Mormel Geplaatst gisteren om 03:35 Rapport Geplaatst gisteren om 03:35 Dagpact: Mormel Sorry @renaldo61:ken geen wiegenliedjes. Voor de anderen: ze geven vandaag een zonnige dag met temperaturen tot 17°C, dus ideaal weer voor een boswandeling of het wat tuinwerk te verrichten.Â
knakker Geplaatst gisteren om 06:37 Rapport Geplaatst gisteren om 06:37 (bewerkt) Mogge. Geen zin vandaag. In bed blijven de hele dag. Met een grote fles tequila. En de allerschorste platen van Tom Waits. Dat lijkt mij ook wel wat, Huub. Maar dat deden we nou net niet meer.     De najaarsblues. Ik ben er toch wel vatbaar voor. Vandaag krijg ik ook zo’n gek brilletje met blauw turquoise licht om de duisternis te verdrijven. Daar schreef pas iemand hier ook eens over.  Rugpijn is voorbij. Nu maagkramp. Ik begin goddorie wel een oude man te lijken. En dat bevalt mij totaal niet. En tóch gaan we er een mooie dag van maken. Hort sik. gisteren om 06:37 bewerkt door knakker
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:41 Rapport Geplaatst gisteren om 06:41 Goedemorgen frummers, Sombere dagen hier, geen zon gezien de laatste dagen. Dan de lampjes binnen maar aan en zelf voor zonnetje spelen  Tsja @knakker... en dan te bedenken dat je nog een jonkie bent.... wacht maar tot je echt bij het berjaardenleger gaat horen  Bakje maar even nu eerstÂ
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:42 Rapport Geplaatst gisteren om 06:42 Dagpact: Mormel renaldo61 Yvonne
Mormel Geplaatst gisteren om 07:13 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 07:13 Dagpact: Mormel renaldo61 Yvonne
MaryArt Geplaatst gisteren om 07:21 Rapport Geplaatst gisteren om 07:21 Dagpact: Mormel renaldo61 Yvonne MaryArt
MaryArt Geplaatst gisteren om 07:22 Rapport Geplaatst gisteren om 07:22 Goeiemorgen allemaal, Heeft de fles het weer gewonnen van je @Mormel? Â
renaldo61 Geplaatst gisteren om 07:25 Rapport Geplaatst gisteren om 07:25 Volgens mij ziet @Mormel graag zijn naam tweemaal verschijnen op het dagpact?Â
Prana Geplaatst gisteren om 07:51 Rapport Geplaatst gisteren om 07:51 Dagpact: Mormel renaldo61 Yvonne MaryArt Prana @Mormel heb je nog veel? Weggieten is bij jou geloof ik geen optie, kun je terug naar bed en daarna opnieuw beginnen? De dag, niet het drinken... @knakker die nostalgie, di najaarsblues..ik heb daar ook "last van" en in november is het altijd heel erg. Sinds ik hier woon en de zon meestal schijnt, is het stukken minder. Ik hoop dat je brilletje werkt.
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Over kwalen en ouder worden, hier nog even een klaagzang van Spirit. Wakker geworden met knallende koppijn. Spierpijn in mijn linkerarm. Na wat paracetamol is het aardig weggetrokken. Slecht geslapen, maar alles nog beter dan opstaan met een kater. Nog even wat ochtendrituelen en dan laden wij de bus weer voor een spetterend optreden in een verzorgingstehuis. Even wat mensen blij maken vanmiddag! Hier is het zonnig en het schijnt een mooie dag te worden. He, verdorie @Mormel, weer een streep door je naam. Lees goed de adviezen die we jou geven. Zou niet met je willen ruilen.
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Goedenmorgen @lady jane. Nog plannen voor vandaag?
Mormel Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 23 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei renaldo61: Volgens mij ziet @Mormel graag zijn naam tweemaal verschijnen op het dagpact? Misschien dat je dit niet goed ziet door je aandoening, maar ik bijt op mijn tong om hierop niet te reageren. @Prana: weet het nog niet. Reden was deze ochtend een telefoontje van mijn vrouw (sociaal contact) en het vooruitzicht naar een moeilijk telefoontje dat ik moet plegen (dus weer sociaal contact). Doel is nuchter te staan hierna maar dat zal deels afhankelijk zijn van hoe het gesprek verloopt. Voorbije week verliep eigenlijk vrij goed (wat moeite met het invullen van tijd), dus eigenlijk weer gemerkt dat omgaan met mensen voor mij een stevige trigger is. Spijtig genoeg is dat een trigger die ik niet kan vermijden in de toekomst. Edit: en op dit moment mis ik iemand als @Sanity, iemand die er ook nog midden in zit; al kan ik heel goed begrijpen dat je op dat moment kiest om het forum te verlaten. Reden van die naam te schrappen is het vasthouden aan de eerste regel: eerlijkheid naar je zelf; het zou makkelijker zijn om te zwijgen en te pretenderen dat ik compleet droog stond. 23 uur geleden bewerkt door Mormel Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Die eerlijkheid siert je @Mormel. Is er geen maatje voor je? Kijk eens bij maatjes gezocht. Heb veel aan mijn maatje gehad. We hadden geregeld terugvallen in die tijd. De lamme helpt de blinde, maar door schade en schande wordt men wijs. Nu zijn we trots op elkaar. We doen het zo goed nu.Â
Mormel Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 21 uur geleden 1 uur geleden zei Spirit: Die eerlijkheid siert je @Mormel. Is er geen maatje voor je? Kijk eens bij maatjes gezocht. Heb veel aan mijn maatje gehad. We hadden geregeld terugvallen in die tijd. De lamme helpt de blinde, maar door schade en schande wordt men wijs. Nu zijn we trots op elkaar. We doen het zo goed nu. Denk niet dat dat iets voor mij is, ben echt slecht in sociaal contact en zeker in het onderhouden daarvan. Blij wel dat het voor jou werkt. Update: het telefoontje waar ik zo tegenop zag is goed verlopen en daarnet ook terug mijn vrouw aan de lijn gehad. Alles positief, dus ik ga nog even deze fles wijn wegwerken, vervolgens een dutje en daarna weer nuchter. Spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden 2 uur geleden zei Mormel: Misschien dat je dit niet goed ziet door je aandoening, maar ik bijt op mijn tong om hierop niet te reageren. Het zou zomaar kunnen dat er niets aan de ogen van @renaldo61Â mankeert en dat hij dit met sarcastisch of met een knipoog bedoelde...Â
lady jane Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden 3 uur geleden zei Spirit: Goedenmorgen @lady jane. Nog plannen voor vandaag? Nou @Spirit, ik heb er al een uur zwemmen opzitten, de boodschappen en de was, Om 2 uur begint tennis weer en vanavond dienst in mijn inloophuis. Lekker druk dagje dus. Jij ook zag ik, veel plezier met jouw passie: de muziek en mensen blij maken. Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Een hele leuke middag gehad en nu dus afkicken. Had nog veel onrust. Dit is totaal geen trigger meer voor mij. De onrust heb ik er thuis nog even uitgespeeld en nu voel ik langzaam de rust komen. We gaan ook nu pas eten. Op dat soort momenten krijg ik geen hap door m'n keel. Makkelijk dit keer. Kant en klaar potje prut, zelf kip erdoorheen en rijst.
Mormel Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Even een rant: Hoe komt het toch dat het hier zo kalm is? Dit platform heeft bezoekers van zowel Nederland als België en nog steeds kun je hier 's avonds een muis horen lopen, wetende dat je spreekt over honderdduizenden met een alcohol probleem? Ik begrijp het niet, zijn fora echt ten dode?Â
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Velen hebben een probleem, weinigen proberen het op te lossen. Fora hebben hun beste tijd gehad kennelijk, maar vreemd: voor een goede discussie moet je niet naar tiktok 🫠Â
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 8 minuten geleden zei bumperjim: Velen hebben een probleem, weinigen proberen het op te lossen. Fora hebben hun beste tijd gehad kennelijk, maar vreemd: voor een goede discussie moet je niet naar tiktok 🫠 Ergens weiger ik om dit te geloven. Fora bestaan al heel lang, het kan toch niet zijn dat plots een groot deel van de bevolking hun wil om te debatteren verloren is?Â
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Ik denk dat de debilisering van het grote publiek sneller gaat dan we denken. De generatie Z belt ook niet meer, dat heet nu een fobie 🤣 Facebook is voor 50plussers, want teveel tekst 🤣 En als ik iets op facebook plaats wat meer dan 10 regels lang is, leest niemand het. Ik lees nog kranten, ben rijp voor een oudheidkundig museum nu... 2 uur geleden bewerkt door bumperjim karin123 en Hadocque reageerden hierop 1 1
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik ben het met @bumperjim eens dat fora en Facebook hun beste tijd gehad hebben. @Mormel Mijn gouden tijd op het internet had ik op een site die het "hetschrijvertje" noemde. Dat was een site waar gedichten, verhalen en nog veel meer kon geplaatst worden en waar ook een forum aan verbonden was.Â
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 21 minuten geleden zei renaldo61: Ik ben het met @bumperjim eens dat fora en Facebook hun beste tijd gehad hebben. @Mormel Mijn gouden tijd op het internet had ik op een site die het "hetschrijvertje" noemde. Dat was een site waar gedichten, verhalen en nog veel meer kon geplaatst worden en waar ook een forum aan verbonden was. Het zal je misschien verbazen, maar ik was ook actief op hetschrijvertje (begin 2000, site compleet uit het oog verloren daarna omdat ik verhuisde en geen internet had). Omdat ik weet dat je geen privéberichten schuwt zou ik zeggen: stuur je alias door, misschien dat ik je mij herinner. En zeg nu niet dat het Duym is, want dan is het een compleet kleine wereld.Â
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden