Spring naar bijdragen

zaterdag 7 December 2024

Aanbevolen berichten

Ik geef het zelf ook èn ik vind het soms kwetsend om het te krijgen, ongevraagd advies.   

Ook een vraag als:  'mag ik je een tip geven?'  Dan sta ik lekker te knutselen, uit te proberen, en mijn partner weet allang hoe het moet.  Maar het hòeft niet snel, ik wil juist dat mijn eigen brein iets verzint, op een andere manier, ik wil léren. Het op mijn manier doen.   Hij kan het niet uitstaan, en ik zie aan zijn lichaamstaal dat hij het liefst het knutselwerk uit mijn handen wil rukken om het op zijn manier te doen.  Hij ontploft van ongeduld.  Erg vermakelijk.  

Op andere terreinen sta ik zelf klaar met het geven van ongevraagd advies.   Ik ben aan het leren om daar wat bewuster van te worden, ook waarom ik dat graag doe.  Ik wil mezelf er niet om afkeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stelde de vraag omdat ik geïnteresseerd ben in hoe BJ omgaat met drank. En ik vind het lastig als het dan meteen weer gaat over hoe slecht alcohol is en op welk dood spoor minderaars zitten. Maar dat is vast mijn gevoeligheid, dat vind ik vaak moeilijk te onderscheiden. Ik mag Bob graag en ik kon me moeilijk voorstellen dat het zijn bedoeling was om ons weg te zetten als smachtende sukkelaars, daarom checkte ik het even. Dank voor je antwoord @Bob

Ik ben dol op @bumperjim maar ik vind wel dat je een tikkeltje overdrijft als je op hoge poten zou vertrekken en ik hoop dat je blijft. Mij steunt het om te lezen dat meer mensen goed bezig zijn met hun drankgebruik zonder dat er een stopknop gevonden is.

De schrijfsels van @Amalia daarentegen vind ik totaal niet leuk. Je schrijft hier voornamelijk om mensen op hun zogenaamde zwakheden te betrappen, sneren uit te delen en ze dan weer te wissen, waarom? Heb je geen zin om mee te doen en ook over je eigen worstelingen en overwinningen te schrijven? Ik kan me voorstellen dat het leuk is om je te lezen, volgens mij heb je een beter gevoel voor humor dan ik, daar hou ik wel van. 

Ik ben zelf nooit zo grappig, @bumperjim bijvoorbeeld wel, dat maakt hem ook tot een aanwinst voor dit forum vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei bumperjim:

Mensen die mij een lesje willen leren is een enorme allergie van mij. Terwijl ik met veel plezier lessen krijg ook van mensen die half zo oud zijn als ik maar dan vraag ik er zelf wel om. 

Hier schrijven is meteen ook mensen uitnodigen om te reageren toch? Daar hoef je niet specifiek nog een keer om te vragen. Mensen reageren vanuit hun eigen ervaring natuurlijk, logisch dat de stoppers hun manier steeds promoten. Dat moeten wij maar wat minder op onszelf betrekken dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook zo dubbel allemaal, de oudgedienden hier
die weten wel inmiddels hoe het moet als je wilt stoppen;
hoe het kan als je dat niet wilt
maar we schrijven ook voor nieuwelingen, die misschien meer hebben
aan gestopt blijven, tenminste een hele poos, om echt een keus te hebben.
en het blijft voor iedereen die hier schrijft een glibberig pad, onder
bepaalde omstandigheden, of vanuit een behoefte aan een reden/smoes
om weer te gaan experimenteren.
Iedereen heeft zo zn eigen weg te bewandelen, op zn eigen manier ook.
en we kunnen ook niet reageren daarin, maar wat voor zin heeft t forum dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reageren kan op vele manieren. In dit geval was er volgens mij niet zoveel mis met de reactie van @Bob trouwens. Het is goed bedoeld advies.

Maar sommige mensen (de meeste?) vinden het niet prettig om toegesproken te worden alsof ze er geen ene donder van begrijpen. En dat zie ik ook wel gebeuren op dit forum jegens minderaars.

Terwijl iedereen zijn/haar eigen proces doorloopt en niemand perfect is. Dus ik zou zeggen: reageer wel vooral, daar is het forum voor, maar wel met een beetje respect voor "andersdenkenden" of "andersdoenden". 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik ook wel lastig @lady jane, je wilt de net gestopten niet het idee geven dat minderen ook wel kan, want voor veel mensen kan dat kennelijk niet. Maar het is hier niet de AA en iedereen moet verantwoording nemen voor z'n eigen pad lijkt me.

11 minuten geleden zei lady jane:

we kunnen ook niet reageren daarin, maar wat voor zin heeft t forum dan?

Je hoeft toch ook niet overál op te reageren? Of je kunt belangstelling tonen voor het pad van de ander?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjimniet weggaan joh, kom op. Op de een of andere manier voelde ik me ook aangesproken door de post van @Bob. Ik ben terughoudend om te delen dat ik heel soms nog drink, omdat ik in gedachten de geheelonthouders hoor roepen dat dat onmogelijk is en vragen om ellende. Als ik dan eens in de zoveel tijd inderdaad meer drink dan ik zou willen is dat moeilijk om dat hier te delen, want ja, I told you so... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is ook bijna onmogelijk voor de mensen die hier al komen.
dat lijkt me redelijk om te schrijven hier.
maar er zijn er die het kunnen, dat erken ik wel
misschien blijven er mensen daarom ook weg
we zullen nooit cijfers weten
en ik weet van mezelf dat ik er niet aan durf/wil beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rosee:

Zeg maar de komkommer die een augurk is geworden.

O, dat is mooi dat je die noemt Rosee.

Deze metafoor openende namelijk ooit mijn ogen, The Pickle Line. Heb m hier ooit genoemd, wellicht in mijn eigen draad.

Een komkommer kan een augurk worden, een augurk nooit meer een komkommer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Ik stelde de vraag omdat ik geïnteresseerd ben in hoe BJ omgaat met drank. En ik vind het lastig als het dan meteen weer gaat over hoe slecht alcohol is en op welk dood spoor minderaars zitten. Maar dat is vast mijn gevoeligheid, dat vind ik vaak moeilijk te onderscheiden. Ik mag Bob graag en ik kon me moeilijk voorstellen dat het zijn bedoeling was om ons weg te zetten als smachtende sukkelaars, daarom checkte ik het even. Dank voor je antwoord @Bob

Ik ben dol op @bumperjim maar ik vind wel dat je een tikkeltje overdrijft als je op hoge poten zou vertrekken en ik hoop dat je blijft. Mij steunt het om te lezen dat meer mensen goed bezig zijn met hun drankgebruik zonder dat er een stopknop gevonden is.

De schrijfsels van @Amalia daarentegen vind ik totaal niet leuk. Je schrijft hier voornamelijk om mensen op hun zogenaamde zwakheden te betrappen, sneren uit te delen en ze dan weer te wissen, waarom? Heb je geen zin om mee te doen en ook over je eigen worstelingen en overwinningen te schrijven? Ik kan me voorstellen dat het leuk is om je te lezen, volgens mij heb je een beter gevoel voor humor dan ik, daar hou ik wel van. 

Ik ben zelf nooit zo grappig, @bumperjim bijvoorbeeld wel, dat maakt hem ook tot een aanwinst voor dit forum vind ik.

Haha na die woorden kan ik natuurlijk niet meer vertrekken 😝 de irritatie zakt al weer.

Amalia is voor mij ook een mysterie. Klinkt typisch als iemand die alleen beschonken hier komt sneren uitdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Amalia:

Alleen maar een beetje tegenwicht bieden aan al die stroopsmeerders en honinglikkers is toch niet meteen "sneren uitdelen"? Veel van die minderaars zijn wel lichtgeraakt zeg :D.

Wat doe je hier eigenlijk, uithangen met stroopsmeerders? Heb je überhaupt met iemand contact?

Dit soort trollengedrag heb ik hier vele malen gezien (misschien was jij het wel steeds) en nooit begrepen. Wat een kansloze tijdverspilling 🤣

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...