Spring naar bijdragen

Maandag 18 november


Mai

Aanbevolen berichten

Ik word verdrietig bij het lezen van al die liefdeloze verhalen.

En denk dan, goh Rudy wat ben ik een gelukzak met een vrouw die

mee leefde,altijd  klaar stond toen het met mij moeilijk ging door ziekte.

 

Tja, voor hetzelfde geld zegt ze, het ga je goed, hier doe ik niet aan mee.

Maar de liefde moet wel van twee kanten komen, zij heeft me laten voelen

dat ik er niet alleen voor sta en indirect is dat goed geweest voor mijn herstel proces.

Weten, dat als het moeilijk gaat, je van de partner opaan kunt, je dat hele traject niet alleen hoeft te lopen.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan werkelijk niks meer terug vinden..

het is een doolhof voor mij dit.

Wie missen we al een tijdje bijvoorbeeld.

Maar;

FADE!!!

Waar ben je gebleven?

(Sorry, hoort hier niet thuis maar ja...)

Om even bij de les te blijven..waarom we niet willen drinken.

Er is iemand onderaan de trap gevonden vannacht, gevallen.

Iemand van mijn groep. AA.

Mevrouw was 7 jaar droog en dit weekend aan de haal gegaan.

En ligt nu zwaar vergiftigd en met gebroken botten en een hersenschudding

in het ziekenhuis.

Ik neem de eerste niet vandaag.

Hoi Hoi,

 

Ik ben dr nog ben alleen weer een beetje terug in m'n schulp gekropen, lees hier elke dag wel mee maar als stille toeschouwer heb nou ook niet het gevoel dat ik iets te melden heb.

Van koetjes en kalfjes hou ik zowieso niet zo dat het slecht weer is of wat dan ook zie ik zelf ook wel. Ik las hier vandaag een heel herkenbaar iets dat hopen op samenzijn en er tegelijkertijd bang voor zijn.

Ben zo vereenzaamd de laatste jaren en ben er zo impulsief in met delen om dan vervolgens mezelf weer terug te trekken en alles weer alleen te willen doen. 

Heb een hekel aan vragen hoe gaat het met je geef dan liever een cliche antwoord dat het wel goed gaat maar wat is goed als ik zeg hoe het echt gaat dan heb ik het gevoel dat ik zelfmedelijden opwek ofzo.

Weer een herinnering hoe saai en leeg m'n leven is en moet weer leven op gaan bouwen en bla bla bla maar hoe ik heb geen idee... toch vaak de gedachtes dat geluk niet voor mij is weggelegd en zal het wel verdiend hebben het

wordt tenslotte elke dag bevestigd door zogenaamde "naasten" zie het allemaal wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steun van het dagpact heeft me geholpen om het drankschap in de supermarkt voorbij te lopen.

Geen alcohol in huis, dus ik kan me met een gerust hart afmelden van het dagpact.

Ik ben niet helemaal fit. Dus ik zit al lekker onder een deken op de bank.

Dochter komt straks thuis van het dansen. Even kletsen nog, dan gaat zij naar bed en ga ik een Engelse detective kijken.

Leidt mooi de aandacht af.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga plat op de bank,  hard gewerkt vanmiddag.

En dan is deze ouwe geradbraakt.

En het duurt zeker een dag voor alle ledematen weer in de plooi zitten

en goed aanvoelen.

Dat komt dan goed uit want morgen heb ik niets op het programma staan.

Neem meteen maar een snipperdag.

Gezellige avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag gelukkig weer wat kunnen doen in huis.

 

@ Wijfie: je mist J. als hij weg is. Wat mis je dan? Toch de vertrouwdheid, het gedeelde verleden e.d.

Je hebt zelfs ervaren dat hij meer klusjes in huis deed dan je besefte.

Op dit moment is het niet gemakkelijk. Neem het maar per dag. Misschien kan je via maatschappelijk werk hulp krijgen, bijv. een vrijwilliger die op J. "past" als jij naar een repetitie moet.

Het is zaak om goed op jezelf te letten, want dit gaat nog een tijd duren en je zult het toch op de een of andere manier vol moeten houden.

 

@ Kastanje: goed dat je het droog hebt kunnen houden. Weer een dag erbij!

 

Ben niet zo in een praterige stemming, dus tot later.

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fade,

ik denk niet dat geluk iets is wat je verdient, noch dat verdriet een straf is. Het is er gewoon.

Ook als je gelovig bent, denk ik niet dat je het zo moet opvatten. Voor de joden en christenen onder ons: het boek Job is hier nogal duidelijk in.

Leeg is je leven wellicht niet, je ziet het alleen even niet. Het feit dat je hier schrijft, geeft me het beeld van een hand die reikt, en dat is een begin. Een hand in de woestijn die naar een vlinder grijpt, misschien nog niet zichtbaar maar wel hopende.

bewerkt door Jen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...