Kaatjemama Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei Reacher: Staat de pompoen al Kaatje? Wel al herfst dingen morgen denk de pompoenen kopen 🎃👏👏🎃
Kaatjemama Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden De Duif is aardig hij gekomen van de schrik en mankeert niets weer los gelaten totaal niet bang en bleef even bij me nog. spirit reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ja @Mormel Op dagen dat je niet gemotiveerd bent om te stoppen met drinken is het wel een heel moeilijke opdracht om voor jezelf redenen te vinden om te stoppen. Die redenen schrijf je beter op op dagen dat je wel gemotiveerd bent, niet? Op dagen dat je niet gemotiveerd bent, kan het dan wel helpen om de lijst erbij te pakken. Maar op die dagen, trek ik zelf eerlijk gezegd alles in twijfel, dus ook de redenen en de motivatie. Juist dan, probeer ik me vast te houden aan m’n discipline en routine, dus niet beginnen nadenken en twijfelen maar ‘gewoon’ doorduwen wat ik beslist heb op een wel gemotiveerde dag: niet drinken! Mormel reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Musashi: bedankt, ik denk ook dat dit vasthouden aan discipline en routine kan helpen in die momenten. Want momenten zijn het. Dan krijg je even zin om te drinken maar je weet ook dat dit moment weer voorbij zal gaan. Ik weet ook dat ik niet goed ben in de koffiepraat, maar ik moet wel zeggen dat ik hoop haal uit de verhalen van verschillende personen hier. Dus dit is weer een klein momentje van tevredenheid dat ik deel uit maak van dit forum. Musashi en spirit reageerden hierop 2
spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Beetje last van spanning. Knoop in mijn maag. In ieder geval voel ik me onrustig. Alles gedaan in huis wat ik had willen doen. Vrijdag is mijn verjaardag, maar doe er die dag niets aan. Er komt ook geen visite. De week erop ga ga ik eten met de hele familie. Nouja, hele familie, alleen mijn zoon, schoondochter en de kids. Toch ben ik weer bang geworden voor de vrijdagen. Moet er goed op toezien dat er geen alcohol gehaald word. Vertrouw het gewoon nog niet zo erg. Het beste zou zijn om ergens naartoe te gaan waar ik er zicht op heb. Zelf zat ik aan welness te denken een keer samen. Het is nog te pril om vertrouwen in hem te hebben wat alcohol betreft. Vooral op vrijdagen heb ik dit gevoel sterk. Daar ging het ook altijd mis. Nouja, vandaag genoeg te doen. Vriend zit nu bij de dierenarts. Straks nauwelijks tijd om te eten en waarschijnlijk te laat op de repetitie, maar dat is dan maar zo. Ben nog steeds aan het zweten bij alles wat ik doe. Is het nu echt zo benauwd of ligt dat aan mij?
spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Wat ga je eten @Mormel? Beetje prietpraat 🐸
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Mormel En ook niet onbelangrijk, zelfs heel belangrijk voor mij, is de discipline en routine meteen terug oppikken op ‘the day after’. Dus je niet laten vangen aan de waan van ‘het is nu toch mislukt, dan maakt het allemaal niet meer uit’. Nee, routine en discipline onmiddellijk terug inroepen om je te herpakken. Het zijn de nieuwe paden in je hersenen die je dieper en dieper moet laten inslijten en verankeren om de oude paden te laten overwoekeren op den duur. Ik weet het, het is een langzaam proces en geen Quick win van stoppen en het is gedaan voor altijd. Maar voor mij voelt het wel duurzamer en diepere transformatie. spirit reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @spirit hier was het ook benauwend laf en warm. Ik hou mijn dagelijks ochtendplonske nog vol tot het herfst wordt. Volgende week dus. Het water wordt al wel echt frisser dus het is een beetje doorbijten maar het loont wel de rest van de dag. spirit reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Mormel zoiets dus. En nu houd ik het voor bekeken want 3 op een rij betekent weer dat ik in overdrive ga. 😅 Bob reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 5 minuten geleden zei Musashi: @Mormel zoiets dus. En nu houd ik het voor bekeken want 3 op een rij betekent weer dat ik in overdrive ga. 😅 Ja dit 👌🏼 Musashi reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden