Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Nou Gipsy.... ik was er een paar dagen niet, maar na alles gelezen te hebben... heb ik speciaal voor jou een gedichtje gemaakt:   :)

 

Weer weten van de wind...

zwaar genietend van mijn frisse oren

en glimlachend om wat ik dacht

 

- verloren -

 

nu opgepakt

alsof het aangewaaid

me altijd bij zal blijven:

 

"Wat was het moeilijk toen"

 

Maar ik en mezelf

 

terug gevonden

en herboren.

 

mz

 

 

Lieverd: nu klinkt het alsof je er al helemaal bent/zou zijn.

Maar je snapt me vast wel?!

 

Lamme zo zeggen...: ik hoop dat dit straks voor jou zo op zijn zachtst gezegd ECHT de werkelijkheid wordt!! :lips: smart

 

 

 

lettertje dr bij

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe vaak ga je naar een meeting? Voor sommigen helpen alleen drastische maatregelen: elke dag een meeting, 100 dagen lang. Vermoeiend? Vast wel, maar ik ken voorbeelden van zware verslaafden die op die manier echt hun leven op de rails hebben gezet.

Je kan je emoties wel de schuld geven maar je doet het zelf: die eerste snuif of slok..

Sorry als dat hard klinkt, maar het enige programma wat werkt is als jij daaraan werkt. 'ik kan stoppen met drugs' zeggen terwijl je nog gebruikt...struisvogel en zand helaas..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het een goede beslissing is Gipsy. Zo gaat het niet.

De optie van Tomtom zou ik zeker in mijn achterhoofd houden. Ik ken meerdere mensen die inderdaad via bijna iedere dag een meeting ritme en stevigheid in hun leven krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy denk dat je zo je kans vergroot op een clean leven zeker als het voor een langere tijd is .Het zou ook in een klinik niet makkelijk zijn maar je hebt er wel meer ondersteuning en je bent weg uit je omgeving wat vaak ook helpend is .wat moedig en knap van jou deze stap te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Word waarschijnlijk volgende week opgenomen voor een wat langere periode.

Dus nu hop naar kliniek en hulp aanpakken.

 

 

Dat woordje "waarschijnlijk" bevat, zeker voor een aktief verslaafde, erg weinig zekerheid..

Weet je al meer, Gipsy?

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Gipsy,

 

In onze machteloosheid en verslagenheid, in onze zwartste periodes zijn we (als verslaafden) tot niets anders in staat dan gebruiken.

Mooi dat er klinieken zijn die ons kunnen helpen om, ondanks onze machteloosheid en verslagenheid, ondanks onze "verstriktheid"

toch niet te gebruiken. Vooral mooi als we zélf deze klinieken zien als keerpunt van ten onder gaan aan

verslaving naar hoop op herstel van onze verslaving. Zélf, zélf, zélf.. het blijft een feit dat we Zélf

het voetenwerk moeten verrichten om de touwtjes die ons binden vrij spel te geven, langer te maken, en zodoende weer kunnen

gaan genieten van de patronen en lijnen in ons leven. We zijn allemaal gebonden aan allerlei wetten, machten,

krachten, regels en noem maar op. Daar is niets mis mee. Maar er is een groot verschil tussen keuzes

maken binnen deze regels (creatief leven) en keuzes(?) maken die aan regels gebonden zijn (verslaving).

 

Ik gebruikte mijn kliniek-tijd om, zonder de mogelijkheid (lees: vanzelfsprekendheid) van gebruiken, de mogelijkheden van niet gebruiken te (her)ontdekken..

Ik schrok van de hoeveelheid mogelijkheden. Ik schrok zo erg dat ik weer ging gebruiken.

Ik kon pas gaan genieten van herstel toen ik niet meer hoefde te gebruiken en begon te begrijpen dat ik niet ook álle mogelijkheden van het leven moest

benutten. Ik ging genieten van keuzes maken, van het afbakenen van mijn behoeftes en daarmee het behapbaar maken van mijn mogelijkheden.

 

Maak het klein, maak het klein.. en hou het klein. Een advies dat ik keer op keer kreeg. Een advies/suggestie met een dikke gouden rand!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Gipsy,

In onze machteloosheid en verslagenheid, in onze zwartste periodes zijn we (als verslaafden) tot niets anders in staat dan gebruiken.

Mooi dat er klinieken zijn die ons kunnen helpen om, ondanks onze machteloosheid en verslagenheid, ondanks onze "verstriktheid"

toch niet te gebruiken. Vooral mooi als we zélf deze klinieken zien als keerpunt van ten onder gaan aan

verslaving naar hoop op herstel van onze verslaving. Zélf, zélf, zélf.. het blijft een feit dat we Zélf

het voetenwerk moeten verrichten om de touwtjes die ons binden vrij spel te geven, langer te maken, en zodoende weer kunnen

gaan genieten van de patronen en lijnen in ons leven. We zijn allemaal gebonden aan allerlei wetten, machten,

krachten, regels en noem maar op. Daar is niets mis mee. Maar er is een groot verschil tussen keuzes

maken binnen deze regels (creatief leven) en keuzes(?) maken die aan regels gebonden zijn (verslaving).

Ik gebruikte mijn kliniek-tijd om, zonder de mogelijkheid (lees: vanzelfsprekendheid) van gebruiken, de mogelijkheden van niet gebruiken te (her)ontdekken..

Ik schrok van de hoeveelheid mogelijkheden. Ik schrok zo erg dat ik weer ging gebruiken.

Ik kon pas gaan genieten van herstel toen ik niet meer hoefde te gebruiken en begon te begrijpen dat ik niet ook álle mogelijkheden van het leven moest

benutten. Ik ging genieten van keuzes maken, van het afbakenen van mijn behoeftes en daarmee het behapbaar maken van mijn mogelijkheden.

Maak het klein, maak het klein.. en hou het klein. Een advies dat ik keer op keer kreeg. Een advies/suggestie met een dikke gouden rand!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...