Claudius Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alchohol drinken, want als ik een glas drink, drink er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alchohol. Nooit meer. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Goeiemorgen! Morgen moet ik weer werken, ik heb het er best wel lastig mee. Sowieso heb ik een jetlag opgelopen, niet omdat ik buiten deze tijdzone ben geweest maar gewoon vanwege het "uitslapen" (soms wel tot half 9 🤣) terwijl ik normaal om 6 uur opsta. Op moet staan eigenlijk, want het voelt best wel als een last. Ik heb heerlijk een paar weken bijna niks gedaan en heb nu nog een miljard dingen te doen voor de hondenclub, dan moet dan allemaal vandaag maar gebeuren. Als ik nou tijdens de werkweek wat relaxter blijf onder alle omstandigheden, dan heb ik niet zo desperately de weekenden en de vakanties nodig. Dit zeg ik altijd tegen het eind van elke vakantie 🤓 Na een eerste werkweek is die wijsheid meestal alweer weg. Het is puur iets dat in de kop gebeurt, ik creëer het allemaal zelf, dat weet ik. Het kan ook anders. Enfin nu maar even terug in het moment. Daarin bevindt zich sowieso de oplossing trouwens. Fijne zondag allemaal! 10 uur geleden bewerkt door bumperjim Spirit en Smaragdie reageerden hierop 2
Freekie Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goedemorgen, wat gebeurt er als je het vandaag niet regelt @bumperjim of alleen de belangrijkste dingen regelt...? Ik mag morgen ook weer beginnen.. Gelijk 5 dagen en begin op het aantal uur waar ik voor de vakantie op ben geëindigd, 20 uur de ene week en 16 uur de andere week. Deze week ook telefonisch gesprek met de verzuimconsulent en dan over een week of 6 weer een gesprek met de bedrijfsarts. @Likaik herken dingen in wat je de afgelopen tijd hebt gepost, ik kan nog steeds niet de rust en zin vinden om te lezen in een boek.. Terwijl dat juist goed voor mij zou zijn. En ik denk dan, dat komt wel weer... Er is overal een tijd voor en blijkbaar is het nog geen tijd voor een boek. Eerst maar eens een bakje koffie van @Yvonne
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 1 minuut geleden zei Freekie: Goedemorgen, wat gebeurt er als je het vandaag niet regelt @bumperjim of alleen de belangrijkste dingen regelt...? Het gaat om meerdere evenementen die in september en oktober gepland staan. Als ik het niet regel gaat het feest niet door 😁 Ik moet eigenlijk wat assistentie regelen maar iedereen is "druk druk"... maar ja met druk druk hou je geen club draaiend natuurlijk. Op zoek naar wat meer actieve leden. Dat is op zich ook alweer een "to do" voor mij, het houdt niet op 🤣 Het is geen onaangenaam werk, het is alleen een mentale last die ik voel
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen frummers, Het belooft een hartstikke mooie dag te worden en daar ga ik van genieten. Ik heb een gat in de dag geslapen, pas om half 8 opgestaan, een mooi begin dus. Nu eerst even een bakje. Fonny en Smaragdie reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden goeiemooiemorgen frummers Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Jij ook een goedemorgen @lady jane lady jane reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen. Herkenbaar @bumperjim! Ook ik moet morgen weer en zie daar tegenop. En ja. Hoe een beetje gewoon te leven en te werken tegelijk…. Voor mij ook een zoektocht. We geven teveel en krijgen te weinig energie van wat we doen. Zo is het bij mij. En @Freekie. Ik heb 9 jaar teug een burn-out gehad. Sinds die tijd is boeken lezen niet goed meer mogelijk. Dat houdt ook verband met uitgeput zijn na werk. In de vakanties gaat het wat beter.
Rosee Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen. Zo herkenbaar @bumperjim. Hier ook morgen weer aan de slag.
Rosee Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik hoop dat de wadden je goed hebben gedaan @Lika. Als ik daar ben, wil ik eigenlijk nooit meer weg. lady jane reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Jongste zoon heeft zijn vriendinnetje te logeren. Ik ga maar eens naar de sportschool om ze wat privacy te geven Smaragdie en Spirit reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Hier nog een druk dagje voor ik morgen mijn eerste Nivon midweek ga opstarten. Eerst maar zwmmen want dat zal er dan bij inschieten. De vouwfiets gaat mee om lekker de natuur in te kunnen. Beddengoed, boeken, wat voor de (gedeelde)keuken, kleding en misschien saunaspullen; het wordt ff sjouwen maar eenmaal daar alles bij de hand. En er is mooi weer, dat reist gelukkig zelfstandig mee. Smaragdie en Rosee reageerden hierop 2
Lika Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goed voorbereid @lady jane! En ja @Rosee de wadden hebben mij goed gedaan. Met oud en nieuw gaan we weer. Ik wil daar ook niet weg meestal. De luchten, de vergezichten. En dit keer zo’n fijne zwemplek gevonden! Mijn dochter is net terug uit Zweden. Zij heeft voor de tweede zomer op een boerderij gewerkt daar. Als ik haar foto’s zie en verhalen hoor…. Ook jaloersmakend. Ik betrapte mezelf trouwens net even op zin hebben om mijn collegae te zien. Kijk. Goed teken. Als ik de nieuwsgierigheidsknop weer wat vaker weet te gebruiken, gaat het vast weer gemakkelijker. Rosee, Smaragdie en Spirit reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Lika: . We geven teveel en krijgen te weinig energie van wat we doen. Zo is het bij mij. Ja dat is het heel precies. En de oplossing is precies het omgekeerde 😁 Nu nog even een lijstje maken van wat je energie kost en energie geeft (oefening uit mn burnout werkboek van 2019 😜) Spirit reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen allen, Lekker gewerkt de nachtdienst. Nog 3 te gaan. In het stramien van nachten dan gaat het altijd fijn bij mij. Dan weet ik waar ik aan toe ben en wat mij te doen staat. Na de nachtdiensten is het weer anders. Zeker het omschakelen. Zonder drinken toch een soort van katergevoel. Lastig om te omschrijven. Voorheen ving ik dat op door drinken maar dan was het einde vaak zoek en nam ik mijzelf in de maling natuurlijk met als gevolg nog meer drinken. Werken is mijn redding ook tijdens mijn actieve verslaving. De vrije dagen zijn dan meer het probleem. Altijd zo geweest. Fijne zondag allen. Ik ga zo lekker slapen. Al gekookt voor vanavond en de beestenboel verzorgd. Dat geeft mij dan weer rust en goede invulling na zo een nacht. Lika en Spirit reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik heb ondervonden dat het voor kennissen niet zo een groot geheim is dat ik begeleid word door Hestia. Dus waarschijnlijk dan ook niet dat ik opgenomen was.
Mariposa Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 18 minuten geleden zei Claudius: Ik heb ondervonden dat het voor kennissen niet zo een groot geheim is dat ik begeleid word door Hestia. Dus waarschijnlijk dan ook niet dat ik opgenomen was. Vind je dit lastig? Of is het eerder een opluchting dat je er open over kunt zijn?
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Vandaag is mijn oudste kleindochter jarig. We gaan naar een springkussenparadijs en we kunnen onbeperkt Ranja drinken vanmiddag. Natuurlijk met taart. Onze dag kan niet meer stuk . We hebben een mooi cadeau voor haar. Een sterrenhemel. Dat lijkt me voor autisten wel lekker ontspannend. Kan ze thuis ook lekker snoezelen. Het is best aardig weer. Even nog in de tuin op mijn schommelstoel met een bakkie pleur.
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Welterusten @Smaragdie. @Lika, probeer eens een groot letterboek of een boek met korte verhalen. Sindskort ben ik ook weer aan het proberen wat te lezen.Heb ook jarenlang geen rust in m'n hoofd gehad en had concentratieproblemen. Dat is nu stukken minder aan het worden. Bij jou speelt natuurlijk ook de overgang mee.
Claudius Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei Mariposa: Vind je dit lastig? Of is het eerder een opluchting dat je er open over kunt zijn? Het was in de eerste plaats verwondering. Of mij afvragen hoe deze persoon dat wist over mij. Sommige zaken houd ik liever geheim en het zal ook niet zijn dat al mijn kennisen alles weten over mijn verslaving. Zoals ik onlangs nog plaatste, ik ga het zeker niet op Facebook plaatsen dat ik verslaafd ben. Ik heb geen vrienden, ik weet ook niet met wie van mijn kennissenkring dat ik het wil bespreken. Met mijn broer praat ik er wel over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden