Spring naar bijdragen

Woensdag 16 Oktober 2024


Aanbevolen berichten

Ik heb rescue hondjes en ben gastgezin. Ze komen dan bij mij vaak in zeer slechte staat. Kaal, uitgeput. Na een paar weken rust, goed eten en aandacht knappen ze op en dan zijn ze klaar om geadopteerd te worden. 

Ik kijk wat voor karakter de hond heeft en wat een goede match zou kunnen zijn. Ze worden alleen geadopteerd als de stichting en ik het eens zijn over de match. 

Mijn ervaring is dat ze superlief en dankbaar zijn.

Ze leren wat basis commando's, in het begin is dat onwennig omdat ze niet begrijpen wat ik bedoel. Daarom hou ik het eenvoudig. Nee en bij mij komen als er iets is, zijn de belangrijksten. 

Ik neem niet zomaar een hond in huis, ook niet als gastgezin. Ik kijk goed wat bij mij en mijn roedel past. 

Ik heb nu twee vaste honden. Puck uit een asiel en Kylee uit Roemenie. Puck is de moeilijkste en heeft veel aandacht nodig. Als ik de kamer uit loop raakt ze in paniek. 

Ik zou zeker weer een hond adopteren als het kan. Het is dankbaar en ik vind het fijn om met honden te leven en naar buiten te gaan. Ik ben er ook dankbaar voor dat ze in mijn leven zijn. 

De foto is van Aki. Onder zie je hoe hij gevonden is en boven hoe hij is opgeknapt bij mij. Hij is geadopteerd bij een superlieve dame die heel goed bij hem past. 

Screenshot_20241016_172742_OneDrive.jpg

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je geen hartkwaal blijkt te hebben @lady jane, hoewel de aandoening die je nu beschrijft ook best beperkend blijkt. Ik hoop dat je je snel toch weer een heel stuk beter gaat voelen. 
@Spirit, ik hoop dat ook jullie snel weer helemaal op zullen knappen, fijn dat het zo goed gaat met de pup... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei rapilos:

Ik zit er sterk over te denken om een hondje te nemen.
dat wordt dan waarschijnlijk een adoptie hondje uit het buitenland.
vind het reuze spannend
wacht geduldig af tot er iets voorbij komt op de site
Het moet wel klikken op het eerste gezicht natuurlijk, en dan nog kennis maken
enfin, komt tijd komt raad

Wat heerlijk @rapilos
Ik lees ook de bezwaren van diverse medefrummgers als het om een buitenlands hondje gaat. 
Ik heb geen ervaring met hondjes uit Roemenië en omringende landen. 
Wel met adoptiehonden uit Spanje en dan met name adoptiehonden van Ace Charity ofwel Ace/Shin en Sphoek. 
Een kennisje van mij heeft inmiddels diverse honden via Ace Charity geadopteerd en doet er al jaren vrijwilligerswerk voor. 
Door hen werd ik na het overlijden van onze vorige hond op spaanse adoptiehonden geattendeerd... In eerste instantie wilde ik er niets van weten want.... rugzakjes. Dacht ik. 
Ik ging op zoek bij nederlandse asielen... maar helaas, de honden die ik daar vond hadden óf een enorme rugzak, waren van een ras waar ik niet geschikt voor ben óf waren al echt oud. Niks mis mee, maar binnen afzienbare tijd weer afscheid moeten nemen van een heel dierbare huisgenoot zag ik indertijd niet zitten. Toch maar op de sites van buitenlandse honden gaan kijken en daar kwam ik terecht bij Sphoek. 
En ja, daar hebben wij onze boef gevonden, en we zijn inmiddels al dik twaalf jaar stapelgek op het beestje. 
Ik kan je echt aanraden eens op bovenstaande sites te kijken Rapi... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik lees het al. Ben niet de enige die verkouden is.

Dat is ook wat @lady jane. Je denkt natuurlijk altijd  het ergste met pijn op de borst.

Een mens zit soms raar in elkaar en we worden een dagje ouder hé?

Heb heel even op de spijkermat gelegen vanmiddag, daarna een rondje met de hond.

Nu visite die iets te lang blijft zitten, best lastig, we willen eigenlijk gaan eten.

Een hond is leuk hoor @rapilos, maar kijk goed uit, wat je koopt. Waarom geen hond uit het asiel? De asiels zitten vol met gedumpte hondjes van de Coronaperiode.

Vanmiddag het afscheidsfilmpje van mijn overleden hond even prive op Youtube gezet.

Ben anders bang dat het filmpje verloren gaat om mijn telefoon. Was wel weer even slikken, toen ik het zag. Had een heel mooi liedje gespeeld, terwijl ze opgebaard lag.

Nu nog wat met het as gaan doen, een mooie Urn uitzoeken, dan kan ze naast mijn andere overleden hond.

Tsja, dat hoort er ook allemaal bij hé, als je beesten houdt.

Jij deed toch iets met doggydance @Woman? of ben ik in de war met iemand anders.

Weet wel dat je aan buikdansen deed, of nog doet.

Gaat goed hé @Zbb. Ben blij voor je en vanavond lekker uit eten. Dat doe je gaat man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, ik heb doggydance gedaan met Zowie. Zowie was mijn eerste rescue hond, ze was een blije stuiterbal dus het leek me beter voor haar om doggydance te doen ipv obedience.  Toen we moesten af dansen dacht iedereen dat we zouden winnen omdat ze zo'n leuk hondje was maar het ging niet zo goed, ik was al blij dat ik haar bij me kon houden zonder riem, laat staan truukjes en kunstjes doen. We kregen maar net een voldoende en een preek van de juf. We moesten toch obedience gaan doen. Ik ben gestopt want belachelijk, het was voor de fun en binding en ze was nog maar een pup....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was leuk en Ik heb lekker gegeten.

alleen jammer dat ik nog steeds griep heb en behoorlijke koppijn.

 

ook echt lief dat die vriendin dit allemaal voor me over heeft,ze woont namelijk niet bepaald in de buurt. 
 

ik ken haar van het internet al zo n jaar of 5/6 en af en toe spreken we weleens af. 

Nu naar me bed,beetje tv kijken en slapen.

hopelijk is de hoofdpijn morgen weer weg  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dune:

@rapilos honden zijn echt geweldig gezelschap, de hondjes uit het buitenland hebben wel een rugzakje, vergeet dat niet (dit is mijn professionele kijk op deze adopties), ik weet wat ik zeg… geloof me

Ik weet het ...heb er 2 uit Spanje...galgo's 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne ik heb wel een hartaandoening hoor, maar gelukkig daar nu geen klachten van.
LBTB heet het. rechts kan geen kwaad, maar links wel, vandaar dat ik huiverig was. Maar ik kan
er oud mee worden (:unsure:) volgens de cardioloog, dus ik blijf me voorlopig liever jong voelen.
En de pijn nu is te overzien hoor. De stress speelde van de week mee en joeg mn bloeddruk
omhoog. Nu denk ik, ach het gaat wel weer over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Kohtje:

Ja lieve Rapilos, maar dat is ons (mensen) idee van een veilig huis. Straathonden zijn niet anders gewend dan op straat te leven, daar hun kostje bij elkaar te scharrelen. Ze zijn totaal niet gewend aan in een huis leven en op (onze) gezette tijden uit te gaan en/of te moeten slapen. Dat ze op straat leven wil niet per se zeggen dat ze ongelukkig zijn. Daar is uiteraard wel sprake van als ze opgesloten, geketend, mishandeld en verwaarloosd worden.
Door te denken dat je een 'vrije' hond uit het buitenland redt door hem hier in huis te halen, is de kans groot dat je zo'n dier juist een rugzakje bezorgd. Ze zijn vaak totaal niet gewend aan onze omstandigheden, aan in een huis wonen, aan 'luisteren' en bijvoorbeeld stadsleven of autorijden en ga zo maar door...
Ik weet dat er in onze asiels ook veel probleemhonden zitten, maar er zijn er ook die vanwege familieomstandigheden (gezinsuitbreiding, allergie, sterfgevallen of 'gewoon' niet meer gewenst, etc.) in een asiel terecht komen. Het is ook fantastisch als je zó'n beestje (weer) een veilig huis kan geven.

En pas op met die sites met buitenlandse 'zielige honden'. Daar is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden. Het risico van een (emotionele) miskoop wordt een stuk kleiner als je via Nederlandse asiels zoekt. Daar kun je de honden ook zelf eerst in levende lijve ontmoeten voordat je zo'n vriendje/vriendinnetje voor vele jaren mee naar huis neemt en kun je altijd terecht voor raad en daad als er problemen met je nieuwe huisgenoot zijn.

PS. ik word niet gesponsord door Nederlandse asiels of zo. Maar het gevaar van sites met zielige buitenlandse hondjes is dat foto's met een zielig verhaal op heel veel mensen een onweerstaanbaar reddingseffect hebben. Dat siert die mensen, maar er wordt door anderen met grote regelmaat misbruik van gemaakt...


 

Helemaal eens, Koh.

Onze ouwe schat is dit voorjaar overleden. We hebben de afgelopen zomer nagedacht over adoptie, i.v.m. onze leeftijd wilden we geen pup meer.

We besloten inderdaad de asiels in de gaten te houden, maar er kwam al eentje op ons pad die vanuit haar huisje herplaatst moest worden. Bazin overleden (werkte thuis), baasje moest weer aan t werk. We zijn er superblij mee, zij ook met ons, voormalige baas ook, woont in de buurt.

Dus hebben we ook n prima oppas adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-10-2024 om 16:37 zei Kohtje:

Ja lieve Rapilos, maar dat is ons (mensen) idee van een veilig huis. Straathonden zijn niet anders gewend dan op straat te leven, daar hun kostje bij elkaar te scharrelen. Ze zijn totaal niet gewend aan in een huis leven en op (onze) gezette tijden uit te gaan en/of te moeten slapen. Dat ze op straat leven wil niet per se zeggen dat ze ongelukkig zijn. Daar is uiteraard wel sprake van als ze opgesloten, geketend, mishandeld en verwaarloosd worden.
Door te denken dat je een 'vrije' hond uit het buitenland redt door hem hier in huis te halen, is de kans groot dat je zo'n dier juist een rugzakje bezorgd. Ze zijn vaak totaal niet gewend aan onze omstandigheden, aan in een huis wonen, aan 'luisteren' en bijvoorbeeld stadsleven of autorijden en ga zo maar door...
Ik weet dat er in onze asiels ook veel probleemhonden zitten, maar er zijn er ook die vanwege familieomstandigheden (gezinsuitbreiding, allergie, sterfgevallen of 'gewoon' niet meer gewenst, etc.) in een asiel terecht komen. Het is ook fantastisch als je zó'n beestje (weer) een veilig huis kan geven.

En pas op met die sites met buitenlandse 'zielige honden'. Daar is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden. Het risico van een (emotionele) miskoop wordt een stuk kleiner als je via Nederlandse asiels zoekt. Daar kun je de honden ook zelf eerst in levende lijve ontmoeten voordat je zo'n vriendje/vriendinnetje voor vele jaren mee naar huis neemt en kun je altijd terecht voor raad en daad als er problemen met je nieuwe huisgenoot zijn.

PS. ik word niet gesponsord door Nederlandse asiels of zo. Maar het gevaar van sites met zielige buitenlandse hondjes is dat foto's met een zielig verhaal op heel veel mensen een onweerstaanbaar reddingseffect hebben. Dat siert die mensen, maar er wordt door anderen met grote regelmaat misbruik van gemaakt...


 

Amen 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

En @Woman obedience sucks inderdaad 😁 er zijn zoveel leukere dingen te doen met een hond. Wij zijn begonnen met mantrailing (zoeken van "vermist" persoon in het bos), hardstikke leuk en helemaal niet moeilijk, na 3x hebben ze het spelletje door. En je zit niet steeds te "doe dit en doe dat", in plaats daarvan ben je zelf de zwakste schakel en moet je die hond volgen die ruikt wat jij niet kan ruiken, door de struiken en door de plassen. Straks als het wintertijd is doen we het in het donker 🤪

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...