Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen Fonny, goedemorgen Claudius en goedemorgen frummers. Het is nog donker, In de tuin heb ik nog steeds een lange streng kleine warme lichtjes hangen die ik 's morgens aandoe zolang het nog zo donker is. Binnen staat een lekker bakje klaar. Lika reageerde hierop 1
Dyem Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 minuten geleden zei Yvonne: DAGPACT: Claudius Fonny Yvonne Dyem goeiemorgen allen
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen Iedereen 42 minuten geleden zei Fonny: Goedemorgen Claudius!! Dagpact : Claudius Fonny Amaai ik ben zomaar op het dagpact gevlogen. 😃 . Wat nu ?
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 30 minuten geleden zei Claudius: Amaai ik ben zomaar op het dagpact gevlogen. 😃 . Wat nu ? Goedemorgen allemaal. @Claudius, Misschien ben je vergeten om het dagpact te starten? En heeft zij jou er maar bijgezet.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers het viel me op @Claudius, dat je je er gisteren ook niet opzette, en toen in de avond ineens wel. En nu weer niet dus. Is er iets aan het broeden om te gaan drinken? Je staat ook op het weekpact? toch? Misschien even goed om juist nu, nu je een beetje opstandig bent (niet gaan scheren) jezelf extra serieus te nemen. Meestal start er iets onbewust voor we afwijkend gedrag gaan vertonen. Bij mij tenminste wel. En dat (h)erken ik dan pas achteraf. karin123 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Dyem: goeiemorgen allen Jij ook een goedemorgen Dyem. (had ik al een poos geleden getypt, maar was vergeten te 'enteren'... Geldt trouwens ook voor Jane en Roberto... 51 minuten geleden zei Claudius: Amaai ik ben zomaar op het dagpact gevlogen. 😃 . Wat nu ? Tsja.... niet drinken dus Claudius, Fonny heeft jou willen helpen.... Dyem reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeie morgen luitjes, Fonny reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Roberto Ik was het niet vergeten. @lady jane Ik voel me inderdaad opstanding. Herinner je nog dat ik schreef dat ik steeds vechtgesprekken had met mijn psychiater had als ik in volledige opname was? Die volledige opname heeft me namelijk niet geholpen. De blaaspijpjes worden in enveloppen met de naam van de patiënten geplaatst en dan in een doosje, zodoende dat ze niet iedere dag een nieuw blaaspijpje moeten gebruiken. Ik heb het aantal enveloppen bij Hestia in het doosje duidelijk kunnen zien. Het waren er zeker niet meer als zeven. Zeven. Gisteren is er nog een patiënt met een alcoholprobleem van de afdeling waar ik was definitief naar huis mogen gaan, ook hij was zeer lang opgenomen maar moet niet gaan blazen, zoals veruit de meeste ex patiënten niet. Dan zouden er minstens iets van een zevenhonderdzevenenzeventig blaaspijpjes in dat doosje moeten zitten. Ik vind het wel geweest voor mij maar de psychiater wil het voorlopig nog niet eens bespreekbaar maken. Nu zit ik weer iedere wakkere moment te stressen. Het zit namelijk zeker zo als ik positief blaas is het al te laat. Dan is het juist nog goed voor een statistiek. @Yvonne ik ga niet drinken, ik mag niet meer van de psychiater. Maar ik zou van haar ook gewicht moeten verliezen. Helaas ben ik verslaafd en zoek ik steeds naar iets vervangend. Niet eten is geen haalbare optie en mijn middel naam is "Teveel" dus er zijn zeker nog bespreekbare problemen buiten de dagelijkse alchoholcontrole.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) We zijn hier allemaal verslaafd @Claudius, en na het stoppen is zoetigheid een best voor de hand liggende compensatie. Want alcohol bestaat uit omgezette loze suikers en een suikerverslaving hebben veel meer mensen dan die aan alcohol verslaafd zijn/waren. Het wordt zwaar onderschat zelfs. Maar dat neemt niet weg dat wij, en jij dus ook, zelf verantwoordelijk zijn en blijven hoe we hiermee omgaan. Ik zit zelf ook niet voor niets op de kilokillerdraad. Ik zal de rest van mijn leven blijven worstelen met mijn eetgedrag. Dat doe ik zo goed/gezond mogelijk. Maar blijft mijn onderliggend zwakste punt ben ik bang. Het zij zo. Voor jou, jij zult ook een weg moeten vinden om hier beter mee om te leren gaan. Daar kan geen enkele hulp-instantie iets aan doen, en heeft op zich niets te maken met dat blaassysteem dat jij als vernederend ervaart. Dus stop met de excuses en ga gezonder eten. meer fruit dan chocolade. Je zult best weten hoe het moet. En anders naar de dietiste en proberen dat advies te volgen. Opstandigheid naar mensen die proberen te helpen werkt tegen jezelf. Want je kunt hen wel "schuld" aanpraten voor jouw eigen gedrag, maar die klopt natuurlijk niet. jij en jij alleen moet leren met je zwakheden om te gaan. Obese en diabetes liggen op de loer om nog maar te zwijgen van hart en vaatziekten. Hoe wil je ouder worden? %s om %s bewerkt door lady jane karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) En beweeg het is niet ingewikkelder dan je het zelf maakt. %s om %s bewerkt door bumperjim
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Lang gesprek bij me thuis met iemand van de begeleiding gehad (Hestia) (Hestia zorgt voor de alchoholcontroles) . Goed dat ik een begrijpend oor heb, maar ze werkt nog niet lang voor de organisatie. @bumperjim Ik moet meer bewegen, maar door het bewegen kreeg ik weer meer problemen met mijn organen. En ik mocht s'nachts niet meer wandelen van de begeleiding van de kliniek. Nu kan ik niet meer s'nachts, Femke zou heel de appartementsblok bij elkaar janken. @lady jane Chocolade koop ik niet meer. Maar dan koop ik weer iets anders wat niet goed voor mij is. Ik eet vooral teveel en ook vooral s'avonds zoek ik naar wat anders.
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik denk ook dat het in mijn nadeel is dat ik kort bij de kliniek woon. Moest ik nog steeds ergens op de boerenbuiten wonen waar Jezus Christus nog nooit niet door gekomen is, dan zou een dagelijkse onnuttige alcoholcontrole ondenkbaar zijn.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s het is bijna knap te noemen hoe jij net iets uit de berichten hier haalt om toch je eigen gedrag te verklaren. Maar al die smoezen maken jou niet gezonder @claudius, wandelen hoeft niet 's nachts, je kunt gezond koken en zelfs snacken, en de Hestia is er ten dienste van jou, waar je ook woont. wees blij dat je niet drinkt en ga in de juiste actie. je weet best wat je fout doet, nu nog het goede doen. amen. bumperjim reageerde hierop 1
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Pfff, ik ben nerveus. Ik heb me zojuist aangemeld als opvanggezin voor zieke en revaliderende dieren, bij het asiel waar ik de opstart meemaakte en nu al door de 6de uitgebaat gaat worden. 2x ben ik daar in dienst geweest, en 2x is dat mij niet zo goed bevallen en ben ik ook niet bevallen. De 1e keer heb ik zelf ontslag genomen omdat ik te doen had met mijn baas die geen overwicht had op zijn personeel en daardoor de ene na de andere klacht kreeg van dierenwelzijn en zelf overspannen werd. Hij was een hele lieve man en bedoelde het allemaal goed maar in het asielwezen moet je helaas kei hard en zakelijk zijn. En ik met hem aan de leiding had ik niet zo vertrouwen had in het welzijn van mijn zwerfkatten die ik gevangen had. Ik voelde me verantwoordelijk over elke kat die ik gevangen had en sprak de mensen ook waar ik ze kwam vangen, ik beloofde dan altijd dat ze weer heelhuids terug kwamen en aan die belofte kon ik niet voldoen. Al werkte ik meer dan 80 uur. Ik stopte ermee, toen ik wanhopig was omdat mijn collega van de tamme katten met de auto naar de dierenarts was dus ik niks kon doen. En maar gewoon even op de pc zat en op de asiel site en daar een vacature zag van mijn job. Aangezien ik mijn job ook op een hypocriete manier verkregen had en toen tegen mijn baas gezegd heb bij het tekenen van het contract dat hij dat bij mij niet zou moeten flikken en gewoon zou moeten zeggen als hij ontevreden was en dan zou ik de nieuwe gewoon inwerken. Op dat moment kwam mijn baas zijn belofte gewoon niet na. En heb ik ontslag genomen. Later bleek dat mijn baas ook niet wist dat die advertentie gezet was maar iemand van de provincie. Maakt verder ook niet uit, ik had mijn gevoel gevolgd. Uiteindelijk is mijn baas ook gestopt en kwam er een nieuwe uitbater en toen stond er groot in de krant de rotte appels zijn weg! En toen voelde ik me zo geraakt en aangesproken. Omdat ik eigenlijk altijd met mijn directe Nederlandse mond durfde te zeggen wat er misging op het asiel. En ik qua kattenvanger zijn, mensen heb weten te overtuigen om de gevangen katten weer terug te zetten. Dat waren vaak agressieve gesprekken maar ik weet niet waarom ik wist ze vaak wel te overtuigen dat het zo beter was en het ook nog voor elkaar te krijgen dat ze de katten gingen bijvoeren. Ik heb mijn baas dus gevraagd of ik echt een rotte appel was? En hij heeft gezegd, je was moeilijk voor mij maar uiteindelijk wel de betrouwbaarste want je doet ook wat je zegt. Dat asiel is mijn kindje een beetje, ik heb eraan meegeholpen om het te bouwen en ik weet 100 procent zeker dat iedereen wilde dat het zou slagen. Maar er hangt een zware bui overheen, van allemaal inwoners die het niet willen laten slagen maar wel verwachten dat als hun hondje of katje kwijt is, het asiel ze meteen vindt. Altijd maar slecht berichten en klachten, hoe goed je je best ook doet. En het ergste vind ik nog wel voor opgezette conflicten. Dan ga je naar een vrouw die zeer emotioneel is om haar kat op te halen, vraagt tig keer mag ik deze meenemen? En het antwoord is ja. En dan staat er op facebook opeens dat je een kat gejat hebt. Van haar kids. Wist ik veel, die kat behoorde die dame toe niet de kids. En zo gaat het altijd, dus ik denk gewoon dat dit dorp liever geen asiel heeft. Ik hoop dat het deze uitbater wel lukt en daar wil ik mijn steentje wel aan bijdragen door zieken opvanger te zijn. Gelukkig heb ik geen facebook, maar ik ben ook niet altijd niet eens geweest met de manier van werken van de uitbaters. Dus ik ben benieuwd bij wat voor wespennest ik me weer aangemeld heb? Ik weet wat ik kan verwachten en ik ken mijn grenzen beter. Ik doe het niet om leuker gevonden te worden, het is een soort van drive dat te willen doen. Maar om later terug te horen dat je het misdeed, terwijl ik dacht ik koos voor dat dier en nam zijn of haar spreekrecht in omdat we dieren niet verstaan. Vind ik wel een beetje raar, dat toen ik dus voor dat dier opkwam en sprak er een hele discussie op facebook gestart werd. Ja ik ben lomp, maar wat er over mij gezegd werd is beslist niet waar. Het is wel omschakelen want soms ga je aan jezelf twijfelen. En beslissingen nemen voor een dier, ik vind besluiten nemen voor mezelf al moeilijk. Maar dat weten die mensen niet en ja ik heb ik achteraf veel foute besluiten genomen. Maar ik heb van het merendeel geen spijt. Van sommige dingen heb ik wel spijt, maar daardoor maak ik dezelfde fout niet meer. Dus ik heb duidelijk gesteld, dat ik alleen maar zieke dieren wil opvangen die opgevolgd moeten worden. Ik hoop dat ik daarmee mezelf in bescherming neem en dat gevoel van je kwaliteiten niet kunnen benutten wel gebruik. En iets doe waar mijn passie ligt. We zullen zien, waarschijnlijk gaan ze me afwijzen omdat ik een slechte naam heb opgebouwd. Niet omdat ik slecht ben voor dieren maar omdat ik wel heel gemeen kan worden naar mensen toe als het om een dier gaat en ik het gevoel heb dat ze verkeerde beslissingen maken. Eigenlijk zou ik rechter voor dieren moeten zijn.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) :Maar dan mis ik het erin springen en doen wat je kan nog steeds nog. Dus niet een verantwoordelijke taak, gewoon Spud zijn en van mijn baas en klanten het begrip krijgen, dat Spud zich niet aan alle regels houd maar plaats maakt om een dier te helpen. En dan met een prachtig verhaal weer komt. Als ze dat niet snappen of geen begrip voor op kunnen brengen en alleen maar beginnen over mijn verplichtingen naar het werk. Dan wissel ik meestal van baan, want dan hoor ik daar niet thuis. Gelukkig was de laatste keer, na de euthanasie van mijn mum. Die begrepen de hele euthanasie van mijn moeder niet, terwijl ik ze dat het hele proces had uitgelegd en ook het hele jaar al aangaf en mijn vrije dagen daarvoor spaarde om 4 weken vrij te hebben. Mijn moeder was nog geen week dood en ik werd al op het werk verwacht. Nou behalve het leegruimen van haar huis, besloot ik, ik kom daar straks niet meer terug. Want ze snappen het echt niet. Pas op week 4 hadden ze door dat ik niet meer terug zou komen. Best grappig! Een vriendin werkt nu daar en er wordt niet gesproken over hoe het werkelijk gegaan is. Maar ik ben de poetsvrouw die van de ene op de andere dag ineens verdwenen is en daarom hebben ze voor een mobiel poetsbedrijf gekozen zodat ze geen last meer hebben van wegblijvende poetsvrouwen. Dan ben ik toch wel een gehaaide en mijn vriendin ook. Met dat poetsbedrijf kan ze zichzelf net iets meer permitteren dan poetser in loondienst. Dus die heeft gevraagd, is ze echt vertrokken of duurde haar rouw jullie te lang? Ze is namelijk mijn vriendin waar jullie het over hebben en ik weet van haar dat ze bijna een jaar voordat haar moeder euthanasie kreeg al aangegeven heeft dat ze haar vrije dagen opspaarde om haar rouw optimaal te benutten. En dat ze niet weggelopen is maar haar tijd genomen heeft, maar jullie daar geen geduld voor hebben. Toen waren ze wel even stil en zeggen ook niks meer over mij. En mijn vriendin werkt daar nog steeds. %s om %s bewerkt door Spud bericht was nog niet af
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 13 uur geleden zei Yvonne: Het is nog donker, In de tuin heb ik nog steeds een lange streng kleine warme lichtjes hangen die ik 's morgens aandoe zolang het nog zo donker is. Ik heb lichtjes op het balkon. Zo gezellig! lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden