Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mogge. Vandaag drink ik niet, en morgen ook zeker niet. Ik zou gek worden van twijfel als ik dat elke dag opnieuw zou moeten beslissen.

Dagpact:
Claudius
Oskar

Geplaatst

Toen ik na mijn studententijd mijn eerste baan had was ik verbijsterd door de gesprekken van collega’s in de pauze: het ging altijd maar over een uitbouw, een nieuwe keuken of dakkapel. Of over hun kinderen natuurlijk. Ik dacht: gaat het de rest van mijn leven op deze manier verder? Verschrompelt de levenslust tot het verbouwen van je eigen huis?

Maar goed. Hier komt men vanochtend dus een nieuwe dakkapel inmeten. Ik kan nog wel tegenwerpen dat het echt nodig was en dat de oude lekte, maar er is geen ontkomen aan. De burgerlijkheid is voltooid.

Geplaatst
20 minuten geleden zei Oskar:

Mogge. Vandaag drink ik niet, en morgen ook zeker niet. Ik zou gek worden van twijfel als ik dat elke dag opnieuw zou moeten beslissen.

Dagpact:
Claudius
Oskar

Kunsie

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Ik kom er ook weer bij staan vandaag. 

Ik heb dat dagpact citeren nog niet goed onder de knie. Misschien kan iemand dat weer fatsoeneren?

Geplaatst
44 minuten geleden zei Oskar:

Het is maar een spreuk die ik plaatste, een spreuk die ik dikwijls bij de AA hoorde. Het betekend dat ik een alcoholist ben en dat ik daardoor nooit, nooit meer kan zeggen. Natuurlijk neem ik me voor om morgen ook niet te drinken, maar zeker ben ik niet. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Oskar:

Dagpact:
Claudius
Oskar

Nee, de beslissing voor vandaag ligt altijd vast. Morgen nog niet, maar dat komt morgen pas, daar hoeft vandaag niet over getwijfeld te worden. Twijfelen is geen stap in het schema. Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik denk dat het gewoon 2 manieren zijn om hetzelfde te bereiken. Het idee is niet om elke dag te gaan wikken en wegen, want daar krijg je uiteindelijk altijd dorst van.

Geplaatst
1 uur geleden zei Oskar:

Toen ik na mijn studententijd mijn eerste baan had was ik verbijsterd door de gesprekken van collega’s in de pauze: het ging altijd maar over een uitbouw, een nieuwe keuken of dakkapel. Of over hun kinderen natuurlijk. Ik dacht: gaat het de rest van mijn leven op deze manier verder? Verschrompelt de levenslust tot het verbouwen van je eigen huis?

Maar goed. Hier komt men vanochtend dus een nieuwe dakkapel inmeten. Ik kan nog wel tegenwerpen dat het echt nodig was en dat de oude lekte, maar er is geen ontkomen aan. De burgerlijkheid is voltooid.

Yessssss!!!

een echte Coming of Age, deze dagdraad. Prachtig 😍

Geplaatst (bewerkt)

Wij hebben geen dakkapel maar we zijn wel bezig met ons droomproject: een nieuwe....

septic tank 🤮

De oude dateert van 1978 en is gigantisch afgekeurd als zijnde een milieugevaar en stankoverlast veroorzaker. Nu moet er een nieuwe komen, wat heel lastig is hierzo vanwege het terrein aan de rivier en het heeft veel tijd gekost om de beste oplossing te vinden. Nu heb ik 2 vd 4 gevraagde offertes binnen. Het kost ongeveer een nette tweedehands auto (of een klein nieuw autootje) en je moet het doen anders gaat het gewoon vd waarde van je huis af (en het blijft meuren) dus we doen maar net alsof dit prachtig mooi is allemaal 🥳

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Ik weet dat ik niet wil drinken/roken/blowen. 

Ik weet dat ik niet meer terug wil in die verslavingen, ik weet dat ik de film vooruit moet spoelen wanneer er (twijfels?) cravings komen, wanneer er zwakke onvoorspelbare momenten komen. 

Dus ja, het is beter voor mijzelf dat ik de rest van mijn leven daar niet in terug val.. 

Het heeft me jaren tijd gekost, om zover eindelijk te komen. Dat hou ik graag in ere. 

Voor mezelf. 

Dagpact:
Claudius
Oskar
KunsieF

Fonny🌞

Freekie 🏍️

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Wow, een nieuwe sceptictank... niet niks, een dakkapel is ook een hele onderneming, maar lijkt me overzichtelijker op een bepaalde manier. 
En eigenlijk valt de prijs van die tank me nog wel mee, gezien alles wat er 'omheen' gedaan moet worden... 
Pittig hoor. 
Mooi, ik beperk me vandaag maar weer tot een beetje rommelen in huis en veel rommelen in de tuin . Yvonne
En tussendoor zet ik hier even een bakje neer. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst (bewerkt)
53 minuten geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers. 
Wow, een nieuwe sceptictank... niet niks, een dakkapel is ook een hele onderneming, maar lijkt me overzichtelijker op een bepaalde manier. 

Ja, het wordt pas overzichtelijk als je het hele systeem gesnapt hebt en dat kost even tijd. (En alles in het frans, maar goed dat beheers ik inmiddels). Vervolgens is het interessant om de verschillen te zien tussen diverse bedrijven. Ik heb via de websites offertes gevraagd, dan zie je dat sommigen helemaal niet reageren, of heeeel laat. En 1 gast belde mij dezelfde dag nog op, stond een paar dagen later hier om in een half uurtje de zaak te bekijken, stelde geroutineerd alle relevante vragen, 2 dagen daarna had ik de offerte en hij is ook nog de minst dure voorlopig. Dat gaat hem worden denk ik. De prijs is 1 ding, maar snel en correct geholpen worden is minstens zo belangrijk. Wat dat betreft hebben de franse aannemers een dramatische reputatie, er zijn veel slechte maar er zijn ook goeie gelukkig 😁

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Net had ik de gedachte 'ik voel me net een sportwagen, die begrenst is...' 

Ik wil van alles, maar wordt ik echt gelukkig als dat allemaal klaar is? Dan komt er wel weer nieuwe... 

Verwachtingen... 

Moet het allemaal vandaag? 

Blij zijn met wat je WEL hebt gedaan.. 

Zodra je weer je energie terugkrijgt, komen de bekende valkuilen weer terug

Ik merk dat ik weer teveel vraag van mezelf, dus het is beter als ik maar weer terugschakel.. 

Ik ben ook bezig met een slaaprestrictie schema, 11 uur op bed, 7 uur wekker. Geen 9 a 10 uur op bed (naar bed) meer omdat ik savonds zo moe ben om mijn meerdere uren snachts wakker te fixen. 

Sorry, ik moet even zeuren, ik bedoel van me af schrijven.. 

Geplaatst

Als je een keer wil lachen en er ook nog wat van wil opsteken dan adviseer ik om Wortelboer en Van Rossum op Npo start eens te kijken. Die mensen zijn zo grappig met zijn twee en je steekt er ook nog weetjes van op. :D

Geplaatst

In de verslavingskliniek voeren ze vanaf ergens in April een algemeen rookverbod in over heel het grondgebied van de kliniek. Bij velen gaat een alcoholverslaving hand in hand met een rookverslaving. En ze komen niet naar daar voor een rookverslaving. Ik vrees dat de rookverslaafden het "kot" nog gaan afbreken. 

Geplaatst

Ja dat gaat niet goedkomen, als dat doorgaat. Of het wordt niet nageleefd, als het personeel ook rookt :lol:

Uiteindelijk heb ik toch nog wat dingen gedaan, die ik wilde doen. Eind van de middag kwam er nog wat energie vrij.. 

Paksoi, Bosuitjes, paprika, prei, taugé en kip en noedels. Genoeg om een kliniek eten te geven :blush:

Geplaatst

Klinkt lekker @Freekie!

Ik was vandaag bij mijn dochter in de stad waar zij studeert. Zo gezellig!! Ik heb een boek gekocht: ‘europa met de trein ‘. Daar heb ik opeens zo’n zin in. Gaan zitten en de wereld voorbij zien trekken. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...