renaldo61 Geplaatst gisteren om 03:47 Rapport Geplaatst gisteren om 03:47 Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Mormel Geplaatst gisteren om 03:53 Rapport Geplaatst gisteren om 03:53 Ik schrijf me in voor vandaag, maar ben nu nog aan het afronden. Als ik aan cash geraak, ga ik deze avond wel een meeting meenemen.
Mormel Geplaatst gisteren om 04:50 Rapport Geplaatst gisteren om 04:50 Dit nog even. Heb al veel aan dit forum gehad, maar * (zie moderator, ik doe het al voor jou) de rust hier en hoe weinig er gepost word.
renaldo61 Geplaatst gisteren om 05:27 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 05:27 35 minuten geleden zei Mormel: Dit nog even. Heb al veel aan dit forum gehad, maar * (zie moderator, ik doe het al voor jou) de rust hier en hoe weinig er gepost word. Het klopt dat er weinig gepost wordt, voor de rest begrijp ik je nu niet?
renaldo61 Geplaatst gisteren om 05:28 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 05:28 1 uur geleden zei Mormel: Ik schrijf me in voor vandaag, maar ben nu nog aan het afronden. Als ik aan cash geraak, ga ik deze avond wel een meeting meenemen. Is dat een AA meeting waar je naartoe gaat?
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:18 Rapport Geplaatst gisteren om 06:18 Goedemorgen frummers, Kort geslapen, maar wel goed. Ik geniet nu echt elke dag zo enorm van al dat geel, oranje en rood buiten, heerlijk. En binnen lekker een lampje aan en als het kil is de verwarming. Drukke dag weer, maar uiteraard eerst even een bakje. Heb niets bijgelezen nog, maar ik begrijp @Mormel ook niet helemaal. 'nog aan het afronden'... aan het drinken???? En ja... het is hier over het algemeen vaak heel rustig, tis niet anders...
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:18 Rapport Geplaatst gisteren om 06:18 Dagpact: renaldo61 MaryArt Yvonne
knakker Geplaatst gisteren om 06:31 Rapport Geplaatst gisteren om 06:31 1 uur geleden zei Mormel: Dit nog even. Heb al veel aan dit forum gehad, maar * (zie moderator, ik doe het al voor jou) de rust hier en hoe weinig er gepost word. Nja, het forum heeft voor mij ook enorm veel betekend, nog steeds, maar veel leven zit er niet meer in. Ik mis de discussie, de interactie die er ooit echt was, maar het is nu meer geworden tot een platform voor de losse individuele mededeling. In dat kader: het regent buiten, maar als de bui voorbij is ga ik boodschappen doen.
renaldo61 Geplaatst gisteren om 06:40 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:40 Iedereen kan maar zijn steentje bijdragen tot het het forum weer actiever te maken.
knakker Geplaatst gisteren om 06:42 Rapport Geplaatst gisteren om 06:42 (bewerkt) Dat getut met die sterretjes van de @moderator word ik trouwens heel erg moe van. Ik voel me dan altijd zo als een kleuter behandeld. En ik heb er een hekel aan dat als ik mijn best doe op een bericht een ander daar zomaar in gaat snijden. Gisteren kreeg ik een * vanwege het woord ‘kloterij’ in een verder geheel menslievend bericht. gisteren om 06:43 bewerkt door knakker
Yana Geplaatst gisteren om 06:49 Rapport Geplaatst gisteren om 06:49 Oh nee, is er weer een moderator? Ik vermoed dan altijd een stagiair die aan het werk gehouden moet worden. Meestal kun je hier alles schrijven en let er niemand op maar ik heb ook weleens een waarschuwing gekregen omdat ik het woordje 'shit' gebruikte. (oh shit, het regent en de was hangt buiten) 😁. Spirit, Prana en knakker reageerden hierop 3
Yana Geplaatst gisteren om 06:53 Rapport Geplaatst gisteren om 06:53 Het gaat nog totaal niet goed met me, helemaal uit het lood geslagen door die covid. Uitgeput, duizelig, wattenhoofd, misselijk... Het is maar goed dat ik geen aanleg heb voor depressie. Qua drinken gaat het wel goed, dit is voor het eerst sinds m'n vijfentwintigste dat er wijn en whisky in huis is en ik het niet opdrink. Dat is echt heel fijn want nog een kater erbij kan ik echt niet hebben nu. Etty en lady jane reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst gisteren om 06:53 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:53 Wat wordt er bedoeld met "sterretjes" ? Ik heb wel zo het gevoel dat moderators soms overbezorgd zijn en rare aanbevelingen geven.
knakker Geplaatst gisteren om 06:55 Rapport Geplaatst gisteren om 06:55 4 minuten geleden zei renaldo61: Iedereen kan maar zijn steentje bijdragen tot het het forum weer actiever te maken. Zo eenvoudig is het inderdaad. Maar ik vrees dat bij de meeste de behoefte er niet meer is aan een actief forum. Of men is domweg te druk. Op dagen dat ik zelf aan het werk ben schrijf ik ook niks. Zodoende doet men hier nog af en toe een drukje en loopt dan weer snel verder. Dat de dagdraad zo ongeveer de enig actieve draad is maakt het er ook niet florissanter op. Want dat is voor koetjes en kalfjes. Alleen die worden niet echt meer een samenhangende kudde. Want na een dag zakt het eventuele gesprek weg. Themadraden zou in dat opzicht beter zijn. Dan zou je ook dagen later gewoon door kunnen reageren in een discussie. Maar daar wordt nooit veel gekeken meen ik. Eerdere pogingen strandden ook steeds snel. Nou ja, spijtig spijtig, maar het is niet anders. Intussen is de regenbui voorbij. Op de fiets dan maar.
knakker Geplaatst gisteren om 07:02 Rapport Geplaatst gisteren om 07:02 Maar eerst nog Jaantje een knuffel geven. Je kunt ook gewoon tegen hem praten. Hij zegt niet echt veel terug, maar Konijn begrijpt alles.
Yana Geplaatst gisteren om 07:05 Rapport Geplaatst gisteren om 07:05 Lief @knakker, je maakt me aan het huilen terwijl ik Konijn tegen me aandruk. Heerlijk is dat, iemand die alles begrijpt zonder dat ik het hoef uit te leggen.
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:09 Rapport Geplaatst gisteren om 07:09 Ja, tis niet anders lui. In het verleden kwam men online als er grote trek was... dan kwam er over het algemeen altijd wel iemand binnen die het gesprek met die persoon aanging. Ook wel mensen die aan het drinken waren en zich meldden, ook dan werd daar wel op ingesprongen. Ach, wie weet komen er nog betere tijden... En wat de moderatoren betreft... hahaha. ik heb aardig wat keren een waarschuwing gekregen in het verleden en heel wat sterretjes mogen aanschouwen. Zelfs even een ban voor een paar dagen: een forumlid klaagde over het feit dat ze meer dan 100 kerstkaarten moest schrijven, zoveel werk... en dat terwijl er een ander aanwezig forumlid geen nagel had om haar kont te krabben en de wensen dus via een mailtje zou versturen... ik vond dat zo aso, zo een ander de ogen uitsteken en heb daar een onaardige opmerking over gemaakt... Lekker, ze zijn dus weer terug. Zou dat te maken hebben met alle spam van de laatste tijd?? Wat ellendig @Yana, doe maar heel rustig aan meis, ik hoop dat je heel snel weer echt gaat opknappen.. Yana reageerde hierop 1
knakker Geplaatst gisteren om 07:13 Rapport Geplaatst gisteren om 07:13 (bewerkt) 1 uur geleden zei renaldo61: Wat wordt er bedoeld met "sterretjes" ? Ik heb wel zo het gevoel dat moderators soms overbezorgd zijn en rare aanbevelingen geven. De moderator vervangt soms bepaalde woorden door sterretjes. Als je bijvoorbeeld het woord klootzak gebruikt of teringlijer. Dit omdat in de spelregels staat dat er geen schuttingtaal mag worden gebruikt. Ik heb al eens gemaild met de @moderator dat wij geen schoolklas zijn, over het algemeen ons zoet gedragen en ook al helemaal zelf onze probleempjes kunnen oplossen. Maar de enige reactie is dan dat de regel de regel is. Ik ben daar niet dol op. gisteren om 07:58 bewerkt door knakker
Yana Geplaatst gisteren om 07:15 Rapport Geplaatst gisteren om 07:15 Verreweg de meeste mensen die hier nog schrijven zijn gestopt met drinken of hebben het anderszins goed onder controle. Je zou dus kunnen stellen dat hier blijven schrijven een heel succesvolle therapie is!
knakker Geplaatst gisteren om 07:20 Rapport Geplaatst gisteren om 07:20 Ik vind jou eigenlijk helemaal geen type om veel waarschuwingen te krijgen @Yvonne 🙃 De moderators zijn niet echt terug geloof ik. Volgens mij werken ze al jaren erg onregelmatig. Soms kun je ongestraft poep en neuken zeggen, en dan krijg je weer een * of een waarschuwing. Ik vind jullie trouwens heel lief hoor @moderator, en waardeer oprecht jullie toegewijde inzet, maar van mij hoeft het dus niet.
Yana Geplaatst gisteren om 07:21 Rapport Geplaatst gisteren om 07:21 Ik vind het zo leuk dat jij me Jaantje noemt @knakker, ik ben vernoemd naar mijn oma en die heette zo ❤️
knakker Geplaatst gisteren om 07:22 Rapport Geplaatst gisteren om 07:22 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Yana: Verreweg de meeste mensen die hier nog schrijven zijn gestopt met drinken of hebben het anderszins goed onder controle. Je zou dus kunnen stellen dat hier blijven schrijven een heel succesvolle therapie is! Het feit dat de meeste mensen die weer gaan drinken meteen van het forum verdwijnen vertekent deze statistiek echter wel een beetje 🙂 gisteren om 07:23 bewerkt door knakker
knakker Geplaatst gisteren om 07:26 Rapport Geplaatst gisteren om 07:26 3 minuten geleden zei Yana: Ik vind het zo leuk dat jij me Jaantje noemt @knakker, ik ben vernoemd naar mijn oma en die heette zo ❤️ Ja, ik wist het nog 😊 Ze hebben gelukkig die naam wel wat gemoderniseerd. Zo’n wichelroede als eerste letter vind ik beter bij jou passen. Yana reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden