Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Een foto moet kleiner zijn dan 1 mb om hem hier te kunnen plaatsen @rapilos. Dus je moet een manier vinden om dat voor elkaar te krijgen. (Dat kan via een app op je telefoon, via diverse websites of je stuurt mij een berichtje dan wisselen we mailadressen uit en doe ik het voor je.)

bewerkt door Yana
Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers:sun:
gisteravond laat mijn was gedaan omdat het 3 dagen zou gaan regenen
zelfs mn saunadag ervoor verzet naar gisteren, en nu schijnt de zon volop!
Voelt als een extra kadodag, gauw naar de markt na het ontbijt.
Maar ook even mopperen hoor; na nare tandartsbezoeken volgt ook nog de rekening.
Maar liefst 800,00 voor een moeilijke wortelkanaalbehandeling. Ik ben voor 500 verzekerd
dus 300  zelf erbij lappen. zondegeld vind ik dat. ik heb m gezegd tot 2026! 
en eet er geen boterham minder om, wat is dat heerlijk om dat ook te bedenken.

Geplaatst
1 uur geleden zei Claudius:

Naar wat mensen tegen mij zeggen heb ik blijkbaar twee verschillende persoonlijkheden @Yana, Je hebt de Claudius van het internet en de vele mopperende mails en voorbereidingen van gesprekken op zijn computer, maar als je dan diezelfde Claudius in levende lijve tegenkomt dan heb je een steeds grappenmakende Claudius en iemand die niet meer weet wat te doen met zijn geprinte voorbereidingen.

Dan dus maar minder op internet en meer in levenden lijve opereren 😁

Geplaatst (bewerkt)

Ah @Yana, ja, dat weet ik nog van jou. Het helpt mij ontzettend dat jij (en meerderen hier) dit delen. Want dat gevoel dat jij beschrijft. Nou, dat is hem. Het rare (en enge) voor mij is natuurlijk dat ik mijn ad aan het stoppen ben en dat mijn vroegere klachten enigszins vergelijkbaar waren. Dus heb ik angst voor de angst. Blij dat ik een afspraak bij de huisarts heb gemaakt want daardoor kon ik al het interne gebroei in mijn hoofd wat duidelijker krijgen EN dus ook zien dat het anders is. De angst houdt niet aan, de radeloosheid verdwijnt en ik heb gewoon eetlust. 
Ik zit niet te wachten op opvliegers maar ik begrijp dat ze wel kunnen helpen om te begrijpen wat er eigenlijk aan de hand is. 
ik ben weer meer gaan schrijven. Om ook te zien dat er heel veel momenten zijn dat er niets aan de hand is. 

bewerkt door Lika
Tikfouten
Geplaatst

Ik heb nog nooit de mondhygieniste geadviseerd gekregen.
dat loont blijkbaar niet meer. ik ga alleen nog naar de tandarts 
als ik klachten heb. ik zou een boek kunnen schrijven over
de perikelen rond mijn behandelaars en alles wat daarbij mis ging.
weer een beroep dat ik nooit zou kiezen;)

Geplaatst
3 uur geleden zei Yana:

Hoe ging het bij de huisarts gisteren @Lika?

Fijn dat de uitslag meeviel @Maja maar is het door die tumor dat je hand het niet goed meer doet? En gaat het dan om een goedaardige tumor? Of ben ik te nieuwsgierig?

Tumor is ingekapseld en zaait daardoor doorgaans niet uit. Door groei kan het wel gaan drukken op de hersenen waardoor functies uitvallen. De plek van de tumor kan de uitval van de hand niet verklaren. Neuroloog denkt door infarct. 

Geplaatst

@Yana Mijn vorige psychiater is steeds heel vriendelijk bij elke ontmoeting. Ik was zeker wel niet graag op haar afdeling. De praatgroep ging vandaag niet door met de psychologe, maar die psychologe is ook steeds vriendelijk. We hadden zonder de psychologe ook interessante gesprekken. Ook de muziektherapeute  was niet beschikbaar, dan maar muziek zonder de therapeut. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben vanochtend spontaan met de metaaldetector op pad gegaan in de buurt van Schipborg. Weer wat hulzen, 5 gulden cent jaren 50 lijkt het.. Hij zit nu in een potje met afwaswater.. Kijken of het precieze jaartal dan zichtbaar wordt. 

Ik had er lang de energie er niet voor over, maar dit voelt echt heel goed, 4 dagen motor gereden achtelkaar afgelopen weekend, met de metaaldetector op pad vanochtend (2 uur ipv hele dag) ik moet de activiteiten proberen kleiner te houden, vanavond als klapper op de vuurpijl een theater voorstel van Maaike Ouboter.. 

Life feels good with more energy! 

En dan nu zo'n raar moment dat het onwennig voelt om

Geen zin te hebben in roken

Geen zin te hebben in blowen

Geen zin te hebben om alcohol te drinken

En daarna gewoon in een burnout terecht komen? Jemig... 

Wat is er gebeurt? Hoe ben ik hier gekomen? Daar waar ik van droomde? Vrij te zijn van kapot & ongelukkig makende verslavingen... 

Ik heb hier zelf voor geknokt!

Ik win

En blijf winnen, daar vecht ik voor! 

bewerkt door Freekie
Gramaaaaaatieeeeecaaaahh
Geplaatst

Fijn om je zo te lezen @Freekie❤️ maar pas op, het is nog niet zo makkelijk te verdragen om gelukkig te zijn. Je kan daar ook bang van worden en het willen verdoven.

Geplaatst

@Yana Ik heb o.a als trigger, 'de kers op de taart'. Als het goed en mooi is, dan moest(!) het altijd nog mooier... Dus steevast, na motor rijden, na de metaaldetector of sporten, of sociale afspraak, of schoonmaken, of de tuin... of.. you name it... 

Maar de onvrede blijft uit... Er is vrede met mezelf

Geplaatst
55 minuten geleden zei Yana:

Bespeel je dan een instrument @Claudius? Of zingen jullie met elkaar?

Nee we beluisteren in dat lokaal waar wij bijeen komen alleen maar muziek die we zelf kiezen, ook gaat de muziektherapeute nog verder met het praten. We zijn gewoonlijk met 5 en iedereen kan nog kort zeggen wat op het hart ligt. Er is wel in de kliniek een muzieklokaal aanwezig met instrumenten waar we naartoe gingen tijdens onze volledige opname. 

Geplaatst

Pfff, vandaag wezen werken en toen hoorde ik een schaap blaten. En toen kwam ik erachter dat het binnenkort weer suiker feest is. Ik ken het allemaal wel maar vandaag raakte het mijn dierenhart even heel diep. 

En vond het eigenlijk heel hypocriet van mezelf omdat ik gisteren nog vlees had gegeten. Tsja gewoon het idee dat dat dier daar als groepsdier nu alleen in een hok zit om de rituele slachting af te wachten. Baarde me zorgen en tevens werd ik een beetje boos op mezelf dat zo in mijn gezicht een dier te zien en te horen me wel raakt en dat die frikandel van gisteren niet zoveel emotie bij mij teweeg bracht.

Voor mij was het vooral het mogelijk dierenleed wat er aan vooraf kan gaan en waar je niks aan kan doen. Terwijl de buurt alleen klaagt over dat ze slachtafval achter de poort dumpen waar de politie dan niks mee doet. 

Ik heb mezelf een behoorlijk moeten corrigeren, hoe wij vee slachten is ook wel wat op aan te merken. En toen ik de ramen aan het wassen was, zag ik dat schaap een texelaar en die leek eigenlijk vrij relaxed onder de situatie. En goed verzorgd eigenlijk. Er stond zelfs een stoel in het verblijf (waarvan ik maar aanneem dat ze het schaap tot de rituele slachting echt wel goed zullen behandelen) Het schaap blate ook niet heel paniekerig, eerder nieuwsgierig.

Waardoor ik wel een zekere bewustwording kreeg van dat als ik dit schaap van de dood zou willen redden ik meer mis zou doen dan goed en er nog steeds geen dieren mee red. Ik hoop wel dat de mensen de rituele slachting snel en goed kunnen doen, maar dat blijft bij hopen en niet weten.

En verder heeft het me getriggerd om uiteindelijk toch wel het vlees te kunnen laten staan, zelfs slachtafval snacks. En/of wederom opnieuw mijn lapje vlees of stukje echte kaas extra te kunnen waarderen. 

Voor nu effe geen vlees, vis, eieren of kaas uit de supermarkt. Ik heb er nog steeds wel een beetje een knoop van in mijn maag, maar dat is dan weer goed voor je gewicht. ;)

Hoe misselijk ik me nu ook voel en super verdrietig, ben ik wel blij met deze spiegel. 

Fijne dag nog! 

Geplaatst

Ik ben van voor de oorlog @Amalia, welke oorlog zeg ik niet hihi. Ik heb de gulden ook nog meegemaakt, munt blijkt uit 1961 te zijn, ik heb er ook 1 uit 1955, dus het is nog niet mijn oudste munt, wel de meest verweerde.. 

Geplaatst
10 uur geleden zei Lika:

@Maja, je klinkt heel nuchter en aanvaardend. Voel je dat ook zo? Bijzonder.

Ik denk dat je het goed samenvat @Lika. Het is wat het is en ik prijs mij rijk dat vanaf nu alle processen in de hersenen goed in de gaten worden gehouden en met medicijnen worden geoptimaliseerd. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...