Prana Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 22 uur geleden zei Mariposa: Hoe "de mensheid" met dieren omgaat kan ik niet verkroppen! Waarom moeten veel mensen elke dag vlees? Dat is helemaal niet nodig. Zie de megastallen!😭 Varkens zijn razend intelligent! Intelligenter dan menig kind. Het gefok van honden met te kleine hoofden, neuzen enz. Altijd pijn! Ik vind ze nog lelijk ook en HEEL erg zielig. Enz. Ik ben zelf van het carnivoor dieet. Ik houd van dieren, meer dan van mensen. Ik koop enkel vlees bij Grutto, Zorgnatuur of Schotse Hooglanders. Goed vlees, geslacht door een ambachtelijke slager. Voor mij 1 rund ,das eten voor een heel jaar. Voor vegetariers zijn dat heel veel dieren per jaar (denk aan konijnen, muizen etc. door landbouwmachines, gif etc. ) Vlees uit de supermarkt koop ik idd niet. Ik heb zelf kippen, die lopen los door de tuin, daar eet ik natuurlijk de eieren van. Ik slacht ze niet, dat was wel het idee, maar dat gaat me niet lukken. Anyways, wat ik wil zeggen is dat vlees eten echt niet slecht is (sterker nog, heb je ooit grottekeningen gezien waarbij ze planten aten en bessen? Nee, ze gingen op jacht voor vlees. Het is gewoon gezond voor je) maar je moet wel weten waar je het vandaan haalt. Vreselijk die megastallen en het dierenmisbruik inderdaad. De gemiddelde Nederlander schijnt zo’n 1200 dieren per jaar te eten. Hoe doe jij dat dan, bestel je een rund en dan doe je daar het hele jaar mee? Daar ben ik echt benieuwd naar, het is niet sarcastisch bedoeld. Ik las namelijk al eerder dat je bijna geen groente eet en daar baseer je dan, neem ik aan, de uitspraak op dat vegetariërs verantwoordelijk zijn voor veel meer dode dieren dan jij? Je hoeft niet te antwoorden hoor. Ik probeer hier ook geen discussie te beginnen over wie de “grootste dierenliefhebber” is, maar ik heb dit vaker gehoord en ben het daar niet mee eens (uiteraard 😅😉). Maar dat kwam dan van mensen die erg veel vlees eten of in de vleesindustrie werken. Daar ga ik niet (meer) op in. Maar ik vind het wel interessant als iemand dan echt 1 rund per jaar eet om dierenlevens te sparen.
Prana Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Sorry dit heeft natuurlijk niets met de kijktips te maken. En het is een draadje met veel goede tips, ik heb er een aantal genoteerd!
Sanity Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Op 29-10-2025 om 10:51 zei Lonster1: Deze discussie valt nog steeds onder de kijktips. Hoe kijk je naar de maatschappij, de mensheid, de wereld? @Prana jouw bijdrage valt nog steeds onder dit draadje hoor. Althans zo interpreteer ik het. Ik persoonlijk denk ook dat wij met ovematig vlees eten de hele wereld naar de klote helpen. Dan niet zozeer uit dierenleed (in het wild zie je echt de meest gruwelijke slachtingen van dieren onderling) maar meer in de zin van ecologische footprint die wij als mens achterlaten op deze planeet vanwege (slacht)vee stapel. Een kijktip mag dan toch ook een tip zijn van hoe jij hier persoonlijk naar kijkt. 12 uur geleden bewerkt door Sanity
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden