renaldo61 Geplaatst gisteren om 17:38 Rapport Geplaatst gisteren om 17:38 18 minuten geleden zei Freekie: @renaldo61 dan kennen ze je toch erg goed... Het huisbezoek was dus bijna een bewusteloze (of erger?) renaldo61... Waarbij de politie en ambulance werden ingeschakeld en je wederom onder zeer verscherpt toezicht zou komen te staan... Weg vrijheden, wellicht weer verplichtte opname... En flink betalen waarschijnlijk.. Zou dat het je waard zijn? Zoals ik elders meldde heb ik er wel lang over nagedacht maar ik ben niet uit mijn bed geweest ondertussen.
Spirit Geplaatst gisteren om 17:49 Rapport Geplaatst gisteren om 17:49 Petje af @renaldo61. Verdorie man. Dit is het je allemaal niet waard. Het leven is soms gewoon helemaal niet leuk. Hoe denk je hoe ik me nu voel? Zo'n bericht dat je nicht is overleden? Kom rauw op m'n dak vallen hoor.
Spirit Geplaatst gisteren om 17:50 Rapport Geplaatst gisteren om 17:50 Heb ik wat gemist @renaldo61. Je hebt toch niet gezopen???
karin123 Geplaatst gisteren om 17:59 Rapport Geplaatst gisteren om 17:59 5 uur geleden zei renaldo61: Maar mijn keuze is nu om te proberen me in het vervolg niet meer zo kwetsbaar op te stellen. Beter. Dan raakt het je stukken minder of niet. lady jane reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst gisteren om 18:09 Rapport Geplaatst gisteren om 18:09 5 uur geleden zei renaldo61: maar volgens haar telefoon naar mij had ze het te druk met andere "klanten" kwetsbaren. Er kan altijd een crisis situatie zijn met een cliënt. Dat is dan net even belangrijker. Denk je niet? En dat heeft niets met jou te maken. En nu weer op naar morgen......
renaldo61 Geplaatst gisteren om 18:41 Rapport Geplaatst gisteren om 18:41 14 minuten geleden zei karin123: Er kan altijd een crisis situatie zijn met een cliënt. Dat is dan net even belangrijker. Denk je niet? En dat heeft niets met jou te maken. En nu weer op naar morgen...... Vroeger, veel vroeger had ik niemand om mij te helpen. Het gaat tijdens de eerste week van september 2004 geweest zijn dat ik besefte dat ik een groot probleem had en niet wist hoe ermee om te gaan. Dan later rond 2012 toen mijn ex mij verliet had ik een groot en constant alchoholprobleem. Tot ik uiteindelijk op spoed belande. Nog later vonden allerlei hulporganisaties dat ik en mijn moeder hulp nodig hadden. Ik heb nooit om de bemoeienis van Hestia en andere hulporganisaties gevraagd. Want weet je buiten een dementeerde moeder had ik geen problemen toch? En al zeker niet met alchohol dacht ik toen. Nu Hestia heeft het mij gewoon gemaakt om op hun te leunen. Als ze dan plots keer op keer die hulp niet meer bieden is het dan mijn probleem? Nee ik heb dan daarmee een zeer groot probleem zo simpel is het.
bumperjim Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 22 uur geleden @renaldo61 ga je nou nog een maand doorzagen hierover? Ga eens wat anders doen dan medelijden met jezelf te hebben. lady jane, karin123 en Spirit reageerden hierop 2 1
Spirit Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden Wat een zaagdraad vandaag. Heb momenteel wel wat anders aan m'n hoofd, om hier inhoudelijk nog op zielige mensen in te gaan. We gaan weer verder kijken naar breaking bad. Einde seizoen 2 al.
Hadocque Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden 10 uur geleden zei Adri03: Precies! Honden zijn roedeldieren die zich graag in een sociaal verband aanpassen en schikken. Mensen zijn primaten die zich al manipulerend bewegen in een dominantiepiramide. Het misschien wel gekste resultaat van deze uiteenlopende insteek is dat het ene zoogdier (de manipulerende primaat homo sapiens) het andere zoogdier (het zich schikkende roedeldier hond) aan een touwtje achter zich aantrekt en beweert dat dat z'n beste vriend is . Vermeend verschil. karin123 reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Okee ik ga me hier afmelden en een lekker stuk in mijn kraag drinken. Dat is toch hetgeen wat jullie willen horen niet? Ik had gehoopt dat, verkeerdelijk gedacht dat dit forum diende om te steunen. Mijn fout. lady jane en Spirit reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Oja @Spirit Als alle aandacht niet naar U gaar dan heb jij steeds een probleem niet? BJ al juist hetzelfde. Aandachtshoeren! En nu ben ik echt weg, voor ik echt boos wordt. lady jane en Spirit reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) @renaldo61 ik ben blij dat het je toch weer gelukt is om zondebokken te vinden voor je eigen problemen 👍🏻👍🏻👍🏻 zo kan je ze nog jarenlang koesteren. Als je altijd met alles en iedereen in de clinch ligt, zou het probleem dan niet bij jou liggen ipv bij de rest van de wereld? Als ik suggereer dat je ophoudt door te zagen en iets anders te gaan doen, dan is dat met de beste bedoelingen want het is op die manier dat ikzelf met dat soort dingen omga. Hier eindeloos zelfmedelijden hebben levert niet het resultaat dat je zocht: mensen krijgen er snel genoeg van om iemand steeds mentaal op sleeptouw te moeten nemen. Hulpverleners misschien ook wel. In de roeiboot des levens ook zelf meeroeien graag, ook al is het niet heel driftig. Het zou overigens goed zijn om eens boos te worden. Dat is een emotie waar je meer mee bereikt dan met zelfmedelijden. En dan niet op ons natuurlijk maar op de persoon die de afspraak heeft afgezegd. Boos of onterecht boos, dat zie je vervolgens vanzelf, maar alles is beter dan hier te zitten janken. 12 uur geleden bewerkt door bumperjim lady jane, karin123, Mormel en 1 andere reageerden hierop 4
Etty Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden @renaldo61 Je vraagt een zorg die de ene volwassene in mijn ogen niet of of nauwelijks op een gezonde manier aan een andere volwassene kan geven, tenzij de ander echt niet in staat is om voor zichzelf te zorgen, zoals een kind. Ik kan me voorstellen dat jij de indruk wekt dat je dit wel kunt, voor jezelf zorgen. Misschien laat je dit al zien. Of wordt er gedacht dat je dit kunt leren van anderen o.a. door je aan te spreken op je eigen verantwoordelijkheid, of je het even zelf te laten uitzoeken. En misschien daarom worden er afspraken verschoven, en tonen mensen hier op het forum hun ongeduld met jou. Omdat er wordt gedacht dat je dat kunt hebben. Is dat onterecht? Zorg en steun claimen, en als je deze niet krijgt dreigen met jezelf iets aan doen, vind ik een heel pijnlijk patroon. Maar het is wel een menselijk en herkenbaar patroon, ook voor mij. Het meest pijnlijke is misschien wel dat mensen juist minder geneigd zijn om steun te geven als je ze chanteert en veel ruimte en aandacht claimt. Omdat het ongelijkwaardig is en niet wederzijds. Ouder-kind. Dat kan niet lang goed gaan. Als het goed is willen hulpverleners ook niet de rol van ouder op zich nemen, dat leren ze meen ik althans. Ze zullen jou blijven uitdagen een volwassen rol aan te nemen zodat je je zo min mogelijk afhankelijk zult voelen en zijn. lady jane, MaryArt, bumperjim en 2 anderen reageerden hierop 3 2
Adri03 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 7 uur geleden zei Hadocque: Vermeend verschil. Sterke argumentatie. Geen speld tussen te krijgen
MaryArt Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) @renaldo61 Wat een prachtige berichten hierboven! Speciaal voor jouw geschreven rond 7 uur in de morgen. Net zoals op je eigen draadje. Allemaal mensen die jou willen steunen en helpen. Allemaal gratis en voor niks! Dit zijn ook hulpverleners en die spreken uit eigen ervaring. Zij hebben ook hun eigen beslommeringen en problemen. Haal eruit wat goed voor je is en wees ook eens een beetje dankbaar. Daar knap je echt van op geloof me. 10 uur geleden bewerkt door MaryArt lady jane, karin123 en bumperjim reageerden hierop 3
lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden werd je maar eens boos @renaldo61 maar dan niet op anderen maar op het slachtoffertje spelen wat je zelf doet. Boosheid geeft kracht en brengt je in de actie. Niet om te zuipen hoop ik, maar om een paar wezenlijke dingen te gaan veranderen. Want je kunt veel meer dan je misschien denkt nu. En dan heb je ook een andere uitstraling, wie weet gaan mensen je dan interessanter vinden? Maar het woord aandachtshoer? Wij zeiden vroeger; wat je zegt ben je zelf (met je kont door de helft) En Remi schreef altijd; als je een vinger naar anderen wijst, wijzen er 3 naar jezelf. Mocht je nog nuchter zijn, wat ik oprecht hoop, dan blijf maar even boos, en voel wat een kracht je daar uit kunt halen. Positieve bouwstof. Voor nu en de komende jaren. hup renaldo! karin123, bumperjim, Spirit en 2 anderen reageerden hierop 5
Lonster1 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden De insteek van Etty vind ik wel een mooie. De hulpverlener moet naar een kwetsbare hulpbehoevende persoon. Met Renaldo gaat het de laatste tijd zo goed, die heeft wat minder hulp nodig nu. Dat klopte blijkbaar niet, Renaldo moet ook hulp hebben. Nu, want anders gaat hij alcohol drinken. Het forum moet hem gelijk geven want anders gaat hij alcohol drinken. En dat hij hulp nodig heeft komt beslist niet door hemzelf. Ik denk dat alcohol drinken ook een vorm van zelfmedelijden is. Je kunt er dan in elk geval goed in zwelgen. karin123 reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 'Zorg en steun claimen, en als je deze niet krijgt dreigen met jezelf iets aan doen' Jullie doen allemaal wat ik niet graag wil, nou dan is het nu jullie schuld dat ik ga drinken Weg loop van huis Met de deuren sla Niet thuis kom vandaag Je klinkt als een puber @renaldo61 Ik heb een puber hier in huis, de zon draait om hun. Ze menen dat ze het middelpunt van het universum zijn. En elke keer vallen ze weer met hun snufferd hard op de grond als het blijkt dat in de realiteit het niet zo is als zij zich bedacht hadden Dat heet het pad naar volwassenheid, sommigen hebben daar moeite mee en anderen bereiken het nooit karin123 reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 15 uur geleden zei renaldo61: Nee ik heb dan daarmee een zeer groot probleem zo simpel is het. Je kunt dat grote probleem ook weer heel klein maken door je langzaam los te wurmen uit de greep van Hestia. Een aantal zaken waar jij hulp voor krijgt, kun je prima zelf zonder hulp. Jij kunt toch zelf je huis schoonhouden? Je rug, ik weet het. Dan doe je het in stukjes en beetjes. En Hestia niet overladen met mailtjes. Dat maakt je afhankelijk. Het kan weer heel simpel worden.
Spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 8 uur geleden zei renaldo61: Oja @Spirit Als alle aandacht niet naar U gaar dan heb jij steeds een probleem niet? BJ al juist hetzelfde. Aandachtshoeren! En nu ben ik echt weg, voor ik echt boos wordt. Stank voor dank en zonde van mijn energie, die ik in jou heb gestoken. Hoop dat het je goed gaat en hoop ook dat je het zelfmedelijden eens afleerd. Je zwelgt erin. Jammer. In mijn ogen ben je verder een goed mens
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden