bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 4 uur geleden zei Etty: Wat is er voor jou erg aan vervelen, zo erg dat je het moet verdoven? Ik heb zo ook mijn sociale situaties die van te voren zo ondraaglijk lijken, dat ik het niet aan lijk te kunnen zonder de belofte het te mogen verdoven. Mijn eigen ongemak en sociale onhandigheid niet kunnen verdragen. Als het me lukt een wat meer nieuwsgierige en onderzoekende houding aan te nemen, dan kan dat wel helpen. "Niet kunnen verdragen" vind ik nogal sterk. Meestal is het "niet willen verdragen" zonder alcohol en omdat je altijd drinkt raak je ervan overtuigd dat je er niet zonder kan. Maar ondraaglijk lijden daar reken ik ongemak en onhandigheid niet onder.
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei bumperjim: Maar ondraaglijk lijden daar reken ik ongemak en onhandigheid niet onder. Wie wel dan?
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 8 uur geleden zei Etty: Wat is er voor jou erg aan vervelen, zo erg dat je het moet verdoven? Ik heb zo ook mijn sociale situaties die van te voren zo ondraaglijk lijken, dat ik het niet aan lijk te kunnen zonder de belofte het te mogen verdoven. Mijn eigen ongemak en sociale onhandigheid niet kunnen verdragen. Als het me lukt een wat meer nieuwsgierige en onderzoekende houding aan te nemen, dan kan dat wel helpen. Ik vind dit eigenlijk een moeilijke om op te antwoorden. Deels zal het natuurlijk zo zijn dat na dertig jaar drinken bij sociaal contact dit een gewoonte geworden is. Maar daarnaast had ik voor ik begon te drinken al moeite om om te gaan met leeftijdsgenoten en zonderde ik mij meer en meer af (tijdens de zomermaanden kon het makkelijk zijn dat ik geen klasgenoot zag, al woonden we allemaal in hetzelfde dorp). Waarschijnlijk is dat een effect van mijn diagnose ASS. Vandaag is een mooi voorbeeld. Niets gedronken voor ik naar de winkel ging om boodschappen te doen en in de winkel gewoon door de rij met drank gewandeld zonder dat het mij iets deed. Maar buiten een goedemorgen en bedankt tegen de kassierster heb ik geen woord gesproken vandaag en ook niemand gezien. Dus nu ben ik redelijk ontspannen (zelfs al heb ik gisteren nog een fles whisky soldaat gemaakt), laatste kop koffie drinken en vervolgens wat lezen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden