Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Fleurtje,

nog niet helemaal 100% helaas.

Net de film over André Hazes gezien, was dat niet van plan, maar het is hier zo'n gruwelijke herrie vanwege de kermis, dat ik wat tegengeluid nodig had en er was verder helemaal niets op TV . Vooral die sirenes v.d. botsauto's gaat me na 4 dagen danig op de zenuwen werken. Morgen gzd de laatste dag.

Maar terug naar de film, ik vond hem goed gemaakt. Het rare was dat ik me steeds maar ergerde aan het onwerkelijke roken van hem, dat daar niet 1 x wat van gezegd werd en dat dat overal maar kon. In mijn geheugen begon toch half 80-er jaren al verbod hier en daar. Ook zijn kinderen zaten er steeds in, Zelfs in de auto werd de chauffeur er aan bloot gesteld, gelukkig werd er op gegeven moment een chauffeur in dienst genomen, want hij reed gewoon dronken rond. In 1 hand had hij een peuk en in de andere een H.bier blikje, waar hij ook ging en wat hij ook deed. Ik heb geen idee hoe waarheidsgetrouw het was, maar neem aan van wel. Hij is dan ook maar 53 jaar geworden, (als ik dat goed gelezen heb bij de aftiteling). Hoe iemand zich zo willens en wetens de vernieling in kan helpen en dan toch nog 2 dagen voor zijn dood optreden in de Arena. Toch kwam hij ook geregeld zijn afspraken niet na. Ik had eigenlijk medelijden met hem en iedereen om hem heen. Een goede waarschuwing, ook voor mij, dat het ook zo kan aflopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedenk ineens dat ik de hele dag niet aan roken heb gedacht. Gisteren, na weer een aderlating wel even, want toen ik thuiskwam (gelukkig reed iemand me in mijn auto naar en van ZH), zag ik de SRV kar staan. Gewoon associatie, gelukkig was dus die "chauffeur " bij me, zou wel heel raar staan als ik iets was gaan kopen. Of, nog gekker, wijn, na een aderlating!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren weer eens een week rookvrij, het ging eigenlijk zonder dat ik er erg in had. Wacht nu nog tot ik het weer echt vies ga vinden.

Stil hier, hoe is het met de stoppers/gestopten?

Fleurtje, Kohtje, Suikertje? Laat het hier eens even weten, stimuleert mss anderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ha!

Wil er ook vanaf

Zonder app of andere hulpmiddelen

Wel weer samen met lief

En wellicht wat zoethout

 

Ook vanaf zondag, vandaag begonnen aan laatste pakje

Rook ook zware, na jaren de javanen3/4, maar die heeft sinds de nieuwe verpakking

een wat chemisch, plastic smaakje gekregen (...)

Krijg er steeds meer een hekel aan, en krijg er "last" van

"Gelukkig" ben ik verkouden en heb wrs een griepje onder de leden

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, anders wat? Gaan we dreigen?:angry::)

Beste stoppers, ik vind het hier niet echt een sfeertje van, laten we er met z'n allen voor gaan.
Het komt wat flauw op me over. Zelden wordt er een stevige boost gegeven.
In veel gevallen typt men wat, om het vervolgens weer een tijd af te laten weten, en
dat terwijl samen er voor gaan erg belangrijk is, dus ...

Zelf ben ik nu meer dan drie jaar rookvrij. Ik rookte behoorlijk veel, dus het kan wel.
Roken stoppen is absoluut geen makkelijke opgave maar wetende dat andere meelopen 
is helpend.

Zet'm op!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha..... 
Fruit, er zijn nog veeeeel stillere plekjes op het forum, draadjes waar zelfs nog nooit een bericht is geplaatst :D
Maar inderdaad... alle berichten op die van Bor na zijn afkomstig van al langer gestopten, hihi. 
Kom op Mai, Ajna en Lidia..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand is verplicht zijn proces neer te schrijven. Niemand is verplicht een ander tot steun te zijn. 

Zulke reacties zoals die van bor maken dat ik niet meer in de handen klap maar de middenvinger opsteek.

En ik klapte flink.

Ik zie mezelf niet als een langer gestopte met mijn vier maanden. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OKEE, hier ben ik dan weer eens, dacht naar aanleiding van stoptober eens even te kijken of hier massaal toeloop is. Dat valt idd nogal mee/tegen. Maar wie weet..............

Ik was weer eens ze stom om voor de bijl te gaan, krijg er steeds meer last van, zie boven, dus hield er maar weer eens mee op. Tot ik zondag eindelijk eens de deur uitging, naar het winkelcentrum, want gratis parkeren en en lange lijst van dingetjes die ik "nodig" had, n.a.v. van bezoek aan web site van bere goedkope winkel......ik toch thuis kwam met een pakjes peuken en 2 flessen wijn. Alles was rap op en ik weet nu dus weer hoe het voelt. Niet goed. Vroeger had ik een vriend en die zei vaak : god straft direct. Daar moet ik dan aan denken. 

Maar goed, doordat bij Pauw elke avond even aandacht wordt gegeven aan opgesloten stoppers, kwam ik op het idee om hier even te checken.

Het gaat wel makkelijker trouwens, als je zo veel ervaring met stoppen hebt. Dat dan weer wel. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Last van keel (prikken) en luchtwegen is gelukkig minder, want heb weer eens soort spit en dan is hoesten wel een probleem.

Niet aan roken gedacht, geloof ik tenminste, dus ik ga zo maar door. Krijg zaterdag slaapgasten, dus dan is het wel een opluchting voor hun, zowel als voor mij dat ik niet binnen rook en ook niet aan het stressen ben of ze weggaan, zodat ik een peuk kan opsteken. ant verdiend, niet waar? Bah, rot verslaving. Maar noem mij een verslaving die niet rot is. Er zit niet voor niets het woord "slaaf" in.

Ik hoop wat beter te slapen, want had ook heel erge hoofdpijn en nekpijn. heeft verder niets met dit te maken, maar een uitgerust mens kan alles beter aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajna,

fijn dat je met me mee denkt en je hebt gelijk over dat ontgiften, maar bij mij  ligt dat nu iets anders, want ik was al (weer) 2 weken gestopt en heb toen 1 pakje gekocht en gerookt. Dom, dom. 3 weken had ik niets gedronken en dat ook weer 2 dagen gedaan. Maar sinds mei is ook bekend dat ik ijzerstapelingsziekte heb, de erfelijke variant. Daar hoort ook chronische vermoeidheid bij en ik had ook elke dag min of meer hoofdpijn. Nu is er alles bij elkaar 3 liter bloed afgetapt, dus er is ook een soort ontijzering aan de gang. De afgelopen nacht heb ik de klok rondgeslapen, 2 x even wakker voor de roep der natuur en meteen weer verder. Gelukkig keek ik op gegeven moment toch maar eens hoe laat het was, anders had ik zo verder geslapen. Daarom zit ik ook op dit nachtelijke uur achter de pc, nadat ik een boek heb uitgelezen waar ik even van los moet komen. De rug- en nekpijn is verdwenen en de hoofdpijn bijna. Het heeft ook met stress te maken en te weinig buiten bewegen.

Gelukkig gaat het niet roken en niet drinken nu weer goed, ik hoop dat jij het ook vol houdt tot je er niet zo vaak meer aan denkt, dan ben je op de goede weg. Bovendien ben je als roker steeds meer een paria en dat vindt toch ook niemand echt leuk. Ben blij dat mijn lange afstandslopers die hier mo komen slapen niet in een naar rook stinkend huis aankomen. Hoewel ik denk dat het nog wel te ruiken is voor niet-rokers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fruitvlieg,

ik ken je verhaal natuurlijk al, maar het is goed dat je het hier geregeld neer zet voor nieuwe stoppers, want het bewijst dat het echt kan, ook voor verstokte rokers. Trouwens, Soothe is het uiteindelijk toch ook gelukt en Yvonne, niet te vergeten.

Ja, bij de dood van van der Laan vroeg ik me weer af of hij een roker is geweest, dat hoeft natuurlijk niet. 10% van de slachtoffers van longkanker hebben nooit gerookt. Neem jij het aan, of weet je meer dan ik?

Ik ben het met je eens, het lijkt zo gewoon, tot je er last van krijgt en bij iemand die er aan overlijdt, wordt je weer even met de harde waarheid geconfronteerd, maar dat kan ook weer over gaan. Ik hoop maar weer eens dat ik me deze keer bewust blijf van die gevaren en ongemakken en hoge kosten die roken met zich mee brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...