Claudius Geplaatst gisteren om 05:27 Rapport Geplaatst gisteren om 05:27 Goeiemorgen iedereen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 05:34 Rapport Geplaatst gisteren om 05:34 7 minuten geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Kunsie
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 05:46 Rapport Geplaatst gisteren om 05:46 Goeiemorgen allemaal, Ik heb sinds een week een "zussendagboek over ditjes en datjes" aangemaakt op de wattsapp. Ik heb nl 3 zussen waar ik weinig contact mee had omdat zij het druk hebben met kinderen, kleinkinderen en hun mannen. Dus heb ik dit voorstel gedaan en dat is echt een doorslaand succes! Elke avond verschijnen de verhalen spontaan op de wattsapp en word er van alle kanten op gereageerd. Ik ben hier zo blij mee! Het voelt alsof ik niet meer zo alleen op de wereld ben. Ik heb hun ook verteld dat ik dit niet zelf verzonnen heb, maar dat ik al heel lang meelees, en soms schrijf, op dit forum. Dus forum bedankt!! En natuurlijk de mensen die het forum in stand houden. Lika, lady jane en Spirit reageerden hierop 1 2
Rosee Geplaatst gisteren om 06:13 Rapport Geplaatst gisteren om 06:13 Wat een goed idee Kunsie. Vind appen ook een uitkomst. Ik hou niet van bellen en via whatsapp kun je lekker de hele dag door contact met iedereen hebben en reageren wanneer het uitkomt, fijn vind ik dat. Kunsie64 reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst gisteren om 06:14 Rapport Geplaatst gisteren om 06:14 En alles ook nog eens teruglezen, ook handig. Kunsie64 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst gisteren om 06:14 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:14 De poetshulp komt niet wegens ziekte. Nogal een geluk dat ik nooit ziek mag worden.
Rosee Geplaatst gisteren om 06:15 Rapport Geplaatst gisteren om 06:15 Nou, lekker zelf aan de slag dan Claudius Spirit en Kunsie64 reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 06:55 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:55 39 minuten geleden zei Rosee: Nou, lekker zelf aan de slag dan Claudius Inderdaad.
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:02 Rapport Geplaatst gisteren om 07:02 (bewerkt) Goedemorgen frummers. Even een bakje neerzetten hier en dan weer door. En leuk zo'n app @kunsie, zeker als het jullie dichter bij elkaar brengt... gisteren om 07:07 bewerkt door Yvonne Kunsie64 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst gisteren om 07:09 Rapport Geplaatst gisteren om 07:09 goeiemooiemorgen frummers leuk @Kunsie64 ik heb ook 3 zussen en een app voor ons 4en. Soms een dag of twee niks en soms hele verhalen, foto's, recepten, tuinperikelen, of over de (klein)kinderen. Maar ook over de minder leuke dingen, ouderdomskwaaltjes, ernstige ziektes enzo. Ik ervaar dat ook als buitenbeentje (ik woon als enige niet op de Betuwe) zijnde als een ideale manier van communiceren. De 2 broers zitten mee op de fam.app maar daar gebeurt echt niets. misschien 1 x per jaar iets. Vroeger hadden we zussendagen, maar het lijkt alsof we daar geen zin meer in hebben. of niet willen organiseren, dat kan ook. Dit is ideaal. Kunsie64 reageerde hierop 1
niks Geplaatst gisteren om 07:11 Rapport Geplaatst gisteren om 07:11 Goedemorgen, @bumperjimik wil jou en je gezin heel veel sterkte wensen! @lady jane bedankt voor je lieve bijdrage vorige week! Wij wonen in ons nieuwe huis. Zaterdag ging gesmeerd. Twee ploegen, de 1 haalde op, de ander zette in het nieuwe huis meteen alles op plek. De meiden waren bij mijn moeder en wat waren ze gelukkig toen ze 's avonds hun slaapkamers zagen. Zondag waren ze buiten in de speeltuin. Buurmeisje van 8 en vriendinnetje hebben ze de hele dag op sleeptouw genomen. Fijn hoe dat werkt, zeker met Mini. Want dat blijft toch een beetje je angst, als ze maar geaccepteerd wordt. Gelukkig is ze zelf heel open en nergens bang voor. Nu eerst een bakkie van @Yvonne Rosee, Kunsie64, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 3 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:14 Rapport Geplaatst gisteren om 07:14 Ik hoop dat je goed hebt kunnen slapen @bumperjim. En verwijt jezelf alsjeblieft niet jongen. Zoals al eerder is geschreven: jij had dit niet kunnen voorkomen, je straalt altijd zoveel liefde naar Vlinder uit... Ik denk veel aan je, echt. En ik denk ook heel veel aan jou @ikkanhet Kunsie64, bumperjim en lady jane reageerden hierop 2 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:16 Rapport Geplaatst gisteren om 07:16 Aaahhh, wat heerlijk @niks... fijn dat jullie het zo naar je zin hebt daar. en heerlijk dat de kinderen hun plekje al lijken te hebben gevonden... niks reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst gisteren om 07:18 Rapport Geplaatst gisteren om 07:18 (bewerkt) wat heerlijk @niks een thuis is zo belangrijk en als de kinderen al meteen aansluiting hebben, dan geeft dat rust he. Mag ook wel na al die drukte van klussen ,verhuizen enzo. Nu lekker de buurt verkennen, het is mooi weer. Genieten van je tuin en elkaar gisteren om 07:19 bewerkt door lady jane niks reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst gisteren om 08:17 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 08:17 Bezoek gehad van de begeleiding, vriendelijke babbel gehad. Kunsie64 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 09:23 Rapport Geplaatst gisteren om 09:23 Mooi @Claudius Dat klinkt positief!
Claudius Geplaatst gisteren om 11:36 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 11:36 Deze middag had ik gehakt, bonen en aardappelen.
Spud Geplaatst gisteren om 14:40 Rapport Geplaatst gisteren om 14:40 Hmmm, het is eigenlijk om te janken maar ik heb compleet de slappe lach ervan gekregen. Dat is toch spanningsregulatie denk ik dan. Ik kreeg zojuist via de mail te horen van mijn oudste broer dat ik de moeite niet waard ben en geen stuiver verdien. Pfff, de afwikkeling van de erfenis van onze pa maakt mijn broer dus boos en gemeen ook nog. Alleen maar omdat ik het legaat dus durf te accepteren. Toch haal ik er iets waardevols uit, vroeger voelde ik me nutteloos en waardeloos en had die opmerking mij bevestigd in mijn toch al negatieve gedachten over mezelf, maar nu kan ik er dus om lachen en zie ik het meer als een stukje frustratie van hem zelf. Natuurlijk raakt het me wel maar anderzijds haalt het me niet onderuit. En dat betekend dus dat ik niet meer zo depressief ben als vroeger. En dat stemt me vrolijk. En ook dat ik mezelf dus wel de moeite waard vind. Moest het wel even delen, want het blijft een beetje gek om zoiets te horen krijgen van de broer waarmee ik een deel van ons leven 2 handen op 1 buik was en me dit nu toewenst. Maar ach zo is het leven, ik heb me een keer niet voor zijn karretje laten spannen en dat maakt iemand dan zo boos en gemeen. Het enige wat ik niet snap en waarschijnlijk nooit zal begrijpen, is dat we alle 3 (ja ik heb nog een broer) altijd afgesproken hebben dat we nooit zouden vechten als onze ouders dood zouden gaan. En juist hij, doet nu boos. En mijn andere broer en ik niet, alleen we staan wel op onze strepen wat betreft onze veiligheid qua accepteren en ja dan doen we niet heel erg meteen wat onze grote broer zou willen. Ach misschien weet ik het allang, we dansen niet meer zijn pijpen en daar zal hij wel gefrustreerd over zijn. En anders snap ik er helemaal geen snars meer van en hoef ik het ook niet te snappen. Ik vind mijn oudste broer gewoon een beetje sneu en verder is het voor mij helemaal oké om nooit niks meer van hem te horen en gelukkig zit dat er rap aan te komen als de erfenis afgewikkeld is en uitbetaald. Fijne zonnige middag nog!
bumperjim Geplaatst gisteren om 14:51 Rapport Geplaatst gisteren om 14:51 Maar het is toch helemaal niet je broer die beslist wie wat krijgt? "Alles is voor mij want jij bent geen stuiver waard" hahaha ja als het zo makkelijk was 🤣 Verdiep je er in hoe het wettelijk geregeld is (ik kan je geen advies geven hierover).
Claudius Geplaatst gisteren om 15:14 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 15:14 Het is gezond advies van bumperjim, ik ken daar helaas ook te weinig van.
Spud Geplaatst gisteren om 16:14 Rapport Geplaatst gisteren om 16:14 @bumperjim dat kan ook niet, mijn vader heeft een notaris aangesteld om de boel te regelen. Hij heeft ons mijn broers en ik onterft en zodoende noemen wij legatarissen. De notaris heeft nu een voorstel gedaan om een voorschot te betalen omdat de erfbelasting nog even op zich laat wachten. En ik weet niet wie de vraag gesteld heeft? Maar toen kwam ter spraken hoeveel de notaris eigenlijk kost en die kost tot nu toe 30000 euro voor 58 uur. En toen is er een vader van de erfgenamen omdat de erfgenamen minderjarige kinderen zijn, een beetje geflipt op de mail. En toen is mijn oudere broer in de discussie gestapt en is de erfgenamen gaan aansturen om dit aanbod te accepteren en vroeg aan ons allemaal openheid van wat we deden. En toen heb ik aangegeven dat hij op deze manier niet om de notaris kan werken en ik niet zeg wat ik doe of hoe ik erover denk. Ik heb het aanbod inmiddels wel aanvaard hoor, de notaris heeft al de mogelijke erfbelasting eraf gehaald en een ruime marge van 30000 euro aan de kant gezet. Dus ik denk, waar zemel je over grote broer? Nu de erfgenamen dwingen om ook oké te gaan met het aanbod? Dat kan en mag jij niet doen want daar gaat de notaris over. Wat ik niet gezegd heb, is dat toen ik hoorde dat ik onterft was, ik van niets uitging en me meer zorgen maakte over schulden dan iets ontvangen. En die schulden komen er niet dus ik ben er in mee gegaan om juist niet moeilijk te doen. Dus het maakt me eigenlijk niks uit of iedereen blijft steggelen met de notaris over haar loon, elk jaar kost dat dus 30000 euro nou ja als onze pa dat graag wilde dan is dat ook prima voor mij. Dan heeft uiteindelijk niemand niks. Ook heel erg prima! Hoewel ik goed geholpen zou zijn met wat nu uitgekeerd zou worden. Is en blijft het geld van mijn pa dus hij mag het uitgeven zoals hij zelf wil. Ik snap er dus geen snars van dat mijn broer zich er overduidelijk wel zo druk over maakt? Ik laat het gewoon los, en ik zie wel. Als ik het verdien dan verdien ik het en zo niet dan ook goed. Ik heb niet zoveel zin om mezelf zo druk te maken over geld.
Spud Geplaatst gisteren om 16:21 Rapport Geplaatst gisteren om 16:21 Jammer dat mijn mailadres nu een soort van spam discussie is geworden. Als alles afgerond is denk ik dat ik een nieuw zakelijk mailadres aanmaak.
Spud Geplaatst gisteren om 16:42 Rapport Geplaatst gisteren om 16:42 hihi ik heb de berekening thuis van mijn arbeidsongeschiktheid. Ik ben via dat 52 euro per dag waard, dus ik ben meer waard dan een stuiver. Jammer maar helaas word ik gekort met 60% maar dan nog blijft er meer dan een stuiver over en kan ik weer een goede zak voer kopen voor mijn katten en de zwerfkatten waar ik me over mag ontfermen. Dat is leuker, dan me zorgen te maken over wat mijn broer tegen mij zei in zijn woede? Sommige katten komen gewoon naar me toe en vertrouwen me voldoende en ik kan ze nog steeds helpen met of zonder heel veel geld. Dus wat is mooier? Ik vind een zwerfkat die mijn pad dan kruist en een gebroken poot heeft. En deze mij zoveel vertrouwd dat ik deze kan helpen. Dan maakt het even helemaal niet uit hoeveel ik op mijn bankrekening heb staan die help ik. En het mooiste is, om zo een dier los te laten en heel hard ziet rennen zonder om te kijken. Dan denk ik, ik heb het goed gedaan. Dat is ook echt wel wat betreft zwerfkatten werk het mooiste wat er is. Claudius en Rosee reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 20:21 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 20:21 Vandaag viel het mij weer eens op dat sommige mensen andere behandelen als lucht. Vandaag was het een psychologe van mij die bij het voorbij wandelen me veel te min vond.
billy1981 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Weet je dat heel zeker Claudius? Ik krijg dat soort verwijten ook wel eens, maar ik ben op de één of andere manier heel erg slecht in het herkennen van mensen buiten de omgeving waar ik ze kan verwachten. Een collega is kennelijk een aantal jaar boos op mij geweest omdat ik haar overduidelijk negeerde bij een hardloopevenement. Toen ik dat een jaar geleden hoorde en ik aangaf dat ik haar écht niet gezien/herkend had, zijn de gemoederen bedaard. Maar volgens mij is ze nog steeds niet 100% zeker of ik haar niet toch negeerde :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden