Kaatjemama Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ben ook van heel veel stress en veel te besteden naar ,geen stress en weinig te besteden gegaan. Ja haalde heel veel voldoening uit me werk maar ook een hoge prijs die ik voor alles moest betalen metaal als lichamelijk.nu minder te besteden heb kan levenook moeilijk makken maar er is ook een soort rust en kan er ook kick van krijgen als je een luchtje kan kopen bij de Wibra voor €4 die bijna het zelfde is als bij de douglas voor €35
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik heb het statuut van meewerkende echtgenote en ik werk dus wel wat mee in de zaak van mijn man, heel flexibel dus. Maar die zaak is ook nogal idealistisch dus zeker ook geen vetpot. Ik was eigenlijk de grootverdiener van ons tweeën en ja, nu niet meer dus. Geloof me vrij, het heeft me heel wat angst bezorgd om mijn zelfstandigheid op te geven. Het was echt een soort van dogma voor mij om altijd zelf m’n eigen geld te verdienen, om nooit afhankelijk te zijn van een man. Maar dat was zonder kind en tja, een kind krijgen verandert je helemaal zeggen ze he, en dat klopt wel voor mij. Ik had ook een droom van een mooi, samenhangend gezin en ik zag echt niet in hoe dat zou lukken met mijn voltijdse job waarin ik ook nog eens heel veel moest reizen. Ik wou dat echt niet (meer) voor mezelf, noch voor mijn kind. Ik heb dat nl ook zelf meegemaakt als kind. Wel geld, geen ouders. Dus is de slinger bij mij nu wel doorgeslagen naar de andere kant. Ben er heel blij mee (geweest) maar zoals met alles, de weg van het midden, is de beste weg. Maar hoe dan? Dat zoek ik voorlopig nog wat verder uit. ☺️ bumperjim reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden En daarom ook wel heel blij met m’n Japan-reizen van de afgelopen 2 jaar en de volgende jaren. Dat is mijn zakcentje voor nu. En mijn voldoening. Maar dat blijft ook zeker ergens kiezen tussen werk en gezin. De balans houden. Niet teveel missen maar ook niet alles opgeven.
spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 6 uur geleden zei rapilos: Een hele goede morgen allemaal, straks naar ziekenhuis voor controle scan. kijken of het allemaal nog een beetje klopt in die buik van mij 😊 een uur van te voren een liter drinken want krijg contrast vloeistof ingespoten. enfin, ook deze dag gaat weer gewoon voorbij Sterkte. Het zit er waarschijnlijk alweer op voor je. Had je problemen met je buik? Wanneer krijg je daar de uitslag van?
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Nu eten maken en eerste schooldag verhalen. 🤗 Kaatjemama reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei Rosee: Aan de andere kant: zit je weer met een man. Lijkt me vreselijk 🙈 Rosee en lady jane reageerden hierop 2
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Hier ook eten maken heb te veel gerekend op een kind 😂😂foutje geen kinderen vandaag Musashi reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik snap dat wel hoor @Musashi. Die balans vinden is lastig. Het is fijn dat je het op jouw manier kan doen toch? En dat je je eigen keuzes kan maken hierin. Musashi reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Er zijn wel heel veel mogelijkheden tussen alles of niks wat werken betreft, toch? Er is nog steeds veel tekort aan personeel overal. Dus minder hoog niveau/stress of minder uren. Er is keus. Ik heb jaren een B&B gehad (nog een frummer als gast gehad ook) en dat was leuk werken hoor. Ontbijtje serveren en daarna naar het strand bijvoorbeeld. Toen ik uit het pand moest, raakte ik het kwijt helaas en moest ik huizen gaan poetsen tot aan mn pensioen. Was niet fijn, want heb een goede baan gehad tot aan de scheiding. Maar ja ook voor de kinderen gezorgd i.p.v. goed te verdienen en dat heeft me heel wat pensioenjaren gekost. Maar nu is het echt oogsten. AOW en een beetje pensioen van mezelf, wat van 2 exgenoten en ik krijg het niet meer op. En huren is op mijn leeftijd ook wel makkelijk. 1 uur geleden bewerkt door lady jane
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ook kookboeken, kookwebsites of blogs zijn binnenkort trouwens helemaal passé. Ik tik tegenwoordig ook gewoon in wat ik in huis heb en AI geeft me een recept. Ook voor andere huishoudelijke taken soms, poetsschema’s en zo. Alleen het nog zelf doen dus. Dat kan AI nooit overnemen. Zal je nog zien, alleen de huismoeder als beroep blijft over, want die zijn onvervangbaar en onmisbaar 🥰. Misschien dat dan eindelijk het meest onderschatte, ondergewaardeerde en onderbetaalde beroep ter wereld een heropleving en herwaardering krijgt die het verdient! Allemaal dankzij AI. 😅 Mormel en Rosee reageerden hierop 2
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 7 minuten geleden zei lady jane: Er zijn wel heel veel mogelijkheden tussen alles of niks wat werken betreft, toch? Er is nog steeds veel tekort aan personeel overal. Dus minder hoog niveau/stress of minder uren. Er is keus. Ja dat zal wss ook wel maar het is hier nog niemand opgevallen dat ik nogal kan doordrammen in dingen en werk vormt daar zeker ook geen uitzondering op, eenmaal ik ermee begin. Het slorpt me dan helemaal op. Iets met alles met mate en zo zeker? 😅 1 uur geleden bewerkt door Musashi Rosee reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden het enige wat ik met AI doe is vloeken als ik wil googlen en Ai OPPOPT, VRESELIJK. Musashi en bumperjim reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Musashi: Iets met alles met mate en zo zeker? onmatig heet het in Nederland😇🙃
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Die gekke Nederlanders toch lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden net Belgie aangemoedigd een paar uur helaas hebben ze in een spannende 5 setter verloren van Duitsland. Maar goed gespeeld. Ik denk dat nederland aan het eind vd week ook uit de EK geknikkerd wordt.
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zelf heb ik geen idee over welke sport je het hebt LJ. Ik volg niks, jij precies zo veel. Maar toch bedankt om te supporteren! lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Klinkt als volley lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden ja sorry, er is voor mij persoonlijk maar een sport haha, volleybal is mijn grote passie vanaf mn 12e jaar zo;n beetje, met onderbrekingen voor studie, werk en kinderen krijgen. Maar om te kijken vind ik tennis ook een lekker actieve en vreedzame sport. Musashi reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Geplaatst 23 minuten geleden 3 uur geleden zei bumperjim: Vervelend eigenlijk dat je moet kiezen tussen geld en voldoening... Het hoeft zo niet te zijn. Ben vele jaren bakker geweest en kan je zeggen dat het enorm veel voldoening geeft om 's morgens een volle winkel achter te laten en 's avonds terug te komen en zien dat alles verkocht is. Veel gewerkt in die jaren, ook goed verdiend maar spijtig genoeg te labiel om de stap te zetten naar een eigen zaak. @Musashi: bij je eerdere bericht over kennisoverdracht op school denk ik net dat dit belangrijk zal blijven in de nabije toekomst. Niet gewoon feitjes uit je hoofd leren maar wel genoeg kennis hebben om AI te sturen naar informatiebronnen en gegevens te vergelijken. Over de herwaardering van huismoeders kan ik alleen maar hopen. Ik dacht dat een herwaardering van beroepen al ging gebeuren nadat we massaal thuis bleven tijdens corona op de essentiële beroepen na, misschien gebeurd het nu. Want ondanks de rasse schreden van robotica zie ik niet snel een robot een patiënt verzorgen, terwijl ik me wel goed kan inbeelden dat een programma uurroosters, planningen, orders, projecties... voor zich neemt. Op en meer persoonlijke noot: het slaapgebrek van de voorbije dagen begint me op te breken. Deze namiddag even neergelegd en een uur later zat ik al terug rechtop in mijn bed in een soort van half slaap/ half wakker toestand. Groot is de verleiding om te drinken zodanig dat ik kan doorslapen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden