Spring naar bijdragen

Wo 5 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Weer fris op. Het kostte me geen enkele moeite gisteravond. Ik had overdag al 2 liter thee weggewerkt en nog een kop om 7 uur, toen had ik geen enkele dorst meer en dan wordt het vrij simpel om geen bier open te trekken 😁 Het moment dat ik daar vervolgens blij van word (omdat ik dan nog energie heb om ff iemand te bellen bv, zoals gisteren) komt al een uurtje of 2 later, niet pas 's ochtends vroeg.

Ik realiseer me nu dat de kosten van "even een biertje" eigenlijk behoorlijk hoog zijn, in termen van gezondheid, energieverlies enz. Zelfs al is het er eentje. Het is maar een klein flesje maar je moet het eigenlijk zien als best wel een enorm ding. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bumperjim, goedemorgen frummers. 
Ja, ook die paar glaasjes vreten energie Jim, klopt. 
Helemaal fris opstaan is hartstikke lekker. 
En helemaal fris je bed induiken net zo. 
Mooi, het heeft hier vannacht aardig gespookt, maar nu schijnt de zon. 
Eerst maar even een bakje
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren ook geen druppel gedronken maar ga echt niet fris m'n bed in hoor @Yvonne, ik kon om 9 uur m'n ogen al niet meer openhouden. Ik stond vanmorgen wel om 6 uur buiten te gymnastieken met uitzicht op zon en wei, dat was lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Even naar de sportschool en dan nog een paar uurtjes werken.

Goed bezig @bumperjim! Herkenbaar dat moment dat je er blij van wordt dat je gekozen hebt om niet te drinken. Als ik weet dat ik het moeilijk ga hebben en probeer ik alvast dat gevoel op te roepen, me als het ware te verheugen op het gevoel dat ik ga krijgen als ik niet toe geef. Dat helpt wel geloof ik.

Dagpact

Ayla89 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik drink, rook en blow niets meer. Ik kan niet een beetje doen, de 1e niet nemen geldt voor mij. 

Dat geeft rust, geen onrust in mijn hoofd. 

Het regende hier vannacht en vanmorgen, wij hebben gisteren kaartjes gekocht om de berg Nebelhorn op te gaan deze ochtend.

Gelukkig is het sinds 7 uur nu droog en blijft het droog. 

Eerst ontbijten, dan de berg op, daarna de geplande route nog rijden. 

Goede vooruitzichten! 

20240605_065108.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, maar ik stap ook behoorlijk moe mijn bed in 's avonds @Yana, maar dat is als je broodnuchter bent toch anders dan met een paar wijntjes op. 
Zo tegen half tien ga ik opslomen (zoals @blondie6173 indertijd zei). En zo tegen zes uur 's morgens beginnen de kattekoppen te vertellen dat ze het wel welletjes vinden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen. Gezelschap daaruit gezet, Brinta staat klaar en dan stad maar even in, werkster komt zo. En die is heel lief en nuttig en gewaardeerd, maar ook heel aanwezig. Dus ik geef ze de ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ayla89:

Als ik weet dat ik het moeilijk ga hebben en probeer ik alvast dat gevoel op te roepen, me als het ware te verheugen op het gevoel dat ik ga krijgen als ik niet toe geef. Dat helpt wel geloof ik.

 

 

 

Ja dat is een goeie. Dan kan je die korte termijn vs lange termijn tegenstelling overbruggen. Als je die verbinding kan maken dan zit je op het juiste spoor. Misschien als een boemeltje maar wel het juiste spoor 😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Best een eye-opener deze week. Een alcohol unit of 2 is voor mij geen taboe maar de prijs is gewoon veel te hoog om het elke dag te doen. PLUS het verslavende effekt dan ook nog.

Als ik weer eens in Finland in een restaurant zit, waar het goedkoopste glas wijn iets van 12-13 euro kost, dan is de situatie veel helderder want de prijs is letterlijk hoog, vooral omdat ik dan op kosten vd zaak eet en debiteuren/crediteuren met hun neuzen door alle facturen gaan: "Moet dat nou echt, voor die prijs?" 🙈

Boozeshaming.

Dan maar gewoon niet, klaar.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal.

Ik blijf gewoon lekker hier schrijven, het is wel eens fijn om gewoon dingen van je af te schrijven.

Gelukkig weer wat minder spanning. Mannetje is lekker aan het knutselen, een kast in elkaar aan het zetten.

Moet toch nog even wennen aan zo'n handige man hoor :D

Bij mijn Rotterdamse mannen rommelt het een beetje. Het bestuur ligt op zijn gat. Leden die hun lidmaatschap opzeggen.

Ach, het zal wel weer goed komen, ben het gewend, al die haantjes :), De sfeer was dan ook niet al te best gisterenavond.

Zelfs de zangjuf werd afgesnauwd. Vanavond een ledikant halen voor in mijn huisje, want op de grond slapen is ook wat armoedig.

Volgende week maar weer eens een paar daagjes daar vertoeven, al mis ik mijn flatje steeds minder.

Wat ik wel mis, zijn de winkels, die zo lekker dichtbij zijn daar. Hier heb je in het dorp maar 1 supermarktje, waar de bevoorrading niet al te best is.

Ik zie hier ineens een gele bal verschijnen, die ik een tijd niet heb gezien :sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...