Mormel Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Dagpact: Mormel karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goeiemorgen @Mormel Dagpact: Mormel Claudius En goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alchohol drinken, want als ik een glas drink, drink er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alchohol. Nooit meer. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Vandaag om 13 uur zie ik mijn psychiater weer, ze is mijn grootste hulp en diegene waarvan ik het meeste angst heb.
Claudius Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Hoe gaat het @Smaragdie en @anderen die af en toe het forum bezoeken en iets plaatsen.
Claudius Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik heb maar een broer, geen zus. Mijn ouders zijn al een tijdje overleden, kinderen heb ik niet. Ik heb nog wel een neef en nichten. Maar ik denk dat buiten mijn broer, de vriendin/ vrouw van mijn broer is die het meest naast zou moeten staan. Maar blijkbaar wilt de vriendin van mijn broer geen contact meer met mij. Dit zal wel mijn schuld zijn en door mijn alcohol verleden komen. Als ik zou zeggen dit raakt me niet, dan lieg ik. Ik voel daar wel degelijk iets van. Kunsie64 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen allemaal, Gistermiddag naar een bandje op een plein geweest in een dorpje verderop. Daar is mijn drank "carrière" ooit begonnen dus ik vond het heel spannend. Daar ligt een verleden waar in niet bepaald trots op ben maar ik wilde zien hoe het me nuchter zou vergaan. Ik ken er heel veel mensen en zij kennen mij ook en dan vooral dronken. Ik heb het dorp 30 jaar geleden verlaten om op een rustige plek te gaan wonen waar mensen mij niet kenden. Het was eigenlijk meteen gezellig en ik heb heel veel oude bekenden gesproken waaronder een oude liefde waar ik lang kapot van was. Hij deed me niet veel meer en ik hield mezelf goed staande met mijn flesje water bij de hand. Na een paar uurtjes had ik het wel gezien maar ik heb erg genoten van de muziek uit mijn jonge jaren. Dansen was nog een brug te ver maar ik kon me maar moeilijk inhouden. Dat deed ik vroeger alleen met de nodige alcohol in het lijf. Dat zag ik ook om me heen. Hoe meer drank op hoe drukker het werd op het dansgedeelte. Wat dat betreft heb ik 2 prachtige zussen die uren staan te springen ( 63 en 70 jaar oud) zonder drank op. Al met al een heel geslaagde middag/avond. Geen spijt van en ook blij dat ik weer lekker nuchter op mijn fietsje naar de stilte terug kon. Luz, lady jane, Smaragdie en 3 anderen reageerden hierop 6
Claudius Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Fijn dat je zo een goede dag had @Kunsie64 Kunsie64 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Moed getoond goed beloond @Kunsie en een hele mooie morgen frummers alles staat klaar. ik hoef alleen te wachten tot het spitsuur voorbij is, want dan kan ik gratis 2,5u treinen. ik ben en blijf de dochter van een zeeuw Kunsie64 en Lika reageerden hierop 1 1
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen frummers. Lekker geslapen, een stuk koeler weer, het belooft een dag vol zon te worden zo ronde de 22°, ik móet niet veel vandaag dus het wordt genieten... Maar eerst een bakje. Wat mooi @Kunsie64, wat moet je met voldoening en plezier terugkijken op gisteren... Heb je het er met jouw broer wel eens over gehad dat het je pijn doet dat zijn partner niets met je te maken wil hebben @Claudius? Heerlijk @lady jane, mooie zomertoegift deze dagen... lekker genieten hoor. Kunsie64 en lady jane reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Dagpact: Mormel Claudius Kunsie Yvonne 5 uur geleden bewerkt door Yvonne
Luz Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: Mormel Claudius Kunsie Luz Goed geslapen, dit wordt sowieso een betere dag dat gisteren. Paar uurtjes werken (thuis) en vanmiddag even bij mijn vader op bezoek. Momentum, Kunsie64, karin123 en 1 andere reageerden hierop 4
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Je had mij van het dagpact geknikkerd Luz Maar welkom hier, mooi dat je meedoet. Dagpact: Mormel Claudius Kunsie Yvonne Luz Luz reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Jij heel veel plezier @lady jane, ik lees dat je naar een NIVON midweek gaat, moest even opzoeken wat dat inhoudt, maar leuk!!!! @Lika en @bumperjim weer aan de arbeid vandaag, ik hoop dat jullie er zin in hebben, en er plezier aan zullen beleven, dat is zó belangrijk... 5 uur geleden bewerkt door Yvonne 'n' weggevallen bumperjim en lady jane reageerden hierop 1 1
Lika Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dank je @Yvonne! @lady janegoede reis!! Iedereen een fijne dag gewenst. Smaragdie en lady jane reageerden hierop 1 1
Kunsie64 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @lady jane fijne dagen en houd ons op de hoogte! Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Nivon. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden mn chromebook en tel. gaan mee hoor. Ik ben zelf ook zo benieuwd. Ben nogal een eenling en heb geen idee of anderen dat ook zijn, of dat ze graag praten/samen dingen willen doen. 2 boeken mee, het is een lange reis en ik leg vaak een boek op mn tafel zodat ik daar in kan duiken Smaragdie, Kunsie64 en Spirit reageerden hierop 3
Rosee Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen. Hier ook weer aan het werk vandaag. Meer zin om lekker een boek te lezen in de zon, maar ja, c'est la vie. Fijne dagen @lady jane!
Claudius Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Yvonne Veel praat ik niet met mijn broer. Ik denk niet dat dit een gemakkelijk gespreksonderwerp zal zijn.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei Yvonne: Jij heel veel plezier @lady jane, ik lees dat je naar een NIVON midweek gaat, moest even opzoeken wat dat inhoudt, maar leuk!!!! @Lika en @bumperjim weer aan de arbeid vandaag, ik hoop dat jullie er zin in hebben, en er plezier aan zullen beleven, dat is zó belangrijk... Jawel, ik heb geen hekel aan mn werk, het is alleen mentaal zo vermoeiend om 200 dingen tegelijk te doen te hebben 🥵
Smaragdie Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen, Gaat goed hoor @Claudius. Mijn 2e nachtdienst gehad en daarna met een ex-collega die ook nachtdienst heeft gehad elders gezellig koffie gedronken. Zo meteen lekker slapen. Nog 2 nachten te gaan. En wat betreft jouw schoonzus. Deels herkenbaar. Zij schakelen mij vaak in als er iets met mijn broers is wat hen niet bevalt en delen het mij later met het oog op dat ik het kan oplossen. Vaak trapte ik daar in maar ik ga mijn handen daar niet meer aan branden. Moet oprecht gemeend zijn naar mij en niet alleen met een ander doel. Daar leen ik mij niet meer voor. Dat geeft mij dan stress. Miijn laatste uitglijder had er ook deels mee te maken en dat weten deze dames en ik moet zelf die grens bewaken en niet toelaten. Familie soms hmmm gr. Neefjes en nichtje zijn puur. Daar doe ik het dan ook voor. Maar wel op mijn voorwaardes. Je hebt mij/ons hier. Goed dat je kan spuien........ Heerlijk om juist op mijn werk aan 200 dingen te denken en uit te voeren .Kom handen en handelingen te kort maar geeft mij altijd veel voldoening. Dat is precies mijn werk en denk ik op dat moment niet veel aan mijzelf. Dat werkt voor mij. Op vrije dagen dan misschien weer niet. Verschil is dan te groot. Dat is mijn probleem dan meer denk ik Nog gefeliciteerd met jouw kleindochter @Spirit. Jee wat gaat het toch snel. Volgend jaar is ze alweer een tiener, gaat veel te snel. Zo lekker slapen. Mijn eten ook net klaar gemaakt. Dus vanavond alles klaar voor mijn nachtdienst. Heerlijk gevoel altijd. Fijne maandag allen. Ik genoot oo van het zonnetje vanochtend bewust. Er volgt deze week veel regen als ik buienradar mag geloven. Fijne maandag nogmaals! Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Wat moedig van je @Kunsie64. Zonder drank kan je evengoed wel dansen en gek doen. Met deze Oma als voorbeeld. Zeker als er onbeperkt Ranja is. Natuurlijk ben ik ook op de springkussens geweest gisteren. Heb me goed uitgeleefd. Eigenlijk best wel gaaf om daarop te lopen en springen. Snap niet waarom kinderen altijd naar mijn leeftijd vragen . Wat moet je dan zeggen he? Oma is een oude hippie van bijna 64 .Al met al een leuke middag gehad. Kunsie64 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Als middageten had ik Kalkoenrollade, championsaus en aardappelen
Spirit Geplaatst 9 minuten geleden Rapport Geplaatst 9 minuten geleden 52 minuten geleden zei Claudius: Als middageten had ik Kalkoenrollade, championsaus en aardappelen Dat klinkt erg lekker. Wij eten vanavond verse bospeentjes met vissticks, kerriesaus en rijst ipv aardappelen. Lekker licht want vanavond beginnen de repetities weer. Fijn om iedereen weer te zien en te spreken. Heb het gemist. Kijken of ik nog accordeon kan spelen, heb weinig gedaan in de vakantie. Zal best wel weer wennen zijn voor mijn spieren. Ik noem het altijd een "trekarm", voor de heren klinkt dit natuurlijk bekend
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden