Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeie morgen allebei en wie nog komen Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers. Het belooft een mooie dag te worden, de zon schijnt al gul... De eerste was wappert al aan de lijn inmiddels. Nu eerst even tijd voor een bakje.
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Hier gaat het slecht. De afgelopen maanden gedronken. Soms tijden niet en dan weer wel. De afgelopen weken loopt het echter steeds verder uit de hand. Ben bang dat ik tegen een tweede burn out aan zit ook. Boos, veel schreeuwen, moe, hyperventileren en hartkloppingen. Er komt niks uit mijn handen, maar ontspannen zitten en een boek lezen lukt ook niet. En het drinken maakt het alleen maar erger. Daarom besloten vanaf vandaag weer helemaal te stoppen. Ik heb het eerder gedaan, dus ik weet dat ik het kan, maar heb er nog een zwaar hoofd in.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers @Emmy dat zwaar hoofd wordt natuurlijk ook door het drinken en faalgevoel veroorzaakt he. We denken versterkt maar mijn ervaring leerde mij achteraf dat het toch echt andersom ging. Het kan voor anderen anders zijn, maar hierover duidelijkheid krijgen kan je helpen in je motivatie. Na de struggles en de detox wordt het lichter en uiteindelijk kun je de omstandigheden/stress prima aan zonder drank, beter zelfs! toitoitoi meis Emmy reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Je kunt het @Emmy... ik heb net even jouw draadje op 'wie is wie' gelezen.. dik anderhalf jaar. En als ik het goed heb voelde jij je toen nét zoals je je nu voelt. Je kunt het dus en je gaat het gewoon weer doen. Welkom terug Emmy, sterkte en heel veel succes.... Emmy reageerde hierop 1
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Emmy, ik heb de afgelopen tijd twee maal overmatig veel gedronken, en de gevolgen zowel psychisch als fysiek waren aanzienlijk. Mijn angsten zijn groter, mijn gevoel van falen is groter en mijn angst om uit te vallen is groter met drank dan zonder. Houd vol! Je kunt het!! Emmy en bumperjim reageerden hierop 2
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @lady jane @Yvonne @Lika Dank voor jullie lieve en bemoedigende berichtjes! Denk idd dat een deel van de klachten veroorzaakt wordt door het drinken. Maar blijf het ook wel een beetje kip en ei verhaal vinden. Ben gelukkig nu op veel vlakken zo veel verder als toen. Ik pak de draad gewoon weer op. Vandaag de hele dag lekker wezen poetsen en de bedden verschoond. Voelt een beetje als boete doen met een kater. Maar heb mezelf beloofd dat als alles zo klaar is ik lekker buiten mag zitten met mijn nieuwe boek en een kop thee. Ook eerlijk geweest hier thuis trouwens en dat voelt heel goed. Man drinkt bijna niks, maar heeft wat er nog stond al weggegooid en gaat met me mee doen. Dat maakt het wel wat gemakkelijker. rapilos en karin123 reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Deze middag had ik Spaghetti bolognaise , waar is @Spirit?
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Hoe gaat het nu @Emmy ? Goed de dag doorgekomen? Haal geen drank in huis, dan hoef je het ook niet te drinken. Emmy reageerde hierop 1
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goh, ik ben echt niet snel bang, maar vanavond was ik toch wel effe bang toen ik thuis kwam. De planten waren uit de potten gerukt, de voordeur was besmeurd met ketchup en mijn tuinkas was vernield. Ik had net 8 uur poetsen bij anderen mensen erop zitten dus had niet zoveel zin om thuis ook nog te moeten poetsen, dus ik ben naar binnen gegaan, (waarbij 2 katten ontsnapte maar dat mocht leek veilig) Ik ben wel gaan bellen met de politie om een melding te maken van dit gebeuren. En ik zit net een minuut te bellen met de agent. En dan wordt er op mijn voordeur geramd, niet normaal! Alle katten binnen springen alle kanten op een grote chaos en wie zie ik aan de deur staan? Mijn oudste broer, waar ik gewoon tegen zeg, ik laat je als je zo woest bent niet binnen en voor jou informatie ik heb de politie nu ook aan de lijn dus ze kunnen je nu ook horen. Daar werd hij alleen maar woester van, ging harder tegen de deur schoppen. En dreigen dat hij de katten buiten dan wel iets zou aandoen. Gelukkig waren de katten die buiten waren niet sociaal, dus dat lukte hem niet. Werd ie nog kwader van. Maar toen hij sirenes hoorde, niet eens nog voor mij, vertrok hij met piepende banden. Ik heb net het bezoek van de politie achter de rug. En uitgelegd wat de situatie is. Ze hebben wel al notitie gemaakt maar ik moet het nog even op het bureau bevestigen. Goh ik was best wel bekend met dat ik mensen soms boos kan maken. Maar dat is meer in situaties dat ik mensen in hun nek zit als partij voor dieren. Maar je eigen broer die doorslaat om een stomme erfenis is wel echt heel raar. Nou dat niet, maar dat hij zo gek en agressief kan gaan doen, als ik zijn opdrachten niet meer uitvoer en zelf besluit. Ik kan natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen dat mijn broer die schade heeft gemaakt, en ik vind het ook lastig om mijn broer daarvan te beschuldigen. Omdat ik hem toch ook wel een beetje uitgedaagd heb. Maar dat hij daardoor zo woest zou worden had ik niet verwacht. En toen we nog wel door 1 deur konden, kon ik een beetje beter met zijn agressie omgaan, omdat die agressie in ons allebei was toen. Ik had mensen geslagen die me dierbaar waren en hij ook. En daar baalde we eigenlijk van. Niet dat we als een frontje dan op oorlogspad gingen, maar in plaats van te gaan slaan, het verbaal tegen elkaar op te nemen dus de persoon uit de luwte houden. Dat werkte heel goed, totdat ik doorkreeg dat mijn broer me daarin ook wilde bepalen. Toen ben ik overstapt op de wijsheid van mijn bro wel nog aan te willen horen. Maar me niet meer te laten bepalen in mijn keuzes. En dat gaf kink in ons verbond, met overlijden van ons mam waar ik heel intens mee bezig was en 4 jaar later het overlijden van ons pa is daar wat mis gegaan, wat mij betreft. En niet dat stomme geld. Verder is dat een oud verhaal, en heb geen zin om het over te hebben. Omdat het alleen maar speculaties zijn. Maar zo agressief vind ik niet normaal meer. En zo laag inmiddels bij de grond qua controle drang ook niet. Hij heeft geen controle meer over mijn denken en handelen. En dat mag hij loslaten. Maar mijn katten bedreigen mag hij absoluut niet, dus ik ga naar het bureau om nog eens het verhaal te doen om melding te maken. En nog steeds niet aangifte doen. Rechtszaken en alles tot in den treuren herhalen heb ik geen zin in. Wel dat hij mij voor altijd met rust laat. Want mensen die me verder lastig vallen of stalken blokkeer ik gewoon.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Emmy: kip en ei snap ik. Zo denk ik soms ook. Maar het rot voelen/ de depressie/ burn-out wat dan ook zal wel in zekere mate aanwezig zijn. (Bij mij dan) . Het rotgevoel willen oplossen met drank maakt dat het blijft en groter wordt ipv kan oplossen. En zorgt voor een extra rotgevoel: schuld en schaamte. Die krijg je er gratis bij:-) Emmy reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Alchohol drinken kan steeds een oorzaak hebben. Maar het neemt nooit de aanleiding weg. Voor zover het kip en ei verhaal.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Als de oorzaak is erkend, en echt verwerkt dan deren aanleidingen niet (meer). Zbb reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 16 uur geleden zei Claudius: Deze middag had ik Spaghetti bolognaise , waar is @Spirit? Ben er gewoon hoor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden