Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Toen ik besloot om te stoppen was ik ook bang...echt bang

Waarom...omdat ik niet wist dat ik kon leven zonder drank

Dit geldt ook voor het stoppen met roken.

En mijn keuze maken met operatie.

Ik was er klaar mee....maar het was oh zo eng

En toch...na de angst komt opluchting.

Opluchting omdat je ineens merkt dat leven zonder ook mogelijk is en dat het zelfs gaander weg maar en meer oplevert.

Dus Gipsy ik begrijp je angst.

Komt goed.

Go for it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ff wezen zoeken Gypsy

 

Hier het bewijs dat de combinatie van therapie gericht op voorkomen van terugval + naltrexon een beter resultaat geeft dan therapie alleen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11316375

 

En deze tekst is vrij duidelijk. Ik probeer eerst even iets uit te leggen in mijn eigen woorden om het wat meer begrijpelijk te maken. Er zijn 3 systemen van verslaving (seratonine, endorfinen en dopamine) Cocaine werkt vooral op dopamine maar de lichaamseigen stof endorfine (wat je ook aanmaakt met sporten, sauna.....) wordt ook aangemaakt. Naltrexon doet niks aan de route dopamine maar wel aan de route endorfine die via de receptoren loopt waar ook opiaten (heroine) op werken. Naltrexon is oorspronkelijk een middel tegen opiaten verslaving. Het secundaire beloningssysteem via endorfine wordt dus wel succesvol aangepakt. Dopamine kan niet want zonder dopamine functioneren mensen niet. Dat bedoelt Els Noorlander. Het helpt dus tegen 1 van de 2 wegen die coke een verslavende stof maken.

 

 

Als de opiaatreceptoren door opiaatantagonisten worden geblokkeerd (waardoor het effect van de endorfinen verdwijnt), vermindert de inname van stoffen als heroïne, cocaïne en alcohol. Deze bevinding suggereert dat de endorfinen betrokken zijn bij de verslavende werking van opiaten en andere stoffen (...) Het ontwikkelen van een heroïneverslaving wordt geremd door de opiaatreceptoren te blokkeren met de antagonist naltrexon (Nalorex, Revia). Dit is begrijpelijk omdat heroïne werkt via opiaatreceptoren. Om een uitspraak te doen over verslaving in het algemeen is het van belang om daarnaast te bekijken hoe een verslaving aan een niet-opiaatachtige stof, zoals cocaïne, totstandkomt. Cocaïne werkt primair via dopamine. De inname van cocaïne (tijdens de beginfase) wordt niet volledig geremd door een behandeling met naltrexon. Dit suggereert dat endorfinen niet van belang zijn bij de beginfase van een verslaving. Maar uit vervolgstudies bleek dat door een blokkade van opiaatreceptoren de proefdieren minder gevoelig waren geworden voor de belonende effecten van cocaïne.(...) Er zijn aanwijzingen dat endorfinen een rol spelen bij het dagelijkse patroon in het gebruik van verslavende stoffen. Vlak voordat verslaafde ratten zichzelf weer gaan inspuiten met hun dagelijkse portie cocaïne, heroïne of alcohol (het moment waarop de behoefte aan de verslavende stof het grootst is), is in bepaalde delen van de hersenen een verlaagde hoeveelheid endorfinen gevonden. Na de inspuiting is er geen verlaging van endorfinen. Dit suggereert dat endorfinen betrokken zijn bij de hunkering of de zucht naar de verslavende stof. Deze behoefte is te vergelijken met de craving of dysforie van een verslaafde vlak voor een volgende inname van de stof.

http://medischcontact.artsennet.nl/archief-6/Tijdschriftartikel/05941/In-het-brein-van-een-junkie.htm

 

Lees het hele artikel eens en/of print het uit en laat het je uitleggen door een hulpverlener.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy ik herken je gedrag

voor een lijnpoging had ik ook altijd

een forse vreetbui vaak.

En dan was de eerste lijndag bijna

een verademing.

Mijn eerste dag gestopt, echt gestopt,

begon ook zo.

Nu achteraf, zou ik het hopelijk anders doen.

Ik hoop dat je vannacht veilig doorgekomen bent

vandaag goed ziek bent van de afkick

en morgen sterk genoeg om deze keer echt door te zetten.

Het destructieve heeft meer dan lang genoeg geduurd.

Het is hoog tijd dat de echte Gipsy haar plek weer mag innemen.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was dus geen ramp, Gipsy. Je hebt een keuze gemaakt door van die weirdo weg te gaan en gewoon naar huis te gaan. Lijkt me vanaf hier, achter mijn beeldscherm, een hele goede keuze..

 

Die keuze heb je ook met je gebruik, maar je zal het toch echt zelf moeten doen en het zal niet makkelijk zijn, dus kan je bijvoorbeeld hier je problemen delen.  No pain, no gain.

 

Succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, stoppen lijkt van te voren altijd goed te doen, totdat je werkelijk stopt.. dan wordt het ineens bijna ondoenlijk.

Zelf heb ik geen ervaring met coke, maar ik ken de verhalen over hoe moeilijk het is om er af te blijven.

In enkele NA groepen waar ik wekelijks kom komt al bijna net zo lang als ik een jongedame die ook met coke gestopt is.

 

Zij is twee maanden nadat ik stopte met alcohol gestopt met coke, nadat ze na een zelfmoordpoging in het ziekenhuis terecht kwam..

Zover moest het dus met haar komen. Een leven met coke gaf haar geen perspectief meer. Ze zag maar één uitweg.

Doordat die uitweg geen uitweg bleek zag ze ineens een andere uitweg: hoe dan ook stoppen met cokegebruik.

Om daar steun, hulp en motivatie voor te vinden bezocht ze de NA (Narcotics Anonymous). Ze heeft zich op het programma gestort,

en vindt nu veel voldoening in de boodschap van háár herstel te delen met verslaafden die ook de hartewens hebben om hun middelengebruik

achter zich te kunnen laten.

 

Begin volgend jaar is ze zeven jaar clean. Ik heb haar zien opbloeien van een zielig hoopje mens naar een mooie, verstandige en zelfstandige vrouw

die het leven met al z'n ups en downs goed aankan. Ik zou bijna zeggen: een "moordwijf" die de dingen, inclusief haar eigen probleemverleden,

gedreven en vol levenslust aanpakt en een vaste baan, huis, auto... nou ja, ze gaat gewoon goed. Geen drama's meer, maar volop plezier.

 

Dat ik m'n eigen verhaal hier niet in het kort neerzet maar dat van een fellow, heeft enkel als reden dat het hier ook cocaïne betreft.

Als je voor cocaïne andere middelen zou invullen, kon het ook mijn verhaal zijn. Maar soms spreken mensen met hetzelfde middel meer

tot de eigen verbeelding dan mensen met een ander middel.

 

Zoek hulp, maar verwacht niet dat anderen jouw moeilijke momenten op hun schouders nemen. Dat kan gewoon niet.

Je kunt aangereikte handen aanpakken, maar je zult toch zélf uit die put moeten klimmen. Weliswaar met hulp van aangereikte handen,

maar vooral met eigen krachten. Als die tekort lijken te schieten kunnen aangereikte handen je doen putten uit onvermoede reserves..

Elk mens heeft onvermoede reserves. Ook jij, want je wilt nog steeds van die troep af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat ze het brengen Gips die medicijnen en anders je er echt toe zetten het te halen. Die valium en naltrexon is juist om je wat te helpen de eerste zware periode. Is er niet iemand die evt dat klusje voor je wil doen?

 

Probeer jezelf in een gezond dag en nachtritme te dwingen met eten en drinken en voldoende rust. Slaap je niet blijf dan zo rustig mogelijk ontspannen. En indien mogelijk, heb contact met mensen. Dat je het wel zelf maar niet helemaal alleen hoeft te doen.

 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...