Spring naar bijdragen

Donderdag 5 februari 2015


Gast A3

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Dromen zijn bedrog

Ik droom zelf ook wel eens van alcohol. Meestal schrik ik dan wakker. Dat is voor mij een teken dat het een soort van nachtmerrie is. Ik denk dan dat als alcohol al een nachtmerrie is, dan zal ik wel op de goede weg zijn. Vandaag toch al weer 38 dagen droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal, :)

 

Adrie het is heel normaal dat je droomt over alcohol. Ik weet niet of dat nu zo  te maken heeft met teveel met het forum bezig zijn, ik denk eerder dat dat te maken heeft met de verslaving opzich en de verandering die je doormaakt met het stoppen. Misschien onbewust toch een stukje verzet of zo.

Zo ik ga gauw een beetje poetsen want zodadelijk naar de buren om daar de keuken eens goed aan te pakken.

En vanavond bowlen. Blijf wat onzeker maar heb er wel zin an. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Ik lees de vragen over waarom ik de refusal niet neem en ja: ik ben dus (weer) aan het overwegen om te gaan drinken. Tot nu toe is dat niet gebeurd en ik durf het ook nog niet omdat ik nog geen week geleden de laatste heb genomen. Dus ik heb nog even uitstel van executie.. Wie weet hervind ik mijn verstand. Maar ik ben gisteren de balans eens gaan opmaken en dan kom ik op het volgende:

Ik drink nu ruim 4 maanden niet meer en het heeft mij het volgende opgeleverd

- ben binnen drie weken na het stoppen electronisch gaan roken. Dit is een vorm van roken waar je nog moeilijker motivatie om te stoppen mee vindt dan met tabak

- In de afgelopen 2 maanden ben ik regelmatig en nu dagelijks weer benzo's gaan gebruiken. Op het moment verhoogd naar 2 per dag

- Ik ben gaan gokken waarbij ik de eerste keer behoorlijk gewonnen heb, maar ja dat geld is nu opgegaan aan aan nuttige en onnuttige zaken en vorige week ben ik gaan gokken met flink verlies waar ik een enorme kater aan over gehouden heb

- ik zit nog steeds met een enorme zucht naar alcohol en ben ondanks de benzo's vrijwel de hele dag zo gespannen als een veer

- ik heb inmiddels een depressie ontwikkeld.

Nou, daar mogen jullie je pijlen op loslaten, want ik maak vast een denkfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blekje, ik las net jouw relaas van gisteren en de reacties van onze medefrummers. 

 

Eerste vraag van mijn kant is ook: waarom niet nu al een refusal erbij? Dan weet je 100% zeker dat je niet kúnt drinken. 

 

En verder.... tsja... denk je echt dat al die andere dingen opeens weg zijn als je wel weer gaat drinken? 

 

Die elektronische sigaret... heb al gelezen dat hij eigenlijk net zo erg is als de gewone peuk. 

Dan misschien maar weer gewoon aan de ouderwetse peuken even? 

Stoppen met drinken én stoppen met roken tegelijk is misschien ook wel veel gevraagd. 

 

En dat gokken..... zou de drang om te gaan gokken niet zijn gekomen als je had gedronken? 

 

zou je minder stressgevoelens hebben gehad als je had doorgegaan met drinken? 

 

Als ik het zo lees lijkt het wel of de drank je een constant gevoel van ontspanning en tevredenheid gaf, alsof het leven eigenlijk wel heel prettig was mét drank.... 

 

Lijkt me toch niet helemaal te kloppen. 

Je bent niet voor niets gestopt met drinken he? 

 

Misschien toch maar die extra refusal nemen meis... 

Maar uiteraard is de keus aan niemand anders dan aan jou... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Blekje,

Op de eerste plaats blijft Refusal zo'n 10 tot 14 dagen in je bloed, dus na een week al gaan drinken zou ik niet doen, ik weet het uit de vele ervaringen die ik zelf heb gehad.

Op de tweede plaats,  twee verslavingen tegelijk aan pakken is gewoon erg moeilijk. En met alcohol en de sigaretten stoppen lukt bijna nooit dus zou ik als ik jou was, weer gaan roken, en die verslaving pas aanpakken als je sterker bent geworden met a.d.b.

Roken is minder direct schadelijk voor je geest, alcohol drinken daar krijg je een fikse kater van die dan weer rechtstreeks werkt op je gemoedstoestand.

En echt geloof me, daardoor gaat de depressie waar je in zit echt niet weg, je verdoofd het en het komt dubbel zo hard terug. Je gaat weer beginnen met je oude leventje. En dat is juist hetgene waarvoor je hier op het forum gekomen bent. (zucht moeilijk hé)

Waarom heb je het zo moeilijk (gehad) met het gokken????? Omdat je toe gegeven hebt aan een andere verslaving. En dan zou je nu gaan drinken?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

 

Onverwacht met een vriendin bijgekletst..dus programma 'in de war'  :)

Ik vertrek zo naar mijn hok om lekker te schilderen...te lang geleden.

 

Blekje,

Voor mij draai je het om...die andere dingen komen omdat je niet drinkt? Dus als je nu gaat drinken heb geen last meer?

Da's jezelf heel erg voor de gek houden denk ik...maar niks zo moeilijk als hier doorheen gaan..moeten om het patroon te veranderen.

Als je de redenering doorzet weet je ook wat voor ellende gaan drinken je oplevert..na de verdoving...en hoe  moeilijk het is de draad weer op te pakken.

Twee verslavingen lijkt me lastig...Maar wat Bol zegt, drank heeft directe invloed op je gemoed. En die is niet positief.

Maak je keuze...en ga ervoor.

Nu doorzetten, straks ben je trots en blij dat je het zo gedaan hebt.

 

Fijne dag allemaal, sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

 

Blekje, je doet hetzelfde als nog niet zo lang geleden.

Je maakt jezelf gek door de mogelijkheid om weer te

kunnen gaan drinken, open te laten. Terwijl je de Refusal juist

hebt omdat je niet wil(de) drinken. Blijkbaar kun jij deze zwaarte

van de verantwoordelijkheid niet aan nu. De Refusal is niet het

probleem, maar wat jouw brein doet die verschillende verslavingen

het hoofd moet bieden. Alle zijn ze slecht voor jou en drinken

zou wel eens de angel kunnen zijn. Die moet eruit dus. En als jij

deze fase als te zwaar ervaart, zou je kunnen kiezen om die Refusal

in het bijzijn op een vaste dag/dagen per week te slikken. En dan niet bij je man

maar bij de huisarts, assistene of verslavingsarts. Iemand die weet van de hoed

en de rand en hoe jouw brein jezelf voor de gek kan houden.

Een opname zou ook te overwegen zijn, gezien je depressieve reacties, maar

dat kan altijd nog als je dat too much vindt.

Maar kom tot jezelf meis. Dit is geen leven zo, en het zijn niet de omstandigheden

maar hoe jij hiermee omgaat. sterkte!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luitjes, ik ga hier afsluiten. 

 

Koffie en thee staan warm op het aanrecht. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
 
ik wens iedereen een warme dag toe. 
En Blekje.... echt... niet doen hoor meis, we springen niet boven op je, we schieten niet, we gunnen je zo je gewoon goed te voelen... 
 
Dag dag luitjes. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje,

 

Je maakt geen denkfout.

Je denkt helemaal niet meer vanuit jezélf

maar vanuit je verslaving.

Ik zou in jouw situatie géén refusal meer durven nemen. Pas als ik zeker wist dat ik

niet wilde drinken, pas dán misschien. Al vraag ik me af waarom ik dan nog refusal zou willen.

 

Ik heb zelf baat gehad bij een 12-stappen behandeling.

Ervaringsdeskundigen hebben me daar laten zien dat niet mijn middel mijn probleem was

maar dat mijn manier van het oplossen van mijn problemen mijn probleem was.

Ik wilde altijd een instant oplossing. Die dacht ik gevonden te hebben in verdoven, in vluchten,

in snelle bevrediging.

Pas toen ik inzag dat ik moest leren omgaan met de dag zoals die zich aandient kon ik

mijn gebruik stoppen.

 

Ik pas dat wat ik geleerd heb nu ook toe op het stoppen met roken.

Met dát wat ik geleerd heb, met hulp van medeverslaafden (zowel hier als in 12-stappen meetings), door te

lezen in de literatuur, m'n bevindingen te delen, te luisteren en vooral door vertrouwen in het 12-stappen programma, kom ik aardig

door de eerste dagen van lichamelijke ontwenning heen.

Mentale ontwenning is een langduriger proces, maar daar is het van belang om me bewust te zijn van

het feit dat ik in herstel ben, dat ik moet werken om het te laten werken.

Met het bijltje erbij neergooien ben ik in het verleden alleen maar dieper in de ellende gevallen.

Pas toen ik ging hakken met dat bijlte ontstond er (uit)zicht op een beter leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje,

Wat me opviel na het lezen van je bericht van vandaag, maar ook van eerdere berichten over het evt. weer willen gaan drinken is dat je alleen maar kijkt naar voor jou de negatieve gevolgen van niet drinken.

In de maanden dat je niet hebt gedronken zullen er ongetwijfeld ook positieve gevolgen zijn van het niet drinken. Als ik jou was zou ik die op een rijtje gaan zetten. Ook ik zag alleen het negatieve. Ik kreeg van mijn therapeut de "opdracht" om elke avond te schrijven in een witboek. Opschrijven waar ik wel tevreden over was. Hoe klein ook. Bij mij ging het dan bijv. om: lekker gekookt vandaag of goed gesprek gehad met een vriendin of film gekeken met mijn dochter. Dit heeft mij enorm geholpen om uit die negatieve spiraal te komen.

En nee, dan is het depressieve gevoel niet gelijk weg. Ik ben half december begonnen met anti-depressieva, wilde ik ook nooit.

Ik zie dat nu al een steuntje in de rug.

Ook ik dacht na al mijn therapie en bijna 2 jaar niet drinken dat mijn sombere/depressieve gevoel dat ik altijd had wel weg zou zijn. Dus niet, eind november werd ook ik er weer door overvallen. Ik zakte weer diep in de modder van de zwaarte.

En ja, daar baalde ik enorm van. Want waarvoor heb ik het allemaal gedaan, om me weer depressief te voelen. Dus niet. Ik had 2 dingen kunnen doen: handdoek in de ring gooien (er aan toegeven, slecht eten, weer gaan drinken) of ook dit onder ogen zien en gaan aanpakken. Ik heb gekozen voor het laatste omdat ik het mezelf waard vind. Dus aan de AD en weer gesprekken met mijn therapeut over hoe ik mijn leven anders kan inrichten waardoor ik uit die depressie blijf. En daar steek ik nu mijn energie in.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik heb weer eens kunnen uitslapen. Dochterlief is ziek, dus ik hoefde niet in alle vroegte mijn bed uit om van alles te doen.

De nacht was wel heel onrustig, ondanks de yoga en het vroeg naar bed gaan.

Acceptatie is ook hier het toverwoord voor mij. Want als ik er tegen ga vechten en geïrriteerd raak dan slaap ik helemaal niet meer.

Gelukkig heb ik de luxe van niet hoeven werken en kan ik zoals vanochtend langer blijven liggen.

Het ziet er koud uit buiten, straks moet nog wel even de deur uit om boodschappen te doen.

Het liefste zou ik vandaag lekker binnen blijven, makkelijke kleren aan, met een dekentje op de bank een boek lezen. Verder niets.

In de vroege avond nog afspraak met mijn therapeut, kijk ik naar uit. Gewoon om te delen hoe het nu met me gaat en haar heldere vragen en inzichten brengen me altijd weer dichter bij mezelf. Hoe confronterend soms ook.

Kabouterte: geniet samen met Eline van jullie kopje koffie. Even iets anders dan in het ziekenhuis zijn. Zal je zo aan toe zijn, kan ik me zo voorstellen.

Heb het allemaal goed vandaag.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...