Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Dat zou t bijna zijn als ik niet zo'n sterke drang had gevoel lika :D. T was iets te veel kantje boordje.

Hoe vlug die connectie ontstaat en hoe sterk die kan zijn. Ik heb r jaren totaal geen last van gehad.

Gelukkig ga ik niet vaak uit en heb ik maar één vriendin en broer die rookt. En een nichtje :angry:

T blijft een ander paar mouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje,

heel erg knap, maar het bewijst maar weer eens dat het geestelijk veel moeilijker is om te stoppen dat lichamelijk. Gelukkig heb ik zeer weinig mensen in mijn omgeving die roken, want ik ben daardoor al meerdere keren voor de bijl gegaan.

Vandaag wel beetje moeilijk gehad, maar komt waarschijnlijk doordat het zondag is. Ben gisteren begonnen met zoeken in negatieven naar foto's met zonsondergangen. Nou, als je jezelf een taak wilt geven die afleidt, is dat het wel. Het lijkt wel een doolhof. Dagboeken erbij en alsnog in fotoboeken van mijn reizen tekst bijschrijven. En naar internet om op te zoeken wat voor soort zebra of antilope/gazelle dat nu is. Wordt er een beetje gek van, maar zoals ik zei, het leidt wel af nu het buitenzitten en even niet in zit.

Gisteravond een buurvrouw gebeld die al har dia's heeft weggegooid om te vragen of ze de lichtbak nog had. Dat maakt mijn zelfopgelegde taak een stuk makkelijker. En ja, ze belde dat ze hem gevonden had. Ik er heen. Kreeg 2 kleine glaasjes wijn en toen kreeg ze bezoek en die gin aan de koffie en dat lust ik niet en van haar krijg ik nooit meer, want ze weet van mijn probleem. Dus dat was dat. Toch heel even eraan gedacht dat de winkels open zijn (met de auto). Maar dat is gekkenwerk want ik mag helemaal geen alcohol vanwege die ijzerstapeling. Bovendien morgen naar de tandarts en wil geen aanslag hebben.

Zo, even mijn hart gelucht, bedenk dat ik nog moet eten en een vriend in Duitsland bellen, maar dat kan natuurlijk weer uitgesteld worden.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik t leest, hoeft niet zo te zijn natuurlijk, is je relatie met alcohol niet daar waar t moet zijn. 

Ik heb de drang niet om erna nog naar de winkel te tenen. Dat jij erover nadenkt is niet zo goed. Zeker niet mede vanwege je gezondheid. Waarom laat je t stoppen met roken niet even en richt je je op niet drinken? En Dat hoeft niet voor eeuwig te zijn als je dat niet wil en weet dat je adb kan zijn. Ik was een half jaar gestopt met drinken en pas dan gestopt met roken. Ik ben pas iets gaan drinken terug toen ik al ongeveer een jaar was gestopt met roken. Maar zoals gezegd beperkt t drinken zich tot miss twee glaasjes op twee maand nu, soms minder. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, kip of ei verhaal. Daar komt bij dat ik veel meer last heb van roken, niet alleen vanwege de COPD. Niet drinken vind ik niet zo moeilijk (meer), dat is aardig normaal geworden. Maar, ik herinner je er nog eens aan : ik ben 73 jaar en zou toch wel graag af en toe een glaasje wijn drinken. Roken daarentegen heb ik een grondige hekel, vind het vies en het is tegenwoordig aso en schreeuwend duur. Voilà. :blush:

De tandarts was heel erg tevreden en de mondhyg. ook. Dat is zo'n aardig meisje, dat ik er bijna voor m'n plezier heen ga. Ze is 45 min. wel met me bezig, maar alles zier weer spik en span uit. De tandarts is ook een heel aardig meisje, maar een paar jaar ouder. Ik ben gaan lopen, kwartier heen en kwartier terug. Goed voor me. Dit dorp wordt helaas door een tunnel gesplitst en toen ik de helling op liep, kon ik merken dat me dat beter af ging. Niet zozeer door trainen of (helemaal) niet meer roken, maar ik ben de laatste paar jaar toch zo'n 8 kilo kwijt. En dat merk je. Alcohol heeft ook cal. en vaak krijg je zin om er wat bij te snacken. Voor die ijzerstapeling is het ook beter om wat gewicht te verliezen. Voorlopig geef ik toe aan de vermoeidheid, maar zit verder best goed in mijn vel. Ga me door niets en niemand meer in de stress laten werken. 

Hoor haar!!!!! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lidia:

Fleurtje, kip of ei verhaal. Daar komt bij dat ik veel meer last heb van roken, niet alleen vanwege de COPD. Niet drinken vind ik niet zo moeilijk (meer), dat is aardig normaal geworden. Maar, ik herinner je er nog eens aan : ik ben 73 jaar en zou toch wel graag af en toe een glaasje wijn drinken. Roken daarentegen heb ik een grondige hekel, vind het vies en het is tegenwoordig aso en schreeuwend duur. Voilà. :blush:

Dan begrijp ik het probleem niet. Drinken heb je in de hand en aan roken heb je een grondige hekel. Lijkt mij de ideale mindset. Beter dan de mijne...ik.heb nl geen hekel aan roken. Nooit gehad

Duuuuus....een vogel is geen mus. En een klets is gene kus.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook aan vieze dingen kan een mens kennelijk verslaafd raken.     

Voor wat betreft de foto's en negatieven die ik aan het (uit)zoeken ben, daarmee heb ik me wat op de hals gehaald  :( . Het is net de   zak (mv) van Sinterklaas, er zit van alles in. Ik vond de foto's van een walvis spotten tochtje en van een mini vakantie naar Valkenburg met een vriendin die overleden is. Soms vroeg ik me af waar die foto's toch konden zijn. Et voilà!! Nog veel meer "oude" foto's gevonden. Heel leuk. Van zonen met ex-en en vluchtelingen waarvoor ik vrijwilliger was. Goed gedrag wordt dus beloond. De winst is dat mijn gedachten zijn afgeleid en dat ik er nog moeier van wordt en dus wel zal kunnen slapen.

 

Ja, Suikertje, gaat ie nog? Ik las je pas nog op D&D en toen was je nog rookvrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

Ik had wel eens gehoord van mensen die 2 pakjes p/dag rookten en vroeg me af of je dan nog tijd had voor iets anders en waar je dat dan kon doen. Maar jij rookte dus nog meer!!! Ik had het al eens van je gelezen, maar niet op gereageerd. Had je niet een smaak van bordkarton in je mond? Proefde je je eten nog wel? Verdiende je zo goed dat je dat kon bekostigen en dan ook nog de drank. Vragen die zo bij me opkomen, maar je niet hoeft te beantwoorden. Maar ik hoop dat je er zelf je gedachten nog eens over laat gaan en jezelf dan gelukkig zult prijzen dat dat allemaal veranderd is en dat je het graag zo wilt houden. Zal ook best wel, hoewel ik na 9 mnd. weer ben begonnen, zo af en aan. Topt mijn grote ergernis.

Op het ogenblik heb ik gasten en ben heel blij dat ik me niet hoef te schamen voor de stank in huis. Hoewel het voor een niet-roker nog wel te ruiken is, Het gaat me nu ineens weer makkelijk af en nu maar waakzaam zijn en niet de aandacht niet laten verslappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,

Dat is een tijd geleden. Hoe kom je daar verzeilt.

Het genootschap onze taal zegt;

Stiekum.

"De spelling stiekum komt al lang voor, maar is nooit een toegestane variant geweest in woordenboeken en spellinglijsten. Dat maakt stiekem tot een geliefd woord voor dicteeschrijvers. Ben dus blijkbaar niet de enige.:) "

Toen ik jong was werd stiekum veel gebruikt, maar stiekem  is inderdaad de gangbare manier.

Ik hoop dat je het hierbij laat, ander sla ik heftig terug.:angry: Ben je helemaal ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,goed lezen!

Ik citeer toch genootschap onze taal.

*De spelling stiekum komt al lang voor, maar is nooit een toegestane variant geweest in woordenboeken en spellinglijsten*
*maar stiekem  is inderdaad de gangbare manier.*

 

Dus is het stiekem!!!!!

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou mijn stopdatum nog wel in mijn hoofd. Ik weet dat ik dit na verloop van tijd ook gewoon vergeet, wat een goed teken is. 
Ik heb nog moeilijke momenten maar die zijn al een heeeeeel pak minder. 
Hoe meer je oefent in situaties die lastig liggen zonder nicotine, hoe gewoner ze worden.
Maar dat geldt voor alles wat moeilijk ligt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...