Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Eindelijk! :D

Yeppie, ik stopte op 22 mei.

Was eerder al een paar jaar gestopt maar spijtig genoeg langzaamaan weer begonnen. 

Ik moet zeggen dat t vorige keer gemakkelijker ging. Maar goed, moeilijk gaat ook.

Zit nog steeds aan de tabletjes (nicorette). 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht gisteren te stoppen met mijn tabletjes.

'S avond een verjaardagsetentje van mijn broer. Bleek t toch moeilijk om de tabletjes te laten. Rokende broer en nichtjes. Had ik niet verwacht. Dus toch maar nieuw pakje nicorette gaan halen. En ook daarin eindelijk eens deftig werk maken van den afbouw.

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2017 om 21:09 zei Bor:

Ik meld me terug. Ik ben teruggaan roken en rook nog meer dan ik voor mijn stoppoging deed.
Sterker; ik rook mezelf misselijk.

Ik erger me eraan, het voelt ook niet goed en vind het ook niet leuk meer.:blush:toch doe ik het.

Je schrijft letterlijk dat je terug bent gaan roken. 

Gij zijt een rare 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

roken is een walgelijke ziekte-verslaving.
Wat kan ik er meer van zeggen dan dat het duur is en onmogelijk wordt gemaakt.
Ikzelf denk dat ik door rook. Mijn situatie accepteer.
Toch blijft er iets broeien. Ik sluit nooit iets uit, maar of dat zin heeft?

Waar is Lidia? Hoe gaat het meis?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 22-1-2018 om 07:58 zei fleurtje:

Ik ben vandaag 8 maand ver! Whoop whoop! :musicnote: :present:

Ik zou zeggen taart voor iedereen maar ik ben van de gierige

Je had gewoon het allerlekkerste gebakje van de wereld kunnen neerzetten en zelf opeten @fleurtje... er komt hier toch geen hond ;)

Ik heb voor mezelf een heerlijke hazelino in gedachten, want kom er net achter dat het vandaag precies 6 jaar geleden is dat ik stopte.. 
Afbeeldingsresultaat voor grote hazelino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rook de hele dag al (???????) uhh.. nee, nee...

even overnieuw.

Ik rook de hele dag al een hazelinogebakje. En dat was dan buiten die op de dagdraad op 'Alcohol de Baas'. Want die is op, en nog rook ik hazelino... (mjammie..)
Hier kijk ik ook nauwelijks vanwege de grote stilte hier. Maar ik zag dat er zowaar weer eens een nieuw berichtje geplaatst was.
Mét hazelinogebak.. ahaaaa....!!

Ook hier (en dan nu zonder flauwe toevoeging) van harte gefeliciteerd, Yvonne. 6 Jaar is verdomd een hele tijd. Ik heb het ooit tijdens mijn rookleven
een keer drie jaar volgehouden. Vrijwel moeiteloos, maar door de eeuwige kwetsbaarheid toen eens weer met 1 sigaretje begonnen en zo voort...
Die 3-jaars periode is onderhand al weer bijna 25 jaar geleden en nu zit ik dus ook weer in een rookvrije periode, vandaag dag 238, maar het gaat me
alles behalve makkelijk af. Ik heb een week of drie geleden zelfs een pakje sigaretten gekocht maar heb dat, met hangen en wurgen, nog steeds in gesloten
toestand beneden in de garage liggen. Het moeiteloze van 25 jaar geleden wil maar niet komen, deze keer. En ik zit er dus serieus over te denken om maar
weer eens wat op te steken. Op deze manier stoppen kan ik misschien nog wat rekken, maar ik voel aan m'n water dat ik het deze keer niet ga redden.
Eenmaal op deze manier gestopt proberen te blijven levert me zoveel innerlijke strijd op dat ik het beter op een ander tijdstip nog eens zal gaan proberen.
Gestopt blijven is moeilijk, dat weet ik, maar als er geen enkele tevredenheid mee gemoeid is dan blí'jft het moeilijk. En dat is het me niet waard.

Wat niet wegneemt dat ik hoop dat jij gewoon op de door jou ingeslagen weg doorgaat. Je zegt wel eens dat je het nog steeds lekker vindt ruiken, maar jij bent
gelukkig wel tevreden met je niet meer roken. Dus op naar de zeven jaar. Mét hazelino graag.. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaa, @Kohtje, ik ben geen taartmens, maar hou wel van hazelino, heerlijk... 
En ja, ik ben van plan door te gaan met nietroken... het bevalt me tegenwoordig best goed. 
Maar gek genoeg zijn er nog steeds momenten dat ik echt trek in een peuk heb, hem als het ware al in mijn vingers heb en er een trekje van neem. 
Momenten dat ik mezelf afvraag wat er nou eigenlijk leuk aan het leven is als ik geen peuk mag.... (ik kan het toch beperken tot.... 
Nee dus, ik weet dat ik dan binnen no time weer op anderhalf pakje per dag zit...) 
En het volgende moment realiseer ik me dan dat er wel degelijk een leven na de peuk is.... 
Wat zit verslaving toch raar in elkaar. 
Jij houdt het nu al een kleine 8 maanden vol, petje af Koh. 
Ik weet niet hoeveel jij rookt, dat schijnt tegenwoordig al helemaal niet belangrijk meer te zijn trouwens, 
1 sigaret per dag is al dodelijk... ???? !!!! 
Maar als jouw kwaliteit van leven gewoon slechter is zonder peuk dan met... dan ben je inderdaad nog niet aan stoppen toe. 
Let wel Kohtje, ik zeg niet dat je dan maar weer moet gaan roken, want ohohoh... het wordt elke keer moeilijker op de één of andere manier. 
Maar je ongelukkig voelen ... dat mag ook niet de bedoeling zijn, dan krijg je last van stress die zich gaat stapelen... en ook dat is dodelijk op de lange duur. 
Wie het weet mag het zeggen Koh. Ik gun je de rust van het niet meer móeten.... Ik gun je ook de rust van het peukje... 
Ik gun je in ieder geval een lekkere hazelino, twee zelfs, ook eentje voor mevrouw Koh. 
Gerelateerde afbeelding


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, 1 sigaret per dag is al dodelijk.. haha, net als dat iemand met stationair draaiende motor z'n ruiten krabt terwijl de uitlaatgassen bij ons door
de ietwat kierende voordeur ons huis binnenstromen.. ;) of in de binnenstad wonen, of houtgestookte kachels, of weet ik wat.. ademen is tegenwoordig
zelfs al dodelijk. Maar alle gekheid op een stokje, alle beetjes helpen natuurlijk, dus géén sigaret opsteken is beter dan één. Dat wéét ik, maar....
Ik zat niet op anderhalf pakje per dag, ik zat op dagen dat ik veel rookte op 10 tot 12 sigaretten per dag. Geen goedpratertje, maar onbewust werkt
dat tóch door: ach, het viel allemaal nog wel mee.
Vandaag spreek ik in elk geval nog weer met mezelf af om die eerste niet te nemen. Morgen zie ik wel weer. :rose:

En ik ben ook niet zo'n gebakmens, maar hazelino's zijn me altijd te klein. En dat vind mevrouw Koh ook, die best matig is met eten (diabete) maar van
hazelino's altijd kan genieten. Daarvoor dus bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Tja, hier ben ik dan (weer eens). Ik wil er vanaf, maar zie zoooo op tegen die eerste periode. Het lijkt dan of alles in het teken staat van dat niet-roken. Ik heb daar zoooooo'n hekel aan. Maar ja, oogkleppen voor helpt me ook niet verder. Ik wil dat het zo snel mogelijk weer gewoon is om niet te roken. Ik heb ooit 10 jaar niet gerookt en later een periode van 8 jaar. Ik vond het toen heel gewoon om niet te roken. Dus ik kan het wel. Maar ja, toen dronk ik nog, toen had ik nog IETS, als ik stop met roken heb ik niets meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pakje sigaretten ligt niet verstopt, hoor. Gewoon open en bloot op een plankje boven de 'groene kliko' (=de enige die we nog hebben).
Of nee, niet open, want gesloten en ook niet bloot, want, in een onaangetast doorzichtig cellofaantje.
Waarom ik nog niet rook terwijl ik wil? Ik werk nog aan m'n overtuiging dat ik niet hoef te roken... nu nog puur op wilskracht, dus strijdend en
erg vermoeiend, maar langzaam maar zeker steeds meer overtuigd.
't Is een beetje lastig en omslachtig, ik stopte vorig jaar eigenlijk onvoorbereid, zonder echt te willen stoppen toen we met ons Dyaantje naar
Portugal gingen op vakantie.. ik was m'n sigaretten vergeten mee te nemen en besloot in een opwelling om onderweg niet te kopen. Ondanks
enkele moeilijke momentjes ging dat eigenlijk vrij gemakkelijk. Pas toen ik weer thuis was werd het moeilijker, in de gewone omgeving, in het
gewone ritme.. maar vond het zonde om die kleine drie weken zomaar 'weg te gooien'... zo is die stopperiode geboren.
En ik zit nu nog een beetje met 'de gebakken peren', toch begint langzaam de overtuiging te groeien dat ik maar niet meer moet gaan roken.
Dus kan dat pakje binnenkort wel weg.

Vandaag dag 260. Als ik nou straks écht overtuigd ben heb ik die voorsprong alvast in de pocket... ;)

Nancy, succes.
Bor, jij ook natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bor, er is niks met mijn gezondheid hoor, dit is een gewone jaarlijkse controle vanwege hoge bloeddruk. Wel gaat de praktijkondersteuner me vragen of ik nou gestopt ben met roken (alweer). Nou, nee dus. Maar ik wil er echt aan gaan werken. Ik heb je verhaal gelezen en sta er net zo in als jij op dit moment, vind het vies en wil er vanaf. Ik heb nu nog één sigaret liggen en die gaat er zo aan, ik vind dat dat de laatste moet zijn. Wel heb ik net als Kohtje nog een vol pakje in cellofaan, maar ik ben van plan om die dicht te laten. 

Ik heb nu een e-smoker. Ik vind het een wat halfslachtige manier van stoppen, maar ga toch kijken of dit wil helpen. 

En Koh, wat een aparte manier om ermee gestopt te zijn, maar wat goed! Hou die voorsprong in je pocket, zou ik zeggen, mooi toch! 

Ik denk ook dat ik er niet een groot ding van moet maken, gewoon stoppen dus en niet teveel bij nadenken. Anders wordt het zoiets groots, waar ik elk moment van de dag dan mee bezig ben. En net dat laatste dáár heb ik dus geen zin meer in. Ik vond dat nog het lastigste aan het stoppen met drinken. 

Dussssss.....ik ga nu heel bewust mijn laatste afscheidssigaretje roken, met het idee in mijn hoofd dat ik dus die vieze walm nooit meer hoef te inhaleren. Aktie! Die knop gaat echt niet vanzelf om, dus ik vraag me af waar ik in vredesnaam op wacht...tot ik slecht bericht krijg van een arts?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat meegelezen in deze hoek. Ik rook ook. Zo’n 25 jaar, mijn zwangerschappen niet meegerekend. Ik ben een echte stoomboot, maar in huis zelf rook ik niet. Ik ben nog al een poetsmiep en schrik zo van die smerige nicotine aanslag. Dus na mijn verhuizing een fris nieuw huisje. Roken doe ik in de serre. Oké als je net in een goede film zit is dat wel onhandig. 

En @nancy dat vele hoesten herken ik wel. Ik heb sinds kort ook een e-smoker. Hoeveel procent nicotine bevat je vloeistof als ik vragen mag? Ik heb gekozen voor 6% met kersen smaak ;) Heb je ook de mogelijkheid om je e-smoker in te stellen op standen? Misschien staat hij bij jou te hoog? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...