Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
3 uur geleden zei bumperjim:

Het lijkt wel of men tegenwoordig alles opnieuw moet ontdekken en begrijpen.

Moeten ze ook. Hoe meer schermtijd, des te achterlijker ze worden.🤣 Op de Zuidas gaat er ook heel wat in de neus. Anders kunnen ze dat leven niet volhouden.

Geplaatst
4 uur geleden zei Moeps:

Dag 3 is begonnen BJ, hou je dopamine niveau op pijl en concentreer je op je hond bijvoorbeeld, of iets anders leuks! Laat de rest van de wereld maar even in zijn eigen sop gaar koken. ✌🏻

Jaja, heb ik ook gedaan vanochtend 😁🐶

Geplaatst

Hier ligt nog geen 2 cm en in de stad is het bedachtzaam lopen en af en toe wat wankel.
Ineens loopt iedereen zoals ik al liep. Gelukkig niemand zien vallen, dus het was grappig.
Maar landinwaarts ligt er 7 cm dus mijn reisplannen voor morgen  kunnen nog worden afgeblazen.

Geplaatst

@Yvonne en @Fonny hoe vergaat het jullie met de cal deken?

En @Lika haakt ook een deken toch? Ik ben wel benieuwd naar een foto?

Ik ben ook aan het haken, maar ik ben meer van de kleine projectjes, deze beenwarmers heb ik net af...

IMG_20260103_135015_741x448.jpg.6cfa2e53ccffbd1b125f9a158342867d.jpg

Geplaatst

Leuke beenwarmers @Yana B)

Ik heb me vandaag verdiept in boobytraps, ongevaarlijke natuurlijk en met een plagerige inslag. ;)

Maar voorlopig helpt de sneeuw mij en de bomen ook, omdat die bij vlagen een flinke dot sneeuw op je hoofd laten vallen. Ik vind het namelijk zo een enorme mindfuck dat er iemand vannacht of deze ochtend in mijn tuin was. Vooral omdat ik tot 3 uur vannacht in bed heb liggen lezen en wel dingen hoorde maar zoiets had oh dat zal de sneeuw wel zijn. En de katten er ook niet op reageerde (meestal als iemand mijn oprit opkomt zie ik aan mijn katten al dat er iemand aanwezig is)

Ik heb wel ergens in de ochtend, iemand veel volume horen maken met zijn of haar auto en ook horen slippen, maar dacht, och dat is iemand die nog niet zo bekend is met op gladde wegen te rijden. Tsja, ik woon dan wel in een bos maar langs een drukke weg, dus waan me altijd wel veilig.

En nog steeds wel, want als deze persoon echt kwaad in de zin had dan had deze mij allang iets aan kunnen doen. Want ik ben niet zo zorgvuldig in mijn voordeur af te sluiten en voorheen mijn garage ook niet en verder is er heel makkelijk in te breken in mijn huis als je binnen zou willen komen.

Wat ik er frustrerend aan vind, is dat ik nu soort van mezelf gedwongen voel om anders te leven in mijn huis en op mijn fantastische plek, als dat ik normaal doe. Schijnbaar mag ik de garage niet afgesloten laten en ook mijn voordeur niet, of ik nu thuis ben of niet. En zou ik, eigenlijk een groot sterk hek om mijn casa heen moeten zetten om degene buiten te houden. Ik vind dat een super lelijk gezicht, hoe mensen soms een bunker van hun domein kunnen maken, met alle bewakingscamera´s en alarmen erbij. Om maar niet te spreken over hoeveel leuke dieren je op je pad mag missen, als je je zo afsluit.

Maar ja daar zitten dus consequenties aan, zoals ik gemerkt heb, het kattenvoer, mijn broeken en de snoepjes vind ik niet zo erg. Maar de beelden die ik gekregen had van dierbare personen in mijn leven wel. En nu ook gewoon het gevoel, dat ik in mijn tuin niks meer neer zou mogen zetten wat voor mij een emotionele waarde heeft. Daar word ik nogal gefrustreerd van.

Geplaatst

Oké, dit is een grappige plottwist :D Terwijl ik bovenstaande aan het schrijven was, werd er ineens aan de deur geklopt, het was de buurvrouw om te zeggen dat er een tak van een boom afgescheurd was. De frustrerende stalker is dus niet terug, het was mijn buurman, die dacht dat ik weg was en bang was dat mijn huis aan het instorten was. Hij had mij daarover geappt maar vandaag vond ik een boek belangrijker dan apps te checken dus ze maakte zich zorgen. 

Dat geeft me toch wel een leuker gevoel, dan dat verhaal over die rare stalker. Sinds dat ik erover geklaagd heb bij de buren, letten ze meer op wat er bij mijn casa gebeurt, heel erg tof! Dat van die stalker blijft nog steeds een raar verhaal en ook raar hoe ik er toen mee omging waarschijnlijk. :D

Omdat deze soms ook voerbakken voor de zwerfkatten weghaalde, heb ik ooit eens een eetbord vol gepend, met de boodschap of deze de voerbakken voor de zwerfkatten zou willen laten staan en als deze op zoek was naar borden om van te eten, deze stapel wel mocht hebben. Een plat, een diep en een soepkom heb ik toen neergezet, met een blik bonen in tomatensaus en een blik soep. Inclusief vork, lepel en mes. Alles is toen blijven staan, maar verder verdwenen er ook geen kattenvoer of voerbakjes meer. 

Maar wel stom hoe dat zo onder je huid kan gaan zitten... Daar is deze situatie wel weer een goed voorbeeld van. 

Wel heel leuk om te ervaren, hoe er stiekem zo in de buurt op mij wordt gepast. :heart:

Geplaatst
3 uur geleden zei Yana:

@Maja gaat het je goed zonder de antabuse? En jij @Fonny, mis jij je maatje niet?

Tot nu toe lukt het goed @Yana. Al mis ik mijn berichtjes aan jou @Fonny(en de rest van het forum) wel degelijk! Wel geeft het mij een gevoel van controle terugkrijgen nadat mijn gewicht zo uit de klauwen is gelopen na herseninfarct in mei en ander bijkomend gedoe. Dat ik weer wat kan beheersen. Nu de kilo’s nog en ik word weer trots op mijzelf!!

Geplaatst

Ik hoop dat aankomende maandag, de sneeuw is gestopt en dat de wegen weer begaanbaar zijn. Zoals ik vandaag glibberde op de weg, zie ik het niet zitten om mijn eerste werkdag in het nieuwe jaar mee te beginnen. Fijn een arbeidsverzekering als me iets overkomt, maar dat gedoe en onvrijwillig betaald thuis zitten zint me niet echt omdat ik dan thuis ook vrij weinig kan. Dus ik kijk de boel even af, en zet wat vakantie dagen in om ijsvrij te nemen als werkelijk blijkt dat het simpelweg niet te doen is. Best een beetje stom hoor, ik leerde met mijn cursus om je eigen veiligheid ten alle tijden in het oog te houden, ook dat als er code rood of geel uitgeroepen is, je je nog steeds beschikbaar moet stellen voor de klant. Dus moet gaan werken en zelf uit moet gaan zoeken hoe je daar het veiligste komt. Na alle berichten die ik heb gehad, over dat ik voor mijn eigen veiligheid moet zorgen en zelf moet inschatten of iets kan? Heel leuk en aardig, maar als ik maandag nu besluit dat de wegen die ik begaan moet, onveilig en glad vind. Zou ik dat risico wel moeten nemen omdat ik dat volgens het regelement zou moeten. Voor mij is dat een omgekeerde wereld.

En aangezien ik mezelf niet zo bijster veel aan regels houdt, verwacht ik een niet aangenaam gesprek en mag ik vakantiedagen inleveren. Gewoon omdat ik dan effe echt in sta voor mijn eigen veiligheid dus zeer goed voor mezelf zorg. Ik voldoe compleet aan hun advies, behalve die verplichtingsregel dan. Stom hoor! En erg dubbelzinnig in te vullen.

Maar zover is het nog niet, ik zie aankomende maandag wel hoe het ervoor staat.  Maak me er nu niet zoveel druk over. Mijn werkgever weet dat ik moeilijk kan doen en mijn klanten hebben ook liever dat ik voor mijn veiligheid zorg, dus begrijpen het wel als ik even om mijn eigen veiligheid zeg, ik kom vandaag niet.

Ben benieuwd! Na een lange vakantie is het voor mij sowieso moeilijk om de boel weer op te pakken, dus voor mij heeft uitstellen geen zin. Mijn voornemen is dan ook met flinke tegenzin te beginnen en verder niet klagen. Maar als ik al 2 keer op mijn bek ben gegaan vanwege de gladheid, dan beroep ik mezelf toch op de plicht om zelf voor mijn veiligheid te zorgen. Als ik de brug niet eens over kan zonder uit te glijden, verwacht ik gewoon niet dat het fietspad langs het bos beter is. 

Dus, ik zie wel, wellicht zegt mijn klant  we hebben je zo nodig, ik kom je wel ophalen en weer thuisbrengen, dat is ook oké wat mij betreft.

Geplaatst

Ik zal binnenkort een foto plaatsen @Yana. Maar ik ben al aan mijn vijfde deken bezig inmiddels…. Ik geef ze ook wel weg. Heb ook tassen gehaakt. Ook leuk! En vlaggetjes. 

Geplaatst
12 uur geleden zei Maja:

Tot nu toe lukt het goed @Yana. Al mis ik mijn berichtjes aan jou @Fonny(en de rest van het forum) wel degelijk! Wel geeft het mij een gevoel van controle terugkrijgen nadat mijn gewicht zo uit de klauwen is gelopen na herseninfarct in mei en ander bijkomend gedoe. Dat ik weer wat kan beheersen. Nu de kilo’s nog en ik word weer trots op mijzelf!!

Ik zou nu maar vast trots op jezelf zijn Maja, dat zou geheel terecht zijn! 

Geplaatst
9 uur geleden zei Lika:

Ik zal binnenkort een foto plaatsen @Yana. Maar ik ben al aan mijn vijfde deken bezig inmiddels…. Ik geef ze ook wel weg. Heb ook tassen gehaakt. Ook leuk! En vlaggetjes. 

Ik ben benieuwd! 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...