Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 april 2024


Aanbevolen berichten

Ik zat net ff op instagram, ik heb nog niet zo lang een account daar puur om te proberen maar ik kan er nog niet echt aan wennen.

Tijdens het rugby wk kwam daar wat vam rugby voorbij, daar kijk je dan ff naar, dan denkt instagram meteen "oh die is helemaal geeeek van rugby", dan krijg je dus de volgende dag 20 rugby filmpjes onder elkaar. Doorscrollen en toen zag ik iets met een hond, klik je daarop dan denkt insta "hij is helemaal dol op honden" nou dan wordt het een honden bombardement waar je niet goed van wordt. Terwijl de echte hond op me ligt te wachten. Dan kan je ze allemaal afvinken "not interested", "not interested", bezigheidstherapie, dan vindt het algoritme wel weer wat anders wat je eerst leuk vond en vervolgens niet meer omdat het allemaal te veel is.

Ik vind het wel leuk om bepaalde mensen te volgen daar, maar voor de rest is het tamelijk waardeloos. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Gisteren een paar dagen weg geboekt met Hemelvaart met vriend. Fijn vooruitzicht, hopelijk gaat het weer een beetje meewerken dan. Aankomende paar dagen lijkt mooi te worden, daarna weer een stuk koeler en wisselvallig.

DAGPACT:
Yvonne
Elonwyn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Gisterenavond was mijn les qi gong, en ik vind het gewoon zalig welke invloed dit heeft op mijn slaapkwaliteit. Toen ik nog dagelijks dronk was ik me hiervan niet bewust maar alleen al om beter en dieper te slapen vind ik het de moeite waard om de wijn te laten staan. Ik dacht altijd dat ik wijn nodig had om te kunnen slapen maar boy, I was wrong! 
 

fijne en fitte dag gewenst aan iedereen!

bewerkt door Musashi
Fijne dag!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind instagram veel interessanter dan Facebook. Facebook is het dagelijkse gekeuvel van bekenden die ondertussen onbekend zijn geworden en die je minder en minder interesseren maar waar je dan toch nog steeds mee overspoeld wordt. Instagram brengt me in contact met mensen over de hele wereld met dezelfde problematieken (of interesses) waar ik dacht vroeger helemaal alleen te staan. Onder ander sobriety accounts and coa (children of alcoholics) vind ik vaak wel leerzaam en ondersteunend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri03:

Nee, mij niet gezien met insta en facebook en zo. Mijn huisgenoten willen me nog wel eens een 'leuk' filmpje opdringen, en nog een, en nog een... terwijl ik gewoon de krant of een boek aan het lezen ben. Superirritant! M'n linkedin heb ik al tijden op non-actief gezet en in whatsapp zit ik in 3 groepen, that's it. En dan vind ik ook nog eens dat dit forum me soms veel te veel tijd kost... (kwartiertje per dag of zo) :D. Ik zal wel een echte boomer zijn, of in de woorden van @Freekie naar oude man ruiken :ph34r:.

Filmpjes kijken is niks leuks aan idd. De enige die ik soms bekijk zijn de epic fail videos van indiase vrachtwagens (meestal is het India iig) die 20 keer teveel vracht hebben en dan een onmogelijke bergpas gaan nemen en elkaar tegenkomen, en dan lazert er 1 in het ravijn. Of hij valt gewoon om en er ligt iemand onder. Zij filmen dat gewoon en zetten dat op instagram.

Ik bekijk dat dan in een soort van staat van verbijstering. "Waarom nou toch?" :huh:

Ik film zelf alleen maar mn hond. Ik heb 1 filmpje van 8 seconden met duizenden views (dat kan alleen als het heeeel kort is), van een beekje 's ochtends vroeg met fluitende vogels en dan komt ineens mn hond die beek uit met een onnozel gezicht. Vooral in het midden-oosten kreeg ik daar heel veel likes en volgers mee. Niet dat dat ergens toe dient of zo, maar ik had even het gevoel dat ik ook modern was :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Musashi:

Ik vind instagram veel interessanter dan Facebook. Facebook is het dagelijkse gekeuvel van bekenden die ondertussen onbekend zijn geworden en die je minder en minder interesseren maar waar je dan toch nog steeds mee overspoeld wordt. Instagram brengt me in contact met mensen over de hele wereld met dezelfde problematieken (of interesses) waar ik dacht vroeger helemaal alleen te staan. Onder ander sobriety accounts and coa (children of alcoholics) vind ik vaak wel leerzaam en ondersteunend.

Maar er is toch vrijwel geen tekst op insta?

Op facebook heb je ook groepen met dezelfde problematieken waar je denk ik meer kan uitwisselen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen

Het gaat niet zo goed met m'n hondje hier, ben al 14 dagen aan het dokteren, en heb het er moeilijk mee. Ik denk dat ik ze maar een paar dagen laat logeren bij de dierenarts. Beter voor haar en mij. Door mijn herseninfarct verwerk ik alles veel langzamer, dus is het heel druk in m'n hoofd. Hopelijk wordt dat straks minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim goh ja, je hebt hier misschien ook al wel gemerkt dat ik niet altijd zo’n echte ‘deelnemer’ ben maar vaker toch een ‘observeerder’. De algemene ‘struggles en success’ en ‘to the point’ van instagram is meer mijn ding. Ik ben ook niet van het oeverloos gezwets. Mijn instagram is bovendien ‘anoniemer’ dan mijn Facebook en voelt daarom denk ik ook wat ‘vrijer’ en ‘veiliger’ zonder dat er op mijn vingers wordt gekeken door anderen waar ik niets (meer) mee heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Musashi:

@bumperjim goh ja, je hebt hier misschien ook al wel gemerkt dat ik niet altijd zo’n echte ‘deelnemer’ ben maar vaker toch een ‘observeerder’. De algemene ‘struggles en success’ en ‘to the point’ van instagram is meer mijn ding. Ik ben ook niet van het oeverloos gezwets. Mijn instagram is bovendien ‘anoniemer’ dan mijn Facebook en voelt daarom denk ik ook wat ‘vrijer’ en ‘veiliger’ zonder dat er op mijn vingers wordt gekeken door anderen waar ik niets (meer) mee heb. 

Ja dat snap ik. Mensen waar ik niets meer mee heb wil ik nog weleens stiekem ontvrienden op facebook. Daar klaagt achteraf nooit iemand over :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei bumperjim:

dat snap ik. Mensen waar ik niets meer mee heb wil ik nog weleens stiekem ontvrienden op facebook. Daar klaagt achteraf nooit iemand over :)

Ja dat overweeg ik ook wel af en toe maar dan wint mijn nieuwsgierigheid toch ook altijd weer. 😝 de enige persoon die ik op fb heb geblokkeerd is ‘mijn vader’ waarvan zijn mega-overdreven ‘gelukkigheidswaan’ met zijn 40-jaar jongere vrouw en kind van drie mij gewoon doet kotsen. 🤮

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...