Spring naar bijdragen

Donderdag 25 April 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeie morgen frummers

ik heb diep en vredig geslapen

voor mij een teken dat het goed was zo

gisteren.

en ik neig naar Tatums uitspraak Jaap:

toeval bestaat niet.

dus is de jouwe ook waar;)

ik ga mezelf op nog een saunadag tracteren

wilde eigenlijk een stranddag forceren'

maar las van volleymaatje dat er gisteren

en vandaag zeevlammetjes zijn

(dikke ijskoude mist vanuit het water naar land door grote

temperatuursschommelingen)

Past mooi bij mijn stemming

even naar binnen gericht blijven

intergreren en levenslessen laten landen

toeval bestaat niet he:)

fijne dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jaap, ik heb 24 uur pd 3 verschillende suis en pieptonen. Soms is het wat minder, soms om knetter van te worden. Met dank aan de alcohol denk ik! Ik merk dat wanneer ik meer stress heb het ook erger wordt. Klem dan mijn kaken teveel op elkaar. Hen fysio gehad, die masseerde de binnenkant van mijn mond. Erg pijnlijk maar het hielp wel iets.;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Wat een prachtige dag.

A3 wat een verdrietige situatie, zo'n jong meisje.

Sterkte.

Jopie, is dit niet gewoon een achterdeur wagenwijd openzetten?

Van de week had je zin in zuipen, nu geef je jezelf al op voorhand toestemming, mocht de twijfel toeslaan, onder het mom dat het nodig is. Haha.

Gun jezelf toch een alcoholvrij leven!

Mistletoe, veel sterkte en wijsheid gewenst. Het is aan jou om jezelf en je kinderen in veiligheid te brengen :heart:

Fijne lentedag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie

...mijn eerste festival weer na drie jaar.
en, als het nodig is, met drank.
een test, en ik heb bescherming bij me,
maar voor mij is dit belangrijk om te proberen.

op eenzelfde manier los gaan in de muziek als voorheen.
en lukt dat zonder, dan is dat ok
is daar wat bier voor nodig, ook ok.
Mijn plan was mét, kijken hoe dat zou vallen,
maar,
het zou me niets verbazen als dat helemaal niet nodig is:
iemand die om 12 uur s nachts in uniform remloos kan dansen
op een leeg busstation op muziek uit ene koptelefoontje
die kan dat ook op een feest.
Mijn plan is dus nu:
genieten en me onderdompelen in de muziek en mijn gezelschap,
maar zonder met een kater wakker te worden.quote>


Een nogal tegenstrijdig bericht, Jopie.. Helemaal vrij van keuze zijn we als alcoholist niet. We kunnen ons vrij voelen door niet toe te geven aan verslaving, maar we zijn dan niet meer vrij om toch ook dat andere (wel een biertje) te proberen. En als we eenmaal dat ene biertje hebben geprobeerd, in hoeverre zijn we dan nog vrij om wel of niet dat tweede biertje te nemen? In hoeverre is vrijheid dan weer beperkt door de wetenschap dat we verslaafd zijn?

Voor mij geldt dat, wanneer het woord drank in m'n hoofd opkomt, ik al niet meer vrij ben en ik me moet verlaten op wat ik weet over wat drank met me doet.

Zolang ik als alcoholist denk over wel of niet drinken, ben ik beperkt. Mijn verslaafde ik zegt: wel doen, mijn herstellende ik zegt: niet doen. Ik werk aan mijn herstel en kan aldus mijn herstellende ik laten winnen. Maar vrij??? nee, dat ben ik niet. Ook niet als ik een pilletje zou slikken om niet te kunnen of hoeven drinken. Want ook de keuze van wel of niet dat pilletje slikken wordt bepaald door mijn verslaving. Als ik vrij zou zijn, dus niet verslaafd, zou ik die keuze niet hoeven maken.

Als je jezelf wilt blijven verwonderen, Jopie, dan kun je toch niet anders dan niet drinken? Wat wel drinken je oplevert is óf dat wat je al wist, óf een enorme krachtsinspanning om een zogenaamd wonder te laten geschieden.. en je gaat toch voor de muziek?

Ik wens je in elk geval wel een fijn festival.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik ook wel Jopie, dat jij jouw paadje loopt.

En ik wens je plezier van het weekend.

Hoop dat ik niet gelijk krijg, want dat gun ik je helemaal niet (niemand trouwens).

Ik beleef het op mijn eigen manier.

Ben klaar met de alcohol. Ik zie niet wat het mij voor goeds zou kunnen brengen, of voor

leuks nog toe zou kunnen voegen.

Ik hou het hoofd en gevoel liever helemaal helder van middelen. En als ik daardoor niet los zou kunnen gaan, dan maar niet. Dan ben ik toch mezelf, bij mezelf.

Een alcoholvrij leven betekent voor mij dat ik mezelf mag zijn, puur zoals ik ben.

Dat ik goed genoeg ben van mezelf.

Dat is een belangrijk thema in mijn leven.

Ik wou je toch even prikkelen door het te zeggen daarnet, iets meegeven.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik wil het toch een keer gezegd hebben: je bent een heel groot voorbeeld voor mij. Zoals je kritisch naar drank-momenten van anderen kan kijken (het deftige stel in het hotel) en zoals alcohol jou niets meer te bieden heeft. Het brengt je niets, het hoeft gewoon niet, wat anderen om je heen ook doen. Zo zou ik ook willen zijn.

En zolang ik nog niet zo ben/denk wil ik de alcohol laten staan. Elke dag weer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
…voor mij is het zoals dylan zegt:
"je neemt een besluit, en verder is het simpel".
althans, dat gaan we nu proberen, …quote>

Ho ho ho ho, stop deze show. Het kan goed zijn dat ik dit dit ooit gezegd heb want het past wel in mijn denkwereld, maar dan zeker toch in een (besluit om te stoppenmet) alcohol context. Tijd voor een toelichting blijkbaar.
Een besluit om te stoppen komt niet uit de lucht vallen. Het is een resultaat van een langdurig proces. Een proces vaak van vallen en opstaan, eindeloze (zelf)discussies, argumenten, tegenargumenten, proberen, ervaringen, smoezen en wat al niet meer.
En dan, alles overwogen hebbende, KAN de uitkomst zijn: Stoppen; een stopdatum en pas dan komt het woordje SIMPEL aan de orde.
Stel ik maak een ingewikkelde berekening waarvan ik weet dat ik de uitkomst telkens weer nodig heb. Na veel gezwoeg ben ik er uit. De uitkomst is 14. Sla ik dan bij elke volgende gelegenheid weer aan het rekenen? Nee toch? De uitkomst is immers 14? Ik kan daar op terug grijpen. Simpel houden dus.
Om dezelfde reden hoef ik ook niet bij elk partijtje, feestje, supermarktbezoek etc. weer die discussie met mezelf aan te gaan en kan er bij mij rustig alcohol in de koelkast staan. De uitkomst is al bekend: Geen alcohol, althans niet voor mij.
Dát is mijn "simpel".

Het verlengde van één en ander brengt me ook bij mijn onderschrift: trek (in alcohol) is zinloos. Dit is geen mening zoals bolletje wilde doen geloven, maar een vaststaand feit. Dat betekent niet dat trek niet bestaat en onuitstaanbaar lastig en vervelend kan zijn. Het brengt me echter niet dichter bij mijn doel, bij de uitvoering van mijn besluit, integendeel. Zinloos dus. Vergelijk het met een TomTom die nog op een oud adres geprogrammeerd staat. De aanwijzingen kloppen op zich maar zouden me ergens brengen waar ik helemaal niet naar toe wil. Daarmee wordt het zinloos geklets. Uit met dat ding dus. Simpel.

Jopie, iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij/zij wil. Gelukkig maar en ik wens je, op welke manier dan ook, een reuze fijn weekend. Echt, maar ik kan nu even niet nalaten om te besluiten met een quote van jezelf:

Originally (2010) posted by: jopie
…daarna nog allerlei andere smoesjes om de drank te pakken en voordat ik het wist zat ik op het punt waar ik nu zit: meer drank dan ooit ……weet dat ik het kan, weet ook hoe het moet (veel gehad aan de ADB training) maar weet ook dat (en oh, wat is dat toch verraderlijk) ik over 10 minuten heel anders kan denken.

Wens me succes allemaal
…quote>

Succes! :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
Originally posted by: A3
je kunt ook overkomen als pathetisch, meelijwekkend, als je niet oppast...
quote>


je dacht toch niet werkelijk
dat ik op mijn leeftijd
zo ongeveer de jouwe, een halve eeuw,
me dáár nog druk over maakte?
dan zou ik blíjven zuipen....

:)

zo, en nu naar buiten
tis mooi geweest

ik wens iedereen een fijne dagquote>


You go girl!!!!!
( ik weet zeker dat je het verstandig doet
Veel plezier! :sun:

1 goedemiddag overigens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
.....
En mooi als we maandag horen dat je het allemaal 'klein hebt gehouden' (en beperkt dus). Ik zou het je niet nadoen, helaas.quote>

Wat we maandag horen is helemaal niet interessant. Nadoen is ook geen kunst, sterker nog, dat heb ik al lang gedaan. Of misschien moet ik zeggen: "voorgedaan". Ergens in 2009 of zo. Na een jaar droog. Zag er geen kwaad in, echt niet.
En ik kan dus al vast voorspellen: Dat gaat prima. Keurig, matig enz. Een tweede of derde keer ook nog wel. En juist omdat het allemaal zo prima lijkt te gaan..... kon ik dus in 2012 van voor af aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er weer.

Ben doodop; lijkt wel of ik een marathon heb gelopen.

Ik heb net even de draad van vandaag gelezen.

Heel boeiend om de lezen hoe iedereen omgaat met de term: Alcohol de baas.

Ik zelf sta aan het begin van het traject. Mijn eerste doel nu: is stoppen. Helemaal geen alcohol.

Hoe ik er na een tijdje mee om zal gaan: ik heb geen idee. Daar houd ik me nu ook nog niet mee bezig.

Ik sta nu een week droog. Yessss.

Ik heb mezelf beloond met een mooi tijdschrift.

Een artikel van dit tijdschrift heeft de titel: Geef jezelf alle tijd van de wereld.

Treffender kon dit niet zijn voor mij.

Ik ben nogal van het doordraven, pak te weinig rust. Met als gevolg dat ik mezelf voorbij loop.

En dus heel moe ben of dat ik ziek word.

Nu weer even aandacht aan mijn dochter besteden.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, Aaak!!!!

Goed hier, hoor.

We hebben gister van ver weg voor weinig 'n andere auto voor me meissie gehaald, dus daar de hele dag mee bezig geweest. Hij loopt nu weer as 'n tierelier.

En hondje Bella is als vanouds blij met m'n vrije week na de nachtdienst, ze gaat gewoon de hele tijd mee.

De Subaru in 't bossie vond ze maar wat spannend!

De terreinrijder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog steeds stil hier. Ik heb net voor de eerste keer aardpeer gekookt en samen met aardappels tot een puree verwerkt. Was heel lekker!

@ A3: heel triest voor die ouders en de broertjes.:present:

@ Tatum: was je nog op tijd vanmorgen? Heerlijk dat je er geen grote problemen mee hebt dat je dochter het huis uit gaat en zo 'n afspraak op zondag is goed om bij te kletsen!

@ Wijfie: wij beginnen niet meer aan een experiment zoals Jopie doet, maar wij hébben het al geprobeerd. Gepasseerd station!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lenie

Jopie wil niet vertroebelen...dan gaat ie overboord! ( dat biertje)

ik zou het heel knap vinden hoor... ( wel risicovol, toch knap)quote>


BB: Wat is hier knap aan?
Een alcoholist kan niet drinken, zoveel is mij duidelijk geworden. Ik weet wat er met mij gebeurd als ik die eerste neem. Waarom zou ik wat ik NU heb riskeren?
En dat voor 1 biertje? NO WAY. 1 is nix, 1 vind ik nix.
Ik begrijp niet goed waarom een mens zou willen blijven drinken, of dat proberen, als ik toch weet wat mijn uitkomst zal zijn?

En ik heb het al te vaak mis zien gaan. Hier op het forum en in het echie.
1 biertje, alleen in het weekend, alleen op een bijzonder feestje enzovoort.
1 werden er twee en drie en toen kon men niet meer stoppen. Ik heb ze zelfs dood zien gaan.
Dat klinkt dramatisch en dat is het ook. Alcohol is vergif als je het alcoholgen bezit of je een allergie hebt of hoe men het ook wil noemen.

Ik heb het zelf in mijn actieve verslaving zo vaak geprobeerd, matig drinken, gecontroleerd drinken, het lukte altijd maar even.

En ja, een ieder beslist voor zichzelf, dat is zeker waar. Maar ik vind het zoooo link. Ik herinner me woorden van Snoep over dat ze nu niet meer kon stoppen(ik weet niet hoe het nu is, ben niet bijgelezen), en zo zijn er velen.
Dat is ook het gevaarlijke eraan. Het is wat anders dan wéér een vakantie boeken naar datzelfde hotel ook al beviel het niet helemaal.

Maar goed, we doen wat we doen nietwaar?

Heb een fijne avond nog en voor straks weltrusten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam ik probeer het ook niet meer. Ik heb gemerkt dat verantwoord geminderd zijn veel meer inspanning kost dan helemaal stoppen. Dat weet ik nu en ik begin er niet meer aan.

Jopie kijkt heel eerlijk naar zichzelf, dus ik verwacht niet dat ze later het smoezenboek opentrekt. Misschien kan zij het wel? De tijd zal het leren.

Ik wens je een fijn weekend en hoop dat alles goed met je gaat.

@ Kastanje: was ik toch helemaal vergeten je te feliciteren met je eerste week! Die eerste week is zo belangrijk; in het begin zelfs het eerste uur en de eerste dag.

Gefeliciteerd en de ontwenningsverschijnselen worden echt geleidelijk minder. Hierbij je eerste slinger.

:):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart::):present::light::heart:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel eh, jopie komt op mij over als iemand die nogal bewust bezig is met wat ze doet en laat.

In dat opzicht is ze ook een voorbeeld voor mij - hoewel ik niet vermoed dat ze een voorbeeldrol op zich wil nemen.

Wat er knap aan is, BB, als ze erin slaagt om het bij een paar biertjes te laten en niet af te glijden?

Op zich niks. Maar het kan zelfkennis ten goede komen, denk ik.

Laat ik het omkeren: wat is er schandelijk of verkeerd aan als... ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, Bammie, dear dear Bammie, nu neem je jezelf als referentie.

Logisch, maar Jopie is niet jou.

Laat haar gaan, het kan.

En ik denk dat ze reeel genoeg is om haar eigen pad te gaan, en er ook ons nog kond van te gaan doen, waarvoor respect.

Ik was 'n grote misbruiker, ben nog niet vlekkeloos.

Maar het zint mij zoals ik ga.

En van froeguah de vaart ken ik grote zuiperds die nu braaf leven en toch af en toe 'n biertje nemen, in het bijzijn van hun ega, nog wel! Wie weet is dat het wel!

Je maakt thee van thee blaadjes, maar ieder kopje is anders.

My cupofftea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...