renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Deze ochtend ben ik wel extra vroeg aan mijn middageten begonnen, om klaar te maken. Gisterenavond in de pikkedonker belde er een spook aan. Ik zag het eerst niet staan door de doorkijkdeur, dus ik dacht even dat ik mij vergist had. Het spook wilde iets van mij wat ik niet meer in huis heb. Spirit en Fonny reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Verloren zijn de prille wegen. Om te ontkomen aan de tijd. Altijd november, altijd regen. Altijd dit lege hart, altijd. En dan is je achternaam Bloem 🌺. Nou ja. Ik ben inmiddels niet meer de droeftoeter die ik was toen ik werd voortgedreven door alcohol. Ik lees nu ook andere gedichten. Goedemorgen trouwens. De spoken komen hier vanavond pas aan de deur. Vroeger dacht ik dat Halloween was afgeleid van het katholieke Allerzielen. Maar het is andersom. Het heidense feest bestond al en toen hebben die roomse gluiperds bewust hun vlaggetje op die datum gezet om het volk de kerk in te jagen. Heb jij je weer lekker kunnen uitleven gisteren @Reacher? Ik ben gisteren op mijn werk op iemands dodenlijst gezet omdat ik hem te weinig drinken gaf. Het is toch wat. Maar ik hoef vanavond pas weer te werken. Dan zal zijn geheugen wel weer gewist zijn. karin123 reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Toch maar zo nog wat proberen te slapen.
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Het nachtelijk leven in mijn stadje blijf ik verbazend intersant vinden. Er is hier in sommige straatjes nog steeds een samenscholingsverbod, ik werd tijdens mijn ochtendwandeling juist weer eens aangesproken door een vermoed ik dronken Vlaming. Tot nu toe heb ik nog steeds geen angst om in het duister te wandelen. Ik ben ook druiven gaan kopen in de plaatselijke supermarkt en naar de prijs van het bier gaan kijken.
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 3 uur geleden zei renaldo61: Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61 Fonny🌞
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 17 minuten geleden zei renaldo61: Het nachtelijk leven in mijn stadje blijf ik verbazend intersant vinden. Er is hier in sommige straatjes nog steeds een samenscholingsverbod, ik werd tijdens mijn ochtendwandeling juist weer eens aangesproken door een vermoed ik dronken Vlaming. Tot nu toe heb ik nog steeds geen angst om in het duister te wandelen. Ik ben ook druiven gaan kopen in de plaatselijke supermarkt en naar de prijs van het bier gaan kijken. Prijs van het bier? code-oranje?
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei Fonny: Prijs van het bier? code-oranje? Ik weet niet wat je nu juist bedoeld? Ik vind het gewoon intersant zoals een schilder prostituees opzoekt zoals Henri de Toulouse-Lautrec, of als in de film Pretty Baby, maar de fotograaf in de film kan wel niet weerstaan aan zijn eigen noden. Dat bedoel je misschien? Dat ik met vuur speel? Ik ben redelijk zeker van mezelf en ga niet proberen om alchohol in huis te halen of het voor mijn neus zetten. Ik wil tot nu toe nog niet terug naar dat ik bijvoorbeeld op spoed beland zoals in het verleden meermaals het geval was. 5 uur geleden bewerkt door renaldo61 Spirit, Fonny en karin123 reageerden hierop 2 1
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden "redelijk zeker" "tot nu toe" Je taalgebruik is verontrustend maar je moet het zelf maar weten hè 🤣 Overigens goedemorgen Fonny reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @renaldo61: ik ben slecht geplaatst om advies te geven, maar gegeven hoe de afgelopen week is verlopen hoop ik wel dat je wat alert bent.
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Vorig weekend kreeg ik van mn buurman een 12-pack verschillende biertjes, belgisch en andere. Erg aardig. Ik ken mezelf en ik weet dat ik als een soort ezel (of rust daar copyright op?) zonder nadenken de vaste paadjes volg, dus ik heb ze niet in de koelkast gezet maar heel ergens anders. Resultaat, ik heb er helemaal niet meer aan gedacht (vanochtend pas weer) en ze staan er nog netjes allemaal zoals een "normaal" iemand dat gedaan zou hebben. Ik hou niet van bier op kamertemperatuur dus ik blijf er gewoon af nog steeds. Ik ben verre van perfect maar dit ter illustratie dat je je eigen gedrag kan beinvloeden als je net wat slimmer bent dan jezelf 🧠 Moet wel toegeven dat me dit een tijd geleden niet gelukt was. Hoe vaker je drinkt hoe kleiner de kans dat zoiets lukt. 4 uur geleden bewerkt door bumperjim MaryArt, Spirit, knakker en 1 andere reageerden hierop 3 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden 8 minuten geleden zei bumperjim: "redelijk zeker" "tot nu toe" Je taalgebruik is verontrustend maar je moet het zelf maar weten hè 🤣 Overigens goedemorgen Zoals ik ergens anders schreef, ik heb geen garanties. 1 + 1 is twee daar ben ik zeker van. Maar of ik zeker ben of ik ooit nog alchohol ga gebruiken? Wie weet? Zoals ik aan @Fonny antwoordde ik ga me niet helemaal in een risicogebied begeven door het in huis te halen. 10 minuten geleden zei Mormel: @renaldo61: ik ben slecht geplaatst om advies te geven, maar gegeven hoe de afgelopen week is verlopen hoop ik wel dat je wat alert bent. Mijn nieuwsgierigheid door mijn ochtend / nachtwandelingen brengen een groter risico mee daadwerkelijk fysiek lastig gevallen te worden als dat ik zelf weer alchohol ga gebruiken.
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 4 minuten geleden zei bumperjim: Vorig weekend kreeg ik van mn buurman een 12-pack verschillende biertjes, belgisch en andere. Erg aardig. Ik ken mezelf en ik weet dat ik als een soort ezel (of rust daar copyright op?) zonder nadenken de vaste paadjes volg, dus ik heb ze niet in de koelkast gezet maar heel ergens anders. Resultaat, ik heb er helemaal niet meer aan gedacht (vanochtend pas weer) en ze staan er nog netjes allemaal zoals een "normaal" iemand dat gedaan zou hebben. Ik hou niet van bier op kamertemperatuur dus ik blijf er gewoon af nog steeds. Ik ben verre van perfect maar dit ter illustratie dat je je eigen gedrag kan beinvloeden als je net wat slimmer bent dan jezelf 🧠 Nu dat is iets wat ik niet ga proberen, het in huis toelaten, dan is het risico voor mij te groot dat ik het ga opdrinken, warm of koud. 5 uur geleden bewerkt door renaldo61 Spirit en Fonny reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik ben goddank allang niet meer in het stadium dat ik van alles drink als er maar alcohol in zit. Ik weet nog goed 8 jaar geleden hoe ik dan de kelder afstruinde naar "iets" wat zou kunnen verdoven. Helemaal terug naar normaal lukt natuurlijk niet als je in de toverdrank bent gevallen, maar ik zie wel degelijk verbetering en zelfbeheersing. Spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen frummers. Een bakje even en dan weer door... Spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik zal nog maar toevoegen, ik ben zeker dat ik verslaafd ben, waarvan alchohol een groot probleem vormde, ik ben nu ook zeker dat dit nooit meer zal voorbijgaan. Ik kon wel snel de knop volledig omdraaien en het niet meer nodig vinden in mijn leven. Betekend niet dat ik er niet kan over praten of zo, ik vind dat juist helend.
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: Renaldo61 Fonny🌞 Yvonne MaryArt
Freekie Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: Renaldo61 Fonny🌞 Yvonne MaryArt Freekie Ik ook @renaldo61 het zal vast 2x goed gaan met ijzeren discipline.. En dan denk je. Zie je wel, ik sta versteld van mezelf.. Maar je houdt jezelf voor de gek. Kopen=drinken Blijft de knop in je hoofd om...? Of pak je het grote smoezenboek, want de prijzen van bier zijn natuurlijk erg interessant... Ik hou de prijzen van RAL9010 ook in de gaten... Wie weet krijg ik dan zin in verven
Freekie Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Als we het over toverdrank hebben.. Ik zie mezelf als Obelix, ik heb vroeger teveel gehad en ben in de pot met toverdrank gevallen.. Nu wil ik nooit meer, want ik ben al sterk, het voegt niets meer toe. Been there, done that Uiteindelijk is het een koude kermis Uiteindelijk raak ik alles kwijt en zuip ik mezelf het ongeluk in. Dus ik blijf er vanaf 3 uur geleden bewerkt door Freekie Spirit reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 31 minuten geleden zei renaldo61: Ik zal nog maar toevoegen, ik ben zeker dat ik verslaafd ben, waarvan alchohol een groot probleem vormde, ik ben nu ook zeker dat dit nooit meer zal voorbijgaan. Ik kon wel snel de knop volledig omdraaien en het niet meer nodig vinden in mijn leven. Betekend niet dat ik er niet kan over praten of zo, ik vind dat juist helend. Niks mis met praten over drank hoor. Ik kijk ook nog met interesse naar dranken in de winkel. In restaurants krijg ik soms nog steeds de wijnkaart om de wijn bij het eten uit te zoeken. Voor iedereen liggen de triggers en gevaren verschillend. Ik denk dat men zich hiervoor wat zorgen begon te maken omdat je woordkeuze wat weifelend was. Daarentegen ben ik er niet van overtuigd dat ik verslaafd ben of mijn gehele leven zal blijven. Wel dat het voor mij veel beter is om nooit meer een druppel te drinken, wat wellicht op hetzelfde neerkomt. Alleen dat de rest van je leven worstelen en vechten tegen de verleiding die altijd en overal op de loer ligt herken ik niet. Voor mij zou die houding ook averechts uitpakken. Ik drink niet meer, punt uit, paal boven water. Maar van daaruit vervolg ik gewoon monter en verder onbezorgd mijn pad. lady jane reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ja @knakker zo sta ik er nu ook uiteindelijk in. Het past niet in mijn nieuwe 'kabinet', ik heb nu een ik-drink-niet-kabinet in mijn hoofd, er zijn namelijk een hele tijd geleden verkiezingen geweest in mijn hoofd. Ik heb de bierkaart er ook weleens bij gepakt in een restaurant en ja naast alcoholvrij, kijk ik dan ook automatisch even bij wat ik vroeger zou kiezen maar nu dus bewust niet meer
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden goeiemooiemorgen frummers nou ja mooi, het giet hier thuis. Maar wat is mijn eigen bedje weer zalig. Straks de rugzak maar eens leegruimen. Hier ook een punt-uit w,b, drank. Maar de knop verwennerij met snoepen moet weer even om. De vakantie is voorbij. Spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 56 minuten geleden zei Freekie: Dagpact: Renaldo61 Fonny🌞 Yvonne MaryArt Freekie Ik ook @renaldo61 het zal vast 2x goed gaan met ijzeren discipline.. En dan denk je. Zie je wel, ik sta versteld van mezelf.. Maar je houdt jezelf voor de gek. Kopen=drinken Blijft de knop in je hoofd om...? Of pak je het grote smoezenboek, want de prijzen van bier zijn natuurlijk erg interessant... Ik hou de prijzen van RAL9010 ook in de gaten... Wie weet krijg ik dan zin in verven Ik verbaas mij er alleen over dat het mij vroeger niets uitmaakte hoeveel ik eraan uit gaf. Ik zag wel mijn spaarrekening steeds zakken. 53 minuten geleden zei knakker: Niks mis met praten over drank hoor. Ik kijk ook nog met interesse naar dranken in de winkel. In restaurants krijg ik soms nog steeds de wijnkaart om de wijn bij het eten uit te zoeken. Voor iedereen liggen de triggers en gevaren verschillend. Ik denk dat men zich hiervoor wat zorgen begon te maken omdat je woordkeuze wat weifelend was. Daarentegen ben ik er niet van overtuigd dat ik verslaafd ben of mijn gehele leven zal blijven. Wel dat het voor mij veel beter is om nooit meer een druppel te drinken, wat wellicht op hetzelfde neerkomt. Alleen dat de rest van je leven worstelen en vechten tegen de verleiding die altijd en overal op de loer ligt herken ik niet. Voor mij zou die houding ook averechts uitpakken. Ik drink niet meer, punt uit, paal boven water. Maar van daaruit vervolg ik gewoon monter en verder onbezorgd mijn pad. Die verleiding minder wel steeds, hoop ik toch. Misschien ligt het bij iedereen anders, maar ik ga geen dingen uitproberen zoals alchohol in mijn woning te halen. Ik heb wel nooit problemen gehad met bijvoorbeeld verder mijn bierglazen te gebruiken. Ik ben ook aan meerdere dingen verslaafd, zoals aan chocolade. Ontken jij het begrip een kapotte rem te hebben?
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 35 minuten geleden zei renaldo61: Ontken jij het begrip een kapotte rem te hebben? Nee, ik ben me er zeer van bewust dat ik een sterke hang heb naar mateloosheid en daarmee wil ik geen enkel risico meer lopen. Maar ik help mijzelf er niet mee me daarop blind te staren alsof het een ziekte is die nooit overgaat en waarmee je de rest van je leven blijft tobben. Ik zie het dan eerder als een allergie. En als je bijvoorbeeld een notenallergie hebt dan blijf je jezelf ook niet de hele tijd beklagen dat het zo erg is dat je geen noten meer mag. Of dat zo moeilijk is als je bij de buurvrouw een bakje pinda’s op tafel ziet staan. Dan eet je gewoon wat anders. 1 uur geleden bewerkt door knakker lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden