Jannigje Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Gefeliciteerd 🥳 @Kaatjemama Kaatjemama reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Van harte @Kaatjemama. Je bent op dezelfde dag jarig als mijn zoon. Dus ik ook van harte. Hij is nu vijftien. De leeftijd waarop de kwetsbaren druk bezig zijn hun muren te bouwen. Hij lijkt soms zoveel op mij dat ik er bang van word. Vanavond met elkaar uit eten. Veel om te genieten dus ook.
Musashi Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Het zal toch niet waar zijn zeker!? Wie op mij rekent om die handelsoverschotten weg te werken, kan ik verzekeren: dat gaat niet gebeuren! 😁😅 Rosee reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 21 minuten geleden zei Oskar: Van harte @Kaatjemama. Je bent op dezelfde dag jarig als mijn zoon. Dus ik ook van harte. Hij is nu vijftien. De leeftijd waarop de kwetsbaren druk bezig zijn hun muren te bouwen. Hij lijkt soms zoveel op mij dat ik er bang van word. Vanavond met elkaar uit eten. Veel om te genieten dus ook. Gefeliciteerd @Oskar heel veel plezier vanavond !! Geniet ervan wij gaan pizza op de green egg bakken ook leuk. Met 2 kids de ander moet werken lijkt ook op N moeder😝
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Gefeliciteerd @Kaatjemama, ik wens je een mooi nieuw levensjaar 🥳 Kaatjemama reageerde hierop 1
Jannigje Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Kaatjemama “pizza op de green egg bakken”? Is de green egg een soort (buiten)oven?
Jannigje Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Oskar gefeliciteerd met je zoon. Fijne avond met elkaar.
Ludovica Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik ben hierheen gestuurd. Dit draadje zou actief zijn. Ik ben nieuw op dit forum. Dus ik snap er nog niet zoveel van. Ben vooral aan het lezen. Ik ben een gewone vrouw van middelbare leeftijd en drink al 15 jaar veel te veel. Begonnen door ptss en dingen in de familie en misbruik etc. Ik dacht op de een of andere manier dat het een goed idee zou zijn om een wijntje te nemen. Of eigenlijk was het mijn tante die bij me langs kwam toen ik aan het werk was en die zette een picknickmand voor de deur met onder andere een fles witte wijn. Ze wist dat ik er in die tijd heel erg doorheen zat. Voor die tijd speelde drank niet of nauwelijks een rol in mijn leven. Er zat een briefje bij waar iets op stond van: ga maar lekker ontspannen dat heb je verdiend. En zo begon het eigenlijk een beetje. Ik heb die dag die hele fles wijn in 1 keer opgedronken en toen was al heel snel het hek van de dam. Ik dronk vanaf toen eigenlijk vrij snel elke dag een fles wijn voor het slapen en dat werden er gaandeweg 2 en toen 3 etcetera. Nu zijn we jaren verder en ik drink elke dag om te slapen en te ontspannen. En als ik niet drink ben ik elke dag ziek. Ik moet nu dus drinken om niet ziek te worden. Ik slik ook medicatie. Tegen depressies en andere psychische dingen. Ik combineer het dus lekker 😞 En toen kreeg ik bloeduitslagen terug. En toen schrok ik me helemaal de klere. ALAT 100 ASAT 117 GAMMA-gt 154 Mijn buik is al tijden helemaal bol. Mijn ontlasting is al jaren onverteerd en diarree en soms tot 15 keer per dag. Ik heb dove benen, tintelingen, jeukende handen en voeten. Je noemt het maar of ik heb het. Ik weet duizend procent zeker dat ik minstens leververvetting heb maar ik vrees dat het erger is. Ik sta op een wachtlijst voor ambulante detox. Tot die tijd ben ik zelf aan het afbouwen. Ik zit nu van de 5 flessen gemiddeld door de dag heen op anderhalf vandaag. Ik heb wel afkickverschijnselen maar het is zo een beetje te doen. Ook ben ik flink met de pammen aan het afbouwen. Dus alles in 1 klap. Ik heb vrij genomen om deze periode door te komen. Maar ik heb zo' n klap in mijn gezicht gekregen dat ik echt wakker ben geschud maar ook heel erg bang ben. Dat ik dus wel cirrose heb. Ik heb dit forum bijna uitgeplozen en ik heb zoveel angst dat wil je niet weten. Ik ben op zoek naar anoniem lotgenoten contact. Mensen die ongeveer in het zelfde schuitje zaten of zitten. Als het cirrose is dan moet ik echt nooit meer een druppel drinken en kan ik acuut doodgaan. Maar als ik cold turkey stop kan ik daaraan dood gaan. Zo ga ik naar bed en dan neem ik mijn slaappil en komt er een fles wijn mee. Dat waren er wel 2 of 3 binnen anderhalf uur dus ik zit stukken lager in hele korte tijd. Maar het voelt zo dubbel om toch te drinken. Het staat me zo tegen. Maar wat ik al zei: die fles niet nemen betekent echt gevaar. Ik weet niet precies wat ik wil. Geruststelling denk ik vooral. Mensen die mijn bloedwaardes kunnen interpreteren. Iemand die het herkent. Die me een beetje bij de hand neemt. Want ik was en ben een stille drinker. Nooit in gezelschap maar altijd alleen. Niet om de lekker maar om de roes. Ik vind alcohol zelfs ontzettend smerig. Maar het is mijn medicijn geworden in de loop der jaren. Niemand weet dit ook van mij omdat ik altijd gewoon gewerkt heb. Alleen dat wordt de laatste tijd echt een uitdaging want ik ben echt ziek dat voel ik aan alles. Is dit omkeerbaar, hoe snel gaat dat, ik heb even een arm om me heen nodig geloof ik want ik ben moe van het liegen, overgeven, diarree, pijn, duizelig, jeuk, neuropathie en die lelijke opgeblazen pens en kop van me. Het is klaar. Dankjewel voor het lezen.
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei Jannigje: @Kaatjemama “pizza op de green egg bakken”? Is de green egg een soort (buiten)oven? Ja idd een bbq /oven voor buiten
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Beste @Ludovica Dat klinkt allemaal heel erg heftig joh Wat moet jij je rot voelen ! Ik zou zeker aanraden om zo snel mogelijk contact op te nemen met je huisarts. Misschien kan hij iets geven tegen de eerste heftige afkickverschijnselen Dapper van je dat je er wat aan gaat doen Hoop voor je dat je snel aan de beurt bent voor de ambulante detox Heel veel sterkte, en goed dat je de eerste stap hebt gezet
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Ludovica wat een verhaal heel erg voor je 😓met paar herkenbare punten.idd zoals depressie ,psychisch dingen (bipolair ) en me maag en darmen werkten ook al jaren niet goed meer. @rapilosal zegt eerst even naar je huisarts misschien kom je wel in aanmerking voor spoed opname. Goed je ook hier terecht bent gekomen ik ben hier ook nog niet zo lang en haal er veel steun uit hoop jij ook .
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Ludovica hé, je hebt het gevonden, mooi zo. Wat ik begreep, is dat je met de huisarts samen een stop plan gemaakt hebt, toch? Een heel goede eerste stap. En nee, je problemen vallen niet mee. Maar wat je hier vaak zult lezen: drank maakt ze niet beter. Zonder drank heb je vast nog honderd problemen, maar drank is er dan niet meer eentje van.
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden O en dit forum deel is handig voor als je een soort persoonlijk dagboek bij wilt houden @Ludovica https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/6-wie-is-wie/
Ludovica Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Geplaatst 52 minuten geleden Lief, dankjewel. Ik ben voor het eerst nuchter nu sinds tijden (ga zo wel drinken om de afkick tegen te gaan voor het slapen) en dat voelt heel gek. Ik besef me hoe ik altijd wazig was en dat ik niet snap dat niemand dat door heeft gehad (of nooit heeft gezegd op zijn minst) Alhoewel er wel dubieuze momenten waren hoor. Waar ik me echt uit heb moeten praten. Maar dat dubbelleven is uitputtend. Nog iemand die iets wil vertellen over mijn leverwaardes en over het herstel en mijn angst en wat jullie zelf drinken of dronken? Ik heb daar merk ik heel erg de behoefte aan. Ik ben een heel eenzame drinker en ik heb er nooit over willen praten met niemand niet. Dus ik heb ook eigenlijk geen idee.
Quinn Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Geplaatst 46 minuten geleden O, ze hebben veel meer door dan je denkt. Maar de meeste mensen zijn te beleefd, ongeïnteresseerd of denken dat het vanzelf over gaat. Of ze houden zoveel van je dat ze alles zouden tolereren. Ik heb geen idee van je leverwaarden en zou zoiets mooi bij de dokter laten. Die is er niet voor niets. En drinken, tja, ik drink nou iets van een half jaar niet. Daarvoor ook wel periodes nuchter, maar meer periodes drinkend. Whisky, 24/7.
Ludovica Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Geplaatst 42 minuten geleden Whisky vind ik gelukkig smerig maar ja alcohol is alcohol. Ben je er goed doorheen gekomen en heb je restklachten? Had je eigenlijk klachten en wat was de reden dat je stopte? Ik vind het echt zo knap van iedereen. Alcohol is echt een harddrug. En gewoon overal te koop. Hoeveel uur en hoeveel geld zit er wel niet in dit smerige goedje en dan heb ik het nog niet over het dubbelleven en steeds flessen verstoppen, s morgens naar telkens een andere winkel. Je hebt er gewoon een taak bij. Ja mensen zullen het vast hebben doorgehad, kan ook niet anders. De dokter zei alleen: je waardes zijn hoog. En dat was dat. Ze hadden wel hoger gezien dus waren niet zo heel erg onder de indruk. Maar toen ik googelde schrok ik me het kapot. Ook omdat een paar maanden geleden mijn waardes half zo laag waren dus hoe kan dat ineens zo snel? Ben ook echt snel achteruit gegaan.
Quinn Geplaatst 41 minuten geleden Rapport Geplaatst 41 minuten geleden Ik heb qua stoppen met alcohol geloof ik geen klachten en ik ben gestopt in eerste instantie omdat ik het beloofd had, voor in elk geval een paar weken. Maar toen werd ik opgenomen en ze gaan het denk ik niet waarderen als ik drank meeneem.
Ludovica Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Geplaatst 32 minuten geleden Mag ik hier al mijn vragen stellen of is dat hier niet voor. Ik zit zo vol met vragen.
renaldo61 Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Geplaatst 30 minuten geleden Zojuist zei Ludovica: Mag ik hier al mijn vragen stellen of is dat hier niet voor. Ik zit zo vol met vragen. Vraag maar, ik weet niet of wij op alle vragen een goed advies kunnen geven, daarvoor zijn er artsen.
Quinn Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Geplaatst 29 minuten geleden Well, het staat iedereen natuurlijk vrij om te vragen en te antwoorden, toch? Maar het is misschien ook wel fijn om de mensen wat beter te leren kennen. Dit stukje forum, de dagdraad, is min of meer de koffiekamer (dat klinkt beter dan kroeg) en mensen delen hier van alles.
Reacher Geplaatst 13 minuten geleden Rapport Geplaatst 13 minuten geleden Hoi @Ludovica, welkom. Geen leverwaardes gemeten maar op een gegeven moment zag ik heel. Mijn drank was port en wijn.
Reacher Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden Nachtpact Reacher Leuke dingen @Kaatjemama jarig @Oskars zoon jarig Moedige @Oskar verdiepende therapie. Goed van je joh. @Quinndie iedere keer een stapje verder zet, richting het leven.
Ludovica Geplaatst zojuist Rapport Geplaatst zojuist Ik heb ook therapie om de demonen van het verleden in de bek te kijken. Emdr en CTG en nog iets. Ik zie niet geel maar heb wel donkere urine en gekke ontlasting, vettig en het drijft. Mijn alvleesklierwaardes waren goed, nieren en gal ook. Toch is ontlasting vaak fel geel of wittig met onverteerde stukjes. Verder geef ik veel over. Maar het aller rotste is die enorm strakke buik. Ik weet niet of het vocht of gas is. Herkent iemand dit? Wat was het bij jullie? En hadden jullie ook neuropathie en trillende oogleden en mond en prikkelingen? Ik wil begrijpen wat ik heb en of anderen hetzelfde hebben meegemaakt en of het goed komt. Zijn jullie allemaal hier gestopt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden