Spring naar bijdragen

Zondag, 19 juli 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Akkordeon das knap al een week droog. We hebben ook een weekpact draadje. Daar kunnen we kanjers zoals jij heel goed gebruiken ;)

 

Kruidje dat gaat jou lukken zeker weten. Veel hier komen en vertellen over wat je die dag gedaan hebt. Er zijn altijd wel mensen die je kunnen steunen ;)

 

Hé Vol, ga jij vandaag nog niets leuks doen? ;)

 

Moet jij vandaag nog werken Jopske?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Even koffie en thee brengen en de slingers ophangen voor onze Har. 

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

Dear Harry, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 
Hoop dat je een heerlijke dag zult hebben. 

Zou het leuk vinden als je nog eens komt laten horen hoe hoe met je gaat nu. 

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

 

En verder voor iedereen een fijne dag... 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol..eerst maar eens ons bed uitrollen;)

Dochter heeft oven net aangezet voor de croissantjes :-)

Verder vandaag...spelletje, krant lezen, rondje over camping lopen.

We zijn paar dagen te vinden op camping vlak bij huis in chalet van bekenden. Overdag vakantie-gevoel en 's avons naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum is niet mijn realiteit doch slechts een deel van mijn realiteit. Ik ben geen moderator, hoef hier niet de dingen binnen de perken te houden.

Ik lees mee, praat mee, maar wordt niet geleid door de ontwikkelingen op dit forum.

 

Jaren geleden hadden we hier op het forum een "live" sterfgeval tijdens oud en nieuw. Dit bleek enige tijd later fake.

Ik was daar danig van ondersteboven en het heeft me een buffer van achterdocht opgeleverd naar alles wat er op dit forum gebeurd.

Die buffer van achterdocht heb ik menigmaal geprobeerd af te breken, maar dat lukt niet. Die buffer belet me om voor de volle 100% vertrouwen

te schenken aan mensen die ik niet (goed) ken. Tegelijkertijd is dat beletsel ook een soort bescherming.

Er is een zekere afstand die ik toch ook wel koester. Dit forum is (en blijft hopelijk) openbaar.

Dank zij dat afstand van emoties kunnen nemen kan ik ook afstand nemen van de behoefte die emoties te dempen (met drank).

 

De kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen en de moed om te veranderen wat ik kan veranderen werkt voor mij alleen

als ik me niet laat meeslepen door emoties.

Daarom heb ik mijn twijfels hier niet geuit en stel ik me op als medeforummer die het forum het forum laat en zichzelf zichzelf.

 

Dat ik dit hier nu schrijf wil niet zeggen dat ik gelijk wil hebben in mijn twijfels.. Ik wil alleen laten weten dat ik er ook als twijfelaar mag zijn.

En ik realiseer me dat dit forum slechts een van de hulpmiddelen is om mijn ziekte verslaving in bedwang te houden.

Daar horen alle aspecten van het leven bij, inclusief de negatieve. Erg (zelf)leerzaam.

Echter, het forum is voor mij een hulpmiddel om nuchter te leven, geen vervánging van mijn leven onder invloed.

 

Leve het forum!!

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 2 weken niet gedronken.

Gisteren heb ik me niet aangemeld op het dagpact omdat ik veel thuis en bij

mijn moeder heb gedaan.

En heb even gedacht om dit ook niet meer te doen.

Maar ik denk dat ik van jullie wel goeie tips krijg en van sommige misschien een beetje commentaar maar dat neem ik dan maar voor lief.

Ik heb een beetje gelezen over het mindfullniss en denk dat dit heel goed bij me past.

Maar als ik dit vergoed wil hebben dan moet dit via Taktus en dat duurt nog even voor het intake gesprek plaats vind.

Ga eerst maar een kijken tot die tijd op gratis site's om een beetje meer informatie te vinden, ik vind het super interessant.

Heeft iemand nog tips dan hoor ik dit graag.

Ik ga me zo ook bij het weeklacht aansluiten en blijf dan ook op het dagpact komen.

Gr. Bighamster

bewerkt door Bighamster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wederom zegevieren de empathielozen !

Bah !

Geen woorden voor, echt bah bah bah!

 

 

Je zult maar empathieloos of -arm zijn.

Ik heb mezelf vaak het etiket empathieloos" en "empathiearm" opgeplakt. Door het genuanceerder te bekijken

bedacht ik ook de etiketjes "hekel aan sentimenteel gedoe", "mezelf niet hoeven blootgeven door me in te laten met de ellende van anderen",

"wantrouwig", "egoïstisch", en zo nog een aantal.

Allemaal zijn ze, wat mij betreft, terug te voeren naar het grote, en hier veelvoudig toe te passen etiket: "beschadigd"..

Niet dat ik daar niets aan kan doen, ik ben erg druk met "repareren", maar als anderen daar "bah, bah, bah" over gaan roepen

dan word ik ineens weer heel ouderwets boos en bang...

 

Hoezo zegevieren? Wordt er hier gezegevierd door wie dan ook? Ja, misschien alleen door degenen die alcohol de baas zijn en blijven.

Maar dat kan iedereen zijn, empatisch of niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*

 

Ik probeer altijd bepaalde motto's vast te houden. Twee zijn verwoord door Yo, dat de wereld niet zwart wit is maar nuances heeft en dat de kernvraag altijd moet zijn, wat is helpend. Dat brengt me op het punt oordelen; oordelen is zo vaak niet nodig terwijl we het wel doen. Observeren en reflecteren is genoeg. Kan me geen reden bedenken waarom het (ver)oordelen over Kaboutertje nu helpend is. En daarom....waarom moet dit zo? waarom? wat denkt iemand hiermee te moeten bereiken en als het nooit in het belang kan zijn van de betreffende persoon, waarom dan toch doen?

 

Een ander motto is liever iemand misplaatst vertrouwen blijven geven dan een keer ten onrechte wantrouwen. Dit motto heeft schade opgelopen bij mezelf. Die L die vriendin van me....dat ze zegt dood te willen en met plannen naar het spoor gereden te zijn en me opbelt met een overdosis pillen....moet ik aannemen dat ze echt dood wil, moet ik aannemen dat vrienden onder elkaar sommige grenzen zoals manipuleren over dit soort delicate dingen gewoonweg niet doen? Het is inmiddels duidelijk dat zij die grens niet had en dat wel deed. Maar het tegenovergestelde wil ik perse niet. Ik wil geen muur om mezelf, ik wil geen wantrouwend mens zijn met een wereldbeeld van cynisme, wantrouwen en paranoia.

*

 

En stel vanuit de wetenschap dat het niet allemaal zwart en wit is en er nuances zijn; het is niet aan mij om te oordelen over waar die nuances dan zitten. Want Kabouter is erg kwetsbaar en ten onrechte wantrouwen wil ik perse niet....ook al heb ik ervaren hoeveel pijn het besef van niet kunnen vertrouwen van die vriendin van me mij deed.

 

Kaboutertje EN ook nieuwelingen of bekende leden met een verhaal....ik wil niet bijdragen aan een sfeer van wantrouwen, wil bijdragen leveren aan deze site een veilige plek te laten zijn. Ik kan niet voorkomen dat er leden zullen zijn die het nodig achten om iemand een sneer te geven maar zelf wil ik daar niet niet in meegaan. Ik wil mee denken en helpen hoe dit openbaar forum wel een veilige plek te laten zijn zonder die oordelen en dat wantrouwen zonder bewijs. Gewoon bij alles wat ik schrijf nadenken of iets helpend is of niet voor de betrokkene.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik wel of niet schrijven, zit wederom te dubben.... Wilde even 'gezellig aanschuiven in de huiskamer'....

Ik geef verder geen mening, heb geen mening want ik ken geen van allen. Een paar maanden geleden ben ik overgestapt naar dit forum, omdat op het vorige forum geen moderator/controle was. Iedereen kon tig alterego's aanmaken en van alles spuien, schelden, niemand werd gewaarschuwd of verwijderd.

Vergeleken daarbij is het hier heilig.

 

Ik weet dus niet hoe alles zit, zie veel gespeculeer maar is een moderator daar juist niet voor.... zaken uitzoeken, in goede banen leiden?....

Zou het niet mooi zijn als de dagdraad een beetje clean blijft, zie soms dat een groet of een vraag van een nieuwkomer nauwelijks aandacht krijgt, en gaat het daar uiteindelijk niet juist om..... Mekaar steunen in de strijd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rintintin, nice to see you! :heart:

Spijtig te horen van de relatie.

 

Heb je inmiddels je privé weer terug?

Toevallig trouwens dat je er nu weer bent, moest de afgelopen weken heel erg aan je denken.

 

Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ja ben weer terug.

gedoe met mijn broer en ontstekingen in mijn mond was evekes wat teveel,

dus had een mega dip en het infuus stond weer een beetje open,

maar goed, ben weer redelijk de oude en we gaan er weer voor.

broer gaat goed en is bezig aan het solliciteren en is weer bezig met een nieuwe vlam,

dus dat is mooi en goed voor het zelfvertrouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al met zo'n kritische blik naar het forum kijkt (wat ik dus kennelijk niet doe) en je denkt dat de waarheid en integriteit in het geding is, dat je denkt te kunnen aantonen dat er een spelletje gespeeld wordt over de ruggen van (te) goedgelovigen, kun je dan ook niet bedenken om dit via het beheer van dit forum te regelen? De site-admin en/of de moderator inlichten met je vermoeden en je mening?

Dat zou in mijn optiek een respectvolle, behoudende en nederige manier van handelen zijn. Dan neem je het forum serieus, dan neem je mensen in bescherming en dan loop je zelf minder kans het middelpunt van de aandacht te worden. Tenzij het je daar juist om te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...