Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Deze mama heeft van de zomer een “date” met de Peppers! @Pinkpop!     B)                      (Onder begeleiding van mijn kinderen). :rolleyes: 

bewerkt door Penny
Probeerde de tekst toe te voegen, niet gelukt zoals u ziet.
Geplaatst

Sia, mooie zangeres inderdaad! Door dit draadje ga ik wat vaker de lyrics opzoeken en lezen.

One foot in front of the other babe
One breath leads to another yeah
Just keep moving, oh
Look within for the strength today
Listen out for the voice to say
Just keep moving, oh

Go, go, go
Figure it out, figure it out, but don't stop moving
Go, go, go
Figure it out, figure it out, you can do this

So my love, keep on running
You gotta get through today

Geplaatst

En zo brokkelt je jeugd waarin muziek zo'n deel van je identiteit wordt, langzaam maar zeker helemaal af. (dit slaat op de clip hierboven)

Ik had dat gevoel maandag heel erg bij:

Deze lui zag en hoorde ik optreden. Voor een groot deel waren ze nog niet eens geboren toen GONG werd opgericht maar de muziek klonk gelukkig
nog wel als uit die tijd. Als kers op de taart was gitarist Steve Hillage (niet in deze studio opname) als één van de nog wel levende oorspronkelijke
muzikanten aanwezig. Hij heeft een tijd lang een behoorlijk stempel op het geluid van deze groep gedrukt.
Dit nummer werd maandag ook gespeeld en is voor mij een van de heerlijkste en kenmerkendste nummers.

Ik heb al wel vaker gezegd dat ik geen verstand van muziek heb, maar dit soort geluid doet bij mij wel wat snaren trillen.

Geplaatst
9 uur geleden zei Waldorff:

Persoonlijk vind ik Nick & Simon om te janken, maar dat is niet in de context van deze topic geloof ik :P

Hahaha nou ik ook. En snap je geloof ik wel. Heb ik ook met Jan Smit enzo. :ph34r:

Niet dat ik iemand tegen het hoofd wil stoten. Iedereen zijn eigen ding/smaak natuurlijk!

Geplaatst

Smaken verschillen nou eenmaal en je kunt er over twisten, maar iemands smaak is toch vaak ook een stukje van iemands persoonlijkheid en
persoonlijke 'geschiedenis'. Daarom is muziek ook zo divers maar tegelijkertijd universeel.
M'n eigen smaak echt radicaal veranderen is bijna niet te doen, laat staan de smaak van anderen.
Makkelijker, en zelfs leerzamer, vind ik het om de smaak van anderen te leren waarderen, dus om m'n eigen smaakgrenzen te verleggen en daardoor
een 'bredere' smaak te krijgen. Zonder daarbij mezelf 'uit te vlakken'.
Vind ik, hoor. Kan nu zelfs de smartlappen en Duitse schlagers wel waarderen waar mijn vader zo gek op was en waar ik zó'n gruwelijke
hekel aan had dat ik zelfs m'n vader er zélf door ging haten... alleen maar omdat hij die muziek zo leuk vond. Toen ik jaren later zijn grote
verdriet meer ben gaan begrijpen kon ik ook zijn muzieksmaak meer begrijpen en waarderen... en zo zijn er wel meer.
Ik heb weinig verstand van muziek maar weet wel dat muziek emotie is en dat er voor elke mens wel een muziekgenre is dat hem/haar als
een jas lijkt te passen.

Geplaatst

Jaaa, @knakker, de ouwe Pink Floyd, bij mij ook op het favorietenlijstje. De jongere Floyd ook hoor, maar de ouwe...
De muziekstijl van Gong verschoof in de loop der jaren en met de wisseling van muzikanten van psychedelische rock, spacerock,
Canterbury (o.a. Soft Machine, Caravan..), naar jazz rock én weer terug.
Gong viel vooral op door het kakofonische karakter, een volstrekt onnavolgbare collage van eenvoudige melodietjes en karikaturale teksten met
ingewikkelde jazzritmes. Er was vaak geen van tevoren samengestelde compositie, maar ieder droeg zijn deel bij. (bron: wikipedia)
De huidige Gong is een mengelmoes van oudere Gong-leden en jongere. Het optreden bevatte dan ook van alles wat. Maar boven al wél
lekker maf en behoorlijk psychedelisch.. Daar hoef je niet stoned voor te zijn, dat wórd je vanzelf wel een beetje..:)

Geplaatst (bewerkt)

:) ja, dat heb ik maar expres bij gezet opdat je niet gaat denken dat ik verstand van muziek heb.
Ik hou wel van muziek en wil dan ook graag zoveel naadjes van de kous weten als maar mogelijk is (dank u, wikipedia en andere digitale mogelijkheden)
maar ik vergeet ook zo veel weer heel snel. Da's wel jammer soms.

Soms ook niet.

bewerkt door Kohtje
Geplaatst

Muziek is wel een thema voor veel mensen merk ik. 

Ik was van de week bij een inloop met mensen erbij vooral vanaf 45/50 jaar. En er was een stagiere van mijn leeftijd die al lang gitaar speelt (en wow ze kon ook nog zingen!).

Bijna iedereen had wel inbreng. Was ontzettend leuk. Zij en ik konden sommige nummers niet meezingen, maar dankzij internet kon ze het meeste wel spelen/adhv akkoorden. Nummers van de jaren 50 tot wat pas net uitgebracht is. Zo leuk! 

Het is een beetje off-topic misschien alleen ik zag wel wat voor verbintenis er bestaat.

Geplaatst (bewerkt)

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=2ahUKEwj0md2v5MfmAhUJYsAKHfDoC8YQ8TUwAnoECA0QIQ&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov

Birdy- Wings

Sunlight comes creeping in
Illuminates our skin
We watch the day go by
Stories of all we did
It made me think of you
It made me think of you
Under a trillion stars
We danced on top of cars
Took pictures of the stage
So far from where we are
They made me think of you
They made me think of you
Oh, lights go down
In the moment we're lost and found
And I just wanna be by your side
If these wings could fly
For the rest of our lives
I'm in a foreign state
My thoughts, they slip away
My words are leaving me
They caught an aeroplane
Because I thought of you
Just from the thought of you
Oh, lights go down
If these wings could fly
Oh, damn these walls
In the moment we're ten feet tall
And how you told me after it all
We'd remember tonight
Ah-ah-ah-ah
Ah-ah-ah-ah
Ah-ah-ah-ah
Ah-ah-ah-ah
Ah-ah-ah-ah
If these wings could fly
Oh, lights go down
If these wings could fly
Oh, damn these walls
In the moment we're ten feet tall
And how you told me after it all
We'd remember tonight
bewerkt door Myle
toevoeging
Geplaatst (bewerkt)

Andere video en nummer. Sorry vorige kan triggeren, kende deze video niet, die erbij zat. Dus maar iets ander neer gezet. Vandaar de bewerking.

bewerkt door Smaragd
andere video

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...