Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemidag, Zinnig leerzaam draadje. Ik doe/gebruik beiden. Boeken, bewegen etc. Zonder mijzelf van alles en nog wat op te leggen of te ontzeggen. Teveel doen werkt ook niet geheel en te weinig ook niet voor mij. De balans ja en zeker het ontspannen. Mijn probleem nog steeds zonder drank. Nu voorslapen. 3 nachtdiensten te gaan. Heerlijk blijf ik mijn werk vinden, denk ook wel mijn redding. Dan kan ik doen waar ik heel goed in ben. Fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Voel me super gespannen.Dacht dat ik deze nare tijd juist wel door zou komen, maar het valt niet mee. Wist ik maar waar het heimweegevoel mee te maken had.Mis ik nu echt zo de grote stad? Morgenavond weer naar Rotterdam om te repeteren en zaterdag een optreden voor iemand die 90 word.Het is maar een half uur en het is behoorlijk buiten onze regio. Anderhalf uur heen en anderhalf uur terug voor een half uurtje spelen.Eigenlijk onmogelijk.Ook mijn rijangst is weer teruggekomen, dus vind het niet leuk meer.Ook zie ik tegen die verplichte kertsbijeenkomsten op.Is alleen maar zuipen op kosten van de club.Zit eraan te denken om meer iets in de buurt te vinden.Mis wel het spelen.Het is nu allemaal tever weg. Vandaag mijn zoon jarig en ook nog eens een nieuwe baan.Gisteren zijn leaseauto laten zien.Fijn om mijn zoon weer eens blij te zien.Hopelijk is de baan vol te houden met zijn aparte gezinssituatie.Hoop het zo, dat ze gelukkig zijn.Ik merk dat het aan mij vreet.Je blijft altijd moeten he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Gefeliciteerd met je zoon @Spirit! onze kinderen zijn op dezelfde dag jarig, en rustig aan e die december maand gaat vanzelf voorbij,voor je het weet zitten we weer in januari 🙂 Ayla89 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei Spirit: Voel me super gespannen.Dacht dat ik deze nare tijd juist wel door zou komen, maar het valt niet mee. Wist ik maar waar het heimweegevoel mee te maken had.Mis ik nu echt zo de grote stad? Morgenavond weer naar Rotterdam om te repeteren en zaterdag een optreden voor iemand die 90 word.Het is maar een half uur en het is behoorlijk buiten onze regio. Anderhalf uur heen en anderhalf uur terug voor een half uurtje spelen.Eigenlijk onmogelijk.Ook mijn rijangst is weer teruggekomen, dus vind het niet leuk meer.Ook zie ik tegen die verplichte kertsbijeenkomsten op.Is alleen maar zuipen op kosten van de club.Zit eraan te denken om meer iets in de buurt te vinden.Mis wel het spelen.Het is nu allemaal tever weg. Vandaag mijn zoon jarig en ook nog eens een nieuwe baan.Gisteren zijn leaseauto laten zien.Fijn om mijn zoon weer eens blij te zien.Hopelijk is de baan vol te houden met zijn aparte gezinssituatie.Hoop het zo, dat ze gelukkig zijn.Ik merk dat het aan mij vreet.Je blijft altijd moeten he? Wordt het niet eens tijd dat je daar in het dorp een muziekgroep opricht? Dan is er ineens wat te beleven en hoef je niet steeds naar Rotjeknor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s De zelfhulpboeken...man, een kast vol! Nog niet zo lang geleden ontdekte ik dat het lezen me weerhield van doen. Eigenlijk een soort van mezelf voor de gek houden. Het heeft me zeker wat gebracht aan kennis. Maar als ik die niet toepas is het zinloos. Sterker nog, ik zet mezelf er mee vast. 'Doen' helpt mij. En ja, klein...één van mijn favoriete liedjes in de band waar ik zong...''t zijn de kleine dingen...'😉 Mijn verstand, hoofd, intellect, weten hoe je het noemen wilt weerhoudt mij van doen. Eigenlijk is dat ook een soort van verslaving. Mijn lichaam in beweging brengen helpt. Naar buiten, wandelen, zingen, een cavia aaien. Over wel of niet of gematigd drinken en zo...dat is voor mij heel helder. Niet. Nada. Kan niet. Gewoon stoppen. Punt. Ik weet wel en ervaar dat nuchter en langer nuchter me een ander perspectief biedt. Dat het strijden, weerstand, verzet, oordeel vermindert. En soms ook niet. So be it. Dealen met wat voorbij komt. Het leven leren leven. Nooit te oud voor...enne..wijsheid komt met de grijsheid haha! Keep up the good work 🌹 karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedenavond allemaal. Even terug van weggeweest. Ik heb her en der al wat geschreven. Al mijn frustraties en boosheid moet er uit. Misschien zo meteen een avondwandeling met een mooi muziekje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Zelfhulpboeken zijn fijn, alleen al door ze te lezen heb je het idee dat alles is opgelost. Net als boeken over gezond eten lezen je het gevoel geven dat je gezond bezig bent en boeken over opruimen het gevoel geven dat je huis is opgeruimd. Heerlijk! bumperjim, Ayla89 en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik heb dit weekend de film over Amy Winehouse gezien. Hij blijft me bezighouden. Ik heb haar talent en carrière niet, maar herken veel. Een soort schijnbare doelloze neiging tot te ver gaan in middelen gebruik. Totdat de verslaving een feit is. Ik heb gelukkig een paar andere keuzes gemaakt dan zij. Maar het voelt zo dichtbij. Zo logisch dat het ook zo kan gaan. Moeilijk om woorden te geven aan wat ik bedoel misschien. Maar het houdt me bezig. Waarom de één wel en de ander niet, het lot, keuzes en stomme toevalligheden. Het leven. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:13 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:13 Verkeerde voorbeelden die voorbij komen in je leven op het moment dat je nog niet de wijsheid hebt om het verkeerde daarvan in te zien. Zo ben ik ook aan de alc geraakt 🫤 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst gisteren om 05:35 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:35 Inzichten, of die nou tot je komen via een boek van een grote filosoof of een ‘how to… boekje’ een forum, een groep, een sangha, een satsang, de waterput, ik hou er wel van. Dat er mensen zijn die delen wat hun inzichten zijn, zonder de verplichting om heilloos aan jezelf te gaan peuteren tijdens een sessie waar je dik voor betaalt. Je neemt wat je kunt gebruiken. En sommige van die inzichten komen op het juiste moment, en dan valt er een kwartje. Of niet. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst gisteren om 08:29 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:29 (bewerkt) Op 2-12-2024 om 05:45 zei Etty: De tragedie is dat we naarmate we ouder worden onze drijfveren en werkelijke verlangens inruilen tegen vaste en veilige patronen. We passen ons aan en doen weg wat we echt willen en wat we werkelijk nodig hebben . We zijn vooral bezig met overleven. We zijn teleurgesteld geraakt in het leven , ontevreden over wat we hebben bereikt, ontevreden over onszelf. Dat zijn belangrijke factoren die ons doen besluiten de werkelijkheid af te wijzen". Ik herken dit ook @Etty, dank voor het delen. ik realiseerde me ook dat ouder worden ook DE uitgelezen kans biedt om te ontwikkelen (letterlijk en figuurlijk). Maar dan misschien met wat kleinere stapjes dan toen we jong waren. Voel jij dat ook? Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van het nieuwe huis. gisteren om 08:30 bewerkt door Lika Ook ipv oom Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Ja @Lika, ik denk dat ouder worden het makkelijker maakt voor mij. Dezelfde behoeften, maar hoe ik die vervul mag kleiner, en dat maakt het ook meer haalbaar. Dingen mogen ook voor mijn plezier, ook al ben ik er niet 'goed' in. Ik mag weer leren. Bedoel je mijn nieuwe huis? Dat had ik vroeger nooit zo gedaan denk ik. Eerst iets huren waar ik wil gaan wonen, dan huis verkopen, en dan op mijn gemak kijken waar ik wil wonen. Dan kunnen wensen rijpen, hoe ik over iets denk kan makkelijk veranderen als ik het een week laat liggen. En dat weet ik pas later, hoeft nu niet. Dus hoef ik er ook niet over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Ja, ik bedoelde jouw nieuwe huis. Mooi. Ik zit nu hardop in de metro te grinniken @Etty. Mijn nieuwe huis heb ik nog op de ‘oude’ manier gedaan. ‘Hoppa!!! Kijkt even om zich heen, knijpt neus dicht en springt in het diepe.’ Vol met aannames over wat ik zou voelen. Is al met al goed uitgepakt hoor, maar het kostte veeeeel tijd. 10 uur geleden bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden