Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 minuten geleden zei karin123: Wat doe je Überhaupt nog met die mensen? Überhaupt is met een kleine letter 😀. Die vraag heb ik mezelf vaak gesteld uiteraard. Pleasegedrag, lafheid, ze zijn ook heel erg lief en betrokken, onze kinderen zien ze als een oom en tante. En ik verbreek alleen contact met mensen als ik zeker weet dat ik het niet in mezelf kan oplossen. En iets in mezelf oplossen is een soort ongezonde tweede natuur geworden. We zullen zien. Ik hoef niet persé van ze af. En ook: mensen zijn geen wegwerpartikel (daarmee bedoel ik niet dat jij daar wel zo over zou denken hoor) , dat zit nou eenmaal zo in mijn hoofd en dat is misschien wel zo omdat ik zelf bang ben dat ik weg moet, ergens. Ik ben erg trouw. Te. Ik ben me wat meer aan het uitspreken bij mensen waarbij ik dat voorheen voor de lieve vrede niet durfde, en dat heeft in één geval al geleid tot een flinke verwijdering. Dat vind ik dan niet erg, want dat uitspreken is belangrijk voor mij en als de ander daar niet tegen kan, niet mijn probleem. Ik denk dat de relaties die de moeite waard zijn om te hebben, de relaties zijn waar je jezelf durft en kunt laten zien. Dat begint dan bij mij, in het Duits in dit geval. lady jane en Musashi reageerden hierop 2
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik ken dat ja. Oude vrienden van ons gingen scheiden en de nieuwe vrouw (intussen dus weer getrouwd) van onze vriend is zo'n naar persoon. We hebben nog een paar keer afgesproken maar nu negeren we ze eigenlijk. Hij is er overigens ook niet gezelliger op geworden. Het is nu 2 jaar geleden dat hij vroeg om af te spreken. Geen zin om daar energie aan te verspillen.
Reacher Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 51 minuten geleden zei Quinn: Brinta en langzaam wordt de wereld wat behapbaar. Geen idee hoe het betaalt @Reacher ik heb nog geen factuur van je gehad. Ik stuur ‘m straks meteen want ik word zo ontslagen omdat ik hier op het forum ben ipv aan het werk. Maarja. Jij ziet tegen deze drie weken dat c er niet is op. Maar ik geniet er erg van dat je door het stoppen en daardoor op het forum bent.
Reacher Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Sterkte met de gasten @Etty. Etty reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 24 minuten geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers @Etty, ik keek nooit naar Duitse zenders omdat die alles nasychroniseerden; is dat niet meer zo? Geen idee, maar via streamingdiensten kun je nu in ieder geval veel series kijken die niet zijn ingesproken. Ingesproken trek ik niet echt. lady jane reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 58 minuten geleden zei Reacher: Ik stuur ‘m straks meteen want ik word zo ontslagen omdat ik hier op het forum ben ipv aan het werk. Maarja. Jij ziet tegen deze drie weken dat c er niet is op. Maar ik geniet er erg van dat je door het stoppen en daardoor op het forum bent. Dat lijkt me ook niet handig, maar kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat ze jou zouden ontslaan. Het forum geeft toch iets van grond onder trillende poten. En ik moet ook eerlijk zijn, als c terugkomt en ik ben bezopen, schopt ie me eruit. Dat was geen loos dreigement. 2 uur geleden bewerkt door Quinn
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 9 minuten geleden zei Musashi: @bumperjim ja. wat zou jouw keuze geweest zijn dan? . Gewoon erheen en dan desnoods maar aan de zuip. En dan inschrijven voor de Dry March. Zo deed ik vroeger alle kinderactiviteiten, nu zijn het twintigers.
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Etty: Kent iemand een leuke Duitse serie ? Lijkt me ook een goed idee om dat te kijken, met Duitse ondertiteling. "Zwei Stunden", dat is in deze aflevering als ik me niet vergis. Onbetaalbaar 🤣 3 uur geleden bewerkt door bumperjim
Lonster1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Musashi en gelooft jouw kind je dan, dat je het écht niet wist dat die kinderdisco er was? Ik denk dat ik dat als kind moeilijk te geloven zou vinden. Maar ja, ik ben geen ouder dus zie het vooral vanuit de kind-kant. Er zijn vast wel leuke documentaires of praatprogramma's, of het journaal? op de Duitse zenders. Wel goed om je van tevoren een beetje te oefenen. Ik merk het ook als ik op vakantie ben in Duitsland, het duurt even voordat je er in komt. Ik begin weer wat meer in de klus-modus te komen. Er liggen nog veel onafgemaakte klusjes. Wat meer lente-achtig weer zou wel helpen.
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) @bumperjim ja dat zou dus het gemakkelijkste geweest zijn maar ben toch ook wel blij dat ik dat niet gedaan heb. @Lonster1 ja ik ben een pro in maskers opzetten. Maar ik geloof ook wel hard in energie en onbewust en zo. Dus op een dieper niveau breng ik zo wel schade aan onze vertrouwensband, daar ben ik ook van overtuigd. Intuïtief zal ze dat wel aanvoelen ook. 2 uur geleden bewerkt door Musashi
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Je had ook kunnen gaan en droog blijven en een andere dag aan de zuip. Of gaan en droog blijven en ook die andere dag droog blijven. Makkelijk of moeilijk maken zoals men wil, maar als er disco is is er disco. Spirit reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dat denk ik ook @Musashi, daarom zei ik ook, pas op met liegen tegen je kind. Liegen hoort bij de alcoholische ouder. Spirit reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Al vind ik dat vertrouwensband tussen kind en ouder geïdealiseerd wordt, maar soit Etty reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Musashi je hebt nu dit gekozen, en kunt kijken of je het een volgende keer anders zou doen. Ik heb een grappige film gezien over een meisje van een jaar of twaalf dat na een klap in haar gezicht opeens ziet en hoort wat haar ouders doen en zeggen, ook als ze er niet bij is. Was Marielle weiss. Ik zou het op z'n @bumperjim's gedaan hebben, ik zou naar de disco gegaan zijn, no matter what. Zo heb ik het altijd gedaan. Desnoods mijn eigen plan droog te staan uitstellen. Maar ik zie achteraf ook dat ik mezelf veel te veel heb weggecijferd, en ik denk dat dit ook niet in het belang van mijn kinderen is geweest, integendeel.
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Etty: Goedemorgen, Eén van de redenen dat ik opzie tegen het bezoek aan de oude vrienden is dat ze alleen Duits praten. Ze kramen van alles uit over politiek en maatschappij, en vooral over hoe je kinderen op zou moeten voeden (zij hebben het uitstekend gedaan uiteraard), en ik denk bij het zoeken naar woorden om mijn eigen duit in het zakje te doen of ze van repliek te dienen steeds: laat maar. Het voelt soms als een kind op visite zijn en de boel uitzitten. Als ik er niet uit kom ga ik vaak over op het Engels maar dan zitten ze me glazig aan te kijken. Mijn partner en ik hebben het plan opgevat om tijdens de wandelingen die we bijna dagelijks maken minimaal de helft van de tijd Duits te praten. En dat was gisteren ontzettend leuk. Bijvangst was dat ik merkte dat omdat ik moest nadenken over mijn formuleringen en de woorden, ik veel zorgvuldiger ging spreken. Het mocht ook, want ik was aan het oefenen. In het Nederlands praat ik veel te snel, misschien wel omdat ik mezelf de tijd niet gun, of onbewust denkt dat die tijd me niet gegund is. We hebben nog drie maanden, ben benieuwd hoever we komen. De woorden die we allebei niet weten zoek ik op. Dan leer ik mijn woordenschat uitbreiden mbt de onderwerpen waar we zelf graag over praten. Ze kunnen hun borst gaan natmaken😀 Kent iemand een leuke Duitse serie ? Lijkt me ook een goed idee om dat te kijken, met Duitse ondertiteling. Mijn vriend is in Winterberg geboren. Is een Duitser. Ik vind Baantjer altijd wel een leuke serie en op ONS heb je ook Commesaris Rex. Maar dat is wel nederlamds ondertiteld. Ik kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Duits is ook mijn favoriete taal niet. Alles komt zo snauwend over. Maar dat zal nog wel met de 2e wereldoorlog te maken hebben. Mijn vader moest in de oorlog naar Duitsland als 19 jarige jongen. Dwangarbeid. Ondanks dat, gingen wij regelmatig naar Duitsland op vakantie. Mijn vriend kan nog vloeiend Duits praten. Ik vraag hem wel eens om Scheveningen te zeggen
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei Bob: Een zooitje werd dat dagpact. Ik heb het maar weer even in orde gemaakt, met iedereen er op in de juiste volgorde. Als we jou toch niet hadden Bob reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Bob: 1 uur geleden bewerkt door Spirit Dubbel.
Adri03 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei Etty: [...] Kent iemand een leuke Duitse serie ? Lijkt me ook een goed idee om dat te kijken, met Duitse ondertiteling. Unsere Mütter, unsere Väter (Niet leuk, wel indrukwekkend.) En veel docu's op Arte. Etty reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik heb goed kunnen slapen eindelijk. Dan ziet de wereld er toch net ff iets beter uit. Gisterenavond ben ik ook meteen maar naar boven gegaan. Het uitladen van de muziekspullen is altijd een heel gedoe. Eerst een grote volgeladen bolderkar en daarna nog eens een heel zwaar meubel, waar het keyboard op moet. Dat meubel is niet te tillen, maar nog even noodzakelijk helaas. Het is jammer dat hij zo eigenwijs is. Een keyboardstand zou al voldoende kunnen zijn. Ik heb er eentje waar ook zijn baspedalen onder passen. Maarja, wie ben ik . Tsja, een Duitser he?
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Balen @Musashi. Het geeft je een enorm schuldgevoel. Als ik even terugdenk aan de tijd dat mijn zoon nog die leeftijd had, had hij gelukkig zijn vader nog. Die ging dan op zaterdag mee naar de voetbal, terwijl ik mijn roes lag uit te slapen. Het hoort allemaal bij het alcoholisme helaas.
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Etty ja net dat wegcijferen van mezelf moet ik veranderen. Niet alleen om de alcohol te kunnen laten, maar ook net als voorbeeld voor haar. Familiepatronen doorbreken en zo. Ik heb het zelf nooit zo geleerd, maar wil het wel voor haar voorleven. En dat betekent veel oefenen, vallen en opstaan. Ik was wel van plan om (op kinderniveau) eerlijk te zijn tegen haar, mocht ze het tijdig te weten zijn gekomen. Maar met terugwerkende kracht vond ik het dubbel sneu, dan zou ze ook geweten hebben dat ik het bewust voor haar had verborgen gehouden en dat vond ik dan ook weer geen goed idee. Tja, @Quinn jouw kinderen zijn ook al ouder en dan geloof ik ook dat al het idealisme als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijne is nu 8, ik kan nog voor even geloven dat alles allemaal wonderwel zal uitdraaien. Ook al weet ik wel dat dat niet kan en zal zijn. Ze heeft al een existentiële crisis sinds haar 3,5 jaar. Etty reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het gaat in stappen denk ik @Musashi. Hoe ze over je denkt als ze 12 is, of 16 of 20, dat ben je nu aan het vormen.
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) @Spirit dat had natuurlijk nog veel erger geweest. Dat we het gemist hadden doordat ik een kater zou gehad hebben. Dus dat was gelukkig ook al niet het geval. @Quinn zo is dat. Nu vindt ze me nog geweldig (meestal), dus mss/ wss al wel iets goeds gedaan de afgelopen jaren. 1 uur geleden bewerkt door Musashi Dt
Quinn Geplaatst 56 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 56 minuten geleden Twijfel ik niet aan @Musashi dat je een geweldige moeder bent. En ik gun je van harte dat de kleine dat altijd blijft vinden. Musashi reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden