Spring naar bijdragen

Woensdag 1 mei 2013


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beetje meer dan formeel, natuurlijk. Nederlanders kennen dat verschil niet, hebben 'n Koning en 'n premier.

Als we 'n president krijgen gaat de M.P. snel premier heten, denk ik.

Vraag maar 's 'n Duitser wie de president is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond , nogmaals

hele leuke middag met hele leuke menschen....

Nu zo bijna bedjovere etc....

Na te hebben nagedacht over allerlei opvoedkundige , hond , kind kat, gerelateerde vraagstukken....

en ook , tja.. was niet anders, proportionele , in spiegeling , en de gulde snede , da Vinci enzo<.......>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag op de kermis: mijn dochter (van 10) komt een meisje tegen dat ze kent, ze kletsen wat en dan zegt ze: "mam, wij gaan rondkijken, ik zie je straks wel weer". Sta ik dan. Kleine meisjes worden groot. Gelukkig heeft ze de telefoon bij zich.

Ik ga maar een kop koffie drinken, wat verder weg van de drukke, gezellige terrasjes. Dat kon ik niet aan, dan was ik voor de bijl gegaan.

Ja, ik mag van mezelf nu nog de moeilijke plekken ontwijken. Waarom zou ik het mezelf ook te moeilijk maken.

Ik heb de discussie een beetje gevolgd over het wel of niet afschaffen van het koningshuis.

Ik ben daar zelf niet uit. Waar ik wel moeite mee heb is dat Amalia's leven nu al vast ligt. 9 jaar oud en nu al geen keuze meer.

Ik ga zo nog even TV kijken en dat maar eens proberen om op tijd naar bed te gaan.

Want dat is een ding voor mij. Doordat ik vooral 's avonds dronk ben ik echt een nachtmens geworden.

Maar ik stond wel om half zeven redelijk fit op. Nu ga ik nog net zo laat (na twaalven) naar bed, maar ik sta niet op voor half elf. Gelukkig maar dat ik vakantie heb, anders had ik een probleem gehad.

Misschien tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Ietje. Wat ik in het begin wel deed met moeilijke situaties was in gedachten oefenen. Bijvoorbeeld met eten bij de chinees. Steeds in gedachten (een hele middag lang) "Cola!" roepen. En hoe vaker je alcohol aanneemt, hoe vaker je het aangeboden krijgt. Je zult zelf "nee" of "graag een frisje" moeten leren zeggen.

Ik kan zien dat dochter haar computer nu is geinstalleerd op haar nieuwe stekkie. Ze heeft - op mijn verzoek - me geleerd om via Skype te communiceren. Nu ga ik op korte termijn nog een microfoon kopen, dan kunnen we echt over de computer bellen. Is ook wel noodzakelijk, want zij is daar alleen te bereiken op haar mobiel en dat gaat me anders handen vol geld kosten. Via Skype bellen is gratis. En getypte berichten blijven staan, net zoals MSN was. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, er is ook een theorietje dat je in je jeugd bij de opvoeding allerlei

dingen moet afleren. Huilen, zeuren om lekkers, gekke bekken trekken, enz, enz.

Als dat afleren van ongewenst gedrag de overhand krijgt van stimulerende aan-

prijzingen verliezen we een deel van ons zelf. Dat zou dan een deel van ons

negatief denken over onszelf kunnen verklaren. Wat weer resulteert in remmingen.

Of het waar is weet ik niet. In het boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz heb

ik het gelezen. Ik vond het niet heel goed onderbouwd maar er zou wat in kunnen

zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik heb niets bij kunnen lezen, want een paar uur geleden is mijn schoonmoeder overleden. We werden gebeld dat het ineens snel slechter ging. Direct in de auto gesprongen en te laat. In de tijd dat de verzorgster ons belde, was ze al overleden. Woon je op een afstand van 10 minuten en ben je nog te laat.

Vanavond dus allerlei mensen gebeld en gemaild en morgen de crematie regelen.

Ik ben doodmoe, ook al omdat ik de hele dag onderweg was geweest met buurvrouw, dus ik voeg hier verder niets aan toe. Morgen weer een dag.

Ik heb het droog gehouden, maar nu een borrel trok wel. Niet dus!

Welterusten,

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het alternatief zou moeten zijn voor het overerfbare koningsschap is natuurlijk

de gekozen koning. Dan blijven we gewoon monarchie en kunnen er allerlei sprookjes

omheen maken enzo. En als je je dan laat kiezen zit je er ook voor pak en beet

15 a 20 jaar aan vast.

Ik denk dat het goed bekeken televisie zou worden. Kies de koning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

toen mijn vader overleed, moest ik eigenlijk bij hem zijn. Dat was zo afgesproken.

Omwille van een misverstand (te ingewikkeld om uit te leggen hier) belde een zus van mij die afspraak af.

Mijn vader is overleden een half uurtje nadat mijn broer bij hem vertrokken was. Alleen.

Mijn schoonzus vertelde me dat mensen pas sterven als ze alleen zijn.

Dit lijkt me bijgeloof.

Ik heb me er ongelofelijk schuldig over gevoeld.

Doe dat niet.

Liefs,

Jen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lytse,

Het is zoals het is.

het loopt zoals het loopt.

Idd schijnt het zo te zijn

dat zielen de aarde pas verlaten als

wij ze daarvoor de gelegenheid geven.

Ik ga je niet vervelen met ervaringen

van mijn kant wat dit betreft, ik wens je

gewoon het allerbeste en allerliefste en

sterkte voor nu!

Liefs, Nance

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de een of andere manier heb ik altijd heel gezonde huisdieren. - Hout afkloppen -

Wat honden betreft, ben je in dat opzicht natuurlijk het beste af met een bastaard. - Mijn eerste hond was een regelrechte stratier -. Zij zijn gewoon veel minder ziekelijk door gebrek aan inteelt en hebben ook minder last van genetische afwijkingen die er door kwekers ingestopt worden.

Onze Stef hebben we op z'n dertiende geadopteerd. Hij is nu vijftien maar nooit ziek. Geen stratierke maar een echte ruigharige Jack Russell. Ander goed bewaard geheim: kleine honden leven langer.

Ons Loca dan: die is nog niet eens twee jaar, dus dat wordt afwachten. Als ze nog eens met de Mush wil vechten, dan zal het rap gedaan zijn, denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...