Spring naar bijdragen

Nieuw hier

kruidenthee67
 Share

Aanbevolen berichten

Op 2-5-2022 om 10:43 zei jopie:

Zodra groeien, beter worden, ontdekken, een prestatie wordt, kon t wel eens een  "devil in disguise" zijn. 

Thanks, dat is een enorme valkuil....waarbij 'voelen' een rol speelt...ik heb het heel fijn gehad, en ontdekt dat ik dit heel goed zelf kan, sterker nog, het leuker is om dingen zelf uit te zoeken.  In mijn tempo en manier gefietst en gepauzeerd. Genoten van de natuur...en mezelf af en toe in de weg gezeten.  

Maar wat jij noemde heb ik ook gevoeld..het 'moet lukken', fijn zijn, wat opleveren...dat is steeds weer bewustwording...dat is hoe ik het doe...het moet perfect en goed.  Bang voor fouten, mislukken, doemscenario's...en daar dan niet mee kunnen dealen.  Hardnekkig en belemmerend.  En maakt bang, bang om dingen te ondernemen. Om verantwoordelijk te zijn. Om te leven om het maar eens heel groot te zeggen.

Misschien ben ik wel met meer vragen thuis gekomen, maar dat is voor nu ook oké. 

Ik weet in ieder geval, dat het tentje achterop binden en een paar dagen in de natuur voor mij 'helpend' is. Me ook weer meer in contact brengt met mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 months later...

Ik heb even behoefte om te schrijven. Dat doe ik normaal in mijn beeldend dagboek. Weet niet waarom nu hier, maar dat maakt ook niet. Of ja, dat weet ik eigenlijk best wel. In moeilijke tijden zonder de vertrouwde coping. Ik merk dat het af en toe door mijn hoofd gaat. 'Was toch wel soms heel fijn...er even niet zijn'. 

Het is geen optie. Punt. Of ja, het is wel een optie, maar niet meer de optie die ik kies.  En dan is die fles whisky, waarvan ik nu weet dat ie in de kast staat op de werkkamer van mijn man niet fijn.  En de lege, die hij nog weg moet gooien.  Ik weet wat er zou gaan gebeuren als ik toegeef aan de gedachte die door het hoofd gaan. 

Ik zag een advertentie van een cursus, traject, die me triggerde: 'op topniveau presteren zonder stress'. HOEZO?! Voelde boosheid opkomen...wat maken we elkaar wijs? Zo'n vrouw die op een burnout afstevent...maar he, het kan he? Wij zullen je wel eens helpen om het toch voor elkaar te krijgen. Bleh. Dit zegt natuurlijk alles over mij :-)

Ik ga een bak koffie zetten. Muziekje aan en doen wat ik me voornam, mijn huis opruimen, lekker soepje maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...