Spring naar bijdragen

Maandag 18 november


Mai

Aanbevolen berichten

Ja, dat is ook heerlijk he Bol.

 

Nou, mijn zogenaamde bewaarde inhoud (hahaha) is weg...

Dus maar even in het kort opnieuw.

 

Agnieta, fijn dat het weer een mooie dag was.

Kan me indenken dat zoiets je stil maakt.

Mag, je mag ook zingen van blijdschap, wat jij maar wilt.

Maar heerlijk dat het een dag met een gouden randje is geweest weer.

Dat zit in je hart en blijft daarin zitten.

 

En wat ik verder nog aan het schrijven was ben ik al weer vergetenk.

 

Oh ja... volgens mij komen berichten af en toe met vertraging binnen zag ik...

staat er een tijdstip bij waarop het bericht hier echt nog niet te zien was...

 

Oh ja, en over het oog van Jaap.

Gek, als je zijn avatar aanklikt en de gegevens van Jaap in beeld gaat krijgen zie je het oog opeens wel rollen... Jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor mij nu echt de hoogste tijd om aan de slag te gaan.

 

Voor iedereen een fijne dag.

Sterkte voor wie het nodig heeft.

 

En ik wens iedereen toe de kleine mooie dingen te kunnen zien.

Ze zeggen wel eens dat ongeluk in een klein hoekje zit.....

...Geluk zit in nog veel kleinere hoekjes soms ;)

En voor Hots: :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jen, Ja, alles prima de luxe hoor.

Ik kom alleen wat minder op het forum,

a) omdat ik er een zure vent van schijn te worden,

B) omdat ik het nieuwe forum wel erg van holadiejee vindt,

en - last but not least -

c) omdat bij mij de knop om is, of beter: lijkt te zijn, en ik nu liever in stilte de drankloze dagen aaneenrijg.

Vandaar dat ik me ook op het Jaarpact heb durven plaatsen trouwens.

Alle goeds eenieder.

Mooi dat je je op het jaarpact hebt laten zetten A3, dan zien we je vast wel weer hier.

Fijn dat die knop helemaal om is nu.

Houden zo.

En wat betreft dat zure..... dat denk ik niet.

Wél denk ik dat je een beetje lichtgeraakt bent.

Niet alles té serieus nemen hoor, en gewoon terugmeppen als dat nodig is toch?

Kom nou gewoon maar effe een bakkie doen 's morgens voor je gaat fietsen... nik mis mee.

En al dat nieuwe... hihi... misschien word je dan toch een dagje ouder als je dat niks zint...... maar dan hoef je niet gelijk zo zurig daarop te reageren hoor :lips:

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Hot. dat is een hele andere benadering over het gebruik van alc. Ja dat zal niet makkelijk voor je zijn om iedere keer weer te proberen die rem erop te houden maar oefening baart kunst. Het is van twee slechten het beste kiezen. Maar als je maar hier blijft komen want ook al ga je anders om met de alc. dan wat de meesten hier doen, je bent het inderdaad ook waard om te leven. En dan het liefst heel gelukkig. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moge Jen,een ergernis heeft ook zijn voordelen,ik verveel mij dan nooit.

 

Ik ga er vandaag weer eentje zoeken.

 

Hier kan ik mij wel in vinden. Hoewel ik me ook niet verveel als er even geen ergernissen zijn.

 

Ik hoef geen ergernissen te zoeken, ze komen me altijd vanzelf tegen, ik kan er eigenlijk gewoon niet omheen. 't Stikt van de ergernissen om me heen. Dat komt natuurlijk doordat ik zelf zo ergerlijk veel tekortkomingen, karakterstorinkjes heb, en aangezien de samenleving me constant een spiegel voorhoudt en ik geleerd heb in die spiegel te kijken, zie ik steeds vaker die eigen tekortkomingen die anderen mij voorhouden met hun -in mijn ogen- ergerlijke gedrag.

 

Zo kon ik mij altijd heel erg ergeren aan de opmerking: "als jij je aan mij stoort, ligt dat aan jou, niet aan mij.." Lekker makkelijk.. als jij je dus storend gedraagt, dan ligt dat aan mij.. Hahahahahaha..... hahaha............. haha.................................. hah?.........ha?????......    Verhip, ja. 't Is nog waar ook.

Ik herken in jouw storende gedrag precies datgene wat me in mezelf zo stoort, wat het voor mezelf onmogelijk maakt om mezelf, om eerlijk, om echt te zijn..

 

Ik verstop me vaak achter allerlei slinkse, zorgvuldig opgebouwde, onechte eigenschappen om beter te lijken dan ik werkelijk ben, groter te lijken dan ik ben, machtiger te lijken dan ik ben, kortom om te laten lijken of ik belangrijker ben dan een ander. Feilloos zie ik deze eigenschappen van mezelf weerspiegeld in het gedrag van anderen.. door dit nu niet te zien als slechte eigenschap van een ander maar als spiegelbeeld van mezelf, weet ik nu dat er werk aan de winkel is.. dat ik m'n morele inventaris/balans waarop ik mijn goede en slechte eigenschappen heb staan (stap 4) weer tevoorschijn moet halen, dat ik anderen kan veranderen door mezelf te veranderen.. En mezelf veranderen kan ik alleen door anders naar de wereld te kijken, misschien wel precies tegengesteld aan de manier waarop ik dat gewend ben te doen.  

 

Ja Hot, met ergernissen hoef je je nooit te vervelen. Ik kan er m'n voordeel mee doen mits ik me niet blijf ergeren maar aan mezelf ga sleutelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,ik ben als de dood voor leven.

Dit delen en gelijkgezinden vinden zal nog wel een tijd duren.

Trots en onafhankelijkheid is er wel zwaar ingesleten.

Ik hoop op samenzijn,en tegelijkertijd ben ik daar bang voor.

 

Niks mis met trots, onafhankelijkheid of zelfs eer, imho Hots.

Echte onafhankelijkheid is zelfs het in mijn ogen meest lovenswaardige.

Valse eer en trots is niets, maar dat weten we wel, als alcies, die spiegel hebben we ons wel voorgehouden.

Ik leer van onze inkomende medeburgers, ik zie en waardeer hun trots en eer.

iets wat wij in het westen allang ingeruild hebben voor gewin, geen enkele instantie is hier nog eervol.

Maar vergis je niet, gewin en overleven is waar het om gaat, daarom komen zij ook hier. 

En dan gaan waarden slijten. 

Kunnen eigenlijk alleen in klein verband (mekaar in de ogen kijken!) overleven.

Brave New World will come.

Glad to be dead by then.

 

De contemplator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

 

Helaas niet gewandeld, omdat ik weer verder ga aan mijn kamer. Anders lukt dat niet meer, want dan is mijn energie op.

 

@ A3: leuk dat je weer terug bent.

 

@ Haddock: ik heb Bammie nog niet langs zien komen.

 

@ Fruit: sterkte en succes met verhuizen vandaag. Geen drank in je nieuwe huis halen. Een nieuwe start in alle opzichten, hoop ik. Bosje bloemen voor op je tafel. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hots: dat is nog al wat om te verstouwen. Inderdaad een hele andere manier van omgaan met drank, dan wij hier proberen te doen. Ik vind het minderaar zijn moeilijk.

Blijf vooral hier komen. Dat helpt misschien om het binnen de perken te houden.

 

@ Aggie: knap van je dat je zo met die dag bent omgegaan. Je kan erop voort. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal Agnieta. Ik heb eerst 3 weken medium care gedaan, daar kijken ze wat er voor je geschikt is. Daarna heb ik 8 weken een kortdurende behandeling gedaan, maar niet afgemaakt omdat ik een relatie verbrak, en er 1 starte met een jonge dame die daar ook zat....Dat werkte dus niet echt. Is daarna een tijd goed gegaan tot ook deze relatie ten einde liep en ik een terugval kreeg. ben net woensdag weer thuis gekomen na een week crisis opname. 16 december heb ik een intake voor een opname van 4 maanden op Texel, omdat ik weet dat ik er nog niet ben.

bewerkt door mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...