Spring naar bijdragen

Woensdag 20 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hot, kat hoeft niet hoor. Heb ik ook niet.. de kattenpoepvoorzieningen hier in de stad zijn goed.. 't Stikt hier in de stad van de (belastingvrije)katten die overal en nergens hun uitwerpselen rondstrooien, vooral in de vele geveltuintjes en bloembakken en onder geparkeerde auto's..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Wat een hopeloos iets zeg dat TV programma over verslaving.

Uit principe kijk ik geen RTL, maar ik dacht we geven het een kans.

 

Zoals gebruikelijk is tranen trekken de bedoeling.

 

Families die er bij gesleept worden.

Je zet jezelf toch hopeloos te kijk om daar aan mee te doen.

 

Een veel te hoog meegluur element.

 

Maar ja het moet sappig zijn en lekker te behappen.

 

Er staan betere docu's op het internet. Bijvoorbeeld van de BBC.

 

Tenenkrommend was het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Ludwig. Het gaat alleen maar om de kijkcijfers bij die omroep, niet echt om duidelijk te maken dat alc. slecht is, dat is bijzaak. Ik kijk er ook niet naar.

 

Moghu Taat.

 

Nou ik ga wat doen, vanmiddag bezoek. Later mensen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel je voor je had nooit alcoholist geweest,nooit verslavingsgevoelig.

Wat had je gemist dan,of wat was je voordeel.

 

 

Dan had ik me waarschijnlijk niet zo in het verschijnsel verslaving verdiept. Dan had ik m'n vader nog gehaat omdat ie me veel angst heeft bezorgd met z'n gezuip, dan had ik elke junk en dronkaard nog als loser en potentieel gevaarlijk bestempeld zonder er een mens in te zien en daarnaast dan zelf misschien wel zoveel gezopen dat ik niet veel anders zou zijn, maar niet verslavingsgevoelig, dus geen alcoholist..  Tja, het komt er op neer dat ik gewoon hetzelfde was als dat ik was toen ik nog niet erkend had dat ik een alcoholist was.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen.

 

Gisteravond mijn eerste AA meeting gehad, voelsprieten uit en luisteren maar.

 

Enge verhalen gehoord, hier en daar een stukje herkenning. Hoewel de AA filosofie stoppen met drinken is, en dit (nog) niet de mijne, ga ik volgende week weer. Het kunnen praten zonder dingen uit te hoeven leggen voelt bevrijdend en geeft me kracht mijn zaken op de rit te krijgen. Daarmee ook voor het eerst sinds tijden een avond niet in de kroeg gezeten, ik voel me nu al stukken beter.

 

Ik wens jullie allen een fijne dag toe, en vooral kracht.

 

groet,

 

Law

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Druk dagje voor de boeg, dus even snel:

 

@ Trijsje, van harte gefeliciteerd. Een slinger kan ik hier niet maken en quoten kan ik ook niet, dus hierbij een mooi verjaardagsboeket!

:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

 

@ Eline op naar de 5e dag! Ik ben blij voor je dat het lukt. Vandaag nemen we de eerste niet!

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots, aan verse boosheid kun je makkelijker werken dan aan geconserveerde boosheid in de potten van HAK.. dan is het wrok geworden. Wrok is hardnekkig, zit vol conserveringsmiddelen, blijft lang goed. Verse boosheid loslaten en beschouwen, kijken wat je eigen aandeel in je boosheid is zonder jezelf te sparen, meteen mee aan het werk gaan is voor mij hét middel gebleken om de wereld milder te kunnen zien.

 

Maar ook wrok kan verwerkt worden, hoor. Je moet alleen de moed hebben om zo'n pot open te maken en meteen aan de slag te gaan. Niet openmaken en dan laten staan, dan wordt het helemaal een smeerboel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen elkaar niet behoeden, nee. We kunnen er alleen voor elkaar zijn.

 

Voor mij is het belangrijk om me met positieve mensen te omringen. Met positief bedoel ik niet oppervlakkig vrolijk. Maar wel mensen die energie geven i.p.v. leeg te zuigen. Ik ben daar egoïstisch in geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch even een nuancering op jullie bericht over dag tv programma.

 

Mijn eerste gedachte was: hoe zou het later met haar gaan? Ze krijgt nog wel een hele tijd intensieve begeleiding.

Ja, je staat te kijk voor de hele natie, maar die kinderen waren ten einde raad.

Voor ons was het de aanleiding om toch weer over mijn verslaving te praten. Dat schreef ik gisteren al: hij kreeg me wél alleen in bed en heeft me ook in diepe slaap op de wc aangetroffen. Ik vond het moeilijk daarover te horen van hem, maar hij had het in die tijd nog veel moeilijker met mij.

Verder weet ik dat alles wel natuurlijk, maar er zijn misschien ook mensen, die door dit programma wellicht de stap zetten om er iets aan te doen. Ik hoef het verder ook niet meer te zien.

 

Nu aan de slag. Tot later.

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede bijna middag,

 

jaja Trijs, nu hoor je bijna bij de oude jongeren! :excl:  :face-icon-small-shocked:  :heart:  :heart:

 

 

Popper idd Jen!

(maar niet altijd gemakkelijk, komen soms dingen, mensen op je pad die niet zo optimistisch zijn! Gelukkig ben ik nogal nen optimist )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen ,er is onrechtvaardigheid,er is onbegrip en gevoelsmatig weet ik dat het stompzinnig is.

Ik ben onmachtig en niet capabel om daar verandering in te brengen.

Het wonder zie ik wel,de schoonheid van er zijn.

Ik heb ook vaak dat ik er zijn als verspilde moeite zie.

Alles is aanwezig en dat gaat volledig op in tekortkoming en onwetendheid.

Een beperking in vertrouwen,en tegelijkertijd het wonder ondervinden.

Eigenlijk ben ik gewoon een bang mens.

Zwakte is kwetsbaar.

Ik wil graag geloven dat oprechtheid en delen sterker is .

Ik ben je dankbaar voor je vraag.

Weet ook dat we elkaar nooit volledig beschermen kunnen.

Liefs van een moeilijk mens.

 

Man, o man... Je bent gewoon een bang mens. Zwakte is kwetsbaar. Een beperking in vertrouwen. Door dit soort dingen hier te delen, ontboezemingen, laat je zien dat je ontzettend veel kracht in je hebt. En moed. Je kwetsbaar opstellen betekent je open stellen.. open voor kwaadwillenden die hun sterkte halen uit de zwakte van anderen, maar ook voor je mede-zwakken.. de mensen die hun angsten overwinnen door ze met open vizier tegemoet te treden. Door je kwetsbaar op te stellen kun je zien dat iedereen kwetsbaar is, ook die zgn. sterken. Als je je verschuilt achter je angsten zul je nooit de kwetsbaarheid en schoonheid van het hele bestaan kunnen ervaren. Capaciteit is niet zo belangrijk.. de moed om kwetsbaar te zijn is dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quoten lukt me even niet, dan maar zo:..... Kohtje schreef:

 

Gisteren ook weer naar "Verslaafd" gekeken.

Voor mij werkte het niet, zo'n opname omdat de familie het wilde..

voor mij begon het pas te werken toen ik het zelf wilde

omdat het leven me totaal ontglipte..

toen iedereen me los had gelaten en ik op mezelf was aangewezen. 

Zo'n interventie zou me alleen maar in verzet brengen,

misschien ondergronds, (helemaal als er ook nog zo'n hele tv-ploeg mee zou kijken)

maar ik zou in verzet gaan. Tot iedereen me zo beu zou zijn dat ik uiteindelijk

op datzelfde punt uit zou komen waar ik totaal ontredderd

zélf de keuze zou maken het anders te willen doen. 

Niet onder druk van een tv-programma en allerlei mooie beloftes

die ik uiteindelijk toch niet waar zou kunnen maken.

 

Vannacht de aflevering gekeken en ik heb dezelfde reactie als Kohtje. Eerlijk gezegd denk ik dat deze idiote interventie aanpak voor het merendeel van verslaafden niet werkt.

Motivatie moet intrinsiek zijn. Uit jezelf komen dus. Nu kreeg je inderdaad van die discussies als: 'je moest eens weten wat haar familie allemaal voor haar gedaan heeft'. Er wordt een bijna onmenselijke deal gemaakt. De familie neemt bezit van het probleem van de verslaafde. De verslaafde stopt voor de familie en niet voor zichzelf. Je kon er op wachten dat het mis zou gaan. Wilskracht werkt alleen op korte termijn. Die meneer Geduld heeft helemaal geen geduld. Er moet gescoord worden voor de tv. Misbruik maken van een verslaafde... brrr.  Het was ook al heeeeel lang geleden dat ik rtl4 keek :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...