op. waar ik daarmee heen moet...geen idee.. Rustig, stil zijn/ voelen idd denk ik. Je denkt eerst wat, dat daarna je gevoel bepaalt. Dus: niet eerst beginnen allerlei problemen op te lossen, maar eerst netjes leren denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Hier aardappelen rode kool en hazenpeper van Jan. Smikkelen hiero Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Hallo iedereen. zo weer ff bijgelezen, het van de alcohol afblijven, lukt me goed 5 mnd alweer! Toch mis ik het soms wel, vooral als ik me somber voel en nergens zin in heb, dan denk ik, "ik zou me vol willen gieten en nergens meer aan denken". Gelukkig doe ik dat niet en denk aan de voordelen, van niet drinken! plof en Monster reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 @bertd: als ik me somber voel en nergens zin in hen en er komt niets uit mijn handen, dan ga ik stil met mezelf zitten en mediteren, soms ook bidden. Ik pak ook vaker een blanco vel papier uit de printer en schrijf 20 minuten zonder terug te lezen. ik hoor... ik hoor niet... ik herinner me... ik herinner me niet... ik voel... ik voel me niet... ik zie... ik zie niet... Gewoon schijven, niet letten op netheid of taal, niet denken, gewoon die pen laten gaan. Ik kom soms tot de ontdekking dat ik een hoop antwoorden al schijn te weten.... Hoop dat je er iets aan hebt. bertd, plof, Mai en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Joop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 @bertd: als ik me somber voel en nergens zin in hen en er komt niets uit mijn handen, dan ga ik stil met mezelf zitten en mediteren, soms ook bidden. Ik pak ook vaker een blanco vel papier uit de printer en schrijf 20 minuten zonder terug te lezen. ik hoor... ik hoor niet... ik herinner me... ik herinner me niet... ik voel... ik voel me niet... ik zie... ik zie niet... Gewoon schijven, niet letten op netheid of taal, niet denken, gewoon die pen laten gaan. Ik kom soms tot de ontdekking dat ik een hoop antwoorden al schijn te weten.... Hoop dat je er iets aan hebt. "Alle antwoorden zijn al aanwezig" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Gevonden: http://www.lef-magazine.nl/blogs/linda-van-doorn/dascha-was-16 Heel slecht artikel. Gaat voorbij aan het leed van de ouders die in onzekerheid zitten wat er precies gebeurde. LEF redactie denkt precies te weten hoe het zit en schrijft zelfs pretentieus "laat het een les zijn"Ten eerste is niet bewezen dat ze stomdronken was. Ten tweede heeft de toxicoloog alleen een alcohol gehalte gemeten, niemand weet wat er hier precies gebeurd is. Ongepast om dan te stellen laat het een les zijn. Goed artikel in algemene zin alleen moet je er vers leed waar niemand zekerheid heeft over wat er gebeurd is niet zo gebruiken. Monster en JaNina reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 (bewerkt) @Wijffie Je schrijft wat wijnman betreft zo buiten jezelf, alsof het je allemaal overkomt. Oke het kan 1-2-3 keer gebeuren dat ene wijnman aan je deur staat en je probeert over te halen. Maar dat patroon heb je toch door op een moment? Dan is het toch wegwezen mot je niet aan mijn deur hebben of in elk geval mot je niet aan de deur hebben als het iets met alcohol te maken heeft. Of je vindt het wel prima dat hij zo langskomt, dat is dan ook een keuze. Maar zo schrijf je niet dat het een keuze is. Het overkomt je en je vind het zo vervelend.....maar het gebeurd al zo lang ik je hier lees. De vooruitgang in de soap is dat je nu niet drinkt. Maar je zou ook kunnen zeggen dat je met J nu wel even belangrijker zaken aan je hoofd hebt dan wijnmannen die zomaar verschijnen en verdwijnen. Zeg het dan.....wegwezen en niet meer terug komen! ......als je dat wil. 9 december 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Je denkt eerst wat, dat daarna je gevoel bepaalt. Dus: niet eerst beginnen allerlei problemen op te lossen, maar eerst netjes leren denken. Ik geloof er niks van jowan, dat je denken je gevoel bepaald. Ik denk dat het een knap stukje ingewikkelder in elkaar steekt. Toen mijn kinderen babies waren konden ze erg boos worden als ze niet op tijd te eten kregen. Volgens mij kwam daar weinig denken aan te pas. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je met 'netjes denken' jezelf een flink eind vooruit kan helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 9 december 2015 Rapport Share Geplaatst 9 december 2015 Ik herken dat natuurlijk zelf ook dat ik dingen doe of laat gebeuren die ik niet wil. Voor mij is dan stap 1 het vaststellen dat het me niet overkomt maar dat ik keuzes maak. Ik bepaal wat er gebeurd. En als wijnman dan weer zou komen dat het niet zo is dat het je overkomt dat hij er is maar dat je het zelf hebt laten gebeuren. Niet iets buiten je om, niet de ander die iets doet. Wij zelf die iets laten gebeuren. En dat is en blijft een keuze, net als het zeggen ik wil dit niet meer. Juist omdat ik het begrijp en herken schrijf ik dit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden