Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
50 minuten geleden zei bumperjim:

Vreselijk leeg, beetje depressief gevoel vanochtend, gisteravond al. Er moet overduidelijk hardgelopen worden. Dat gaan we dan even doen straks.

Hardlopen is een goede keuze. Ik ga zo ook lekker sporten buiten. The black dog even uitlaten ;)

Geplaatst

Goeie morgen alle drie en de rest.

Komt dat niet door door het sombere regenweer BJ?

Hoe is het  afgelopen met de wasmachine Claudius?

Wat voor 'n soort ras is het Garfield?

Zo ik ga dadelijk weer werken. Heb er weer zo'n zin in. Heerlijk, jezelf  nuttig maken en mensen tevreden stellen.

Geplaatst

Grappig... ik heb het zelf ook moeten googelen maar met 'the black dog' wordt een depressie bedoeld @bolletje😁

Hier schijnt de zon en ik heb uitzicht op knalgele glooiende koolzaadvelden afgewisseld met weilanden met schapen en een slaperig dorpje in de verte. Ik hoef geen hond uit te laten, wel de oude buurvrouw, met haar ga ik vandaag naar het ziekenhuis, dat kan zomaar betekenen dat ik uren met haar in de wachtkamer zit en ik vind het een vreselijk moeilijk mens om mee om te gaan. Ik zet m'n beste beentje voor.

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers

dochters operatie liep uren uit vanwege 3 bevallingen die de operatiekamers in beslag namen.
Ver na 17u mocht ze toch, terwijl anderen naar huis werden gestuurd, want zij was al helemaal 
voorbereid met alles. En ze had een hele lieve en kundige chirurg, dus alles lijkt goed gegaan.
De gevreesde pees hoefde niet doorgesneden gelukkig dus hopelijk scheelt het revalidatietijd.
Goed geslapen dus hier.

@bumperjim jouw echte hond maar als therapie tegen die zwarte gebruiken dan:rose: win-win.

Geplaatst

@bumperjim, probeer je weleens om stil te gaan zitten met die oncomfortabele leegte? Het te accepteren zonder afleiding te zoeken, de angst ervoor los te laten en het gevoel te verwelkomen? Voor mij blijkt dat de weerstand tegen die leegte en het mezelf alsmaar volstoppen met afleiding het probleem is. Als ik er 'gewoon' mee ga zitten zonder oordeel dan blijkt daar juist een eindeloze vrije, vreugdevolle ruimte te zijn. Oprecht het mooiste wat ik ken in het leven.

Geplaatst
1 uur geleden zei bolletje:

Hoe is het  afgelopen met de wasmachine Claudius?

Mijn wasmachine staat nog onder garantie, pas op 28/4 komt er iemand naar kijken. Ondertussen is het mij behelpen met wasserettes. Nog een geluk dat ik het niet volledig gewassen wasgoed uit de machine gekregen heb. 

Ik ga ook verhuizen, als het van de verhuurder van de nieuwe woonst afhangt, zo snel als mogelijk. 

Geplaatst

Dat is een hele kunst, ongemak accepteren. Ik luister veel naar podcasts, merk dat mijn hoofd dan eigenlijk te vol wordt vaak. Tijdens routineklusjes als de afwas of opruimen is het fijn.

Maar gewoon je eigen gedachten hun gang te laten gaan is ook belangrijk en geeft rust, als je het toe kunt laten. Vooral 's avonds vind ik dat moeilijk.

Geplaatst
5 uur geleden zei Yana:

@bumperjim, probeer je weleens om stil te gaan zitten met die oncomfortabele leegte? Het te accepteren zonder afleiding te zoeken, de angst ervoor los te laten en het gevoel te verwelkomen? Voor mij blijkt dat de weerstand tegen die leegte en het mezelf alsmaar volstoppen met afleiding het probleem is. Als ik er 'gewoon' mee ga zitten zonder oordeel dan blijkt daar juist een eindeloze vrije, vreugdevolle ruimte te zijn. Oprecht het mooiste wat ik ken in het leven.

Ja dat zou ik weer eens kunnen oppakken. Wel een tijdje gedaan en toen weer mee gestopt. Ik doe het meestal als mn hoofd helemaal over de toeren is, maar ook de leegte zou ik gewoon eens bij kunnen gaan zitten.

Hardlopen helpt overigens altijd 😜

Geplaatst

Daar zeg je zo wat @Yana, waarom altijd weglopen voor je gevoel, om afleiding te zoeken.Je mag je best wel eens rot voelen, ook dat is een gevoel. Mijn hoofd zat ook even vol met alles. Er lijkt nu weer iets meer ruimte te zijn in mijn hoofd. Gisteren zijn we naar mijn huisje geweest. Ook vanwege mijn medicatie. Het lag allemaal keurig op tijd klaar, bij de apotheek. We zijn lekker bij de shoarmatent geweest, bij mij op het plein. Op het gemakje weer teruggereden en alles over de grote weg, wat natuurlijk veel sneller gaat, dan over binnenwegen.Mijn vriend heeft jarenlang rijangst gehad.Toen ik hem pas leerde kennen, durfde hij helemaal niet te rijden. Als ik dan kijk, hoe het nu gaat, echt, petje af voor hem.We zijn met de tuin bezig, heb zaadjes voor wilde bloemen gekocht, daar moeten dan mooie vlinders op af komen. Tenminste, dat staat op de verpakking :P. Even wat tuinaarde kopen en ben zeer benieuwd. Het was wel weer eens leuk, om in mijn vertrouwde omgeving te zijn.Gaan we vaker zo doen.

Geplaatst

Ik dwing mezelf soms te vertragen. Valt niet mee, maar het is altijd een goed idee. 
maar jongens, wat geniet ik van het buiten zijn nu. Zo fris groen alles. En pinksterbloemen zijn mijn lievelings. En fluitekruid, en hondsdraf, groot en klein hoefblad. Het is geweldig!

Geplaatst

Aan haar schouder Lika. Ze is nu op een boerderij en wordt 2 weken vertroeteld. Ik ga er woensdag heen. Hoe lang t herstel gaat duren weten we niet. Maar ze is de nacht in met oxicodon helaas. Erge pijn. Voor overdag iets lichters want dan is er meer afleiding. En ze is op haar hoede voor de kans op verslaving gelukkig. T zal vast per dag beter gaan.

Geplaatst

Door mijn burnout heb ik moeten leren om met mezelf om te moeten gaan... Want verder dan de bank of een simpele wandeling kwam het niet... 

Dus alle mislukte, gefrustreerde en confronterende gevoelens en emoties kwamen en gingen.. Hoe wonderbaarlijk ook, ze gingen vanzelf weer over. Maar daar kom je pas laat achter, dan denk je opeens.. Hey ik voel me ook niet meer zo naar.. 

Huilen mag om je eigen ellende

Ik was altijd bezig met afleiding en versnellen, nooit met stilte... En vertraging tot en met regelrechte stilstand.. 

Ik ben wel mezelf gebleven maar ergens is iets binnen in mij wel veranderd, heel subtiel maar voelbaar. 

Ik vraag me nu ook vaker af, is het eigenlijk wel een goed idee? Moet het wel nu en vandaag? Kan ik het ook verkleinen? 

Geplaatst

Vanuit die rust en stilte kan ik mezelf ook weer enigzins opladen of wat bijladen, voor een volgende activiteit. Wat voor mij werkt is tussen activiteiten door en 10 minuten of 5 of 15 even 'niets' doen. Even zitten, even naar buiten kijken, hoe de takken worden bewogen door de wind, hoe dd vogels vliegen of hoe ik afstand neem van mijn eigen pieker gedachten. 

Jeetje ik ben echt veranderd bedenk ik me nu... 

Geplaatst

Daar ‘dwing’ ik mezelf ook toe @Freekie. Ik heb de neiging veel te veel hooi op mijn schouders te nemen. En dit en dat en nu ik toch bezig ben, kan ik gelijk daarna etc. Ik probeer steeds vaker 1 ding(etje) te doen en dan rust idd en dan pas weer verder. Het gaat niet vanzelf, maar helpt me wel.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...