Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst (bewerkt)

O captain! My captain! Our fearful trip is done”

Ik hoop dat mijn reis over de alcoholische wateren ook voorgoed ten einde is. Twee weken is het nu. Ik zou zo graag eindelijk aanmeren in een veilige haven. Vandaag een nieuwe, belangrijke stap. Hulp kiezen.

Maar ik zag gisteren met mijn zoon Dead Poets Society. Tranen met tuiten. Toen ik de film in mijn studententijd in de bioscoop zag vond ik het nog een sentimentele draak. Het is alweer elf jaar geleden dat die vrolijke en inspirerende Robin Williams zo tragisch aan zijn einde kwam.

Carpe diem, mensen, want morgen sterven wij.

bewerkt door knakker
Geplaatst
37 minuten geleden zei knakker:

O captain! My captain! Our fearful trip is done”

Ik hoop dat mijn reis over de alcoholische wateren ook voorgoed ten einde is. Twee weken is het nu. Ik zou zo graag eindelijk aanmeren in een veilige haven. Vandaag een nieuwe, belangrijke stap. Hulp kiezen.

Maar ik zag gisteren met mijn zoon Dead Poets Society. Tranen met tuiten. Toen ik de film in mijn studententijd in de bioscoop zag vond ik het nog een sentimentele draak. Het is alweer elf jaar geleden dat die vrolijke en inspirerende Robin Williams zo tragisch aan zijn einde kwam.

Ik lees je steeds graag en bewonder de wijze waarop je alles kunt verwoorden. Ik kan niet goed wat ik bedoel verwoorden. Ik dronk al wel een dag niet meer toen ik besloot van geen alcohol meer te gebruiken. Maar eigenlijk is het een besluit geweest dat nog steeds langzaam groeit. Ik hoop dat het bij U ook blijft groeien. Bravo met je twee weken. 

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Het belooft een schitterende nazomerdag te worden... ben benieuwd. 
Maar hoe dan ook, we gaan er een mooie dag van maken. 
Vaatwasser draait, wasmachine draait, nu eerst een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Och hemeltje, de verjaardag van @Spirit gemist. 
post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
Lieve Spirit, alsnog van harte gefeliciteerd.
En naast de felicitaties ook een hartstikke dik compliment voor jou: 
voor hoe jij je de laatste anderhalf jaar standvastig hebt getoond. 
Wat een verschil, wat moet jij trots op jezelf zijn. 
En wat heerlijk dat je langzaam maar zeker jouw draai in het
dorpje begint te vinden. 
Top meis!!! 
post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei knakker:

Zo ist maar net. Ik rol net uit een heel vervelende discussie op facebook, puur en alleen omdat ik me wat warrig uitgedrukt had. Normaal boeit me dat geen seconde maar nu was het een persoon die ik volg en bewonder en voel ik me een beetje mishandeld.

Maar in plaats van te zitten malen nu plukken wij liever den dag 🥳

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Nou jaaaaaaaa, twee keer een bericht getypt, op enter gedrukt... en foetsie... 
Maar wat ik wilde zeggen is: Ja, de dag plukken @bumperjim, elke dag behoort geplukt te worden. image.png.2304f4166b73886c24772e2325df1276.png
En wie weet wordt jouw verhouding met die persoon op zeker moment wel weer rechtgetrokken... 
... mensen die jou echt kennen weten jouw opmerkingen op waarde te schatten... 
                                                      Zonnebloem, Beurt, Bloem, Helder

Geplaatst

Ook al is het 35(?) jaar geleden dat ik Dead Poets Society zag, ik herinner me hem nog steeds. Prachtige film vond ik het. Ik ga de dag op bed liggen plukken want ik ben ziek, alles doet zeer, de wereld tolt als ik m'n hoofd beweeg, misselijk, duizelig en zó beroerd. Dat krijg je ervan als je logees over de vloer krijgt met een virusje onder de leden. 

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers:sun:
wat een heerlijke dag wordt dit
een onverwacht kadootje.
Dat was uitslapen tot 9 uur ook, normaal
sta ik dan al in de zaal te ballen, maar een
zweepslag(je) heeft dus ook voordelen.
Als ik het aandurf pak ik straks de fiets en trein
toch richting strand. Met een dik boek, en wie
weet wat strandmaatjes als gezelschap.

Geplaatst

Ik voel me als een Indiaan die nooit in contact komt met de buitenwereld en dan bezwijkt aan het eerste het beste virus dat langskomt 😬. Maar ik verwacht dat ik het wel ga overleven 🥳

Geplaatst

Dagpact:
renaldo61
MaryArt
Fonny 🌞
Yvonne 

IJsvogel

Dag 6, het voelt goed. Gefeliciteerd @Spirit, fijne dag! Vandaag een ontmoeting meet een naast familielid waar ik erg tegenop zie. Er is veel gebeurd en we hebben al jaren geen contact.  Ben bang dat het weer allerlei pijn triggert. Maar daar ben ik zelf bij. Dus goed proberen bij mezelf te blijven en niet te veel invullen en aannames doen. 

@knakker,  wat bedoel je met hulp kiezen? Ik heb daar zelf wat ambivalentie over,  wat op zich al stom is natuurlijk.  Ik wil dit oplossen en verder komen zonder terug te vallen. Maar toch die drempel...

Beterschap @Yanaen veel plezier met plukken allemaal 

Geplaatst
2 minuten geleden zei IJsvogel:

Ben bang dat het weer allerlei pijn triggert.

als je daar angst voor hebt, dan is de trigger er al. Maar een trigger is niet meer dan een trigger.
Jij bepaalt hoe serieus je er gehoor aan geeft. Je kunt hem ook laten doodbloeden en zijn kracht
kleiner laten worden. Ik zie mijn triggers als littekens. Soms doen ze pijn, maar die ebt ook weer weg.
En soms jeuken ze nog alleen maar en dan is het een reminder aan wat ooit was. 
De verleidingen die ik niet aan zie komen, die bezorgen me meer gedoe; twijfels, piekers en bewustwording.
Momenteel heb ik die meer met eten dan met drank. Emo eter, troosteter, beloning eter, brrrrr; werk aan de winkel!

Geplaatst

Dank je wel @Yvonne. Vandaag nog een beetje jarig hier op het forum :rose:..

Gisterenavond besloten om te gaan wokken met z'n allen. We kregen een mooie ronde familietafel aangeboden in een rustig hoekje. We hadden 2 uur de tijd om onbeperkt te eten en te drinken. Mijn jongste kleindochter had geregeld dat ik een toetje zou krijgen met 2 sterretjes erop. Natuurlijk moest er toen "lang zal ze leven" worden gezongen. Mijn schoondochter zat aan de proceco en werd steeds vrolijker. We hebben ons kapot gelachen om die droge Rotterdamse opmerkingen :D.

Afijn, veel teveel gegeten allemaal. Manlief viel al in slaap op de bank thuis. We zijn op tijd naar bed gegaan want hij moest vandaag weer vroeg op en ik had het ook wel gehad met mijn zere voet. Best veel gelopen gisteren. Het buffet was ook een kilometer lopen :).Zal eens op m'n stappenteller kijken. Vandaag nog even van het mooie weer genieten. 

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei IJsvogel:

@knakker,  wat bedoel je met hulp kiezen? Ik heb daar zelf wat ambivalentie over,  wat op zich al stom is natuurlijk.  Ik wil dit oplossen en verder komen zonder terug te vallen. Maar toch die drempel.

Ik heb ook nogal de neiging om alles zelf op te willen lossen. Maar ik ben nu al twee jaar met vlagen weer zo aan het klootzakken met drank dat ik liever iemand laat meekijken onder de motorkap. Ik weet wel van alles, maar kom er niet duurzaam uit. Allerlei hulplijnen onderzocht en vandaag wil ik daar een geschikte keuze uit maken. Anders blijf ik weer hangen in eindeloos wikken en wegen. Hort sik.

bewerkt door knakker

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...