Maia Geplaatst 5 maart Auteur Rapport Geplaatst 5 maart 12 minuten geleden zei Smaragdie: Sterk bezig @Maia, je mag ook best heel trots op jezelf zijn nu! Vind het echt enorm knap hoe jij er nu mee omgaat. Alles goed met jouw katjes? Zet hem op. Dank je wel! Ik waardeer enorm dat je dat zegt. En met de katten gaat het uitstekend. De één ligt op ennde ander naast me te slapen. Ik ga er een zo goed mogelijke dag van maken. Jij een fijne dag gewenst en bedankt voor je lieve reactie. Doet me goed! lady jane en Smaragdie reageerden hierop 2
Maia Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Okee nu wordt het moeilijk. Mijn vader is terminaal en ik zou er aanstaande zondag weer naartoe. Nu belde mijn moeder me net op dat ik morgen naar huis "moet" komen omdat hij zo hard achteruit gaat dat morgen misschien wel afscheid nemen is. Ik heb angst en spanning. Ik ken het niet om definitief afscheid te moeten nemen. Wat zeg je dan? Wat doe je dan? Hoe tref ik hem aan? Is hij überhaupt nog aanspreekbaar? Vragen waar ik nu geen antwoord op heb. En ik ga slecht op onduidelijkheid/onzekerheid etc. --- Net mijn therapeute van tactus een berichtje gestuurd hierover. Ik had vanochtend therapie van haar en het gaat goed de afgelopen weken. Ik heb vanochtend wel aangegeven dat mijn grootste valkuil qua terugvallen in alcoholgebruik het overlijden van mijn vader zou kunnen zijn. En een dagdeel later krijg ik mijn moeder die hoorbaar hoog in de emotie zit aan de telefoon hierover. Ik ben morgen bij mijn ouders als ik de antabus moet innemen en dat doe ik morgen in het bijzijn van mijn moeder. Dan zit ik in elk geval tot maandag safe. Pffff.
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Heel veel sterkte de komende dagen @Maia Ik heb mijn moeder "een goeie reis" gewenst bij het afscheid aan haar sterfbed. Dat vond zij en ikzelf ook heel mooi. Zij kreeg vrijwillige euthanasie en wilde heel graag haar oogjes sluiten. Het scheelt natuurlijk veel op welke manier je het leven verlaat om de juiste woorden te zeggen. Nogmaals veel sterkte en kracht gewenst.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Of je voorbereid bent of niet afscheid nemen is moeilijk. Je zult ergens de kracht moeten proberen te vinden om dit waardig te doen. Bedenk dit, terug beginnen te drinken is helemaal geen optie.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Je kunt niet fout doen @Maia Een simpel dag pap mag oook. Sterkte
Maia Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Bedankt voor de reacties. Ik ben na een onrustige nacht inmiddels wat rustiger op dit moment. Het liefst houd ik altijd controle maar ik zie in dat ik dit op me af moet laten komen. Dit valt niet voor te bereiden of iets. En ik ga zo waardig en liefdevol mogelijk afscheid nemen. Ik weet niet hoe zijn nacht is gegaan en hoe hij er nu bij ligt, dat geeft spanning. Ik ben wel heel opgelucht dat mijn moeder van mijn alcoholgebruik van de laatste maanden afweet, dat ik therapie volg en de Antabus onder toezicht slik. Ik ga niet vertellen dat het overlijden van mijn vader een trigger is, maar ik ben wel blij dat ik straks de antabus bij haar kan innemen. Ze oordeelt niet maar is trots op me dat ik de strijd aanga en mijn best doe. karin123 en lady jane reageerden hierop 2
billy1981 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Heel veel sterkte @Maia! Heel goed voor jou en je vader en je moeder dat je straks de antabus gaat innemen. Je gaat trots op jezelf zijn dat je deze fase bewust en helder mee gaat maken. Maia reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Veel sterkte vandaag @Maia Maia reageerde hierop 1
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Sterkte @Maia. Ik hoop dat je een mooie en dierbare herinnering mee naar huis neemt. 🧡 Maia reageerde hierop 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik wens je geen sterkte en ook geen kracht ik wens je warme tranen en liefde en zacht lady jane en Maia reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst gisteren om 09:37 Rapport Geplaatst gisteren om 09:37 Op 7-3-2025 om 06:46 zei Maia: Bedankt voor de reacties. Ik ben na een onrustige nacht inmiddels wat rustiger op dit moment. Het liefst houd ik altijd controle maar ik zie in dat ik dit op me af moet laten komen. Dit valt niet voor te bereiden of iets. En ik ga zo waardig en liefdevol mogelijk afscheid nemen. Ik weet niet hoe zijn nacht is gegaan en hoe hij er nu bij ligt, dat geeft spanning. Ik ben wel heel opgelucht dat mijn moeder van mijn alcoholgebruik van de laatste maanden afweet, dat ik therapie volg en de Antabus onder toezicht slik. Ik ga niet vertellen dat het overlijden van mijn vader een trigger is, maar ik ben wel blij dat ik straks de antabus bij haar kan innemen. Ze oordeelt niet maar is trots op me dat ik de strijd aanga en mijn best doe. Hoe gaat het vandaag met U?
Maia Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Inmiddels wat beter -met mij dan. Ik heb medicatie tegen de longontsteking en was het afgelopen weekend zo ziek dat ik zondag niet naar mijn vader kon gaan. Voordeel van het ziek zijn en het constante slapen is dat de alcohol vrijwel geen rol speelt. Gisteren wel de antabus ingenomen maar ik kan amper wat binnen houden dus ik weet niet hoe dat is gegaan en nee, ik waag het er ook niet op. Geen behoefte aan ook. Al met al heb ik wel eens betere tijden gekend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden